Erdély címererdély ma logó
március 30. csütörtök | Zalán napja |
m.erdely.ma
1 EURO: 4,5446 RON | 100 HUF: 1,4671 RON | több
2017.02.18. | 10:07 Olimpia 2024 – Visszavonhatja Magyarország a pályázatot

2259 22

Összesen 266.151 aláírást adott le pénteken a Momentum Mozgalom az olimpiával kapcsolatos népszavazás érdekében – ezt Fekete-Győr András, a mozgalom elnöke jelentette be a Fővárosi Választási Iroda épületénél.

„Azt szeretnénk üzenni a Fidesznek, Orbán Viktornak és Tarlós Istvánnak, hogy az, hogy nem kérdezték meg az embereket, arról, hogy legyen-e olimpia Magyarországon, az egy hatalmas és óriási mulasztás volt a részükről" – fogalmazott Fekete-Győr András, hozzátéve, hogy ezt megtette helyettük a Momentum.

A mozgalom vezetője nyomatékosan felszólította Orbán Viktort és Tarlós Istvánt is, hogy ne lehetetlenítsék el a népszavazást, ez ugyanis értékelése szerint gyávaság lenne a részükről, valamint elárulnák azokat, akik egyébként támogatják az olimpia ügyét. Szerinte az is gyávaság lenne, ha a népszavazás kiírása előtt visszavonnák a pályázatot.


Hirdetés

Tarlós István főpolgármester az M1 Ma Este című műsorában arról beszélt, hogy pénteken két órát tárgyalt Orbán Viktor miniszterelnökkel. Tarlós István elmondta: Orbán Viktor cáfolta a sajtóban megjelent híreket, miszerint a fideszeseket visszavonulásra szólította volna fel. Megállapodtak abban, hogy a fővárosi közgyűlés és a kormány szerdán alaposan megvitatja az előállt helyzetet, és később találkoznak újra, amikor eldöntik, melyek lesznek a további lépések az olimpia ügyében.

Tarlós István hozzátette: fenntartja, hogy elképzelhető egy olyan lépés, hogy visszavonják a pályázatot, még akkor is, ha a Momentumnak ez nem tetszik. „Ők nem akarnak olimpiát, ha pedig nem lenne, teljesül a kívánságuk. Ha ez nekik nem tetszik, bebizonyosodik, hogy ez a népszavazás nem az olimpiáról szól” – mondta Tarlós István.

A főpolgármester arról is beszélt, hogy a parlament közel 100 százalékos arányban szavazott igennel az olimpia rendezéséről, az LMP-n kívül talán mindenki, és hasonló arányok voltak a fővárosban is: a DK-s képviselő tartózkodott, csak az LMP képviselője szavazott ellene.

A főpolgármester közölte: a népakaratot tudomásul veszi, a 266 ezer aláírás sokat mond.

MTI


Csiripelés Twitterre

Még írhat karaktert.
Név:

Mennyi öt + nyolc ?



Mikulás írta (2017.02.24. 19:26:52)
Farkaskoma, hát igen.
Budapest idegenek és idegenszívű kettősállampolgárok által megszállva tartott város. Ők Budapesten nem a magyarok javáért dolgoznak, hanem a saját programjukat hajtják végre. És ez a program nem egyszerűen a saját javukat keresi - ez a program kifejezetten magyar-ellenes és magyar-gyűlölő, a magyar nemzeti identitást eltipró program.

Farkaskoma írta (2017.02.23. 12:34:54)
Mikulás írta (2017.02.23. 01:45:28)
"Budapest 2 milliárdért rendezi a 2019-es Maccabi Európa Játékokat - jelenti az MTI."
Most már kezdek mindent érteni. És borzongok is tőle.

Mikulás írta (2017.02.23. 01:45:28)
Lesz egy olimpia-típusú esemény!
Budapest 2 milliárdért rendezi a 2019-es Maccabi Európa Játékokat - jelenti az MTI.
A budapesti pályázat a szavazáson Bázel városát múlta felül.
Jusztin Ádám, a Maccabi Vívó és Atlétikai Club elnöke, a magyar pályázat vezetője elmondta: különleges eseménynek lehetnek 2019-ben házigazdái, ... Budapestnek és Magyarországnak is kiemelkedő sporteseménye lesz.
"Az esemény ugyan csak tíznapos, de nekünk ez sokkal többről szól, ... (rengeteg) fiatal számára mutatja meg, hogy a sport hogyan tanít egyszerre fegyelemre ugyanakkor nyújt önfeledt pillanatokat" - mondta Jusztin.
A Maccabi Európa Játékokon közel 2500 sportoló részvétele várható, ezzel Magyarország legnagyobb sporteseménye lesz 2019-ben - áll a szervezők közleményében.
Az október végén hangzott el, hogy a magyar kormány támogatja a játékok megrendezésére benyújtandó magyarországi pályázatot, a lehetőség elnyerése esetén pedig 2,1 milliárd forintot biztosít a szervezésre és a megrendezésre. (MTI)

