Erdély címererdély ma logó
november 26. szerda | Virág napja |
m.erdely.ma
1 EURO: 4,4338 RON | 100 HUF: 1,4491 RON | több

Archívum
2012.07.26. | 12:17 Băsescu és a magyarok

4497 56

Kérdezik tőlem ismerőseim, hogy akkor mi legyen, menjünk, s szavazzunk Traian Băsescu tisztségéből felfüggesztett román államelnök mellett, vagy éppen ellene? Mi a jobb nekünk? Mert hogy ez így nem jó, az biztos. Akkor miért kérditek? – kérdezek vissza önkéntelenül, s eltanakodva a jelenlegi romániai politikai állapoton, eléggé megkeseredik a szájam íze.

Mert én bizonyisten úgy vélem, a jelenlegi romániai helyzetet tekintve, Băsescu a mérhető demokrácia megmaradásának egyetlen záloga ebben az országban. Félreértés ne essék, természetesen ő sem angyal, hiszen nem lehetünk annyira naivak, hogy elhiggyük, a nagypolitika boszorkánykonyhájának katlanjai között megélnek a makulátlan hősök. Nem, nem élnek meg. Ám adott politikai diagnózisunkat figyelve úgy vélem, a szociáldemokraták által elindított kommunista visszarendeződési folyamat egyetlen elrettentője és megakadályozója (tetszik vagy sem) Băsescu, pontosabban a tájainkon még életben maradt demokrácia megtartásának ezen utolsó esélye, melynek a felfüggesztett elnök jelképe lett a nemzetközi közvélemény előtt is. Mert ha ezt is elbaltázzuk, ha engedjük, hogy az elvtársak holmi ködös valutaalapos mítoszokra és nem bizonyított vádakra hivatkozva leváltassák a számukra kellemetlen néppárti elnököt, akkor megérdemeljük a sorsunkat. Sokan emlékezhetnek itt az átkosra, a vörös terrorra, a sarló és kalapács „aranykorára”, ahol megtermett a Kárpátok Géniusza, az ateizmus, a szeku, csak éppen emberhez méltó lét és szabadság nem termett. Ha azt akarjuk, hogy visszaessünk oda, ahonnan vérrel-könnyel kiverekedtük magunkat 1989 decemberében, ám rajta, le kell váltani Băsescut, búcsút mondani Európának, a schengeni övezetnek, megmaradva a balkáni trend elvtársainak uralmában.

Hangsúlyozom ismételten, nem állítom, hogy Băsescu kapitány makulátlan hős, tévedhetetlen bajnok. Viszont a memóriám sem rossz, és világosan emlékszem olyan tetteire, megnyilvánulásaira, melyekhez hasonlót egyetlen román államfő sem tett meg. Hacsak a közelmúlt eseményeire gondolok, jusson csak eszünkbe az a nemzetközi politikai életet megbotránkoztató eset, mikor Victor Ponta szociáldemokrata miniszterelnök a Bukarestben tartózkodó magas rangú politikusok közül egyes-egyedül Orbán Viktor magyar miniszterelnököt nem volt hajlandó fogadni. Traian Băsescu, aki akkor még nem vált a Szociálliberális Szövetség (USL) szervezte puccs áldozatává, viszont elnöki minőségében fogadta Orbánt, megadva ezzel mind a néppárt elviségének, mind a határon inneni és túli magyaroknak a diplomáciai tiszteletet. És azt sem kéne elfelejteni, hogy Băsescu volt az első román elnök, aki elfogadta az erdélyi magyarok azon igényét, hogy több, párhuzamosan létező magyar érdekképviselet is létrejöjjön Erdélyben.

Hirdetés

Nekem még különösen szimpatikus volt az a 2009-ben esett történet, amikor a mesterségesen gerjesztett madárinfluenzás tömeghisztériába Romániát is be akarta kapcsolni a Magyarországon már nagyot aratott gyógyszermaffia, azonban Băsescu hajóskapitányi határozottságával seperc alatt keresztülhúzta számításaikat, sőt még az esetben érintett Egészségügyi Minisztériumban dolgozó politikusokat is méltányosan megbüntette.

