Erdély címererdély ma logó
augusztus 20. vasárnap | István napja |
m.erdely.ma
1 EURO: 4,5883 RON | 100 HUF: 1,5110 RON | több
2017.06.05. | 08:09 "Mi vagyunk Európa utolsó ellenállói!"

3794 67
Fotó: alfahir.hu

Tizenhatodik alkalommal rendezte meg a Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalom a szokásos Trianon-ellenes felvonulását.
A rendezvény az Ötvenhatosok terén kezdődött, ahonnan – szintén a hagyományokhoz híven – a több ezer fős tömeg először a szerb, majd a román, végül a szlovák nagykövetség elé vonult.

A rendezvényen felszólalt Toroczkai László, a Jobbik alelnöke, Buka Bolgárka, a HVIM délvidéki tagja, Zagyva György Gyula, HVIM társvezető, Dobay Gergely, HVIM felvidéki társvezetője és Incze Béla, a szervezet alelnöke.



"Mi nem sírunk, kérünk, hanem követelünk!"

Toroczkai László, Ásotthalom polgármestere szerint Trianon tragédiájából életet és erőt kell meríteni. Azért gyűltek össze, hogy követeljenek, mint mondta: „mi a harcot és küzdelmet választottuk, ezzel a harccal pedig nemcsak visszafoglalunk, hanem építünk is."

A nemzet él, senki nem győzte le – mondta, aki kiemelte felszólalásában, hogy az elmúlt 16 év munkájának meg van az eredménye: a nyíltan magyarellenes pártok eltűnőben, vagy meg is szűntek, miközben lényegében konszenzus van Trianon kapcsán, június 4-e megkerülhetetlen dátum lett hazánk életében.

Minden épeszű ember megvédi az otthonát – tért ki a bevándorlásra Toroczkai – aki szerint a trianoni gúnyhatárra felépített kerítés (amit először maga a polgármester kezdeményezett, de akkor a Fidesz még nem látott benne politikai fantáziát és mereven elutasított) a határon túli települések lakosságát is védi, hiszen ezáltal végre eltűntek a környékről is a bevándorlók.

Emlékeztetett a magyar történelem tanulságára: „ha egy nép kivonul egy területről, akkor mások érkeznek a helyére – mondta a színmagyar Délvidék magyarajkú lakosságának kiirtására, és a betelepülő szerb népességre.


Szilva Balázsék is zenéltek a tömegnek

"Mi vagyunk Európa utolsó ellenállói" – mondta a kerítés kapcsán. Feltette a kérdést: Meg kell-e védenünk az agyhalott nyugat-európaiakat?
"Nincs más lehetőségünk, ha meg akarjuk védeni magunkat, akkor meg kell védenünk a határt".

Toroczkai sorsszerűnek nevezte az ország helyzetét, hiszen Európát ismét mi védjük. „Oda jutottunk, hogy már az osztrák hadsereg építi Ásotthalom területén a határ mentén az utakat"- mondta a korábban legelutasítóbb Ausztria kapcsán a Jobbik alelnöke.

Incze Béla átvéve a szót kiemelte: Trianon nem a múlt, nem 1920, hanem a jelen – mondta annak kapcsán, hogy a minap az N1TV-ben Dopmen vele vitázva azt mondta, Trianon már elmúlt, a jövőre kéne koncentrálni. „Mondja majd azt egy elszakított területen élő nemzettestvérünknek. Trianon a jelenünk, nem a múltunk" – mondta.

Kinek mi a dolga?

A tömeg elsőként a szerb nagykövetség elé vonult, ahol Buka Boglárka, a HVIM délvidéki tagja beszédében inkább az egyes emberek feladatát emelte ki: Tettekkel űztük ki a törököt – hozott történelmi példát Buka, aki szerint mindenkinek magának kell rájönnie, hogy mi a dolga, feladata. Istentől kérjünk segítséget, hogy mindenki találja meg a megfelelő célt és eszközt hazánk felvirágoztatására.



"Olyan ország nem lehet jogállam, ahol magyar életeket tesznek tönkre"

Zagyva György Gyula, a HVIM társszervezője a román nagykövetség előtt az Erdélyt jelenleg birtokló, az Európai Unió szerint példás kisebbségi politikával rendelkező országot hosszan bírálva kiemelte: miközben a magyar kormány a határon túli magyarok kapcsán egy törvénnyel, a kettős állampolgársággal a „problémát letudta", a magyar a magyar lakosság másodrendű állampolgárnak számít.

Kiemelte Szőcs Zoltán és Beke István, az erdélyi HVIM két tagjának elképesztő meghurcoltatását (mint ismert, a két hazafit első fokon – tehát még nem jogerősen – felmentették a képtelen vádak alól) is, hozzátéve: a magyar kormány és a jogvédők hallgattak, nem is tettek semmit (Zagyva szintén ki van tiltva a megszállt Erdélyből).



Zagyva György Gyula ezután felolvasta Tóth Bálint, az erdélyi HVIM szóvivőjének levelét, aki szintén a román állam által elkövetett visszaélésekre hívta fel a figyelmet:

"Olyan ország nem lehet jogállam, ahol magyar életeket tesznek tönkre, ahol minden hatalmi szerv, a titkosszolgálatok, a csendőrség, és a kormány azon dolgozik hogy az őshonos magyar lakosságot beolvasszák. A román pártok egyvalamiben egységesek: a magyargyűleletben"- írta.

Incze Béla átvéve a szót bejelentette: Szőcs Zoltán és Beke István a HVIM legmagasabb kitüntetésében részesül: a Magyar Ellenállás Díjában.

