Erdély címererdély ma logó
július 24. csütörtök | Kinga, Kincső napja |
m.erdely.ma
1 EURO: 4,4155 RON | 100 HUF: 1,4345 RON | több
Megszülettél, és amikor eljön a pillanat, vendégeskedésed befejeződik e bolygón. E két pillanatot nem határozhatod meg, ám amit közöttük teszel, abban az Idő lehet a barátod és lehet az ellenséged. Intézd úgy, hogy a barátod legyen! (Crane, Frank, századeleji amerikai író)

Archívum
2012.06.12. | 07:20 Papírforma Erdélyben

1969 27

Az a tény, hogy az RMDSZ vasárnap hatalmas fölénnyel utasította maga mögé magyar riválisait, cseppet sem meglepő. Még csak nem is fejlemény – papírforma.

Akik azt gondolták, hogy a két polgári-jobboldali párt, Szász Jenő MPP-je és a Toró-féle EMNP néhány hét alatt lefaragja két évtizedes hátrányát, alaposan tévedtek. Egyik alakulat sem ismeri annyira a bukaresti hatalmi praktikákat, mint az RMDSZ, sem pénzük, sem hátterük, sem társadalmi beágyazottságuk nem olyan, mint a Kelemen Hunor vezette érdek-képviseleti szervezetnek.

Az RMDSZ húsz éve azt hangoztatja, hogy nélküle nincs magyar élet Erdélyben, és ezt valóban botorság vitatni. A szórványban, ahol az RMDSZ jelenti az anyanyelvet, a tolerancia egyetlen esélyét, egyszóval mindent a kisebbségi létben, a másik két párt eddig sem rúgott labdába. Most Székelyföldön is az RMDSZ kerekedett felül, és a tulipán jegyében kormányozza majd a legfontosabb városokat, falvakat.

Hirdetés

Az RMDSZ korifeusai óriási baklövést követnek el, ha most hátradőlnek, és ünneplik magukat. Legyőzték ugyan magyar riválisai­kat, de azért azok is ott lesznek az önkormányzatokban. Arról nem is beszélve, hogy a változás csírája megfogant az erdélyi magyarságban: Szászék és Toróék most még csak szerény alternatívát kínáltak, de néhány év múlva egészen más lehet a helyzet, ha az RMDSZ továbbra is adós marad az erdélyi magyarság valódi sorskérdéseire adott válaszokkal.

Mert Erdélyben, szórványban vagy többségben, korántsem olyan jó a helyzet, ahogyan azt Kelemenék kampánya sugallta. A fejlődés – úgy önmagában – meglehetősen megfoghatatlan dolog: nehéz eldönteni, hogy a leglátványosabb változtatásokat (úthálózat, infrastruktúra, szaporodó vállalkozások) egy-egy erdélyi városban az RMDSZ szállította-e házhoz, vagy az általános romániai változásokból fakadtak. Erdélyi honfitársaink persze hihetnek a kis lépések politikájában, és ez rendjén is van, a baj csak az, hogy az apró araszolgatások nem mindig segítik a megmaradást.

Mert a romániai magyarság, éppen úgy, mint a Kárpát-medence többi elszakított nemzetrésze, versenyt fut az idővel. Ebben a küzdelemben nem mellettünk szólnak az esélyek: ha a statisztikák rideg világát tekintjük, semmi jót nem várhatunk.

Tulipános győzelem ide, fanfár oda: ha a Bukaresthez nőtt lobbisták, az örökös szenátor-üzletember és köre, valamint az RMDSZ-ifjútörökök – akik, mint elnézem, most éppen az örökös szenátor-üzletembert és barátait próbálják kiszorítani – nem mernek olykor nagyot lépni, és örökké megalkudnak, az erdélyi magyarság néhány emberöltőn belül végleg visszaszorul a Székelyföldre.

Azt ismerik, hogy a mostani kampányban elvetődik az RMDSZ-politikus a felcsíki faluba? Győzi, győzködi a csíki bácsit, hogy szavazna mégis rá, minden érvet elmond, valamennyi jótéteményét felsorolja. Aztán amikor nagyot fújtatva hátradől egy óra múlva, az öreg székely megböki a szalmakalapját, és így szól:
– Ahhoz képest, hogy román az úr, szépen megtanult magyarul.

