Erdély címererdély ma logó
szeptember 16. kedd | Edit napja |
m.erdely.ma
1 EURO: 4,4209 RON | 100 HUF: 1,4048 RON | több

Archívum
2012.07.05. | 08:00 Political Capital: erősen kétséges a határon túli párt megvalósulása

1286 25

Ha az RMDSZ valóban egy Magyarországon bejegyzett, a külhoni magyarok érdekeit képviselő pártszövetség alapí- tásába fogna, az „keresztülhúzhatja a Fidesz számításait”, a szervezet jó eséllyel pályázna az ötszázalékos küszöb átlépésére – írta a Political Capital elemzőcsoport.

Gyorselemzésében ezzel kapcsolatban kifejti, „erősen kétséges”, hogy megvalósul-e a Magyarországon bejegyzendő, határon túli párt ötlete, de az biztos, hogy „minden érintett komoly mérlegelésbe kezd arra az esetre, ha mégis lesz belőle valami”. A kormánypártok eddig „készpénznek vették”, hogy a külhoni magyarok választójogával csak ők nyerhetnek, és a tavaly decemberben készült, mindezidáig egyetlen nyilvános határon túli közvélemény-kutatás igazolni látszik számításaikat – írták.

Felhívták a figyelmet arra is, hogy csak a magyarországi politika iránt érdeklődő erdélyi kisebbség körében elsöprő a Fidesz fölénye. Véleményük szerint a pártot egyelőre nem választó és az anyaország vitáiba beszállni nem kívánó többség viszont megszólítható lenne egy ténylegesen őket képviselő formációval, sőt még a korábban magukat Fidesz-szimpatizánsnak tartókat is megzavarhatja, ha megjelenik a szavazólapon egy külhoni magyar párt.

A kormány még a legóvatosabb becslések szerint is félmillió új magyar állampolgárra számít, többségükre a Magyarországon „lemorzsolódó Fidesz-szavazók utánpótlásaként” tekintenek – hangsúlyozták. A júniusi romániai helyhatósági választások azonban világossá tették – fűzték hozzá –, hogy a Fidesz „legalábbis megosztja” az erdélyi magyarságot. Az erdélyi ötletet „egyelőre érdemes a helyén kezelni”, mutattak rá.

Központ


Csiripelés Twitterre

Archív cikkekhez nem írható hozzászólás!

Lucky írta (2012-07-06 23:44:26)
erdelyi: Először, mindegyik elcsatolt területen Fidesz-barát új pártok alakultak, ők osztották meg a magyarságot, s nem azok, akik 20 éve dolgoztak helyi közösségeikért.
Másrészt, melyik az a román hatalom, aki megvette őket? Miért liberális az Rmdsz? Miért globalista?
Mert konszenzust keresi?
Lassan több éve követem a honlapot, ez alat rengetegszer kértem érveket ezekre a kijelentésekre, s soha d soha nem kaptam egyetlen hozzászólótól sem. Mindenki csak tovább trombitálja a megtanult szólamokat, de senki nincs aki ezeket értenné, vagy alátámasztanni tudná.
Az efajta hozzászólók, s nagy tisztelet a kivételnek, még a poltikai ideológiák alapjait sem ismerik, csak dobálóznak a mindenféle megnevezésekkel.
FOlytassunk már végre értelmes, érvekre alapozott, s tudással megalapozott vitákat, mert csak annak van értelme.

vattakan írta (2012-07-06 21:53:54)
Erdélyi: tájékozott vagyok, végzettségem alapján talán értelmes is, agyat nem mosok sem magamét sem a másét, de az RMDSz-re szavaztam. (Magyar betűkészlet telepítése azért a nemzetben való gondolkodás egyik apró jele.)

erdelyi írta (2012-07-06 20:59:46)
Almos , en azt mondtam . hogy az RMDSZ liberalis vezetoit konnyu volt a roman hatalomnak megvenni mert nem tudnak azonosulni a magyarsaggal , nem tudnak nemzetben gondolkodni mert globalistak. Azt is mondtam , hogy az erdelyi magyarok tajekozottabb , ertelmesebb resze a liberalis agymosas ellenere nem a roman hatalmat kiszolgalo RMDSZ liberalis vezetesere szavaz. Mindenik elszakitott magyar teruleten a megszallok a magyarok megosztasara talaltak magyarokat kepviselo olyan alakokat , partokat amelyek kulonbozo elonyok erdekeben hajlandoak voltak a magyarsag erdekeit elarulni , a magyarokat megosztani.