"Gyertek ki a kocsmából, gyertek le a lelátóról!"

"A hűtő tele, a tányéros tévé a szobában, itt-ott még magyar felirat is van, de hogyan is érvelhetne a szív a gyomornak?"- utalt Dobay Gergely, a felvidéki HVIM szervezője a szlovák nagykövetség előtt a Felvidéken tapasztalható közgondolkodásra.

Emlékeztetett viszont arra, hogy bár a hűtő valóban tele, ám abban silány és drága nyugati áru van, a tévében előbb fog szólni 10 kínai adó, mint egy magyar, mivel az utóbbiért felárat kell fizetnie a magyar lakosságnak. Miközben a szlovák kormány inkább a hegyeket fúrja át a kelet-nyugati autópálya miatt, hogy még véletlenül se a déli, magyar lakta országrészt fejlessze.



"Még mindig háborús bűnösök vagyunk" – mondta az érvényben lévő Benes-dekrétumok kapcsán, és sokszor a saját – magyar – politikusokkal kell harcolni azért, hogy itt-ott legyen egy-két magyar felirat.

"Attól még nem leszel harcos, ha minden ruhádon az van" – mondta Dobay, aki szerint ki kell jönni a kocsmából, a lelátóról, fel kell állni a fotelből és testileg, lelkileg képezni kell magunkat.

Bazsó Bálint Márton / Alfahír


Csiripelés Twitterre

Még írhat karaktert.
Név:

Mennyi nyolc + egy ?



Nyilas írta (2017.06.26. 08:07:21)
Szakértő úr.
Nehéz megérteni egy 13 szóból álló mondatot. Ugye?
Még ha azok a saját szavai is.

Szentgyörgyi írta (2017.06.25. 20:58:53)
Ugy néz ki a szakértelem csödöt mondott.(bocs)

Dühös románszakértő írta (2017.06.25. 19:39:32)
Kedves Nyilas! Ha a maga nagypapája sokat mesélt magának 56-ról, akkor biztos, hogy fiatalabbnak tetszik lenni, mint én. Nekem az Édesanyám született a forradalom elött pár héttel.

Nyilas írta (2017.06.21. 10:23:59)
Kedves Dühös úr.
Akinek a nagypapája sokat mesélt 56-ról, annak nem kell letagadni 10 évet.
Amúgy meg kezd csak azért írni ide, hogy teljen az oldal, mert e beivásának semmi köze ahhoz amiről diskuráltunk.

Dühös románszakértő írta (2017.06.20. 22:59:28)
Nyilas, mondhatnám azt is, hogy kedves magától, hogy lefiatalít engem. Ha úgy tetszik, valójában pont délnél járok, vagyis az élet derekán, bár a külsőm alapján kétségtelenül 10 évet letagadhatok.
Ami az önbizalmat illeti, nem hiszem, hogy nagyobb, mint a magáé. Persze lehet, hogy van még mit tanulnom, de önnel ellentében én megtanultam azt, hogy azért mert van jópár hülye az erdélyi magyarok között, (van akitől én is személyes sértést szenvedtem el) attól még nem általánosítok - sem a székelyt, sem a szórványt. Mint ahogy a csonkahoni között is sok a hülye, de azt sem lehet általánosítani. Legfelejebb a csonkahoni hülye másképp hülye mint az erdélyi. De az arány kb. sajnos ugyanaz mindkét helyen a normálisakhoz.
Ami pedig a névválasztásomat illeti, ha lenne műveltsége, tudhatná, az utalás valaki másnak a nevére. De hozzáteszem, egyáltalán nem azonosulás, hanem a kettőnk közötti párhuzam alapján.

Nyilas írta (2017.06.20. 07:24:23)
Valóban nem ellenőrizhető Dühös úr. Itt mindannyian ismeretlenek vagyunk, akár Nyilasként, Ardealként, Szekelyként, vagy Kiss Istvánként jelenünk meg.
Mégis van valami, ami kétségessé teszi a hitelességünket.
Joe barátunknak az öntömjénezése, a mindenhez hozzáértése, és a lenézés mindenki felé, aki otthon maradt a szülőföldjén, Farkaskomának a látható olvasottsága, aki hivatkozni is tud a mondanivalójában olyan ismert emberekre, akik mélyebben foglalkoztak az adott témával, és véleményt mond, nem kinyilatkoztatást.
Aztán vannak akiknél már a névválasztás árulkodik. Ön ilyen, fiatalember. Amikor először olvastam a hozzászólását, már látszott, hogy a "szakértő" mögött egy nagyon fiatal, kevés élettapasztalattal rendelkező, de rettenetes önbizalommal rendelkező ember áll, aki még nem tanulta meg azt, hogy nagyon sokat kell tanulni ahhoz, hogy rájöjjünk milyen keveset tudunk.

Dühös románszakértő írta (2017.06.19. 22:04:28)
Nyilas, abban igaza van, írhat ide bárki bármit. És bármit ír, azt meg lehet kérdőjelezni, hiszen úgy sem tudja bebizonyítani, akár igaz, akár nem. Abba viszont nincs igaza, hogy az erma mindent elbír: vannak dolgok, amikben én részt veszek, és nem publikusak. És nem azért, mintha fontos ember lennék, hanem mert olyan körökben forgok, ahová ezek az információk elutnak, és nem tájékoztatnak. Maga megkérdőjelezi azt, hogy én ezekkel a közismert személyekkel jóban vagyok, csak azért, mert magát valamiért sérti az, hogy a Jenőről megírják az igazat. De ennyi erővel én is megkérdőjelezhetem azt, hogy magát az egyik volt erdélyi ismerőse tényleg több év barátság után megbántotta avval, hogy "ők már a románokhoz tartoznak". Én is állíthatnám, hogy ez egy kitalált fedősztori, és magát valójában a román titkosszolgálat a Szász Jenőn keresztül pénzeli, hogy itt az ermán uszítson az erdélyi magyarok ellen. Meg tudja cáfolni? Nyilván nem. Óvatosan az alaptalan személyeskedő vagdalkozásokkal.