A csíki bácsi most még az RMDSZ-re szavazott. Még akkor is, ha „román létére” csak magyarul buggyantotta ki választási szövegét a mi bukaresti emberünk. De hogy a politikában semmi sincs kőbe vésve, az is biztos, az élet megy tovább, és hamarosan kiderül, valóban olyan fényes-e az RMDSZ kínálta jövő.

Magától az RMDSZ-től pedig annyit kérhetünk a világ magyarsága nevében, hogy legyen nagyvonalú győztes. Ha már Marosvásárhelyt elbaltázta – a másik két magyar párttal egyetemben –, legalább lélegezni engedjen másokat. Például ha Gyergyószentmiklós újraválasztott MPP-s polgármestere ismét felkerekedik Bukarestbe, és kijár ezt-azt több tízezer magyarnak a Gyergyói-medencében, ne az RMDSZ fogja le az aláírásra lendülő román kezet.

Mert ez, ugye, alávaló tempó… Az volt eddig is, és ezután is az: mindenféleképpen mocskos játék, ha magyar tart be a magyarnak.

Szentesi Zöldi László
Magyar Hírlap


Csiripelés Twitterre

Archív cikkekhez nem írható hozzászólás!

Netuddki írta (2012-06-16 17:22:01)
T. azVégek!
Örülök a beírásának! Ez mutatja, hogy mi átlagemberek is átlátunk az RMDSZ primitív álca politikáján, hiszen nagyon egyszerű megállapítani az eredményt/erdménytelenséget!
Ha a felsorolt pontoknak legalább fele megvalósult volna 22 év alatt, más lenne a helyzet!
DE SEMMMI SEM VALÓSULT MEG ezekből a pontokból.
Az RMDSZ vezetése egy tisztességes visszatekintés, helyzetértékelés után automatikusan le kellene mondjon!

azVégek írta (2012-06-16 12:27:11)
@Netuddki: A-Gt nagyrészt egy bizonyos Párizs környéki szerződés garantálta nekünk, de azt már indulásból is csak az tartotta be, akinek kárára volt kitalálva.

Most meg kedves politikusaink úgy érezték, túl jól megy dolgu(n)k. S Adyt parafrazálva: ha minket nem terrorizálnak, akkor nekünk kampec. Ilyen szempontból Ponta és társai véresszájú magyargyűlölete segített egy kicsit... csak ne feledjük, hogy kikkel van dolgunk.

Netuddki írta (2012-06-13 17:03:04)
T. beírók!
1. Az erdélyi kisebbségi magyarok választási érdektelensége, hitetlensége, reménytelensége, ostobasága, lustasága minden politikai erő bűne, de leginkább az RMDSZ 22 éves politikájának a következménye. Ezt VIZSGÁLNI KELL!
2. Természetesen gratulálni kell az RMDSZ-nek, az egyébként számukra hízelgő, választási eredményekhez, de az RMDSZ vezetők egyúttal szégyellhetik is magukat!
3. A vásárhelyi magyarok TUDJÁK (mert látják a városban élő RMDSZ főnökök életét), hogy az RMDSZ 22 év alatt fokozatosan teljesen ÁTADTA a város irányítását a románoknak. Beléjük ivódott, hogy az agresszív román nyomulás és a HAMIS magyar vezetés NEM engedi meg az érvényesülést a magyarság szintjén. Csak valamilyen EGYÉNI érvényesülés lehet. Sajnos a román politika 'jól' demoralizálja a magyarság nagy részét és erre rásegít az RMDSZ! Egyébként úgy KUSSOL Vásárhelyen a 60-70 ezer magyar, mintha nem is élnének a városban. A románok röhögnek és úgy is viselkednek, mintha valóban nem lennének magyarok a városban. Ez a CSENDES FASIZMUS! Az RMDSZ pedig ehhez asszisztál!
A legjobb friss példa Marosvásárhelyen az, hogy a magyar politikai stupiditás teljesen kizárta a polgármesteri szék magyar elfoglalásának még a lehetőségét is.
4. Az erdélyi magyarság érdekérvényesítését a románok a minimumra szorították az elmúlt 22 év alatt, NEM adták meg a JOGOS, ALAP szükségletet:
A. autonóm Székelyföld,
B. autonóm magyar többségű térség a határ mentén (Szilágyság, Szatmár, Bihar egyes vidékei),
C. autonóm magyar oktatási rendszer, óvodától az egyetemig, a magyarság felügyeletében és önálló (román állami) finanszírozásban!
D. a román állam által finanszírozott önálló magyar egyetem,
E. magyar tannyelvű középiskolák mindenütt, ahol ezt indokolja a magyar létszám, ami NEM függhet egy város vezetésétől!
F. teljes ingatlan visszaszolgáltatás közbirtokosságoknak, egyházaknak, jogi és magán személyeknek!
G. a magyar nyelv használatának teljes legalizálása 20% magyar lakossági arány fölött, az élet minden terén, gyakorlatilag párhuzamos hivatalos nyelvként.