Szkíta írta (2017.02.21. 22:00:04)
Hát igen, az ilyen és hasonló "Gáborok" mindég , mindenkinél okosabbak, csak a "Gábort", ugye nem választják be az előkészítő bizottságba, mert ő aztán megmondaná , hogy mi a válóság, és hogy Budapest, Magyarország, nem képes olimpiát rendezni.Mert ők a hvg-ből megtanulták. Áruló, nemzetzüllesztő "magyarok".

Nyilas írta (2017.02.21. 13:14:15)
Igy van Gábor. Lehet hápogni. Főként önöknek, akik ugyanúgy teljes mellszélességgel kiálltak az oliumpia mellett, amikor a kjérdés felvetődött.
A kérdés csak az, hogy tudatosan, azzal az elhatározással tették e akkor, hogy belelovalják a kormányt (lám mindenki akarja, hát miért ne vágjunk bele), hogy aztán a véghajrában elindithassák ezt a mozgalmat, és "hápoghassák" hogy a kormány tönkre akarja tenni az országot.
Úgy látom ön nagyon tájékozott a különböző beruházások költségvetésével.
Megmondaná esetleg azt is, hogy a Nyugati Pu. fölé tervezett Kormányzati negyedre mennyit költöttek el annak idején?
Úgy, hogy ott egy kapavágás sem történt.
Ugye azt sem gondolja, hogy ez a két xxx a Fekete-Győr András, meg az Orosz Anna, találta ki ezt az egész ellenkampányt
Honnan volt két 26 éves gyereknek, akit még a szülei tartanak el, 17 millió forintja? Kitől kapták?
Én azért csak utána néznék.

Várközi írta (2017.02.21. 10:13:42)
Pont azok örülnek annak, hogy nem lesz olimpia Budapesten, azok akiknek "ideológiai" elődei tönkretették egykor az országot. Az olimpia persze pénzbe kerülne, de felemelné Magyarországot. A Világkiállítást is azok akadályozták meg (MSZP,SZDSZ) pénzügyekre hivatkozva, de a lemondásért 63 mrd forint kártérítést kellett fizetni,míg a kiállítás csak 80 mrd-ba került volna. De hatalmas siker lehetett volna (anyagi is). De egyesek sikeresen küzdenek az ország tönkretételéért.

Gábor írta (2017.02.21. 03:38:40)
Emellett felháborító, hogy a fideszes politikusok sem hittek a valós esélyekben (hvg-s nyilatkozat), s úgy tapsoltak el tízmilliárdokat, hogy tudták, hogy nem is lesz olimpia! Valamint lehet csámcsogni, hogy az aláírásgyűjtő nem tudta megvédeni a célját, de megjegyezném, hogy amikor Fekete-Győr András nyilvános vitára hívta Tarlóst, a MOB-ot, a Budapest 2024-et vagy a Budapesti Olimpiáért Mozgalmat, akkor senki nem mert kiállni, miközben tízmilliárdokat vertek el már a jelentkezésre is, s szerintem ez lett volna a minimum az adófizetők felé, hogy valós érvekkel megvédik ezt a "fantasztikus" olimpiát! Tehát lehet hápogni és a kormány mantráit fújni, hazaárulózni, de nem véletlenül szavazták le Hamburgban, Bostonban vagy most utoljára a téli olimpiát a svájci St. Moritzban az emberek!