Nyilas írta (2017.06.18. 17:39:11)
Nem annyira fontos ember ön Dühös úr, hogy önt katonai felderítők tájékoztassák. Attól hogy néhány közismert személy nevét fel tudja sorolni, még nem lesz hiteles szakértő.
Az erma mindent elbír.
Tudja, én is voltam annyi idős mint most ön. Ma az unokám lehetne ilyen korú.
Sajnos nincs.

Dühös románszakértő írta (2017.06.18. 14:11:43)
Nyilas, akkor csak néhány azokból, akik a "piacomon" vannak, akiktől a pletykát szerzem: Borbély Zsolt Attila, ENMP elnökségi tag, Soós Sándor ENMP elnökségi tag, Haintz Péter ENMP elnökségi tag, dr. Raffay Ernő történész professzor, dr. Popély Gyula akadémikus, Gaudi Nagy Tamás ügyvéd. ezenkívül: katonai felderítők (nevüket nem adhatom ki), és ez mind csak a jéghegy csúcsa, mert még számos nem közismert, de hiteles "pletykaforrásom" is van.
Maga milyen piacról szerzi be a pletykáit, kedves Nyilas?

Nyilas írta (2017.06.18. 07:59:05)
Rohadt nagy "tényeken alapuló tapasztalatai" lehetnek Dühüs úr, akár még 30 évesen is. De hát az ön korosztálya az, aki már ilyen tapasztalatokkal született.
Ezért nem viszi a legtöbbje semmire az életben.
Ha a dühöngés helyett megpróbálna kurtítani a mellényén esetleg észrevenné, hogy az egyetlen érve a vitapartnerrel szemben, hogy félművelt, meg frusztrált. A szakértelmét meg a piaci pletykákból gyűjti be.

Dühös románszakértő írta (2017.06.18. 03:54:22)
Nyilas, azt majdnem kettővel kell megszorozni. Nekem tényeken alapuló tapasztalataim vannnak, magának legfeljebb félműveltsége, előítéletei és frusztrációi!

Nyilas írta (2017.06.16. 08:24:29)
Dühös úr.
Ne fokozza az ostobaságot a huszonegynéhány éves szakértői tapasztalatával.

Dühös románszakértő írta (2017.06.15. 22:59:35)
Nyilas, nem vagyok azonos "Vesszen Trianonnal". Az viszont tény, hogy mindkét hozzászólását akár én is írhattam volna. Én az általa elmondottakat csak annyival egészíteném ki, illetve erre emlékeznie kell magának is, mert ebbe a szóváltásba akkor maga is belekeveredett, hogy Toroczkai Budaházival közösen kiadtak egy nyilakozatot, amely szerint minden csonkaországi településnek joga van elszakadni Magyarországtól. Az SRI-hátterű Csibi Barna pedig, a Székely-Gárda parancsnoka ezért a nyilatkozatért a maga nagy kedvencétől, az ugyancsak SRI-s hátterű Szász Jenőtől kölcsönzött "tisztelebeli székely" címmel jutalmazta őket. Emlékezzen, mindezt Csibi Barna maga vallotta itt be az ermán hozzászólóként. Tudom, hogy most szokása szerint megint ezerrel védelmébe fogja venni a maga által konokul szentnek tartott Szász Jenőt, és hogy az én magáénál jóval szélesebb és hitelesebb információs források puszta létét is meg fogja kérdőjelezni, de nem érdekel mit mond.

Nyilas írta (2017.06.14. 10:47:48)
Vesszen Trianon írta (2017.06.14. 09:48:20)
Kedves uram.
Egy néven is elég hülyeségeket írni.
De legjobb lenne egy néven sem.

Vesszen Trianon írta (2017.06.14. 09:48:20)
Nagyon de nagyon jó lenne ha Nyilas a lőszert, de az energiáját is nem az igazság gyilkolására, levadászására használná, mert visszaüthet! Ha nem tudná torockailacának (Tóth volt) moldovai oláh felesége van és ha az ószövetségiek nem akarnák, segítenék még portás sem lehetne nemhogy polgármester!

Vesszen Trianon írta (2017.06.14. 09:34:03)
Meg kell nézni a mai "vitézeket" is, mert minimum 80 százalékuk szekusbesúgó, legalábbis akiket én ismerek.

Nyilas írta (2017.06.14. 08:37:18)
Kedves dühös úr.
A düh rossz tanácsadó. Hajlamossá teszi az embert arra, hogy egyre nagyobb marhaságokat firkáljon.
Mentsége legyen, hogy ennyi idős korában még lehetősége van arra, hogy kinője.

