Erdély címererdély ma logó
július 28. péntek | Szabolcs napja |
m.erdely.ma
1 EURO: 4,5656 RON | 100 HUF: 1,4944 RON | több

Archívum
2017.05.03. | 00:50 Trianon 100

5203 51
trianon100.hu

A magyar kormány „románellenes" propaganda-főosztályaként állították be a bukaresti médiában a magyarországi Trianon 100 nevű kutatócsoportot, amely a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) Lendület nevű, fiatal kutatók számára kiírt pályázatán nyert harmincmillió forintos támogatást a békeszerződéssel kapcsolatos ismeretek kiegészítését, összegzését és közzétételét célzó ötéves projektre. A Trianon 100 vezetője szerint a kutatócsoport nem kormányzati intézmény, hanem kizárólagosan tudományos célok mentén, a nyilvánosság előtt működő kezdeményezés.

A román sajtóban kedden is tovább gyűrűzött annak „leleplezésnek" a visszhangja, amelyet Ioan Aurel Pop történész, a kolozsvári Babes-Bolyai Tudományegyetem (BBTE) tett egy múlt heti rendezvényen, amelyen a Román Akadémia újonnan létrehozott – főleg Oroszországgal foglalkozó – „Információs Hadviselést és Stratégiai Kommunikációt Elemző Laboratóriuma" (LARICS) mutatkozott be.

A kolozsvári rektor előadásában azt állította, hogy Románia „egy másik szomszédjával, Magyarországgal is információs és kommunikációs háborút visel", Budapest pedig „saját költségvetéssel rendelkező állami főosztályt hozott létre Trianon 100 elnevezéssel", miközben a bukaresti kormány által létrehozott Románia Centenáriuma főosztálynak nincs elkülönített költségvetése.

A jobboldali Evenimentul Zilei és a liberális Adevarul című lap is idézte Cozmin Gusa politikai tanácsadónak egy hétvégi tévéműsorban kifejtett értelmezését, miszerint a Trianon 100 „egy az egész térség destabilizációjához vezető, intelligens, szegregacioista bomba", amelyet szerinte a magyar kormány a román centenáriumi ünnepségek – Erdély és a Román Királyság 1918 december elsején kikiáltott egyesülésének közelgő századik évfordulója – ellensúlyozására hozott létre.

"Akik mindig is Románia ellen cselekedtek, most összeálltak egy jól finanszírozott projektben" – vélekedett az elemző, megjegyezve, hogy Románia első számú vezetői alkalmatlanok arra, hogy „büntessék" a Trianon 100-ért Magyarországot, amely szerinte egy románellenes médiaprojekt.

Közben az Adevarul hasábjain a lap blogrovatának két publicistája, Mircea Morariu és Demény Péter a BBTE rektora által reflektorfénybe hozott témáról vitatkozik. Morariu Trianon 100 című írásában egyebek között hétfőn azt sérelmezte, hogy a magyar történészek Erdély 1920-as Romániának ítéléséről beszélnek, „és eltekintenek attól a ténytől, hogy a régió már 1918-ban a Román Királysághoz csatlakozott".

Demény Péter keddi válaszában leszögezte: a Trianon 100 nem kormányzati intézmény, hanem tudományos kutatókból álló munkacsoport. Szerinte Morariunak és Popnak azt kellene megértenie, hogy a trianoni évforduló kapcsán nem egy focimeccsről van szó, amely után az „igazságát" érvényesítő csapat majd győztesen vonulhat az öltözőbe, a normalitás helyreállításához tárgyilagosságra, és görcsösség nélküli párbeszédre van szükség.

Ablonczy Balázs történész, az MTA Lendület Trianon 100 Kutatócsoport vezetője az mta.hu-n kedden megjelent nyilatkozata szerint a 22 kutató részvételével létrejött munkaközösség nem kormányzati intézmény, hanem kizárólagosan tudományos célok mentén, a nyilvánosság előtt működő kezdeményezés.

Az MTA BTK Történettudományi Intézete keretében 2016-ban létrejött csoport céljai között szerepel román, szlovák, szerb és nyugat-európai kutatók bevonása a multidiszciplináris kutatásokba – tett hozzá.

A csoport eddigi működése során workshopokat, konferenciákat szervezett, levéltári kutatásokat koordinált, forráskiadványokat és monográfiákat készített elő. Első kiadványa május végén jelenik meg, és a magyar békedelegáció 1920-as naplóját mutatja be, kommentált formában, bőséges képanyaggal és jegyzetapparátussal – olvasható az akadémia honlapján.

MTI


Csiripelés Twitterre

Archív cikkekhez nem írható hozzászólás!

