Erdély címererdély ma logó
augusztus 29. péntek | Beatrix, Erna napja |
m.erdely.ma
1 EURO: 4,4126 RON | 100 HUF: 1,3985 RON | több
Minden helyes lépés sajátja, hogy utólag szemlélve elkerülhetetlennek tűnik. (Stevenson, Robert Louis (1850-1894), skót költő, regényíró, esszéista)

Archívum
2012.05.14. | 17:30 A Székelyföldet feldaraboló átszervezés ellen tiltakozik a Székely Nemzeti Tanács

2908 61

A Székelyföldet feldaraboló közigazgatási átszervezési terv ellen tiltakozik Izsák Balázs, a Székely Nemzeti Tanács (SZNT) elnöke egy Victor Ponta miniszterelnökhöz címzett nyílt levélben, amelyet hétfőn juttatott el az MTI-hez.

A közlemény szerint az új román kormány régiós felosztási terve Székelyföldet három különböző régióba tagolná. Az SZNT szerint ez sérti Románia nemzetközi kötelezettségvállalásait, a kisebbségi keretegyezményt, és a regionális vagy kisebbségi nyelvek európai chartáját.

Az SZNT elnöke felhívja a miniszterelnök figyelmét, hogy nem lehet régióhatárokat kijelölni az érintett közösségekkel való konzultáció nélkül, márpedig szerinte a székelyek nem fognak megszavazni olyan tervezetet, amely Székelyföldet szétdarabolná, vagy egy nagyobb közigazgatási egységbe tagolná.

MTI


Csiripelés Twitterre

Archív cikkekhez nem írható hozzászólás!

bekebiro írta (2012-05-18 14:25:03)
ez is erdekes : http://www.xxx

bekebiro írta (2012-05-18 14:02:00)
Abszolút egyet értek veled. Konkrét lepésekkel lehet elérni a kijelölt célt. Amit írtál az abszolút reális, a románság is azzal nyert többséget hogy szaporodtak (ez nem autonómia kérdése) amíg a románok szültek 10-12 gyereket addig a magyarok 3-4 max. na jó volt kirívó eset is de ez az átlag. És szépen megbújva a hegyek völgyekben kivártak. Így 1919 re fele fele volt az arany magyar/román. Természetesen minden történelmi időszak más lehetőségeket és kényszert kivan ezért nem kell ezt se készpénznek venni. De fontos lenne hogy létrejöjjön egy olyan magyar intellektuális közösség vagy társaság amely konkrét lepésekben (békés) gondolkodik ezzel sok mindent el lehetne érni. Főleg a mai internetes világunkban ahol egy facebook képes kormányokat megdönteni, nagyon fontos lenne az információ átadása a román népesség szamara is. A legnagyobb baj az hogy a románok 99% hazug történelmi információ alapján építi fel a maga felfogását a környezetéről.

VKF-5 írta (2012-05-16 21:19:24)
Kedves "Objektív". A legközelebbi felszabadításig kétségtelenül az autonómia létfontosságú, de nem attól fog sok gyerek születni. Az autonómia nem szeretkezés.
Tisztelettel

VKF-5 írta (2012-05-16 21:12:03)
"Nyilas"
1. Nem dicsekedtem, hogy hányszor jártam Erdélyben, hanem tényként írtam annak cáfolatára, miszerint fogalmam sincs az "erdélyi viszonyokról".
2. Nem utasításokat adok, hanem a véleményemet írom le. És ahogy az erdélyieknek és a többi elcsatolt magyarnak a szavazati jog megadásával nemcsak joguk, hanem kötelességük is beleszólni a Csonkahon dolgaiba, úgy a szabó dezső-i "Minden magyar felelős minden magyarért" gondolata jegyében a csonkahoniakanak is kötelességük véleményt alkotniuk, és azt kifejezésre juttatniuk az elcsatolt nemzetrészek ügyeiről.
3. Idézzen tőlem, hol állítottam én olyat, hogy Erdélyben mindenki gazember? Legfeljebb a politikára lehetne igaz, de még ott is van egy törpe kisebbség, amelyikre nem. Vagy ön szerint Szász Jenő és pártja azonos mindenkivel?
4. Önre bízom annak eldöntését, hogy Sz. J. mindenáron való ajnározásának milyen csonkahoni, vagy az ön kifejezésével élve "anyaországi" vonatkozása van. (Anyaországuk csak az emigránsoknak, és legfeljebb a moldvai csángók egy részének van, ezt is illene tudnia).

Objektív írta (2012-05-16 09:18:06)
VKF-5, szerintem kezdetnek megfelelne az autonómia is, azután jöhetne a gyermekszülés és azután jöhetne az ön elképzelése is... Tisztelettel.