Dühös románszakértő írta (2017.06.14. 00:01:08)
susru, Horthy sem vitézi címet, sem egyéb kitüntetést soha nem adományozott nyilasoknak. Olyanok voltak sajnos, akik a Kormányzóra tett vitézi esküjüket elárulva a Sztójay majd Szálasi-kormány szolgálatába szegődtek, mint ahogy olyan vitézekről is tudunk, akik késöbb a kommunista rendszer szolgálatába álltak.
A nyilas-párt pedig az észak-erdélyi magyarság körében mindössze a városi munkásság egy részében tudott némi tömegbázisra szert tenni. Ugyanis visszatetszést keltett az erdélyi magyarságban a nyilaspárt liberális nemzetiségpolitikája és a román Vasgárdával ápolt kiváló viszonya (a Nyilaskeresztes párt és a Vasgárda között D-209 apja volt az összekötő). Tudja vidéken kik körében volt a Nyilas-párt legnépszerűbb? A románoknál. A Nyilas-párt román nemzetiségi tagozata csak azért nem alakulhatott meg, mert Horthy csendőrsége a románlakta vidékekről kitiltotta őket. Úgyhogy Kalotaszegen valóban csak néhány nyilas lehetett: az a néhány gyüttment román, akiktől maga is származik!

Dühös románszakértő írta (2017.06.13. 23:28:26)
Joe! Maga a "felvilágosut", az "értelemtől lángjától" sugárzó" "tények" embere! Mit szól az alábbihoz? Van egy magához hasonlóan "tárgyilagos" "felvilágosult" médiaguru, nagyjából úgy érez velünk magyarokkal kapcsolatban, és azt gondolja a múltunkról és műveltségünkről, amit maga. Úgy hívják, Havas Henrik. Van egy szintén hasonlóan "felvilágosult", magával egyívású hungarofób humorista, Gálvölgyi János. S egy szintén magához hasonlóan nagyon "okos" és "tárgyilagos" megmondóember, Csintalan Sándor. Ezek fogják magukat, és vidáman leülnek a fenti hírben szereplő Zagyva Gyulával, egy műsorban beszélgetnek, és az sem zavarja őket, nyílvánosan lezsidózott és megfenyegetett egy újságírót. És tudja kik hozták létre és irányítják a HVIM-et? A román titkosszolgálat. A Bekéjéket is azért tudták meghurcolni, mert egy beépített tag hamisan tanúzott ellenük. Ha ennyire biztos, hogy nem lesz már 64 vármegye, miért a román titkosszolgálat ad nekünk kölcsön irredentizmust, meg nem létező terrorizmust?

Mikulás írta (2017.06.11. 01:30:56)
Itt egy Fidesz-videó, kinyílik a bicska az ember zsebében.
Újra kérdezem, ennyire gyengeelméjű a Fidesz, vagy ennyire HAZAÁRULÓ?
A választól függetlenül, SOHA az életben nem fogok a Fideszre szavazni. Ha gyengeelméjűek, azért nem, ha pedig hazaárulók, akkor azért nem fogok rájuk szavazni.

Itt a videó - csak erős idegzetűeknek. Esetleg tessék egy idegnyugtatót bevenni mielőtt megnézik. A videó címe - tessék gúglin vagy jútúbon rákeresni:

Fideszes nem a trianoni emlékévre
nemzeti1tv
Jun 6, 2017

Tókos Levente írta (2017.06.08. 14:29:15)
Kedves Gaács Tibor!

Most értem, hogy mire gondol.

Lehet sok ilyesfajta hozzászólást kiengedünk/kiengedek, de gondolom egyetértünk abban, hogy minden hozzászólónak megvan a hozzászóláshoz való joga.

Kérném, hogy a továbbiakban e-mail-ben folytassuk eszmecserénket - (csináljon egy friss e-mail-t). Várom levelét a levi@erdely.ma címre.

Tisztelettel,

Tókos Levente

Tókos Levente írta (2017.06.08. 13:14:32)
Kedves Gaács Tibor!

Honnan veszi, hogy a "mostani" Erma nem védené az erdélyi magyarok érdekeit? A moderátori munkát jómagam s még két ember vállalta fel. Egy s ugyanazon módon moderálunk (hitem szerint ez így van), nincs óriási különbség.

Kedves Gaács Tibor! Tesz néhány kijelentést s azt gondolja, hogy mind igaz. Ki kell ábrándítsam: egy szó se igaz abból, amit ön leírt. Hazudtoljon meg, ha tud. Semmilyen alátámasztás nincs szavaiban. Ez nem az: "Ami a mait illeti, azt nem taglalom, mert aki nem vak, láthatja." Szavakat, gondolatokat akar az emberek fejébe beültetni, ami alkalmasint sikerülhet is. Hogy mi a célja? Passz ...

Az 1000 karakteren felül írhat e-mail-t is az igazi nevén s talán elmehetnénk egy kávéra, ahol kifejtheti vélt vagy valós sérelmeit.

Ha ismerne, akkor nem vonná kétségbe ideológiai felfogásomot, világnézetemet.

Tisztelettel,

Tókos Levente (ugyanaz, mint 36 éve).

Tanyasi6 írta (2017.06.08. 12:25:43)
Ennek a Joe-nak annyi intelligenciája lehetne, hogy amerikai létére a hétórás időkülönbséget kommentjeinél figyelembe vegye.