Mikulás írta (2017-05-19 22:34:32)
Joe ha 15 éve oda jár, akkor jól ismeri a floridai viszonyokat, nincs szüksége tanácsra. Elnézését kérem, amiért beleszóltam, és jó nyaralást kívánok.

Mikulás írta (2017-05-19 22:20:25)
A reformáció országgyengítő hatása és Trianonhoz való hozzájárulása komoly téma, ha valakinek érdemi mondandója lenne az ügyben, én szívesen olvasnám.
Sas hozzászólását nem értem, olyan, mintha vagdalkozna.

Joe írta (2017-05-19 22:14:48)
Tudja,vagy hiszi Nyilas,mert oriasi a kulombseg a ketto kozott. Milyen hantakat is irtam? Mikor? Mirol? Mibol gondolja,hogy nem vagyok egeszseges? Valoban az izuleteimmel nem vagyok jol,de nem a fejemmel,sem az agyammal nincs baj. Azt a bajt mashol keresse,nem is olyan messze. Ha annyi eszem volna mint Nyilasnak,akkor en is ott es ugy elnek a hizoim vakargatasaval,hogy jobb legyen az etvagyuk.

Dühös románszakértő írta (2017-05-19 22:09:02)
Sas, meg Mikulás: maradjunk annyiban, hogyha Mohács után nincs a reformáció, akkor ma törökül, vagy németül beszélnénk. (Azután a Mohács után, amit a korabeli Habsburg-párt ügynökeinek köszönhetünk). A török uralomnak "csak" a Délvidék elvesztését köszönhetjük (nagyjából a mai trianoni határtól délre), amit a török zsoldba szegődött szerb martalócok irtottak ki. Attól északra a török uralom alatt virágzó mezővárosok sora bizonyítja, hogy a törökök a Délvidék kivételével nem bántották a magyar lakosságot.
Maradjunk annyiban, hogy Erdély elrománosítását a hithű katolikus Habsburgoknak köszönhetjük, meg az őket kiszolgáló erdélyi nemesség nagyobb részének.

Dühös románszakértő írta (2017-05-19 21:59:50)
joe, a hazugságnál csak egyetlen veszélyesebb dolog van: a féligazság! Ami legfeljebb csak feléig, vagy harmadáig igaz, mert azzal a harmadával fertőzi a hazugságot. És maga ebben profi, nem a valóságban.

Dühös románszakértő írta (2017-05-19 21:55:28)
Bakai, nagy kár, hogy nem magát!

Nyilas írta (2017-05-19 20:53:20)
"Maganal,nagyobb hantast itt ezen az oldalon a 15 ev alatt nem olvastam."

Én igen. Úgy hivja magát hogy Joe.

Bakai írta (2017-05-19 16:47:53)
az itten az ideologiai agy -betegség, hogy Erdély 1918 után lett románná!! mindenki tévedésben van, a románok-vlahok már 1770-ben többségbe kerültek, a betelepítések és az önkéntes földesúri behívások miatt!!bizony, nem kellett volna kiegyezni az osztrákokkal, mert ránkhozták öket és a katolicizmust is kár volt feladni, ma milyen szép retardált idióta középkori ország lennénk, nézd meg az eledelszentelésben sorban álló legbutább és legszegényebb csíkiakat...akik ugye agyonverték a bíboros-fejedelmet!!!

Joe írta (2017-05-19 14:54:31)
Mar 15 eve minden majusban Floridaba megyunk tobbek kozott,de itt vannak mindenre ,es mindenben szakemberek akik a vilagon mindehol eltek(almaikban)elnek es mindenkinel jobban tudnak mindent. Maga Mikulas,hol Erdelyben erdelyi,hol M.O.-n magyar,hol Amerikaban Vegasban meri a sugarzast,ugyanakkor betegsegeket,rakot,a hohoszekszualitast,a zoolofiliat,es minden mernoki,tudomanyos kutatast is vegez. Maganal,nagyobb hantast itt ezen az oldalon a 15 ev alatt nem olvastam. Es meg egyesek el is vannak buvolve ezektol. Akkor milyenek azok? Tudom Szekely is itt elt,holKanadaban epitette a Templomokat,hol Amerikaba,meg Dubai-ban,ugyhogy nagyon kepzett,loditok. Inkabb rettenetes irigyek,hogy Joen nem tudnak fogast kapni. Miert? Mert Joe a valosagot irja.Mondtam,hogy ne foglalkozzanak velem,de nem tudjak megallni,mert bar nem mondjak,de varjak a kommentjeimet.