Gábor írta (2017.02.21. 03:37:19)
A budapesti olimpia rendezésének az ellenzése nem hazaárulás, hanem a helyzet racionális felmérése, mivel Budapest és Magyarország is alkalmatlan erre a feladatra. A "tervezett költségvetés" használhatatlan, egyes elemeket nem tartalmaz, valamint jelentős költségeket pedig csak külön kezelnek, ezzel lenyomva a költségvetést, mintha még nem épült volna elég stadion Magyarországon! A mostani vizes vb költségvetése négyszerese lett a tervezettnek vagy a másik aktuális nagyprojekt, a Városliget kapcsán még el se kezdték az építkezéseket, de már úgy szint négyszeres költségvetésnél tartanak! Az olimpiák szinte mind veszteségesek és hatalmas terhet rónak a szervezőre városra, a most készülő Tokióban is elszálltak az árak, s próbálják kiszervezni a versenyszámokat, miközben a japánok azért sokkal jobban szervezettek, mint mi..

Joe írta (2017.02.19. 23:14:01)
Epperrejart ur/holgy miben is sertegettem a zembereket? Persze ha annyira befolyasolhatja az ERMAT,amiben ketelkedek,akkor kitiltahatnak. azomban nem maga hatarozza meg,hogy mennyire irok gyatran,vagy ekezetek nelkul,ugyanis ez az oldal nem IRODALMI oldal. Nincs megszabva,hogy Csak az irodalom tanarok ,szakemberek,nyelveszek irhatnak az oldalra. Bar olyan gazdasagi helyzetben lennenek,hogy olimpiat rendezhetnenek,mert en is orulnek neki. Az orszagnak,nincs olyan tomegbazisa aki megtudna engedni a belepojegyet,nembeszelve az etel,ital borsos aron valo forgalmazasat sem. Egy torontoi legyen az hoki,vagy baseball sport rendezveny egy negytagu csaladnak konnyen egy ezresebe kerulhet. Na akkor mirol is beszelunk. Es ha az emberek nem koltenek,egesz biztos,hogy rafizeteses lesz. Attol en nem ellenzem,rendezhetik. Az akkori montreali olimpiat,meg husz ev mulva sem torlesztettek.

Bodor Miklós László írta (2017.02.19. 22:27:16)
Kedves Epperejárt!
Igen! Ez sajátságos. Egyesek szakmányban sértegethetnek, olykori rágalmazásaik is helyben hagyatnak. Ugyancsak különös, hogy a gyatra helyesírás, az idegen szavak, a nyelvpusztító ékezet nélküli írásmód, szinte pártfogolt.
Köszönöm, hogy erre járt.

Bodor Miklós László írta (2017.02.19. 22:18:33)
A Boidor, csak egy elgépelés volt. Nem vettem észre sajnálatosan. A könyvébe feltétlenül írja be. Az "o", és az "i" egymás mellett tartózkodnak a billentyűzeten. Kalapács-ujjaim pedig úgy látszik mindkét gombot érintették. Egyetlen egyszer. Kapaszkodót adva a kötekedők számára.
Jól esik, hogy figyel rám. Ebben követem majd... Egyéb iránt a "buletin" magyar neve személyi igazolvány. Megnéztem. ott jól szerepel a nevem. Megnyugodtam.
Azt hiszem túl nagy munkát adna, ha az Önök elírásait akarnám gyűjteményes kötetben kiadni, ezért, és mert egyéb dolgom is akad, nem írom meg.
Amúgy, mikor, 's miben volt simlis a MIÉP?

Nemere írta (2017.02.19. 16:47:49)
A szakértökre kell kell bizni kérem a döntést. Azokra akik ismerik az ország anyagi helyzetét. A szavazás is jó csak az a baj, hogy több millióba kerül.
Annyit tudok, hogy az oroszok ráfáztak a téli olimpián, a brazilok pedig milliárdokat buktak a VB.

Boidor úr, most már végülis döntse el, hogy milyen néven szerepel a magyar buletinjében. Boidor vagy Bodor? Nekem nagyon fontos mert könyvet irok,
a cim már megvan: "Hogyan verte át a simlis MIÉP a megmondókat."

Epperrejárt írta (2017.02.19. 13:34:11)
Tisztelt szerekesztő, látom "Joe" sértegethet embereket, de az én hozzászólásom nem kerülhetett be...
Megpróbálom újra, vázlatosan: egy Olimpia közvetett hasznainak kiszámítása nehéz, de szerintem (és a többség szerint) igenis megéri, s minden hazáját szerető ember drukkol egy olimpiai rendezésért.

HAJRÁ BUDAPESTI OLIMPIA!!!

Azt is újra javaslom, hogy az ékezetek nélküli vagy gyatra helyesírással írt hozzászólások ne jelenjenek meg.