Azokon tanakodom, honnan is volt az USL-nek ennyi pénze a kampányra, hiszen nem is kormánypártként indultak, mégis a román választások történetében a legdrágább kampányt hozták össze? Kiknek a pénzéből? Ugyanazon a héten, amikor Ponta nem fogadta Orbán Viktort, miért nyilatkozott a nemzetközi médiában olyanokat, hogy Magyarország élén szívesen látná Mesterházi Attila szocialista politikust, azonban a nyilatkozatokból egyértelműen az is kiviláglott, nem is ismeri igazán a magyarországi politikát. Kik a tanácsadói az anyaországi helyzet megítélésében, mert egyelőre csak az világlott ki, csakis azok lehetnek, akik a Medgyessy–Gyurcsány–Bajnai–Mesterházi négyesfogatot hajtották, hajtják a nagy magyar prérin…

És vannak még kérdéseim, amikre viszont mindenki tudja a választ. Szedette le valaha Băsescu vagy az általa vezetett román kormány bármelyik vezetője megyék magyar zászlaját? Ítéltek-e börtönre korábban egyetlen olyan magyar közalkalmazottat, politikust csak amiatt, mert azok kiálltak a magyar egyházaktól a kommunisták által elsinkófált ingatlanok visszaszerzése mellett?

S hogy stílusosan próbáljam zárni eme eszmefuttatást, még csak annyit, ne feledjük, (vörös) patkányok nélkül kikötőt ér egy hajó, de kapitány nélkül alig.

Szőke Mária, Reggeli Újság


Csiripelés Twitterre

Archív cikkekhez nem írható hozzászólás!

Géza a Halász írta (2012-07-29 20:20:17)
Ezt mondám én es.

Gépész írta (2012-07-29 18:27:30)
Ez pedig pont az a helyzet amikor lehet nem választani.

Géza a Halász írta (2012-07-29 16:49:15)
Kedves gépész, az életben vannak olyan helyzetek, amikor muszáj. Ez a mai most nem olyan.

Gépész írta (2012-07-29 15:25:16)
Két rossz közül a legjobb választás ha nem választjuk egyiket sem!

Takáts Tamás írta (2012-07-29 10:29:25)
Kedves magyar/román Barátaim/Testvéreim!
Figyelmetekbe ajánlom OV tegnap (2012.07.28. de) elmondott tusványosi politikai beszédét, amelyet a média, mert OV nem liberális szocialista, hanem magyar politikus mélyen elhallgat... Úgy gondolom, hogy OV napjainkban magyarként racionálisan értelmezi az EU-ót, Romániát/Erdélyt/Magyarországot...

tóducz endre írta (2012-07-28 13:31:16)
Kedves Csongor, nagyon, de nagyon igaza van!

Emese írta (2012-07-28 12:58:00)
http://www.xxx

Csongor írta (2012-07-28 10:59:09)
Erdélyi, magyarként nem azt kellene megkérdeznie Basescu mit tett a magyarokért az elmult években, hanem azt, a magyar érdekképviseltetk, akiknek ez dolguk volt, lehetőséget kaptak rá mit tettek? Az RMDSzel az élen! Mert itt van a kutya elásva a mi szempontunkbol! Én ugy látom, a romén kormlnyzat mellett igenis lehetett volna igazi érdekképviselet, a valahok rákényszeritése a magyar érdekek tiszteletben tartására, ha az ún. érdekképviselők nem kurvultak volna el s nem arra használták volna tőlunk kapott poziciojukat hogy hatalams magánvagyonokat gyűjtsenek s közben elhazudják az erdélyi magyarság jelenét és jövöjét! De ha Pontáék hatalmon maradnak, nekunk annyi! Marko Béla mit tett a magyraságért? És Kelemen Hunor? És Biro Rozália? A bihari RMDSZ vezetők magánvagyona akora, ami nem indokolt, tekintve honnan jöttek! Isten mentsen minket attol, hogy Crin Antonescu, aki azt mondta betiltatná a magyar beszédet Romániában, hatalmon maradjon!