Sas írta (2017-05-19 13:40:08)
Szerintem nincs még a világon olyan "OKOS" székely, aki egy mondatban megfogalmazott állítását azonnal, három, az elsőnél hosszabb mondatokkal megcáfolja, csak itt az ermán egy. Ezt a cáfolatot pedig ajánlom mikulicseszkunak, meg azt, hogy ne a sz@rb@n kutakodjon!

Mikulás írta (2017-05-19 07:26:40)
Joe, minden délután zuhogni fog mintha dézsából öntenék. Székely igazat írt, ez az esős szezon Floridában. Én Dél-Floridában éltem 5 évig.
De ne aggódjon, csak tudja és úgy készüljön rá. Amint az eső elmúlik, 2o percen belül ismét szép idő van és lehet menni a strandra. Lesz zuhogó eső is minden nap, és lesz idő strandolni is minden nap.
Még egy jó tanács. Nagyon vigyázzon az áramlatra az óceán partján (angolul rip current). Minden évben többszáz ember fullad meg az alattomos áramlatok miatt, én is majdnem rajta vesztettem, pedig jó úszó vagyok és jó kondícióban voltam. Sétáltam térdig érő vízben, párhuzamosan a part vonallal, egy homok zátonyon ahol sekély a víz. Aztán egy lépés után hirtelen derékig ért a víz, újabb lépés után mellig ért és vadul sodort kifele, a mélybe.
Olvasson utána. Nagyon vigyázzon amikor áramlat veszély figyelmeztetés (rip current warning) van érvényben.

Joe írta (2017-05-19 04:44:18)
Ok mondtak,hogy a szakerto hogy jut „informaciokhoz„.Szekely,mirol hires Florida? A Napfenyes Allam,Arrol. Igyekszek lemenni minel hamarabb,nehogy a Sas elszamoltatasa utolerjen.,mert Ginkoval a kocsmaban kidolgoztak a zuj kirajsagot. Ok lesznek felvaltva az udvari....ok.

Mikulás írta (2017-05-18 18:50:58)
Sas írta-Trianon, ami a reformáció és mohács közvetlen, egyenes következménye
Tisztelt Sas,
lenne szíves bővebben kifejteni a reformáció és Trianon összefüggését?
Én több mint egy évtizede kutatom a kereszténység történetét, úgy csöppentem bele, hogy eredetileg nem is volt szándékom ilyesmivel foglalkozni, csak hát egy keleti ortodox nőnek udvaroltam, házasodni készültünk... Csak azért írok erről a személyes dologról, mert nem akarom hogy úgy tűnjön, pökhendiségből vagy nem-katolikus testvéreink iránti lenézésből mondom, hogy boldog katolikus vagyok. Tudom, hogy miért vagyok katolikus, életem legnagyobb áldása, hogy katolikus lehetek, és boldog katolikus emberként fogok a sírba menni. (s a házasságkötés elmaradt, hihi)
Sajnos, amekkora öröm számomra, hogy katolikus lehetek, most ugyanúgy fáj, hogy Magyarország egységét a reformáció kikezdte. Imádkozom Magyarországért (nem a trianoni csonka országra gondolok), hogy ismét egyek legyünk nem csak földrajzilag, de vallásilag is.

Szekely írta (2017-05-18 18:09:45)
Sas , szerintem Trianon nem a reformacio es nem egeszen Mohacs kovetkezmenye. Az igaz , hogy a torokok es habsburgok megvaltoztattak Magyarorszag nemzetisegi aranyait de szerintem nagy hiba volt 1867-ben a Habsburgokkal kiegyezni. Megkellet volna szabadulni tolluk mert akkor voltak a leggyengebbek es mar az orosz car segitsegere sem szamithattak volna. A kiegyezes utan indult meg a saskajaras Galiciabol ugy mint most a bevandoroltatas es kozottuk nagyon sok volt az aljanepe is akik rankszabaditottak a liberalizmust es az elso alkalommal 1919-ben hatbaszurtak a befogado magyar nemzetet.

Sas írta (2017-05-18 14:11:01)

Magyar az akinek FÁJ Trianon, ami a reformáció és mohács közvetlen, egyenes következménye. Aki ezt nem tudja magyarként számításba sem jöhet soha, sehol! Jó lenne ezeket tudatosítani a nemzetárulók rokonainak, hozzátartozóinak is, mert hamarosan itt van az elszámoltatás ideje!!!

Irottkő írta (2017-05-18 09:59:47)
Mindazoknak akik biznak a jövöben , itt a helyük..
www.xxx

S Trianon kérdésében nézzék meg : https:// xxx

Nyilas írta (2017-05-18 08:49:35)
Szekely írta (2017.05.18. 07:37:20)

Miből gondolja, hogy Joe barátunk egészséges ember?