Gaács Tibor írta (2017.06.08. 12:19:20)
Tisztelt Főszerkesztő úr! Nem nagyon szeretem ismételgetni magam, de ezúttal eltérek ettől az elvemtől, mivel Kalap úr olyasmit akar a számba adni, amit nem mondtam. Tehát
A régi Erma egy középjobb oldali lap volt, amely emellett igyekezett az erdélyi magyaroknak legalább a legnyilvánvalóbb érdekeit védeni. (asszimiláció-ellenesség, székely autonómia iránti elkötelezettség, stb.) Ilyen értelmeben választották ki a moderátorokat is. Mivel egy jó barátom abban a tisztességben részesült, hogy őt is kiválasztották, korára való tekintettel nem vállalta, s milyen jól tette, még ma is él.
Ami a mait illeti, azt nem taglalom, mert aki nem vak, láthatja.
Mindehhez még csak annyit, hogy ez nem egy felszínes jelenség, hanem folyamatnak tűnik.
No! Kérte, hogy fejtsem ki, megtettem. Többre nem lenne elég az 1000 karakter.

Tókos Levente írta (2017.06.08. 11:48:48)
Kedves Kalap ... rágalmaz, majd oktat. Mindezt névtelenül. Megteheti. Még.

Kalap írta (2017.06.08. 10:48:59)
T.L. úr:- ez nem mese, hanem "sajtószabadság"
- nem tudásfüggő
- igen, mindegy, mind egy
- kérek egy kávét

Tókos Levente írta (2017.06.08. 10:21:58)
Kedves Kalap! Kinek a csicskája, no? Mesélje el nekem, mert - én tudatlan - nem tudom. Ki fizet engem? Soros? Zsidók? Fidesz? Rmdsz? EMNP? Kit hagytam ki?
Tókos Levente

Kalap írta (2017.06.08. 10:15:24)
Drága jó G.T. az erma csicska volt, az most is és az is lesz, mivel csak így létezhet, de ezt úgymond jól KOMMUNIKÁLJA és még azt is elvárja, kiprovokálja, hogy megmagyarázza meg a nyilvánvalót, mindenki által tudottat, látottat!

Tókos Levente írta (2017.06.08. 09:26:05)
Kedves Gaács Tibor! Ezt fejtse ki bővebben. Köszönöm! Tókos Levente.

Gaács Tibor írta (2017.06.08. 08:41:11)
Tömrer írta (2017.06.08. 06:50:06)
Tisztelt uram, Joeval nincs semmi baj. Ilyen volt régen és ilyen ma is. Az Erma változott meg 180 fokos fordulatot tesz éppen. Nem egyből, de elég gyorsan ahhoz, hogy jól észrevegyük.

Tömrer írta (2017.06.08. 06:50:06)
Joe egy irritáló, pökhendi , neoliberális xxx. Mit keres az ilyen egy ilyen portálon,mint az erma ??

Szekely írta (2017.06.08. 02:30:48)
Joe hol nyaral? Mar tobb napja esik az eso Floridaban. Kulomben a kutyam se kivancsi a hulyesegeire.

Csángófiú írta (2017.06.07. 21:27:46)
JOE!Ha tudni akarja...pedagógus vagyok...a régi nevemen írok..én nem pocskondiáztam.de ha lehánynak...visszaküldöm...Fejezze be már...szépen kérem..-
elképesztő szennyes amit ír... Remélem sose találkozunk..

Nyilas írta (2017.06.07. 18:59:29)
Hát, sajnálom önt Joe. Megterhelő lehet az a frusztráltság, hogy kikapcsolódni sincs lehetősége attól a kényszertől hogy megpróbáljon átnevelni bennünket elmaradott, bukó Közép-Európaiakat.
Persze ez csak a vicc volt, mert úgy van ön nyaralni, mint ahogy én a holdra utaztam.

Joe írta (2017.06.07. 14:15:08)
Igen Nyilas azert van idom minden oraban irni,mert egy hazat berelunk,es be-be jovok egy sorert,hogy a forro kadban amint elvezem a jakkkuzzzit kortyoljak egy kis sort. Na latja ez is egy befektetes valaki szamara,mert tizezrivel vannak ilyen hazak amibe az emberek befektettek es kiadjak a nyaraloknak. A mi vagyainkat ki tudjuk elegiteni,hiszen azert dolgooztunk es fektettunk be a bankba nyeressegre. Ez meg csak az elso fazis,ugyanis meg ket utazas van betervezve az iden. Valahol elkell kolteni a penzt,hogy forogjon,es jusson masoknak is akik peldaul a vendeglokben dolgoznak,akik megtermelik a hozzavalokat,hogy jol erezzuk magunkat.

Nyilas írta (2017.06.07. 10:59:34)
Kedves Joe.
Ön még soha nem volt annyira elfoglalva, hogy óránként ne jutott volna ideje valami blődséget idefirkálni.
Különben állítólag ön most éppen Floridában nyaral.
Vagy csak a szokásos nyári vágy volt amit a múltkor irt.

Joe írta (2017.06.06. 23:19:37)
Bravo ,Csangofiu nem is varhat senki tobbet,mint amire kepes a fiuka. Azt hiszi,hogy ha neki hasmenese van a szajan keresztul,mert egy epkezlab ervet, mondatot nem kepes kinyogni akkor,masok erveit a sajatmaga szenyle kiomleseknek titulalja. Igen ez volt a foallasom,mert udulesem alkalmabol volt idom ra,es visszaakartam csinalni a penct amit elkotottem. De jol fizettek es meg nyertem is rajta. Most elleszek foglalva,mert nekifogtam muasztalos munkaknak,fenyezett egzotikus fabol csinalok kavezoasztalokat,szekeket. Ugyhogy az lesz a foallasom. Addig a fiucska,fejlesztheti magat az iarastudomanyban.