RUA-ROGA írta (2012-07-28 09:02:59)
Újkori román megaláztatásunk leglesújtóbb pillanata: Basescu a Sándor palotában Sólyom lászló Magyarország elnökének szivélyes fogadtatása alkalmával, ezt jelentette ki , útszéli , csibész stílusban : " Ştiţi c'nd va fi autonomie în Ţinutul Secuiesc? Vă pot spune foarte uşor, NICIODATĂ !" éS láss csodát, Sólyom László elnök úr nem zavarta ki az elnöki rezidenciából, ezt műveletlen, faragatlan alakot, aki a regáti cigányokkal bulizik, komaságokat köt, afelesége( aszerencsétlen) aranynyakláncot kap ajándékba. Tovább is van, mondjam még ? Folytassák önök .Mikor volt megértő a magyarok gondjai iránt ez az alak ? Miért nem rendezte véglegesen a magyar tagozat ügyét a marosvásárhelyi orvosin ? A lehetősége megvolt.Habár már érezhette a sáfrány illatát, nem ?
Csak erővel tudunk eredményt elérni a román politikumban. Ezért a távolmaradással erőnk felmutatásának lehetőségét tesszük kétségessé. Adja Isten, hogy ne igy legyen!!!!!

-Hívő- írta (2012-07-28 08:09:28)
Semmit nem tett, erdélyi ez igaz, de Pontáék többet ártottak!

erdélyi írta (2012-07-27 22:31:12)
Nem értek egyet a cikkel.Még hogy Basescu a demokrácia záloga?Ha ez így lenne akkor nemcsak Nastase lenne börtönben hanem az összes USL hátterében lévő nagyágyuja.Antonescu és Ponta sem fog háborút inditani az erdélyi magyarság ellen az biztos,autonómiát nem adnak,de Basescu sem adott,az USL sem fogja lerombolni a magyarság által eddig kivivott dolgokat.Talán Basescu erénye hogy bezáratta Nastaset 2 évre?Ennyi 8 év alatt?Ezt is akkor tette amikor már érezte hogy sűlyed a hajó,azt remélve hogy javít a szavazatokon,mindig amikor bajban van előhúz valamit.Mit tett a magyarságért?Mit tett az országért?

tóducz endre írta (2012-07-27 21:16:56)
Kedves kond, ne tessék kapkodni, eljön annak is az ideje! Türelem.

-Hívő- írta (2012-07-27 20:16:30)
Egyszerűbben fogalmazva, azért kell Basescu mellé állnunk mert Antonescu és Ponta még olyan sem lenne mint ő!

kond írta (2012-07-27 19:50:56)
igaza van a györfalvinak,orbánra kell szavazni!!

Csongor írta (2012-07-27 19:30:12)
Most a facebookon találtam meg a cikk szerzőjének facebook oldalán ezt a bejegyzését. Sajnos könnyen elképzelhető! Nagyon is összeáll a kép!

"Mária Magdolna Szoke
36 perce


Na, kedves felebarátaim!
Szaladtam egy kört ma a politikai katlanok boszorkánykonyhájába ( nem is állitom, hogy nincs tőle okádhatnékom) s érdekes összefüggések derültek ám ki: TEORIÁM SZERINT az USL kampánypénzeit, onnan hozták be Romániába, ahonnan Medgyesit, Gyurcsányt táplálták sok-sok évig. Most is. Ingyen ebéd most sem nincs persze. Az USL ugyanis Pontával és Crin bácsival több fogadalmat tett, igy például azt, hogy szétverik a román belbiztonságot, amit Basescu felépitette, a DNA-t mint korrupcioeelenes hatoságot és minden olyan államvédelmi szervet, mely tessék-lássék mod, de ellenőrzött itt és büntetett. Ez a liberális , majd mi helyretesszük a dolgokat fajelmélet szerinti forgatókönyv. A néppárti elnököt többek között azért kellett leváltatni, hogy az ne küldjön nekik aláiratlanul vissza több nagyon érdekes dolgot. Ami minket pl nagyon is érint, én erre cuppantam itt elsőnek rá, hogy a tervek szerint, mint kémeim jelentették, Ponta és Antonescu meg akarja szavaztatni a roman törvényhozó testülettel, hogy a kettős állampolgárok ne szavazhassanak majd csak Romániában. Aki Magyarországon szavaz, elvesziti a romániai szavazójogát. Tehát ne mehessenek el Orbánékat támogatni, a magyar választásokon. Ez volt a budapesti szoci mafia egyik alapkitétele. Márpedig Basescuval ezt nem lehetett volna kivitelezni. S bár igy utólag kezd összeállni a kép, eléggé le vagyok döbbenve ettől. Most kicsit megyek s széátnézek még a katlanok között. És frászom van ettől az egésztől! Ha igy haladunk megérjük tán, hogy ismét útlevéllel kell Magyarországra mennunk?"