Nyilas írta (2017-05-18 08:48:13)
Kedves susru.
Azok után, hogy az ön értelme nem ér el odáig, hogy tudja mi az a fasizmus, de még odáig sem, hogy a felmenőit, akik ugyan véres hirdetői voltak a kommunista eszméknek, megkérdezze, hogy volt e Magyarországon fasizmus, valamint, hogy történelem órákra is elfelejtett bejárni, hogy megtudja, hogy Horthyt, az a törvényszék, akinek egyetlen célja a véres bosszú volt, sem bélyegezte háborús bűnösnek, gondolja, hogy Nyilas, (igy nagy betüvel) ad valamit az ön véleményére?

Szekely írta (2017-05-18 07:37:20)
Joe , na latod hamarabb utolerik a hazug embert mint a santakutyat! Ha Amerikaban elnel akkor tudnad , hogy kezdodik az esos szezon Floridaban es egeszseges ember most nem megy oda nyaralni.

Dühös románszakértő írta (2017-05-18 04:20:32)
Joe nem tudom, honnan, melyik ujjából szopta azt az épületes nagy kapitális baromságot, hogy én "vásárlom az infoirmációt". Magától lehet, hogy vásárolják, és magából indult ki, mert az RMDSZ-nek, vagy a román titkosszolgákatnak dolgozik.
Az ismerettségi körömből kapom, de nem fogom elárulni, honnan, márcsak azért se, hogy furdalja SRI-s oldalát a kíváncsiság!
Mindenesetre örülök, hogy elkopik innen jó messzire nyaralni - lélekben is.
Garantálom, nem fog hiányozni!

Susru írta (2017-05-17 09:33:38)
kedves sas, még aztat kellett volna hozzáírni, hogy Mária és a Szent Korona Országát akarja!! erre kérdezte volna a professzor úr, hogy bevette-e a pilulákat, kedves ketteske, a pszihiátrián!!!de ez nyilasnak és dühösnek is ....

Sas írta (2017-05-17 08:12:27)
FÜGGETLEN ERDÉLYORSZÁGOT, MAGYAR KIRÁLYSÁGOT.

Joe írta (2017-05-17 02:41:34)
Egy Szakerto nem az informatoroktol kap ertesuleseket,hanem O ad el informaciokat. Mostmar ertem,nem mintha eddig sem ertettem volna meg az eszjarasat,hogy maganak azt modjak el az informatorok amit hallani akar jo penzert. Ha maganak megeri,akkor csak folytassa az informacio vasarlast,hiszen azok is megkell eljenek. Minden percben szuletik egy buta,azt tartja a kozmondas. Hat valoszinu,hogyha mar annyira akarja maga es egy paran onszantombol szamuzetesbe megyek,csak hogy boldogok legyenek. Ugyis megyunk Floridaba nyaralni. De mielott valaki mas neven ir es azt nekem tulajdonitjak (volt mar pelda nem is egyszer)eloszor gyozodjenek meg es utanna pocskondiazzanak. Maguke a palya.

Dühös romászakértő írta (2017-05-16 15:49:32)
Joe, az informátoraimnak (amiknek értesülései nem nyilvános, de elsőrangú helyről valóak) jobban hiszek, mint magának! És mind a szívem, mind a fejem tanácsait hitelesebbnek tartom a magáénál. Maga csak ússzon tovább az árral! de jó messzire el (innen az ermától is)!

Joe írta (2017-05-13 07:10:21)
Jo maganak Szakerto.A szive erzesei,helyett inkabb a fejevel kellene gondolkoznia. Igaz ott jatszodnak le az ostromok,es ezt tenyleg nem lehet kitorolni.Nem is akarja senki,higyje el. Ne busuljon mert nem veszi el az orszagot senki magatol. Az csak egy ideig megallt az idoben,de a rossz ido utan ujra kikelet lesz es minden valtozni fog,mert hiaba van a maga kepzeleteben az ero,mert nem fogja sem maga,sem en sem masok a vilagot megvaltoztatni. Foleg nem ugy ahogy gondolja.Inkabb nezzen korul a vilagban es probaljon uszni az arral,mert ha ellene uszik hamar kifarad,es belefullad.

Dühös románszakértő írta (2017-05-13 04:39:49)
Joe, a jakobinusokat nem veszem a felsoroltakkal egy sorba. Az ország meg nem a fantáziámban, hanem a szívünkben létezik, oda van beírva, és onnan nem lehet kitörölni! Hogy a valóságban nem létezik (jelenleg), arról a magával egyívásúak gondoskodtak, és ha a maradék is elveszik, az sem a mostani vezetőknek lesz az elsődleges bűne (bár róluk is megvan a véleményem), hanem a magafajták munkájának az eredménye lesz. Tudom, hogy a kisantant titkosszolgálatok, főleg az SRI nagyon dolgoznak a maradék Magyarország megsemmisítésén is, és kár is tagadni, ha semmi közük is hozzá, MAGA BAKAIVAL NAGYON SZURKOL NEKIK!