Csángófiú írta (2017.06.06. 18:42:16)
Emberek ! nem érdekes?! Susru,Joe mag bakai FŐÁLLASBAN MINDIG ITT VANNAK..csodálatosak...a szennylé folyik szájukból illetve az írásaikból..brávó

Susru írta (2017.06.06. 17:41:00)
kikérem Ksalotaszegen nincsenek nyilasok, nem is voltak akkor sem, csak egy-két vitéz...amit horti adományozott...

Nyilas írta (2017.06.06. 17:28:46)
"horti-rendszerből nem TANULTATOK semmit!!"
Mellesleg kalotaszegi magyar vagyok.
Tulajdonnevet nagy kezdőbetűvel írunk a magyar nyelvben.
Még akkor is, ha gyűlöljük a tulajdonosát
Horthy az igy th-val írandó. y-al a végén.
Mág egy kalotaszegi románnak is.

Gaács Tibor írta (2017.06.06. 17:08:08)
Susru írta (2017.06.06. 16:12:59)
Embeeer! Úgy köpködöd a mérget, hogy ha kígyó volnál, védett állat lennél!

Susru írta (2017.06.06. 16:12:59)
nyilas banda tobzódása,a kis hazug viktátor pedig engedi, mert addig endi és mészi tovább tud lopni,rabolni!! ti meg birkaként ajnározzátok, mert sem trianonból,sem a horti-rendszerből nem tanultatok semmit!!

Nyilas írta (2017.06.06. 12:51:59)
Paprika írta (2017.06.06. 11:00:15)

Joenak nincs feladata. Joe csak egy szerencsétlen, meghasonlott ember, aki otthon sem jutott semmire, meg az új lakóhelyén sem ért el semmit.
Ha nem így lenne, nem érezné szükségét, hogy itt az interneten fényezze magát, a művelt, képzett, jómódban élő tetszelgéseivel.
Szüksége van rá, hogy legalább ismeretlenül felnézzenek rá, és nem veszi észre, hogy minden egyes beivásával bizonyítja, a buta ostoba tanulatlan voltát.
Hagyják már meg neki az élményt, hogy ő a legszebb, a legjobb, a legokosabb, a leggazdagabb, a legtalpraesettebb.
Én nagyon jól szórakozom rajt. Ezért is írok neki sokat, hisz minden válaszén jókat derülök.
Nincs szórakoztatóbb mint a buta ember erőlködése azon, hogy okosnak műveltnek és világlátottnak mutatkozzon.

Csángófiú írta (2017.06.06. 12:12:52)
Uraim ! Szófosásra tud valaki gyógyszert??JOE.nak vennék egy kilóval..

Joe írta (2017.06.06. 11:52:15)
Na maga jol bepaprikazott! Tudja is hogy milyenek a kanadaiak? Igen jo penzt kapok a beirasaimert,de hogy tudta kiszimatolni? Igen mindennap jaratom le nyugatot. Mar ma is lejarattam egy sort.

Joe írta (2017.06.06. 11:27:42)
Nyilas ur,ez a harc inkabb magara talal mint ram mert maga es meg vannak masok is akik koromszakadtaig harcolnak persze csak alneven hogy visszallitsak a 64 varmegyet. Na ezek a demonok,mert abbol soha nem lesz semmi,mintahogy Erdely„visszaadasabol„ sem. Maga mind emlithet akarmit,es olvashat akarmit a tortenelembol,mert az elment. Az attol valo nagy okossaga semmi valtozast sem fog hozni. Es akik nem a maguk csapatahoz tartozik,az buta,gyulokodo,nem „magyar„ Ennyit Nyilas.

Paprika írta (2017.06.06. 11:00:15)
Joe jó pénzt kap hozzászólásaiért. Még a kanadaiak se olyan agyamosottak amilyennek Joe próbálja őket beállítani pedig elég sok a balliberális ott es. Joe feladata az, hogy lejárassa a Nyugatot. Ne dőljenek be neki emberek.

Tibor írta (2017.06.06. 10:24:08)
Tisztelt Hozzászólók!
Joe a másik oldalon van, kár vele vitatkozni, rájöttem.
Arra sem vesz fáradságot, hogy ékezetes betűket használjon.
Szövege sem tartalmában, sem formájában nem magyar.

Nyilas írta (2017.06.06. 07:50:45)
Kewdves Joe úr.
Az a baj önnel, hogy kitalál magának rémisztő démonokat a mások irásaiból, és harcol ellenük körömszakadtával, anélkül, hogy képes lenne felfogni amit a képzelt ellenfél irt.
Tudatlanságában, mert hogy a történelemről halvány fogalma sincs, gúnyosan élcelődik másokkal, és amikor bemutatják, hogy mekkora baromságot irt, akkor elkezd vitatkozni olyanról ami szóba sem került.
Kedves Joe.
Írtam előre, hogy nem fogja tudni felfogni miért említettem a bostoni cserkészcsapatot.
Látja igazolódott.
Amúgy pedig "Terezke-nek irt válaszára reagálva. Mindegyikben. Mert a buta ember mindenkit gyűlöl. mert nem bírja elviselni, hogy ostobább másoknál.
Ennyit Joe.