Álmos írta (2012-07-06 14:58:00)
erdelyi!Csak nem akarja elhitetni,hogy a két létező-párt
vezetői okosabbak,értelmesebbek.Kedves kolléga én mint vén roka azt mondom,hogy a magyar 7% aromán politikusok számára NULLA.Nem szükség,fölösleges az agy mosás alkalmazása.Az az RMDSZ vezető akinek posztot,rangot,széket adtak a román parlamentbe,annak megmagyarázták érthető módon ,hogy apukám ezután minden zenére csak HORÁT fogsz táncolni, ha tetszik, ha nem. És fölöslegesen nem ugatsz, mert miniszteri stb. fizetésed, lakásod, autód,helikopter, testőreid, tanácsadóid vannak.

kekegbolt írta (2012-07-06 10:42:15)
Olvaso,nekem is ez a velemenyem!fidel -nek is igaza van!

Bálint írta (2012-07-06 10:24:46)
De nagy az ijedelem. Úgy látszik az ijedősöknek minden okuk megvan.

piszkapeti írta (2012-07-06 07:32:11)
Magyarorszag nem szabad megengedje egy roman berenc part bejegyzeset magyar honba. Eleg a gyurcsany csurhe meg az idegen gyulolkodok eloskodese Magyarorszagon. Az RMDSZ egy magyar neveken mukodo roman part. Orban Ur!!! ne arusitsak ki magyarorszagot. Eleg bajban vagyunk igy is. Le az RMDSZ-UDEMR-vel. Roman fejsze nyelek, roman lakajok, roman berencek, magyarok aruloi!!! Vesszenek!

olvasó írta (2012-07-05 22:18:42)
A Polgári és Néppárt kössön Szövetséget, ők az erdélyi magyarság jövője, de az RMDSZ-el akkor se szövetkezzenek, ha éppen a parlamenti képviselet lesz veszélyben. Meg kell tisztulnia a magyar politikának, ehhez a parlamenten kívül maradás nem is olyan nagy ár.

Zoltan írta (2012-07-05 20:53:13)
Akkor az sincs kizarva,hogy az udmr mivel Romaniaban 5%-os lesz a bejutasi kuszobb a parlamentbe es keves az esely ,hogy ezt egyedul elerje az oszi valasztason,csk a budapesti Parlamentbe,fog bejutni.Na ez az abszolut lehetetlen!

erdelyi írta (2012-07-05 20:22:50)
Almos , nagyon teved , az RMDSZ liberalis vezetoit nem lehet levaltani! Sajnos fidelnek most igaza van. Csak az tudja megerteni , hogy egy kicsi liberalis csopot hogyan tudja agymosassal iranyitasa alatt tartani a tobbsegben nemzeti erzelmu erdelyi magyarokat aki atelte a kommunizmust es ismeri , hogy kikbol is all ez a kis liberalis csoport. Ha rendszervaltas lett volna 1989-ben es nem csak modszervaltas akkor ez a kicsi liberalis csoport nem tudta volna ilyen egyertelmuen megragadni a vezetest az erdelyi magyarok tobbsege folott. Aki nem ismeri az RMDSZ liberalis vezetoit fogalma nincs , hogy milyen eros szalak fuzik oket a globalistakhoz vagy is a magyarorszagi kommunistakhoz es liberalisokhoz. Termeszetesen jolfizeto barsonyszekekert mindig jol kiszolgaljak a roman hatalmat. Nemzeti erzelmu erdelyi magyar politikusoknak eselyuk nem volt olyan pozicioba keruljenek az RMDSZ vezeteseben , hogy veszelyt jelentsenek erre a liberalis csoportra vagy levalthatnak , gondoskodtak az ujonc liberalis utanpotlasrol is. Az RMDSZ liberalis vezetoinek nagy fegyvere az agymosasban a magyarorszagi es erdelyi magyar nyelvu liberalis media. Az RMDSZ liberalis vezeteset csak egy mod van levaltani , hogy nem szavazunk az RMDSZ-re ahogyan az erdelyi magyarok tajekozottabb , ertelmesebb resze teszi!

fidel írta (2012-07-05 18:44:19)
Álmos kolléga, ha hiszi, ha nem, itt Erdélyben szükség van és igény van EGY olyan politikai szervezetre, amely az udémérével szembe helyezkedik!