Nyilas írta (2017-05-10 08:20:59)
"Azt tudomásul kell vennünk, hogy a történelem kerekét visszaforgatni nem tudjuk"
Tisztelt Fagyöngy.
Lehet hogy mér az "előreforgatás" is azért következett be, mert már akkor is sokan voltak olyanok akik szerint "tudomásul kell venni" elvet vallották.
Mert ezzel a tudomásul kell venni-vel semmi nem valósul meg abból, amit ön leirt. Mert ebben benne van az, hogy tudomásul kell venni hogy kicsik vagyunk (merjünk kicsik lenni), tudomásul kell venni, hogy szegények vagyunk ( ne is akarjunk hát gazdagok lenni), tudomásul kell vennünk, hogy nem is tehetünk semmit önmagunk megmaradásáért.
Mondogassuk folyton, hogy a történelem kerekét nem lehet visszaforgatni, miközben körben a szomszédaink visszaforgatták.

Joe írta (2017-05-10 03:20:31)
Ha ma me nem megy meg vissza legalabb a Jakobinusokig Duhos ur?? Csak nem erti meg( hogy miert azt tudom,bar nem vagyok szakerto),hogy hiaba kohog,mert csak jobban bereked. Az orszag amirol beszel az nem letezik,csak maga es egy par magafajta fantaziajaban. Inkabb azon torekedne,hogy a megmaradott orszagban az emberek jobban eljenek,mar amig letezik. De ha olyan emberek vezetik mint a mostaniak,es az olyan emberek tamogatjak „tobbsegben mint maga„ akkor nem sokaig lesz eletkepes. Nem ez lesz az elso,sem utolso. Bar ne ugy lenne,de nagyon siettetik az illyen duhongo szakertok. En szoltam.

Dühös románszakértő írta (2017-05-10 00:39:27)
Joe, szerncsénkre bakai kollegájával együtt még nem kerültek hatalomra, szerencsére még közelébe se. De a maguk fajátja annál inkább: Károlyi Mihály, Jászi Oszkár, Linder Béla, kommunisták, Tildy Zoltán, Gyöngyös jános, SZDSZ, Antall-Jeszenszky, Gyucsány, R"M"DSZ. Az eredményük pedig az, ami: országvesztés, nemzetpusztítás, Maguk nincsenek hatalmon, aki viszont véhetően súg maguknak, hogy mit írogassanak... na az! De ha mégsem súg senki, a szellemiségük akkor is azonos!

Fagyöngy írta (2017-05-09 23:58:25)
folyt.
Várjuk meg a kutatás eredményeit, és valószínű okosabbak leszünk, mi is történt valójában?
Azt tudomásul kell vennünk, hogy a történelem kerekét visszaforgatni nem tudjuk, tehát mozgásterünket is a meglévő lehetőségeinkhez kell igazítanunk, ami összefogás, élni akarás nélkül nem fog menni.
Együtt, egymásért kell dolgozni a megmaradásért, mert ameddig a széthúzás, háborgás, egymás hibáztatása, lehurrogása folyik, addig nem lesz előrelépés, és ilyen körülmények között, az idő sem nekünk dolgozik. De ha egy irányban, együtt haladunk, akkor lesz remény a változásra, és a megmaradásra!

Fagyöngy írta (2017-05-09 23:36:07)
Sajnos a trianoni tragédia feldolgozása még több sebből vérzik,mert a trianoni békeszerződés kedvezményezett országai,- Szlovákia, Ukrajna, Szerbia, Románia, Horvátország,folyamatos elhallgatással(elmúlt 70 év), vagy támadásokkal fékezték az anyaországi kezdeményezéseket(elmúlt 30 év), amit már nem lehet tovább görgetni a megszokott módszerekkel. Végre verbuválódott egy kutatócsoport, ami nem kormányzati intézmény, hanem tudományos célok vezérlik, és ez üdvözlendő. A munkaközösség nyitott az elszakadt területeken élő kutatók felé, tessék csatlakozni, és kifejteni tudásukat, érveiket, véleményeiket, és ütköztetni azokat, nem zsigerből elutasítani,támadni. A kivándorolt,menekült magyar közösségek (amerikai kontinens, Ausztrália) véleményét is jó lenne integrálni. Én kanadai tartózkodásom alkalmával szereztem tudomást olyan történelmi tényekről, melyekről addig soha nem hallottam, és ez segített halványan megérteni, mi is történt 100 évvel ezelőtt. folyt.