Joe írta (2017.06.05. 22:23:22)
Terezke aranyos,melyik berasombol fedezted fel a gyuloletet??? Kit gyuloljek miert? Meg gondolkozzal el rajta,nem eppen forditva van,es engem gyuloltok,es irjatok,hogy szaljak el,meg tavozzak stb. Mondj egyetlen beirast ahol en valakit is elakartam tavolitani,vagy kertem a moderator urat/holgyet hogy ne engedje ezt vagy azt ide beirni. Legyszives ird meg mert a tobb mint tiz ev alatt soha nem irtam!!! Sot az irtam,hogy kell hagyni,hogy irja meg felolem ,persze ervekkel,hogy miert vagyok,peldaul,dionagysagu esszel rendelkezo roman,vagy miert vagyok magyarellenes,vagy miert akarok rosszat barkinek? attol,hogy a vilagmeglatasom szelesebb,mint sokan akik ide beirnak,vagy gazdasagi,banki stb. hozzaertesem nem egyezik sokukeval,az nem jelenti,hogy rosszat akarok senkinek. Es leginkabb az erdekelne,hogy milyen kriteriumok alapjan dontotted el hogy ostoba vagyok? Mi a vegzettseged? Folytattal-e valamilyen tanulmanyt az ostobakrol? Jelent meg tudomanyos irasaid valahol? Erdekelne?

Terez írta (2017.06.05. 21:56:23)
Joe miert van midenik ostoba beirasod tele gyulolettel?

Joe írta (2017.06.05. 21:54:57)
Csak nyugodtan mondja es irja Nyilas. Tudja mekkora volt a romai birodalom? Meg Anglia egyresze is hozzatartozott,ne is beszeljunk M.O.-rol, Erdelyrol Kozelkeletrol,es folytathatnam,de a makszemnagysagu agyaval nem kepes felfogni,hogy csak VOLT. Attol meg nem tamasztja fel sem Nyilas,sem a tobbi ha szazmegyes egyesulet lesz akkor sem. Soha az eletben!!! Semmi az eg vilagon nem jott vissza ugy ahogy volt a tortenelemben!!! Na ezt kellene megertsek,es ne epekedjenek a lehetetenert,hanem inkabb forditsak a megmaradt orszag jobbatetelere. Mar ha akarjak. Es ha valaki a normalis gondolkodasuak,a mostani vilagkep,a lehetoseg szerint gondolkodik„probal masoknak utat mutatni,azt nem mondom,hogy kovessek,hanem gondolkodjanak felole. Csodalkozom,hogy maga mint okos,tanult ember,a legokosabb aki beir, kepes ilyen rogeszmekkel egyeterteni. Hol a logika benne uram? Komolyan. Keves komoly ertelmes hozzaszolo van,maga az egyike,de erthetetlen szamomra,hogy miert kozoskodik az ilyen abszurd dolgokban

Joe írta (2017.06.05. 20:53:52)
Latom ala is irta nagybetuvel a nevet,hogy hivatalosabb legyen.

Nyilas írta (2017.06.05. 20:33:49)
Bizony Joe.
Torontál vármegye szerves része volt a Magyar királyságnak. Sőt nagy titkot árulok el önnek. Még Szerém vármegye is. Majd keresse meg a térképen a Száva folyót, addig tartott a magyar királyság.
Elmondhatnám magának hogy a 64 vármegyéből egyetlen egy nem tartozott eredetileg a magyar királysághoz, ez a Mudruc Fiume
azaz Fiume, mint Megyei jogu város, amit a magyar királyság úgy vásárolt meg Horvátországtól, hogy Szerémséget adta érte.
Azt is elmondhatnám önnek, hogy a 64 vármegyébe nem hogy Bosznia Hercegovina, nem hogy Bécs, de még a Horvátországi területek sincsenek beleszámolva.
Elmondhatnám, de nem teszem, mert a diónyi kis román agyával úgy sem tudná felfogni. Úgy hogy inkább ne foglalkozzon ön a történelemmel, hisz úgy is felesleges.
Nincs bent pénz.
Elárulhatnám még azt is, hogy a bostoni Benjamin Franklin cserkészcsapat alapszabályában nem szerepel a tudós államférfi DNS-éből történő újraélesztése, de úgy sem lenne képes felfogni miért írom.

Csángófiú írta (2017.06.05. 20:16:05)
Akkor...bocs..Ön a BUTA...mert értelmetlen dolgokhoz fűz megjegyzést,kommentál,irka-firkál

Joe írta (2017.06.05. 19:59:24)
Ne olvassa Csangofiu!! Bofogni pedig a marhak szoktak,hogy ujra es ujra kerodzek meg a fuvet. Vannak ilyen emberek is,akik kerodzes kozben nezik a „szeplanyokat„,de azok elkerulik oket mert budosek,es penzuk sincs,hogy megfizessek oket,hogy legalabb azert elturjek ideig,oraig. Egy uriember nem csamcsog a lanyokon,nem gesztikulal felejuk,es ertelmes dolgokrol,ertelmes emberekkel beszelget. A butak pedig,ertelmetlen dolgokrol vitatkoznak.

Csángófiú írta (2017.06.05. 19:43:17)
Kedves JOE ! Olvassuk hozzászólásait...böfögéseit...úgy látszik,jó pénzért teszi...ha nyugdíjas,olvasson könyvet,pl.WASS A. könyveit,kártyázzon,nézze a szép lányokat...de elég volt az ittléte..ocsmány szövegelése,tudálékossága...förtelem TETSZIK LENNI:::