tóducz endre írta (2012-07-27 13:03:35)
Kedves ez van, ha minimálisan is, de ez az erdélyi magyaroktól is fögg! Nem?

turi írta (2012-07-27 12:56:34)
Sajnos igazad van "ez van". A románokat nem lehet "plagiált" övönaluli ütéssel kiverni, viszont a magyarokat lehet, legalábbis a háttérben meghuzodo "látthatatlan erö" ezt bizonyitotta.

K. Abigail írta (2012-07-27 12:42:22)
Szerintem nem kell támogatni Pontát ebben az államcsinyben!NEM SZABAD MOST SZAVAZNI! Ha nem valoban megrendelt puccs lett volna, akkor lazán kivárhatták volna a soros , hivatalos választást!Miért ilyen surgős? Crin Antonescunak teljesitenie kell magyarellenes dolgokat? Azt is olvastam ma egy román lapban, hogy Antonescu kijelenttette, mindent megtesznek, hogy a honositott magyarok kulfoldon!!! ne szavazhassanak s ő mint elnök ezt aláirja majd! Ponta és Antonescu alatt nemcsak hogy autonomia nem lesz, de magyar oktatás sem lesz s ha igy folytatják, lassan kiutálnak minket az EUbol is s mehetunk megint útlevéllel Magyarországra! Csak nem értem, az RMDSZ miért nem határolodik el Pontáéktol a Miko ügy után, a zászlolevétel után, stb. stb. ? Hol vannak a magyar vezetők , érdekképviselők ilyenkor? Megette a fene, ha konkrét , magyar érdeket néző, értelmes okfejtést egy újságiro mer csak közzé tenni!!! EMNt, RMDSZ, hol vagytok?

ferdike8 írta (2012-07-27 12:42:18)
ebben az esetben a ket rossz kozul kell valasztani.Ha Basescu elen szavazzunk,akkor hatalomra kerulnek a Komonistak,amit mi erdelyimagyarok igen meg fogunk sindeni,

ez van írta (2012-07-27 12:39:15)
turi, Ponta és Antonescu a másik garancia, hogy magyarok sem lesznek lassan Erdélyben. Ezt is kinyilatkozták és senki nem tiltakozott ellene.

turi írta (2012-07-27 12:23:28)
Băsescu az egyik garancia, hogy Székelyföldön nem lessz autonomia. Ezt Magyarország köztársasági elnökének is a szemébe mondta, mégpedig Budapesten az elnöki palotában, és egy magyarországi se tiltakozott. Ti mit akartok?

bekebiro írta (2012-07-27 12:16:09)
Egy biztos nem szabad hagyni a pontaféle magyarellenes politikusok előrenyomulását. Ennyi! Mindig mérlegelni kell ki a rosszabb? és e szerint szavazni.

Turul írta (2012-07-27 11:57:05)
A balkáni román bojári csoportok között kibontakozó leszámolási harchoz semmi közünk.Döntsenek a többségiek hogy vannak- e valamire való embereik-akik nemzetközi tekintéllyel is rendelkeznek,vagy éppenséggel hozzanak már valakiket külföldről,akik képesek rendet csinálni az egyre süllyedő,a már alig működő ,a széthullás határán lévő országban

irma írta (2012-07-27 07:33:26)
Mi ez az UDMR - s ellenségeskedés ? Mindez miért nem látszott meg a helyhatósági választásokkor ? Igy aztán újból diktálhatnak, verhetik a mellüket az elért eredmények alapján.
Csongor és Barabásnak igazuk van teljes mértékben.