A nagy kérdések a következők:
1. Most azért kell küzdeni, hogy egyes magyar politikusok jól éljenek, vagy az erdélyi magyarság éljen jól Erdélyben?
2. Ma a magyarság jól, és otthonosan él Erdélyben?

wa1907 írta (2012-06-13 15:47:23)
@szkeptikus: A 2. alponttal nem ért egyet az Rmdsz és ez mindennek az oka. Oszt lehet itt évekig vitatkozni a nagy semmin, mert ugyan olyan állapotba leszünk mint most, netán rosszabban. Itt konkrétan az országos Rmdsz vezetésre és a Vásárhelyire gondolok.

Szkeptikus írta (2012-06-13 15:18:45)
"De hogy a politikában semmi sincs kőbe vésve, az is biztos,"
Ezzel egyet tudok érteni, mert gyakran látom, hogy (politikai) ellenfelek kibékülnek, mások "örök" barátság után összevesznek.
Figyelmesebben újraolvasva a cikket, látom hogy a Magyar Hírlap, "a világ magyarságának" a szócsöve lett, hisz a jegyzetíró azok nevében fordul az RMDSZ-hez. Ugyanakkor valami bírói szerepet is felvállalt, mert pálcát tör ugyancsak az RMDSZ és fél szájjal a másik két párt fölött is, azért mert "elbaltázták Marosvásárhelyt".
Sőt, hogy még jobb legyen, kimondja az erdélyi és a teljes határontúli magyarság fölött a szentenciát, hogy esetleg Székelyföldre szorul az vissza.
Lehet, ez a jövő, de ha így van, akkor emgedtessék meg nekem, hogy ebbe jócskán besegítnek a pesti "szelek/fuvallatok" is. Szóval magayrán mondva, "IMÁDOM", HA KIOKTATNAK OLYANOK, AKIK NEM ITT ÉLNEK.
U.i. Firtosnak:
1.Hogy Vásárhely "frontváros" a magyar-román viszonyban azt (n, aki ott él, jól tudja. Pont azért nehéz ott egy aprócsak lépést is megtenni. Ami az egyetem (orvosi) ügyét illeti, a Boc komrány, melynek a sokszor bírált RMDSZ is a tagja volt, elérte, hogy bekerüljön a tanügyi törvénybe az egyetem ügyének rendezése. (A kolozsvári, a vásrhelyi "színi" és orvosi együtt). Az egy másik kérdés, hogy ezt a törvényt a MOGYE szenátusa elszabotálta. (Gondolom, azzal az erdélyiek tisztában vannak, hogy ebben az országban EGY TÖVÉNY ANNYIT ÉR, AMENNYIT BETARTANAK BELŐLE. S hogy az egyetem ügye mennyire fontos, arra utal, hogy Pontáék (PSD+PNL) félpuccsal kormányra kerülve első intézkedésként a vásárhelyi rendeletet vonták vissza. Mert, amint az elmúlt kampány is igazolta, a magyarellenes nacionalizmus jó fegyver. Be is jött nekik és még az összel is bejöhet.
2.Legbölcsebb az lenne, ha az elkövetkezőkben NEM ÚJJAL MUTOGATNÁNAK EGYMÁSRA AZ ERDÉLYI MAGYAR POLITIKUSOK ÉS MÉG A MELLÜKET SE KÉNE VEREGESSÉK, HANEM TÁRGYALJANAK ÉS JÓ DÖNTÉSEKET HOZZANAK. NEM SAJÁT (KARIERJÜK/KLÁNJUK), HANEM AZ ERDÉLYI MAGYARSÁG ÉRDEKÉBEN.
SŐT AZ SEM LENNE ROSSZ, HA EGYESEK FELÁLLNÁNAK ÉS ÁTADNÁK A HELYÜKET MÁSOKNAK (LETENNÉK A LANTOT).