Joe írta (2017.06.05. 19:39:51)
Nem gondolom Terez,hanem tudom,hogy aki nem kepes felfogni olyan dolgokat amik tenyek annak nagyon faraszto hogy megrtsen belole valamit. Igaza van Nyilas Torontal Varmegye ,vagy Bosznia szerves resze M.O.-nak es Belgrad is nembeszelve Becsrol,hiszen Matyas kiralynak az volt a kozigazgatasi szekhelye. Sot a negytenger is. Olvasmanynak jo. Aztan leirna,maga mint nagy tudos,hogy tulajdonkeppen mit is jelent a 64 varmegye? Annyit mint az olaszoknak a romai birodalom. Azt is megirhatna,hogy milyen formaban latna megvalosithatonak ez az elkepzelese. Altalaban az okos emberek a tapasztalatukbol ami eveken keresztul felhalmozodik,abbol kovacsolnak jobb elhetobb jovot. Irna meg nekem is ,hogy mire tudnam hasznalni azt a sok tudomanyt amit felhalmozott az en,sot a maga es masok jovojenek a jobbatetelere. Konkretan ha lehet. Es hogyan latj a megvalosithatosagat? Ugyanis en almodozhatok,hogy egy maganszigetet fogok kormanyozni,de ha ilyen almaim lennenek,mindenki kirohogne,mar aki normalis.

Nyilas írta (2017.06.05. 19:10:31)
Kedves Joe.
Ne foglalkozzon ön történelemmel. Az önnek magas. Saját bevallása szerint fölösleges, tehát önmaga mondta ki, hogy fogalma sincs róla.
De ha nem mondta volna is el, akkor is láthatná mindenki, hogy halvány elképzelése sincs róla, mit isjelent a 64 vármegye
Elárulom önnek. Semmi köze a monarchiához.
De azért csak lökje továbbra is a hülyeséget, mert a többi az előbbiből következik.

Terez írta (2017.06.05. 18:16:37)
Joe mem gondolod , hogy mar nagyon faraszto a liberalis , nemzetellenes globalista dumad?

Samu írta (2017.06.05. 16:31:07)
Minden tisztelet a Vármegyéseknek. A magyar fiatalság példát vegyen róluk és álljon be a soraikba.

Mikulás írta (2017.06.05. 15:35:31)
Joe-nak érthetetlen...

Joe írta (2017.06.05. 14:06:47)
Erthetetlen,hogy tulajdonkeppen,hogy harcolnak,es miert? Aztan hogy vedik meg M.O.-ot kitol,ne is beszeljunk Europarol? Ha csak a gyava ordibalasaiktol ,meg esetleg egy zaszlo kitevesetol ejszaka,aztan ereszd meg elszaladnak,ha azt nevezik harcnak,akkor az ovodasok szintjen allnak. Letzik egy normalis felnott ember,aki tenyleg hiszi,hogy visszallitsak a 64 varmegyet,ami nem M.O.-e volt hanem a Monarchia kozigazgatasa. Majd dicsosegesen bevonulnak,csak eloszor valakik ,akiknek van hatalmuk hozza,mint amint tortent, elkell hatarozzak,akiknek eszeagaban sincs ilyen hulyeseggel meg csak ragondolni sem,nemhogy erdemben foglalkozni vele.Es a tobbi orszagok zsebretett kezzel sirni fognak,nem? Aztan ha sorra kerulne es megint jolellatnak a bajukat az ilyen hoborgo varmgyesek lennenek az elsok akik elszaladnanak. Mint mindig a tortenelemben. Aztan utanna sinanak,hogy hat tulerovel szembesultek.

Gaács Tibor írta (2017.06.05. 13:32:43)
Tömrer írta (2017.06.05. 12:08:11)
Ne aggódjon uram, mert sem Viktorka, sem Susru, de még Bakai sem fog meggyőzni egy népet arról, hogy jobb megszűnni létezni, mint megmaradni. De ha mégis, akkor az a nép azt is érdemli.

Tömrer írta (2017.06.05. 12:08:11)
Viktorka nem magyar az olyan biztos mint ,ahogy ma hétfő van...

Sicc írta (2017.06.05. 11:50:51)
nacionalista - jogot véd !
soviniszta - jogot sért !

ez nem sovizmus, sajnos a magyarsagnak ez a baja, nem karolja fel a saját problemait, inkabb beletörödik és az álmagyar liberális férgek állandoan piszkálják, xxx

Viktorka írta (2017.06.05. 09:10:04)
Neonácik....


Korábban írtuk:
Médiapartnerek
Hírlevél
Válasszon a listából:
Autonómia Ajánló
Dokumentum Életmód
Gazdaság Hátrányban
Hitvilág Jótékonyság
Kisrégió Kultúra
Környezetünk Közéletünk
Magyarország Mese
Mozaik Múltidéző
Néphagyomány Oktatás
Pályázat Publicisztika
Sport Társmagyarság
Tud-tech Turizmus
Unió Világ
Zenesarock

Az ön megszólítása:

E-mail:



Tükrözze híreinket
Legolvasottabb
Legfrissebb
Képtár

Képeket nézegethet
és tölthet fel ITT
A legsikeresebbek
Vélemény
Napló

[ Erdély Ma - egy szebb holnapért. Minden jog fenntartva. Impresszum ]
[ Az aktuális észrevételeiket, alkalmi tartalom-anyagokat ide kérjük.]
[ Az Erdély Ma tárhelyét és naptárait a Next-IT biztosítja. ]
[ Székely Termékek Webáruháza | Háromszéki falvak | Játékshop webáruház és játékbolt ]
Hirdetés

  ojtoz     tan     interjú     gyergyó, csík     könyvet a csángóknak     autópálya     fesztivál alpolgármester     borszek     gazda     fehér-fekete fotók     berkenye     fényes     háromkút iskola adomany     bán zsófia     kövér lászló     benczi     sri     szász jenő     régió fejlesztés     mi nem ünnepelünk  
Kulcsszófelhő