Szindbád írta (2012-07-05 16:48:03)
Azt jó ha tudja mindenki, hogy a Political Capitalt egy kicsi, de befolyásos közel-keleti ország nagyhatalmú titkosszolgálata alapította és működteti.
Ilyen szemmel kell nézni ezt az akciót is, amit a PC gondolt ki.

Egyébként nyilván nem lesz ebből semmi, nem tudnának listát állítani. Ez csak egy hekk. Mondjuk annak nem rossz, ennyi szívatás után kicsit visszanyal a fagyi, ez még belefér.

twit24 írta (2012-07-05 15:43:59)
Sok sikert kívánok az új magyar pártnak. Már csak azért is mert ideje bizonyítani, hogy a székelyek nem bólogató Lászlók Budapesten.

Álmos írta (2012-07-05 15:42:36)
fidel kolléga és akkor,hogy is lesz tovább,csinálunk egy új pártot ugye?

szekely írta (2012-07-05 15:12:04)
Csaba , a roman hatalom erdekeit tamogato balliberalis RMDSZ mennyivel jobb mint a magyarorszagi kommunista es liberalis elvtarsaik?

ex Kalib úr írta (2012-07-05 14:26:22)
Bp! A nemzetközi diplomáciában nem szokás az ironizálás. (Persze írhatnám keményebben is, de nem szokásom, ha nem szükséges).

Bp írta (2012-07-05 13:27:37)
tényleg senkinek nem tűnik fel, h az rmdsz-esek csak ironizáltak?

a sok ökör meg nekiáll matekozni. omg...

fidel írta (2012-07-05 12:52:25)
Kedves Álmos, ne álmodjon, az udéméré vezetőségét nem lehet lecserélni! Voltak próbálkozások, higgye el!

Álmos írta (2012-07-05 11:49:38)
kekegbolt! Nekem 9 tagú családom van!Sajnos két fiú alkoholista lett. Felakarom hívni a figyelmét,hogy a család többi tagjai rendesek, dolgoznak.Vagy is a családra nem lehet ráfogni,hogy alkoholisták,munkakerülők!!! Hogy az RMDSZ vezetők többször tévedtek igaz!!?? stb De az RMDSZ tagságot ezért vádolni nem lehet. Vezetőket le lehet cserélni!Nézze itt van a Ponteáék példája. Helyes lenne ,ha jönne valami érdekes javaslattal, példával, elképzeléssel.Unalmas az a sablonos szöveg,hogy az a mocskos,piszkos,gazember RMDSZ.

Mikitata írta (2012-07-05 11:17:09)
Kedves kekegbolt!
Mire alapozza kijentőmondatait? (román segédlettel, nagy politikai csalás,stb.) Kérdem én mint meggyőződött jobboldali beállítottságú. Ami pedig az erdélyi magyarok informáltságát illeti lehet hogy igaza van, de az eredmények híven tükrözik, hogy mi csapódott le bennük. Sajnos tudomásul kell vennünk, hogy jelenleg eddig ér a mezei magyarok politikai értelme. A helyett, hogy mindenért az rmdsz-t szapulnánk, szét kéne néznünk saját házunk táján is. Vajon miért ült meg jobban az rmdsz propagandája mint a mi üzenetünk?
Ami pedig a magyar pártalapítást illeti az egy olyan rmdsz-es mérgezett alma, ami egy átfogó külön elemzést igényel. Pl. milyen kihatása lesz a bel- és külmagyarok közötti kapcsolatokra, egyáltalán a minimum 6 közösséget felölelő jövendőbeli tagság milyen politikai elvek szerint szerveződne? Csinálunk egy nemzetközi rmdsz-t? Sok kicsi platformmal, amelyek vagy kilépnek, vagy sorra felfalja az erősebbik vonulat? stb.

Csaba írta (2012-07-05 10:04:19)
Én szavaznék az RMDSZ-re! A honi elitből elég !

tizenkettő írta (2012-07-05 09:54:30)
Savanyú a szőlő, ugy-e kekegbolt? Aki egy fránya magyar billentyűzetet sem tud telepítenim vagy aktiválni az ne papoljon magyar ügyben és informálódásról. Remélem ősszel mindenki elmegy szavazni és lelkiismerete szerint szavaz.