Joe írta (2017-05-09 18:31:10)
Duhos ur,tenyleg ekkora hatalommal ruhaz fel engem es Bakai urat,hogy mitollunk fugg a maga es nehany tarsanak a szivarvanyos kodos almanak megvalosulasa. Ahoz azert nagobb es hatalamasabb emberek elhatarozasa kell,ha van benne valami nagyhatalmi erdek. Egyelore nincs,meg a lathataron sem.Nyugodjon le,mert az osszehasonlitasai santitanak. Hogy kinek van jogaban uj onallo allamokat alapitani,azon elmelkedhet,de ha duhong ,meg akkor sem valosul meg ha szakerto lenne is.

Bakai írta (2017-05-08 10:54:52)
pontosan a király engedélyével!!a háromszéken megtelepedett honfoglalok nerm székelyek voltak!

Dühös románszakértő írta (2017-05-08 03:06:31)
Bakai, csak két gond van: 1. a vlahok 1100-ben be se jöhettek volna a magyar állam hozzájárulása nélkül, amely befogadó ország ellen több száz évvel késöbb fellázadtak, és idegen uralom alá hajtották. De ha a puszta számszeri többség alap az elszakadásra, akkor a németországi törököknek vagy a franciaországi araboknak is joguk van elszakadni Németországtól és Franciaországtól, és önálló államot alapítani. 2. Háromszéken már a Honfoglaláskor éltek magyarok (honfoglaláskori leletek bizonyítják).
Hogy a székelyek mikor is telepdtek mai lakhelyükre, arra eddig csak elméletek születtek, nincs bizonyíték.
Menjen csak velük, közéjük tartozik!

Joe, az hogy "egyik sem all fent,egyelore sem kozelebbrol sem kozeptavon", az nagymértékben a Joe- és Bakai-félék aktív közéleti munkálkodásának köszönhető, immár 100 esztendeje.

Mikulás írta (2017-05-07 16:42:46)
Trianonra 30 millió, Maccabi Játékokra 2,1 MILLIÁRD forintot ad a magyar "nemzeti" kormány.
Trianon össz-magyar nemzeti tragédia 15 millió magyart érint, ez kapott 5 éves futamidőre 3o millió forintot, minden egyes magyarra vetítve 2 azaz KETTŐ FORINTOT (3o millió osztva 15 millióval =2), de azt se egyszerre hanem 5 évre leosztva. A "nemzeti" kormány 5 éven át személyenként 40 FILLÉRREL támogatja a Trianon kutatást évente, összesen KETTŐ FORINT erejéig.
Idézet MTK honlapról: Óriási magyar sportdiplomácia siker. Bázelt megelőzve, Budapest nyerte el a 2019 nyarán sorra kerülő, „Zsidó Olimpia" néven is ismert Európai Maccabi Játékok rendezési jogát. ...2,1 milliárd forintot biztosít a kormány a nagyszabású rendezvény előkészítésére és megrendezésére.
Ez kb. kétszázezer zsidó-magyar honfitársunkat érinti akik magyar állampolgárok. 2,1 milliárd Ft osztva 2oo ezer fő = TÍZEZER FORINT FEJENKÉNT, a 2019-es sporteseményre.
Stadionok. Felcsúti kisvasút. "Nemzeti" Fidesz. Gratulálok.

Joe írta (2017-05-07 15:03:51)
Minden komoly valtozas ket dolog miatt jon letre. 1,az embereknek nincs mas valasztasuk: 2, az embereket rakenyszeritik azok akiknek van erejuk hozza. De a ketto ugyanaz. De itt egyik sem all fent,egyelore sem kozelebbrol sem kozeptavon. Ezen bar lehet duhongeni szakertelemmel,de semmi alapja nincs.

Bakai írta (2017-05-07 14:38:05)
szép dolog az álmodozás,mert ugye Lvov is lengyel volt, csakhogy az orosz határt arrébbtolták 100 km-el és elüldözték az "őshonos" szudéta-németeket!! az tényleg aranyos lesz, amikor a 100 év jogán megszámolom majd a törcsvári szorosnál a Havasalföldre visszaköltöző románokat, köztük sok olyant, szekérrel, akiknek ősei Fogarasba és Hunyad megyébe már 1100-ba betelepültek, kb 200 évvel korábban , minthogy az ilyen dühös -féle szájtépő hősök székely ősei megjelentek volta Háromszéken.....az első tízzel megyek én es!!!