Farkaskoma írta (2017.02.19. 11:38:54)
Senyő írta (2017.02.18. 23:32:51)
Tisztelt uram! Ha ez valamennyire megnyugtatja, nem biztos, hogy a nemzet önpusztító. Csak a vízfejű Budapest. (Gyengébbek kedvéért, nem sértegetni akarom, csak hát sokkal nagyobb, mint amire a nemzet határokon belül élő részének szüksége van. Bécs például jóval kisebb és így tovább.) Márpedig a vízfejben vígan tudnak lubickolni a nemzetárulók. Tudja, azok, aki szerint a tejet gyárban csinálják, a tehén pedig lila. a zöldség és gyümölcs viszont magától jön a piacra, méghozzá tisztán és megmosva úgy, hogy a vidéki embert nem is érdemes megfizetni.
Mint a provinciák verítékén élősködő Róma volt a klasszikus ókorban. MEG IS BUKOTT!

Bodor Miklós László írta (2017.02.19. 10:28:52)
Kedves Dzsó!
Ön két lehetőség közül azt választotta, hogy elmegy.
Ehhez joga volt.
"Eredj, ha tudsz!" - írta a költő. Ahhoz viszont nincs joga, hogy ügyeinkbe onnan a távolból rossz indulattal, gyűlölködve, a viszonyokat méregtől átjárt, fullánkos szűrőn át ismerve bele szólongjon. Én ha már visszaszólt: a Bodort választottam, és büszke vagyok rá. Használom is, nem búvok nick név alá.
A rágalmazásért, rémhír terjesztésért való lehetséges jogi lépéseket Bakai írásáért vetettem fel.
Írásaival nem az a baj, hogy nem telik Önnek magyar nyelvi segédprogram, ami szövegszerkesztőjének része... Csak be kell kapcsolni. A Word, Excel programot ugyanis magyar informatikusok készítették jó pénzért...
Tehát esetében a baj nem az angol billentyűzet megléte, hanem a magyar szív hiánya.
Köszönöm. Én tájékozódom, és üdvözlöm választott hazájának többségét, akik végül is helyesen szavaztak egy emberibb Egyesült Államok megvalósításáért.

Joe írta (2017.02.18. 23:44:36)
Domnu,Mr.Boidor,vagy Bodor ur,mar amelyiket valassza. Ha maganak nehez elolvasni az ekezetek hianyaban a beirasomat,akkor a maga tudasszintje olyan,hogy megsem lehet magyarazni olyan egyszeru dolgot sem,hogy amire az orszagnak nincs penze es valamit akar(egy ilyen nagy tervet) kivitelezni,hat ahoz kolcsont kell felkerni!!!! Az interneten elerheto,hogy hany orszag,varos,megye (vagy szek) bukott bele akarmilyen (nemzetkozi) sport rendezveny megszervezeseben. Kivetel ezek kozul legfokeppen az Egyesult Allamok,vagy mas gazdagabb orszagok,akiknek megvan a letesitmenyeik,amit hetente HASZNALNAK,mert a lakossag megtudja engedni hogy a rendezvenyekre elmenjen. Es a letesitmenyek utanna nem maradnak uresen,es egy par ev mulva omladoznak. Juj de meg ijedtem,hogy feljelent ragalmazasert. Tolem rendezhetnek minden evben eggyet,mert nem az en penzemet koltik. Meg dolgozzon azon,hogy a szamito gepjet arra is kepes legyen hasznalni,hogy tajekozodjon is valamirol. Sok sikert!!DZSO A hozza allasod juj.

Senyő írta (2017.02.18. 23:32:51)
Köszönöm, kedves Boidor Miklós László.
Én nem élek Budapesten. Minden vágyam volt , hogy egszer megláthassam, már eléggé ősz fejjel.
De amit látnom kell, azt ember már nem tudja elviselni.
Önpusztító nemzet vagyunk. Mindenben csak az anyagi jólét vezérel.

Boidor Miklós László írta (2017.02.18. 18:55:35)
Kedves Senyő!
Budapest megítélését illetően egyetértünk.
Azért élünk itt páran... Igaz: kétlaki vagyok, de bejelentett lakásom a" bűnös városban" van.
Volt pár kalandom.
Egyik asztalkánál a fiatalos aláírás gyűjtőt megkérdeztem: "Kicsit se szégyenli magát?"
Dacosan válaszolt: Nem, mert... - és itt elakadt. Az épp aláírni kezdő viszont visszaadta a MO-Mo tollat és elkullogott.
Sajnos kevés asztalt látogattam meg.
Ennyiben bűnösnek érzem magam.