Firtos írta (2012-06-13 10:43:49)
Tisztelt Szkeptikus!
Nem Udvarhelyen, hanem Marosvásárhelyen élek, ráadásul itt születtem Marosvásárhelyen. Viszont erős a kötődésem Énlakához, hiszen édesapám ott született, innen is a Firtos név. És én pont itt, Marosvásárhelyen úgy látom nap mint nap, hogy az identitásvesztés egyre erősebb a magyarok körében. Hogy nem tudtunk sem iskolaelnevezést, sem egyetemi problémákat több mint 20 év alatt megoldani, azért az RMDSZ jócskán okolható, mert lényegi dolgokban nem tudott változtatni. Különben abban egyetértek Önnel, hogy a felaprózottság nem jó, de szerintem akkor is kell egy alternatíva, mert az RMDSZ politizálása legfeljebb amolyan „finom-langyos". Hosszú távon még ilyen sem lesz, amilyen most.

Pataki írta (2012-06-13 07:32:25)
Teljes mértékben egyetértek, lovas!
Szerintem, mindkét magyar párt veszített emiatt szavazatokat. Az RMDSZ Frunda meggondolatlan kijelentéséért, az MPP pedig a képmutatásáért. Nagy tévedés volt volt Nyírő temetését a kampányidőszakra tervezni. Az MPP-s vezetők azt hitték, hogy ezzel "bankot ütnek". Tévedtek! Éppen most olvasom, h gyengébben szerepeltek, mint 2008-ban!!!

Szkeptikus írta (2012-06-13 07:09:08)
A tegnapi megerősítésre egy adatsor:
A leadott szavazatok 97,20%-ának összesítése után közzétett BEC-jelentés szerint eddig 410 909, az RMDSZ helyi tanácsoslistáira leadott voksot számoltak meg, míg a MPP és az EMNP listáira 40 576-szor illetve 36 849-szer ütöttek pecsétet. Százalékokban kifejezve: RMDSZ 5,26%, MPP 0,52%, EMNP 0,47%. A részleges adatok azt mutatják, hogy a magyar pártok listáira leadott szavazatok (488 334) mintegy 84,1%-a az RMDSZ listáira érkezett. Az MPP a magyar pártokra adott voksok 8,3%-át kapta, míg az EMNP 7,5%-át. (Transidex) Ezek a számok is azt igazolják, hogy a két magyar "versenypárt" nehezen gyűjhet össze parlamenti mandtumot. Még Székelyföldön sem, máshol nem is beszélve.

Soroksár írta (2012-06-13 01:27:28)
Gratulálok a cikk írójának. Jó kis Kisz KB-s AGIT PROPOS duma . Ahogy a Papa is írt. Csak tovább a L..... úton.

lovas írta (2012-06-12 23:17:35)
A Nyírő temetése körül rendezett kampánycirkusz pedig nem egyszerűen alávaló, hanem aljas politikai tempó volt azok részéről, akik "megszervezték".

VKF-5 írta (2012-06-12 22:39:29)
Kedves doki, Pünkösd vasárnak elhajtottunk Mikháza mellett, a Nyírő temetésére igyekeztünk. Szeretettel gondoltunk Önre! Üdvözölöm ismét a hozzászólók között!