Dühös románszakértő írta (2017-05-07 05:31:55)
Bakai, a története, mely csak annyi korrigálásra szorul, hogy a 7 millió Erdély összlakossága, és abból 5 5-és félmillió a román, ahhoz hasolnóan fog folytatódni, ahogy 45 után a német-lengyel konfliktust lezárták. Lengyelország a történeti elsőség jogán megkapta több mint 800 év kihagyás után az Odera-Neise vonalat, az államalapításkori nyugati lengyel határt, és ugyanennek a történeti elsőségnek a jogán kitelpítettek 8 millió németet. Nos, akkor nekünk is lesz ugyanúgy a történeti elsőség jogán 100 év kihagyás után Erdélyhez, és belőle ugyanennek a jogán visszatelepítenünk 5 és félmillió románt a Kárpátokon kívülre. Csak azt remélem, maga is köztük lesz!

Joe írta (2017-05-06 13:55:15)
Igy van Bakai,egyetertek magaval,de kihagyta a tengelybol Orbant,ahogy ezelott egy par honappal irtak ezen az oldalon kommentelok. Igen csak szorgalmazta valaki itten,hogy fel kell ulni a vonatra minel hamarabb. Mar akkor irtam,hogy a vonat kisiklott,mieltt elindult volna. Dehat almodozni szabad. Inkabb dolgozni,gazdagodni kellene,mint masoktol varni,remelni a lehetetlent. Igaz Lajos kiraly is a lehetetlen utan vagyott.Ami elmult soha nem jon vissza abban a formaban.

Bakai írta (2017-05-06 12:19:25)
az itten leírt és mélységesen téves nagymagyarosch mesemondással szemben az a történelmi valóság, hogy a vlahok betelepítése már a szent királyok idején megkezdődött,1720-ban a Rákoczi-szabadságharc és a törökök végleges kiűzése után még a magyarok voltak többségben, de már 1770-re a vlahok kerültek többségbe, a magyar földesúrak és Mária Terézia betelepítési politikájának kö9szönhetően!! önfia vágta sebét-mondta szépen Nemeskürthy professzor!! a népszámlálási adatokat kéretik áttanulmányozni a 3 kötetes Erdély Tőrténetéből!! és senki ne ringassa magát semmiféle putyini-trumpi igazságtételben, meg a 100 éves lejáratban, mert ma már 7 millió román él Erdélyben, ehhez képest szigurd nem is értem, mire várja Bruxelles intézkedését??? vagy mi is a többi zagyvaság????

Szigurd írta (2017-05-05 13:33:26)
Pop ,Giurescu,....szekus Gusa es csatlosaik,...ez van,...es a hires/hirhedt CNCD elen Asztalos elvtarsal kussolnak,...az erdelyi magyarsagot pedig az olahok uton-utfelen mocskoljak,...sot ehez meg jo sok penzt is kapnak az allamtol !!!Ez olah-orszag ! Most bezzeg a xxx Brusszel sehol sincsen,nemde !?!

Janoska44 írta (2017-05-04 18:33:40)
A hazug xxx Ioan Aurel Pop,meg akademia tagnak meri nevezni onmagat,vegig halgattam az adast megdobbento hazugsagokat porobalt a kozvellemeny ele allittani,es a tobbi 41 akademia tag ha egyet ert ezzel az aberans Pop velemennyel akkor velemenyt lehet alkotni az egesz akademiarol,ami lehet hogy POP velemenyet ossza,kulonben az akademia tagok szinte mind a Ceausescu elmeletet szajkozzak,meg halottam az oreg Giurescut is aki meg ezt a Pop egyent is tul szarnyalta,szegyen egy magat Roman akademianak nevezo egyletre nezve ez a hamis aljas nyilatkozat.

Dühös románszakértő írta (2017-05-04 00:34:40)
Bár igazuk lenne a román hazudozóknak: "a Trianon 100 „egy az egész térség destabilizációjához vezető, intelligens, szegregacioista bomba" "egy románellenes médiaprojekt." "Akik mindig is Románia ellen cselekedtek, most összeálltak egy jól finanszírozott projektben".
Jó volna, ha a Trianon 100 tényleg egy románellenes projekt lenne. A projektvezető személye, Ablonczi Balázs, (aki pozitív véleménnyel van Károlyi Mihályról és hazaáruló kormányáról, aki szerint a magyar népszámlálások ugyanannyit csaltak, mint a románoké, és így a magyarok valójában nem abszolút, hanem csak relatív többségben voltak Észak-Erdélyben, aki szerint Horthy Miklós kormányzó urunk örökségéből nem sok minden vállalható), a garancia arra, hogy itt nemigen lesz egetrengető magyar szellemű műhelymunka. A legdurvább román hazugságokat nyílván kénytelenk lesznek cáfolni, az enyhébbeket meg a "pártatlanság" jegyében megpróbálják lenyeletni velünnk. Ha Raffay Ernő lett volna a vezető, na az tényleg lett volna valami.