kekegbolt írta (2012-07-27 07:22:56)
Majd osszel megyunk mind egy szalig szavazni ,mert elegunk van az RMDSZ pavatancabol!Vegre levalthatjuk okelmeeket...Nem baj ha egyenlore nem kerulunk be a parlamentbe,nem baj!!!!MOST VISZONT KELLEMES VASARNAPOT KIVANOK MINDEN OTTHONMARADO MAGYARNAK!!!

zoma írta (2012-07-26 23:33:30)
Kedves nina egyetértünk, ebben a politikai helyzetben az erdélyi magyarok leghelyesebb döntése, ha nem vesz részt a vasárnapi szavazáson. Az élet fintora: Most okosabb, ha nem élünk a szavazati jogainkkal. De persze mindenki a sáját meggyőződése szerint cselekszik!

nina írta (2012-07-26 21:41:39)
Nem kell elmenni szavazni, mert akkor hamarabb meglesz a választók fele plusz egy aránya és ezzel Pontáékat segítjük!

nagybányai írta (2012-07-26 21:35:31)
Kedves Barabás, legyen több bátorság! Egyszer fel kellene álni! A sültgalamb nem tud repülni...

kriszti írta (2012-07-26 21:22:15)
nem kel el menni szavazni hogy megmaradhason basescu

ex Kalib úr írta (2012-07-26 20:36:55)
Tisztelt barabás!
Az Isten legyen irgalmas annak az erdélyi magyarságnak, amelyik az Antonescu - Ponta duó uralma alatt kénytelen élni!!!

barabás írta (2012-07-26 20:25:35)
Megismételném, mert szerintem nagyon fontos! "Amúgy mikor tudjuk már kivonni magunkat, mi erdélyi magyarok, székelyek a romániai történésekből?? Nekünk teljesen mindegy, hogy ki van ott Bukarestben, mi a mi utunkat kell, hogy járjuk!"

Csongor írta (2012-07-26 19:44:36)
NEM nek... Mondja, akkor az RMDSZ kormányon volt...Ugyan, kérem!Hiszen maga Kiss Sándor Bihar megyei RMDSZ elnök szónokolt , benne volt a Duna TWben , ott Antonescu és Ponta között kedd este itt Váradon, mondván, hogy az elmúlt nyolc évben a kormány csak lopott, csalt, hazudott. Valami mellément...Merthogy ők is korményon voltak. Loptak, csaltak, hazudtak tehát? Az RMDSZ-nek oly mindegy ki van kormányon, mert nem a magyarok érdeklik, hanem , hogy megtömjék a bendőjüket konccal! Tettestársak a mindenkori román elnyomás mellett az erdélyi magyarok judásai! Erre olyan büszke maga? S bizonyára a magyarok MSZP-jétől megkapták az ukázt, hogy most le kell csatlakozzanak a román szocik mellé. Ugyancsak tettestársnak.Amugy fogadni merek, ha Basescu kerul ki nyertesen a bulibol, az RMDSz vezérek elsőnek fognak neki gratulálni ! Micsoda bagázs, a székelyek szégyenei, a teremtésit neki! pfuj

moderátor írta (2012-07-26 19:29:27)
" nem" Ilyenkor jön a moderátor, aki teljes mértékben FÜGGETLEN a portál ilyen vagy olyan politikai "eltévelyedéseitől". Tehát a moderátor a fenti elvek betartása mellett a saját belátása szerint dönt az esedékes korlátozás vagy büntetés súlyosságáról. Tudni kell azt is, hogy a moderátor nem gép, vannak politikai preferenciái, van időbeosztása, amely miatt néha lehet felületes, és van idegrendszere, amely néha kibillen az egyensúlyából. Sőt, akár a részrehajlás sem kizárt, de ő az a "szent tehén", aki "emberből van", tehát neki szabad.

nem írta (2012-07-26 19:09:59)
"És vannak még kérdéseim, amikre viszont mindenki tudja a választ. Szedette le valaha Băsescu vagy az általa vezetett román kormány bármelyik vezetője megyék magyar zászlaját? Ítéltek-e börtönre korábban egyetlen olyan magyar közalkalmazottat, politikust csak amiatt, mert azok kiálltak a magyar egyházaktól a kommunisták által elsinkófált ingatlanok visszaszerzése mellett?"