VKF-5 írta (2012-06-12 22:37:41)
Hogy helybe kit miért választanak polgármesternek, azt nem tudom. Mivel én a három közül egyik pártban sem hiszek, és hitem szerint az erdélyi magyarság megmenekülését és felemelkedését nem lehet pártpolitikára építeni, önmagában nem is tartom lényeges kérdésnek, melyik párt nyert.
Viszont a fejlett világban elterjedt angolszász típusú kereskedelmi-kampánydemokrácia fő negatív jellemvonása a félrevezetés. Így abból a szempontból igenis fontosnak tartom a választási eredményeket, hogy milyen a választó nép hangulata, és ezért melyik párt marhaságait eszi meg, és az adott választói magatartás indikátorként milyen pillanatnyi életérzésre vezethető vissza.
A szórvány esete nyilvánvaló: bevette az RMDSZ dumáját az "egység" és ezáltal a "magyar érdekképviselet" elvesztésének a veszélyéről, amire a nyíltabban magyarellenessé váló román politika csak rásegített. Viszont a kollaboráns sziromlevelűek a Székelyföldön is növelték a megszerezett mandátumukat 2008-hoz képest. Vagyis erre a sziromlevelű kampánystratégiára a jelenlegi helyzetben ott is fogékonyabbá váltak az emberek. Ez az életérzés pedig egy dolgot árul el: az erdélyi magyarság - a megadott könnyített honosítás dacára - most is egyedül érzi magát. 22 év elteltével most sem érzi azt, hogy a magyar állam kiállna érte. Joggal szidjuk az RMDSZ-t kollaboráns politikájukért, de ha 90 óta a magyar állam az elszakított magyarság körében közösségépítő faktorként jelent volna meg, mögötte horribilis összegekkel, akkor az RMDSZ neptunjai labdába sem rúghattak volna. De ehhez nem volt, és ma sincs meg a magyar állam részéről sem az akarat, sem a továbbra is vállalt államadósság-szolgálat miatt a pénzügyi lehetőség. 22 év óta - árnyalatnyi különbségekkel - a magyarországi kormányok - akárcsak a kezükön lévő országrész népét - az elszakított magyarokat is sorsukra hagyták és lényegében hagyják ma is. A jelen erdélyi magyar választási eredmények a Csonkaország elsikkasztott rendszerváltására vezethető vissza.

tóducz endre írta (2012-06-12 13:33:37)
Kedves Józan, há néha mi is odaszólunk a Csonkára, egyszerüen csak azért, mert nekünk is van saját véleményünk az ott történtekről. Nekik is lehet saját véleményük ideátról. Tisztelettel.

Szkeptikus írta (2012-06-12 13:19:55)
@Firtos írta (2012.06.12. 11:06:02)...
Tisztelt Firtos!
Nem tudom, hogy hol él Ön, csak saccolom, hogy Udvarhely környékén. (Jártam jómagam is Énlakán és a Firtososn is). Nem vagyok RMDSZ szócső, tagja sem vagyok és vannak és vannak ismerőseim mindhárom párt háza táján. Még szavazni is úgy szavaztam, hogy volt olyan lap amelyen csillagosra, s volt amelyiken tulipánosra pecsételtem.
Bírálni is szoktam az RMDSZ-t (akkor és amikor indokolt), de azt is el merem mondani, hogy a két másik párt legalább kétszer annyit árt az erdélyi magyarságnak, mint az RMDSZ. (Persze méretarányosan...)
Csak két példa: MPP és a Nyírő ügy annyira ingerelte a román nacionalizmust, hogy emiatt is (persze nem vagyok szociológus és nincsenek rá mért adataim, de elég ha a sajtóvisszhangot figyeljük)nagyobb volt a román mozgósítás mint szokott lenni éppen a szokáso helyhatósági választásokon. EMPP-ről: amellett, hogy folyton egységről papolnak, valójában egységet vernek szét, még akkor is, ha a monolitikus egység káros. (Hatalmi monpóliumhoz vezet.)
Ami a jelenlegi parlamenti választási rendszert illeti, akármilyen gyenge mozgósítás mellett az RMDSZ hozza jelenlegi mandátumainak 70-80 százalékát. Ha pedig összefog a másik két párttal, akkor sem lesz jobb az eredménye, maximum 2-3 mandátummal.(Vagyis akkor lesz 80% mai mandátumokat véve alapul) Ha magában indul külön-külön az MPP és az EMNP akkor EGYETLEN mandátumot sem szereznek, ha együtt indulnak, akkor is MAXIMUM 1 mandátum megszerzésére van csekély esélyük. Ha elzárják a pesti csapokat, akkor MPP-nek és EMNP-nak fuccs. Az RMDSZ, ha ellenzékbe kerül,akkor karcsúsodik és a fogyás mindenkinek jót tesz. Nekünk erdélyi magyaroknak is MERT TALÁN JOBBAN MEGBECSÜLJÜK EGYMÁST.

vfkcs írta (2012-06-12 13:11:43)
A juhok is a csobán után mennek.A magyarok választani akarnak nem szavazni, a szavazás csak a választott jóváhagyása.A választások zárt ajtók mögött ellenőrizhetetlenek, előre le mutyizott dolgok.
Az egész rendszer csak a fennforgók konzerválása.

gyuri írta (2012-06-12 12:44:32)
nem engedhetjuk meg magunknak, hogy tobb iranyba szavazzunk, ha szetoszlunk, jol melle fogunk esni!