Attila írta (2012-07-05 09:53:46)
Kekegbolt: te nagyon xxx vagy... mire alapozod ezt az eszmefuttatásodat? Egy erdélyi kisvárosban élek, mindig minden esetben, a helyi vezető személyek erőssége dönti el a választások eredményeit, senki semmiféle alkut nem tud végigvinni a hátuk mögött. Ők amelyik politikai alakulatot képviselik és ha jól képviselik a közösségüket akkor nyerik a választásokat!

rohucs írta (2012-07-05 09:49:24)
Igazad van "kekegbolt",az RMDSZ végig elárulta ,kiárusította az erdélyi magyarságot,a saját jólétük,meggazdagodásuk érdekében.Végig a románok érdekeit szolgálták és a jelenlegi választási eredményük is ,egészen biztos ,hogy csalás révén sikerült ilyenre,amilyen.Ősszel egészen másképp fognak menni a dolgok,legalábbis nagyon reméljük!Senki többé ne szavazzon az áruló,románokat kiszolgáló,Székelyföldre még inkább betelepítő RMDSZ-re!El kell takarítani őket a politikai palettáról!

kekegbolt írta (2012-07-05 08:12:57)
Az RMDSZ ketseges valasztasi gyozelme a kozelmultban,roman segedlettel,atszavazasokkal valosult meg elore kitervelt alapon!! Nem igaz,hogy a siker nekik koszonheto!Az Erdelyi magyarok egy resze,mely informalodik,hireket hallgat,internetezik,olvas,nem szavazott az RMDSZ-re!!Nagy politikai csalas tortent a valasztasokon,titkos megegyezeses alapon a romanokkal!!Nem szabad hagyni,hogy barhol a vilagban labdaba rugjanak!!Mindenkeppen tudjuk azt,hogy osszel nagy tetje lesz a szavazasnak,melyet minden Erdelyi magyar figyelmebe ajanlok!!Soha,semilyen formaban,nem szabad rajuk szavazni!!

Korábban írtuk:
Médiapartnerek
Hírlevél
Válasszon a listából:
Autonómia Ajánló
Dokumentum Életmód
Gazdaság Hátrányban
Hitvilág Jótékonyság
Kisrégió Kultúra
Könyv Környezetünk
Közéletünk Magyarország
Mese Mozaik
Múltidéző Néphagyomány
Oktatás Pályázat
Publicisztika Sport
Társmagyarság Tud-tech
Turizmus Unió
Világ Zenesarock

Az ön megszólítása:

E-mail:



Tükrözze híreinket
Webáruház
Fából készült hűtőmágnesek
9 lej9 lej
9 lej9 lej
Legolvasottabb
Szavazás
Ön szerint lesznek-e jelentős lakosság-migrációk az ukrajnai háborús események kapcsán?
Válaszlehetőségek
Belépés
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció
Magyarul kérje!
Tudta, hogy a Nemzeti Kisebbségkutató Intézet honlapjáról többek között az alábbi magyar nyelvű űrlap is letölthető?
Kérelem és saját felelősségű nyilatkozat a gyermeknevelési juttatás/ösztönzés és családi pótlék megítélése érdekében (Cerere pentru acordarea indemnizaţiei pentru creşterea copilului)
Éljen a jogával, használja!
Legfrissebb
Képtár

Képeket nézegethet
és tölthet fel ITT
A legsikeresebbek
Vélemény
Napló
Videótár

 Nagyvarjasiak világtalálkozója

[ Erdély Ma - egy szebb holnapért. Minden jog fenntartva. Impresszum ]
[ Az aktuális észrevételeiket, alkalmi tartalom-anyagokat ide kérjük.]
[ Az Erdély Ma tárhelyét és naptárait a Next-IT biztosítja. ]
[ Székely Termékek Webáruháza | Háromszéki falvak | Játékshop webáruház és játékbolt ]
Hirdetés

  tőkés     1     bán zsófia     szőke mária     tan     balázskát elnyelte london     autópálya     rmdsz     pont ma recept     partium     szentgyörgyi lászló     csángó     mpp     fehér-fekete fotók     peti andras     csango     péter tünde     gyergyó, csík     wass albert felolvasás     zakuszka  
Kulcsszófelhő