A válasz NEM. De az RMDSZ kormányon volt :)

CS. írta (2012-07-26 16:40:18)
Csongor, miért is csodálkozol , az RMDSZ megszokta már, hoigy csinálnak neki gyurcsányokat, most házhoz is szállitják. Az ÉN-nek meg uzenjuk, szégyellje magát, mert nemcsak ostoba, de rosszindulatú is. Ez a referendum , ma olvastam , hogy 25 millio euroba kerult a román szociknak.Honnan a pénz? gyurcsány keresztapái most ide tejelnek? Szopni fog az udemeré is, mert ezentul nem nekik tejelnek mint Gyurcsany meg Megggyesy eddig tette! Csak Ponta le ne plagizálja Fletó öszödi beszédét!Lehet egy klubba járnak? valamék KISZ tagozatba?

Csongor írta (2012-07-26 16:11:15)
Pontát nézve fenáll a veszély, hoigy kreáljanak nekunk is egy valah-gyurcsányt! Szoci, jo kis kommunista ivadék, gazdag szulők eltojozott gyereke, utálja a magyarokat mint a fene... érthető, hogy az RMDSZ pártolja, nem? Ne szavatok emberek! Megvezetés az egész! Kelemen Hunor most miért hallgat vajon?

Én írta (2012-07-26 15:35:21)
Hát igen! Most már legalább minden "jóérzésű magyar" tudja, hogy mit kell tennie annak érdekében, hogy nehogy összedőljön véletlenül ez a világ! Meg kell adni, hogy a tengerész elnök hátsóját ilyen szépen még eddig kevesen nyalták ennyire szép fényesre, és ez megint egy igen szép, un. "becsületes magyar" virtus lenne. Csak gratulálni lehet hozzá, igazi profi munka. A jövő héten várhatjuk majd azt is, mikor benyújtják majd a számlát, amit a "lelkiismeretére" hallgató romániai magyarság vért izzadva fizetni lesz kénytelen.

mosony vármegye írta (2012-07-26 15:12:24)
Ezt nagyon aprólékos olvasásra tovább küldtem, a határon innen és túl lakó magukat magyarnak valló, vagy csak kényszerűségből magát annak jegyeztetőnek. Van akinek csak a megerősítésre, van akinek bizony kedves elvtikéim (ahogy ezt Juhász tanár úr szokta volt mondani matekóra előtt) arcpirulásra. A cikk utolsó mondata, nagyon is megszívlelendő lenne!!!!!!!

Álmos írta (2012-07-26 15:09:12)
Szőke Mária "Reggeli Újság" véleménye teljesen elfogadható,reális! Jó példákat említ!

álmos írta (2012-07-26 14:48:26)
Hát ez bizony, telitalálatos írás, és igaz. E l kellene olvastatni minél több magyarral a hátralévő nap alatt. Lesújtó, hogy micsoda szamárságokat ültettek éppen bihari falvak népe fülébe, hogy Da-val szavazzanak.Az UDMR kussol, pedig tőle erednek a lázítások

9 írta (2012-07-26 14:06:34)
Aki elmegy szavazni NEM - re akkor segit az igennel szavazoknak hogy ervenyes legyen a referendum:( NEM kell menni szavazni meg akkor is ha NEM re szavaznal

barabás írta (2012-07-26 14:03:52)
Nem akarom védeni az USL-t, sőt, de azért azt se feledjük, hogy mit nyilatkozott a hajóskapítány Budapesten (tehát nem akárhol) a székelyföldi autonómiáról! Amúgy mikor tudjuk már kivonni magunkat, mi erdélyi magyarok, székelyek a romániai történésekből. Nekünk teljesen mindegy, hogy ki van ott Bukarestben, mi a mi utunkat kell, hogy járjuk!

Lali írta (2012-07-26 13:53:54)
A fenti cikkből kimaradt hogy ő az egyetlen román elnök aki elitélte a kommunizmus és a moldvai csángók elnemzetlenitési politikáját a bukaresti parlamentben!