Józan írta (2012-06-12 11:31:26)
Honnan az ördögből tudja olyan jól a Magyar Hírlap újságírója, hogy ki miért szavazott úgy, ahogy szavazott? Élt bár egyszer Erdélyben huzamosabb ideig? Mi a fenének osztogatják nekünk,itt élőknek a tanácsokat azok, akik elfutottak innen vagy sosem éltek itt? Mi sem szólunk bele az ő dolgukba, és nem vagyunk olyan hülyék, hogy saját dolgainkat ne tudnánk nélkülük megoldani. Az hogy Vásárhely elveszett részben ezeknek a kotnyeleskedőknek köszönhető. Főleg a Maros megyei elnöki tisztség. Ha tetszik, ha nem tudomásul kell vennünk, hogy Romániában élünk kisebbségben.

Álmos írta (2012-06-12 11:20:31)
Netuddki! Most már tudom ki ir! Uram igazat adok abban ,hogy a FIDESZ az RMDSZ-re haragszik ( vezetőkre).De abban nem ,hogy a románok kezére dolgoznak.Nem ez nem lehet igaz! Hogy Frunda a mai reggeli nyilatkozata szerint így beszélt lehetne rá mondani,hogy a románsághoz húz,viszont mindenkit nem lehet így vádolni sem. Persze sehogy sem értem, Kövér és Német miért haragszik az RMDSZ tagságra is? A kettő két féle dolog. Kövér és Német úr önökre most sokan haragszanak! Ezzel nem kell törődni! A nép felejt és tud is bocsájtani, ha a közös-nyelvet megtalálják.Azt javasolnám Hívjak meg a mostani vezetőket egy közös nem hivatalos beszédre, ahol családias hangnemben ivászat közben megtudják mondani egymásnak ,hogy Lajos a te
füled piszkos stb.Ezt meg kell mondani egymás szemébe,hogy a medve egyen meg.Ne üzengessenek többé,mert a székely mindég makacs ember volt,de ha a hibáját meg mondod a szemébe őszintén .Nos ha akarnak segíteni, akkor csak is egy párt legyen Erdélyben,mert mi kevesen vagyunk még, akkor velünk lehet egyezni. Három párt semmiesetre sem jó!

Firtos írta (2012-06-12 11:06:02)
Tisztelt Szkeptikus!
Sokan nem látják a fától az erdőt! Tegyük fel, hogy az Ön állítása - miszerint az MPP és az EMNP mesterséges „kreatúra" - igaz! Mondom: tegyük fel. De ha ez igaz, akkor az RMDSZ miért politizál úgy, hogy többet árt, mint használ a magyarságnak? Mert az tény, hogy a legnagyobb magyar politikai erő szám szerint, de a tények azt mutatják, hogy semmi lényegeset nem oldottak meg az utóbbi 4-5 évben. És az is biztos, hogy sokan csak azért szavaztak most is az RMDSZ-re, hogy az úgynevezett esélyeket ne rontsák. De ha továbbra is ugyanígy voksolnak, továbbra sem számíthatnak javulásra, fejlődésre, csak nagyobb fokú asszimilációra. És ha az őszi, parlamenti választáson a három párt nem egyezik ki egy közös platformban egy erős parlamenti képviselet elérése érdekében, akkor ismét mi húzzuk a kurtát.

vfkcs írta (2012-06-12 10:52:17)
De az udéméré, 22 éve vezeti az orránál fogva az erdélyi magyarságot a jól fizetett korrupt bandájával.Nagyon magas lovon ültek érdemtelenül, és bizony ettől sem szépültek meg csak rusnyábbak lettek.
Most kezdődik a helyi paktálás szerintük ez "politika" az oláh korruptokkal aki visszamásznak a nyeregbe.
A koccintgatásokból nem fogynak ki., még van tartalék a megalkuvásra.

feketetulipán írta (2012-06-12 09:56:05)
Igaza volt a kolozsvári politikusnak,az emberek csak a tulipánt ismerik,na hát ez van nem mernek dönteni,hogy változást hozzanak gyökeresen.Ilyen bunkó erdélyiek vagyunk,ilyen vezetőink lesznek,ezt érdemeljük,akkor ne is legyenek elvárásaink ha tetszik az Rmdsz politizálás.
Szomorú!!!!!!