Bodor Miklós László írta (2017.02.18. 18:48:28)
Kedves Bakai, Dzsó!
Tetszik nekem a mindenhez való hozzá állásotok.
Pozitív, és építő...
Oroszlán vadászatra biztosan nem mennék veletek. Ti ott is az oroszlánnak szurkolnátok.
Drága Bakai!
Bakai írta (2017.02.18. 14:26:55)
de az előkészületekre máris 50 milliárdot elköltöttek, melyből 30 milliárdot biztosan elloptak...
Mitől ilyen jól értesült?
Esetleg egy rágalmazásért történő feljelentéshez mit szólna?
Ha mondjuk nem tudná bizonyítani...

Dear Mr.(!) Joe!
Joe írta (2017.02.18. 14:07:17)
Kell nekik Olimpia,nem eleg koldusok. Egy olyan kisorszag ugy belebukik,hogy a kovetkezo 60-80 evig sem fogja tudni kifizetni az adossagot. Mert valahonnan kolcsont kell felvenni. Igy van az amikor valaki fesziteni akar es a gazdagok szintjen akar bocskodni. Aztan lejar a mullatsag,es utanna szidja azt aki kolcson adott neki.Nehéz elolvasni amit ír, hitványka helyesírása okán.Azért megírná de tényszerűen,hány rendező szegényedett el az Olimpiai Játékok miatt?Szenvednék, mire ki-kódfejtem művét.

Bakai írta (2017.02.18. 14:26:55)
de az előkészületekre máris 50 milliárdot elköltöttek, melyből 30 milliárdot biztosan elloptak...

Joe írta (2017.02.18. 14:07:17)
Kell nekik Olimpia,nem eleg koldusok. Egy olyan kisorszag ugy belebukik,hogy a kovetkezo 60-80 evig sem fogja tudni kifizetni az adossagot. Mert valahonnan kolcsont kell felvenni. Igy van az amikor valaki fesziteni akar es a gazdagok szintjen akar bocskodni. Aztan lejar a mullatsag,es utanna szidja azt aki kolcson adott neki.

Senyő írta (2017.02.18. 12:55:31)
És mindezt a PESTI SRÁCOK utódai teszik, nem nyugdíjas kivénhedt kommunisták ! Égbe kiáltó szőrnyűség. Tanuljunk meg kicsik lenni, és csináljunk néplerakatot Csonka-Magyarországon is, mert a Kárpátok alá már megcsináltuk, ez a cél. Miért járjunk egyenes derékkal ? Az nem illik a magyarhoz, ugye, te szakállas ott a csomaggal a kezedben. Budapesten, vajon laknak becsületes magyar emberek ? "Bűnös város."


Korábban írtuk:
Médiapartnerek
Hírlevél
Válasszon a listából:
Autonómia Ajánló
Dokumentum Életmód
Gazdaság Hátrányban
Hitvilág Jótékonyság
Kisrégió Kultúra
Környezetünk Közéletünk
Magyarország Mese
Mozaik Múltidéző
Néphagyomány Oktatás
Pályázat Publicisztika
Sport Társmagyarság
Tud-tech Turizmus
Unió Világ
Zenesarock

Az ön megszólítása:

E-mail:



Tükrözze híreinket
Legolvasottabb
Legfrissebb
Képtár

Képeket nézegethet
és tölthet fel ITT
A legsikeresebbek
Vélemény
Napló

[ Erdély Ma - egy szebb holnapért. Minden jog fenntartva. Impresszum ]
[ Az aktuális észrevételeiket, alkalmi tartalom-anyagokat ide kérjük.]
[ Az Erdély Ma tárhelyét és naptárait a Next-IT biztosítja. ]
[ Székely Termékek Webáruháza | Háromszéki falvak | Játékshop webáruház és játékbolt ]
Hirdetés

  tőkés     zászló     nagy-bodó tibor     autópálya     bán zsófia     melegházasság     kanyaro     rmdsz     gyergyó, csík     balló szopos imre     kallós     e kartya     wass albert felolvasás     tan     medve     háromkút iskola adomany     térség fejlesztés     bbte     régió fejlesztés     interjú  
Kulcsszófelhő