Andras írta (2012-07-26 13:30:01)
Nem kell elmenni!

IHaza írta (2012-07-26 13:27:46)
Kekegbolt sajnos ha nemmel szavaszol, ugy is segited oket. Egyzeruen nem kell elmenni szavazni, mert ha a lakossag fele nem megy el szavazni ( ami 9 millio) akkor ervenytelenne valik az egesz es marad minden a regiben. Ha viszont lesz 9 millio szavazo, akkor Basescut levaltjak es ujra indulhat majd a kovetkezo valasztason. Ha viszont nem valtjak le akkor be tudja fejezni akkor nem indulhat tobbe, mert torvenyszerint csak ket mandatumot lehet allamelnok. Egyik sem jobb mint a masik, nekunk magyaroknak mindegy ki lesz hatalmon, de had marjak egymast meg egy kicsit.

attila írta (2012-07-26 13:20:12)
tokeletesen igaza van a cikk irojanak

csiga írta (2012-07-26 13:12:48)
szerintem nem kell elmenni, igy nem lesz eselye az USL-nek

székelyföldi írta (2012-07-26 13:12:05)
Egyértelmű Basescu a kisebbik rossz... ilyen helyzetben meg határozottan azt kell választani!

kipi írta (2012-07-26 13:11:58)
Kedves magyar társak! Menjetek csak szavazni, és legitimizáljátok az USLás gazembereket. Az a párszázezer magyar szavazat nem lesz döntő a tengerész mellett az elsöprő román leváltó IGEN mellett, de ahhoz épp elég, hogy érvényessé válljon a leváltás. Ezt már még maga az érintett is belátta.

Isten ostora írta (2012-07-26 12:40:56)
Egyetértek a cikk írójával!!!
Tetszik vagy nem,de ez az igazság!!!

kekegbolt írta (2012-07-26 12:33:37)
Ketsegtelen,hogy NEM-mel kell szavazzon minden joerzesu magyar!!!!!Ezen meg gondolkodni sem kell!

Korábban írtuk:
Médiapartnerek
Hírlevél
Válasszon a listából:
Autonómia Ajánló
Dokumentum Életmód
Gazdaság Hátrányban
Hitvilág Jótékonyság
Kisrégió Kultúra
Könyv Környezetünk
Közéletünk Magyarország
Mese Mozaik
Múltidéző Néphagyomány
Oktatás Pályázat
Publicisztika Sport
Társmagyarság Tud-tech
Turizmus Unió
Világ Zenesarock

Az ön megszólítása:

E-mail:



Tükrözze híreinket
Webáruház
Nemezelt termékek
81 lej61 lej
96 lej86 lej
Legolvasottabb
Szavazás
Ön szerint lesznek-e jelentős lakosság-migrációk az ukrajnai háborús események kapcsán?
Válaszlehetőségek
Belépés
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció
Magyarul kérje!
Tudta, hogy a Nemzeti Kisebbségkutató Intézet honlapjáról többek között az alábbi magyar nyelvű űrlap is letölthető?
Nyomtatvány a határon átívelő kárenyhítések kérvényezésére (Formular pentru cererea de obţinere a compensaţiilor financiare în situaţii transfrontaliere)
Éljen a jogával, használja!
Legfrissebb
Képtár

Képeket nézegethet
és tölthet fel ITT
A legsikeresebbek
Vélemény
Napló
Videótár

 

[ Erdély Ma - egy szebb holnapért. Minden jog fenntartva. Impresszum ]
[ Az aktuális észrevételeiket, alkalmi tartalom-anyagokat ide kérjük.]
[ Az Erdély Ma tárhelyét és naptárait a Next-IT biztosítja. ]
[ Székely Termékek Webáruháza | Háromszéki falvak | Játékshop webáruház és játékbolt ]
Hirdetés

  csángó     sebestyén péter     mpp     borosjenő     bán zsófia     emag     wass albert felolvasás     autópálya     sólya r. emília     rmdsz     emnp     markó attila     1     mol liga     peti andras     medve     tan     tariceanu     borbély l     johannis  
Kulcsszófelhő