Netuddki írta (2012-06-12 09:18:50)
T. jocó és Pataki!
Önök a lényeget nem AKARJÁK meglátni: a Fidesz nem akarja "az RMDSZ-t .. orránál fogva vezetni", csak arra akarnak rámutatni, hogy az RMDSZ politikája egy zsákutca felé mutat, az erdélyi magyarság zsákutcája, ELTÜNÉSE irányába! Buta, rövidlátó ember az, aki nem látja, nem érzékeli a román szándékot a magyarok eltüntetésére. Az RMDSZ ezt segíti, NEM gátolja. Ami NEM segíti, az csak a felszíni 'puder'. Közben egyes politikusok rohadt jól élnek.

Szkeptikus írta (2012-06-12 09:03:50)
Szentesi úrnak!
Részben egyet tudok érteni az Ön megfogalmazásával: "Akik azt gondolták, hogy a két polgári-jobboldali párt, Szász Jenő MPP-je és a Toró-féle EMNP néhány hét alatt lefaragja két évtizedes hátrányát, alaposan tévedtek." Mint a következő szemelvénnyel is, hogy "sem hátterük, sem társadalmi beágyazottságuk nem olyan, mint a Kelemen Hunor vezette érdek-képviseleti szervezetnek."
Tehát ezekből kiindulva, nem helytelen az a következtetés, hogy a két párt (MPP és EMNP), mesterséges "kreatúra", külső erő hozta létre és nem biztos, hogy az erdélyi magyarság érdekét szolgálja. Mert könnyű dolog versenyezni tömbmagyarságban, de szórványba vagy kisebbségben kockázatos.
Továbbá: "Most Székelyföldön is az RMDSZ kerekedett felül és a tulipán jegyében kormányozza majd a legfontosabb városokat, falvakat." Ez finoman fogalmazva csúsztatás, mert pl. Sepsiszentgyörgy, Csíkszereda, Udvarhely (hogy csak a három legfontosabb székely várost mondjam (mert sajna Marosvásárhely már legalább ötven éve nem székely város!!!)újraválasztotta RMDSZ-es polgármesterét és a két pártocskának nem sok polgármesteri babér termett -még Székelyföldön sem-. (Ha emlékezetem nem csal, akkor kevesebb most 2012-ben, mint az MPP-nek!) Mert a tények tények és a csúsztatás vagy bértollnokság pedig erkölcsileg megvetendő. (Az én erkölcsi normáim szerint legalábbis.) Naná, hogy az RMDSZ sem szentek gyülekezete. Bobély, Borboly, Verestóy, Markó stb. De az elbaltázásokhoz kellett a pesti segítség is esetenként.

Béla bácsi írta (2012-06-12 08:59:11)
Ne szíggyátok az RMDSZt, haggyátok dolgozni.

jocó írta (2012-06-12 08:28:28)
Egyetértek!
Vegyétek már észre: szó sincs arról, hogy az MPP vagy az EMNP milyen felelősséggel van az erdélyi magyarokért... Egy ok miatt jöttek létre: a Fidesz az RMDSZ-t nem tudja orránál fogva vezetni, ezért le akarta cserélni... Itthonról, politikai és anyagi támogatással... Kíváncsi vagyok, mikor hozzák létre a fijúk a már 3. alakulatukat Erdélyben... Bár, ha így politizálnak, akkor igyekezniük kell... Már csak 2 évük van hátra... S azt, hogy 2/3 után a következő választáson még bukni is képesek lesznek, nos ezt senki másnak, csak maguknak köszönhetik... Arrogáns, hataloméhes, cinikus, nagyképű banda.. Pedig 2010-ben még én is rájuk szavaztam...

Pataki írta (2012-06-12 08:21:59)
Szentesi kartárs, ezt a cikket nem Kövér uram rendelte? Csak azért kérdezem, mert nagyon úgy néz ki...
Szászék pedig nem csak most kínáltak szerény alternatívát, hanem négy évvel ezelőtt is. Azóta semmit sem emelkedett a népszerűségük, az erdélyi magyarok nem dőltek be Kövér László mendemondáinak sem. Különben nagy hiba volt Kövér állásfoglalása és erdélyi kampánykörútja. A Fidesz elfelejtette, h az anyaországi választások során az erdélyi magyarság mindig Orbánékkal rokonszenvezett, s neki szorítottunk? Ha még emlékszik, akkor miért jött ide az MPP-nek kampányolni Kövér? Igaz, h az RMDSZ a legutóbbi választásokon az MSZP-nek szurkolt, de csupán azért tette, mert akkor már megvolt a Fidesz-MPP szövetség. Kövér 2008-ban is eljött fenyőket ültetni Erdélyben, s valószínű akkor is, most is, a FIDESZ pénzelte az MPP kampányát!