Syd írta (2017-05-03 23:59:19)
Párbeszéd nincs. Lesz? Nem rajtunk múlik.

Bütü székely írta (2017-05-03 18:35:37)
A románok annyira félnek a Trianontól, hogy azt is megtiltanák, hogy beszéljünk róla. Hiába, az ebül szerzett jószág ebül vész el, előbb, vagy utóbb. 150 év alatt sem lettünk törökké, 100 év alatt románná.

Margit írta (2017-05-03 13:14:01)
Tipikus román módszer:legjobb védekezés a támadás!

Tibor írta (2017-05-03 12:49:54)
1918-ban csak a terület szűk többségét alkotó románok állítólagos képviselői "csatlakoztak".
A csatlakozási határozatban foglalt ígéreteket máig nem tartják be.
Őket követték az áruló szászok később.
Népszavazás nem volt.
Az elcsatolt terület pedig több, mint Erdély.( Partium, Máramaros,Kelet-Bánság, Magyar Alföld egy része)
Ha ez a román "tudósoknak" nem ismert, már csak ezért is van mit kutatni és közzétenni.

Szenvedő írta (2017-05-03 11:40:02)
TRIANON 1OO,- ez itt nálunk felé nagyon kiverte a biztositékot,- csak be ne robbanjon!
Pedig, csak egy érdembeli történelmi kútatást tartalmaz minden.
De, én ugy képzelem, minden ember itt e földön a valóságnak él, és nem a ferditéseknek!
LEGYEN EGY NAGYON VALÓS SZÁZADMENTI FELVILÁGOLTSÁG MINDENKINEK!

Vilmos írta (2017-05-03 11:23:02)
A tolvajok általában mindig is féltek az igazságtól, mert annak kiderülése csak "bajt" hoz rájuk. Így van ezzel Románia is, amely a történelmét hazugságok és legendák halmazára építette fel, így "természetesen" minden olyan tudományos munkában "románellenességet" vél fölfedezni, ami cáfolja a román történelmi hazugságokat és mellébeszéléseket. De ez már az ő problémájuk, hogyan oldják meg! Azt a "levest" ugyanis, amit főztek maguknak, egyszer meg is kell majd enniük!...

Farkaskoma írta (2017-05-03 07:45:37)
Hazudni többféleképpen is lehet. Például úgy is, hogy az ember a valóban meglévő bizonyítékoknak csak azt a részét mutatja be, amelyik az ő igazát bizonyítják. (Egyébként ez nem minden esetben hazudozás, hisz elképzelhető az is, hogy az ellenérdekű bizonyítékok ingyen folynak még a vízcsapból is, tehát nem szükséges a mutogatásuk). De olyat, hogy valaki a legcsekélyebb bizonyíték nélkül köpködje a mérget mint a kígyó, nos ... legalább is furcsállom.
Én helyesnek tartom, hogy nem folytatják már a minden áron való megfelelés szokását. Akinek nem tetszik, mutasson be ellenbizonyítékot.

Korábban írtuk:
Médiapartnerek
Hírlevél
Válasszon a listából:
Autonómia Ajánló
Dokumentum Életmód
Gazdaság Hátrányban
Hitvilág Jótékonyság
Kisrégió Kultúra
Környezetünk Közéletünk
Magyarország Mese
Mozaik Múltidéző
Néphagyomány Oktatás
Pályázat Publicisztika
Sport Társmagyarság
Tud-tech Turizmus
Unió Világ
Zenesarock

Az ön megszólítása:

E-mail:



Tükrözze híreinket
Legolvasottabb
Legfrissebb
Képtár

Képeket nézegethet
és tölthet fel ITT
A legsikeresebbek
Vélemény
Napló

[ Erdély Ma - egy szebb holnapért. Minden jog fenntartva. Impresszum ]
[ Az aktuális észrevételeiket, alkalmi tartalom-anyagokat ide kérjük.]
[ Az Erdély Ma tárhelyét és naptárait a Next-IT biztosítja. ]
[ Székely Termékek Webáruháza | Háromszéki falvak | Játékshop webáruház és játékbolt ]
Hirdetés

  fehér-fekete fotók     autópálya     régió fejlesztés     autópály     bbte     colectiv     ferencz zsombor     kuszálik     m4     háromkút iskola adomany     sebestyén péter plébános     tan     erdely.tv     erdőszentgyörgy     schiffer     orbán     bán zsófia     gyergyó, csík     fogaras     luizi  
Kulcsszófelhő