Gondolkodo írta (2012-06-12 07:45:31)
Kedves Magyar Hirlapos kepviselo!

Az iromany vegen olvashato viccbol indulnek ki. Lehet, hogy a roman bacsi jol megtanult magyarul, de amikor az Orban csapata hatalomra lepett, sajnos elfelejtette anyanyelvet. Ami az anyagi hatteret illeti, szerintem annyi penze nincs a husz eves erdekvedelmi szervezetnek, mint amennyit az Orbankormany befektett a ket alakulatba azert, hogy az RMDSZ-t szetverje. Mindhiaba. Es nem csak azert, mert az RMDSZ a legjobb, a legszebb, hanem, mert a romaniai magyar szavazo nem hulye. At tud lepni a hamis igereteken, tudja, hogy nem abbol el meg, hogy a magyoar kormany kuld egy ures dobozt otthonrol, amibe egy erdelyi kolto kepzelt hamvai vannak, tudja azt, hogy az RMDSZ-es politikus nem csak most, a kampanyban keresi meg, elvetni a viszalykodas magjat, mint ahogyan a magyar kormany jeles kepviseloi teszik azt. Vegulis, miert ne tennek? Nekik semmi kovetkezmenyuk nem lesz nyilatkozataikbol. Ok nem jarnak ugy mint az a vasarhelyi lakos peldaul, akit a roman kollegaja a ket valtas kozott megkerdezi mi van ezzel a Nyirovel, ok beulnek az autoikba, es szepen hazamennek.
Csak egy dologra hivanam fel a figyelmet, ha mar a magyar kormany ekes tagjai elfelejtettek magyarul gondolkodni, ajanlom, iratkozzanak be roman nyelvtanfolyamra, mert hala kozbenjarasuknak, hamarosan mar romanul kell beszelni a Nyarad-menti gyerekkel ...

Korábban írtuk:
Médiapartnerek
Hírlevél
Válasszon a listából:
Autonómia Ajánló
Dokumentum Életmód
Gazdaság Hátrányban
Hitvilág Jótékonyság
Kisrégió Kultúra
Könyv Környezetünk
Közéletünk Magyarország
Mese Mozaik
Múltidéző Néphagyomány
Oktatás Pályázat
Publicisztika Sport
Társmagyarság Tud-tech
Turizmus Unió
Világ Zenesarock

Az ön megszólítása:

E-mail:



Tükrözze híreinket
Webáruház
Könyvek
11 lej30 lej
57 lej30 lej
Legolvasottabb
Szavazás
Ön szerint indítson-e jelöltet az őszi államfőválasztáson az RMDSZ, és ha igen, kit?
Válaszlehetőségek
Belépés
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció
Magyarul kérje!
Tudta, hogy a Nemzeti Kisebbségkutató Intézet honlapjáról többek között az alábbi magyar nyelvű űrlap is letölthető?
Öregek otthonából való kibocsátási kérvény (Cerere de externare din căminul pentru persoane vârstnice)
Éljen a jogával, használja!
Legfrissebb
Webáruház

Képtár

Képeket nézegethet
és tölthet fel ITT
A legsikeresebbek
Vélemény
Napló
Videótár

 Elszigetelve – Tárlat a székelyudvarhelyi gabonaraktárban

[ Erdély Ma - egy szebb holnapért. Minden jog fenntartva. Impresszum ]
[ Az aktuális észrevételeiket, alkalmi tartalom-anyagokat ide kérjük.]
[ Az Erdély Ma tárhelyét és naptárait a Next-IT biztosítja. ]
[ Székely Termékek Webáruháza | Háromszéki falvak | Játékshop webáruház és játékbolt ]
Hirdetés

  benzin     tan     1     tusványos     nagyvarad     emnp     peti andras     tusvanyos     olaj     túl a rubiconon     gyergyó, csík     mpp     szentgyörgyi lÁszlÓ     csángó     autópálya     slovnaft     rmdsz     markó b     bán zsófia     verestóy attila  
Kulcsszófelhő