Nyilas írta (2012-05-16 08:33:11)
VKF.
Igaz, hogy én nem dicsekszem azzal, hogy tavaly háromszor is voltam erdélyben, ezért feljogosítva érzem magam, hogy utasításokat adjak az ott élőknek a viselkedésükkkel kapcsolatban, és eligazítsam őket afelöl, hogy Erdélyben mindenki gazember, mégis elképzelhető, hogy jobban ismerem őket önnél.
Talán éppen ezért nem szólok hozzá a kimondottan erdélyi érdekekkel foglalkozó cikkekhez. Lgfeljebb, ha annak agyarországi vonatkozása is van.
Azzal pedig, hogyön rövid pár óra alatt harmadszor süti el a Nyilas szerint az erdélyi magyarok jobban tartoznak a románokhoz mint hozzánk, lehet, hogy sikerül ellenérzetet kiváltani a Nyilas ellen, legalábbis azokban akiknek a felfogóképessége, és a lelkivilága az önével megegyező.
Csak nem lehetett indokolatlan az a kezelés amit ön kapott.

VKF-5 írta (2012-05-15 22:54:36)
"Objektív", egyedül a történeti igazság diadalra jutása, Erdély visszacsatolása, és 6 millió román hazatelepítése az egyetlen megoldás. Az autonómia csak átmeneti kezelés.
Tisztelettel

VKF-5 írta (2012-05-15 22:29:44)
"Nyilas", maga csak szakértősködjön tovább a segélynyújtás és ruhaosztogatás területén! Azokkal úgy is ledolgozza azt a lemondó-lesajnáló előítéletét, amellyel az erdélyi magyarok iránt viseltetik. A maga Erdély-tudománya másból sem áll, mint annak a gyurcsányista sztereotípiának a hangoztatásától, miszerint az "erdélyi magyarok már jobban tartoznak a románokhoz, mint mihozzánk".

VKF-5 írta (2012-05-15 22:23:57)
"jano07", Koszovó mögött ott állt Albánia, meg az albán maffia. A skótokról és baszkokról nincsenek információim, viszont az utóbbiak biztos megteremtették harcukhoz a maguk gazdasági hátországát. Az erdélyi magyarság gazdasági hátországa viszont egyedül a magyar állam lehetne, amelyik egyenlőre inkább az IMF-et és a brüsszeli sóhivatalt finanszírozza, mint az elcsatolt területeket. Ebből kiindulva egyedüli eszközként a diplomácia marad a magyar állam számára, ebből kiindulva marad szankciós eszközként a vétó. A többire "kapatán" megadta a választ.

Nyilas írta (2012-05-15 20:41:31)
Mármint román kormányt kart írni ugye tibor?

tibor írta (2012-05-15 19:51:56)
T. Hozzászólók!

Amit Schengenről írtam, megerősíti az a tény, hogy a szerbek is visszavonultak, amikor a magyar kormány nem akarta aláírni az uniós tagjelöltségüket.

Biztos, hogy minden lépésnek lehet rossz következménye, de eddig a magyar kormány az elszakított területek ügyében 22 év óta a szerb tagjelöltség ügyében lépett először a nemzet érdekében.

valaki1 írta (2012-05-15 19:34:42)
Ha a jelenlegi megyék megmaradnak, akkor hogyan leszünk feldarabolva?

nácibácsi írta (2012-05-15 19:03:11)
Jó napot. Mindent lehet, akár Romániát perelni is. Minden sértésre el kell árasztani az emberjogi szervezeteket, naponta százával ezrével feljelenteni a jogsértések miatt Romániát. Minden a legkisebb sérelemre be kell panaszolni őket. Nem egymást szidni. előbb utóbb valakinek csak eszébe jutna utánanézni hogy miért is panaszkodnak ezek? Mert ha így megy tovább a legutolsó magyarnak nem lesz kivel vitatkoznia.

ex Kalib úr írta (2012-05-15 17:50:17)
Tisztelt kekegbolt!
Ez már nekem is megfordult a fejemben. egy próbapert minden esetre megér. Csak akkor úgy kell megfogalmazni a beadványt, hogy szükség esetén, ha elvész, akkor kis változtatással újra meg újra be lehessen adni. Valami ravasz ügyvéd kéne ide.

Dr. C írta (2012-05-15 17:50:05)
Beperelni nem hinném, hogy lehet.

Íme a kiáltványból az a részlet ami minket érdekel:

"Gyulafehérvári kiáltvány (Részlet)

Az új román állam megalakításának alapelveiként a Nemzet­gyűlés kinyilvánítja a következőket: 1. A teljes nemzeti szabadság az összes együtt élő nép számára.
Minden nép saját kebeléből való egyének által saját nyelvén fog élni a közoktatással, közigazgatással és igazságszolgáltatással. Minden nép a hozzátartozó egyének számarányában képviseleti jogot fog kapni a törvényhozásban és az ország kormányzásában. 2. Egyenlő jogosultságot és teljes felekezeti szabadságot az ország összes felekezetének. (1918. december 1.)"

Ezt kellene az orruk alá dörgölni minden nap.

kekegbolt írta (2012-05-15 17:27:49)
Nem lehetne-e beperelni Romaniat azert mert nem tartotta be soha a Gyulafehervari kialtvanyt?(Az igaz,hogy nem tudom,benne volt-e az autonomia megadasa..)Lehet,hogy most valami hulyeseget irtam? Valaki nezzen mar utanna..

katapán írta (2012-05-15 16:38:20)
Franciaország, Németország, Hollandia és Finnország is vétózta a schengeni csatlakozást (nem egyszerre). Nekünk meg kuss a nevünk, pedig leginkább nekünk kellene észnél lennünk.

katapán írta (2012-05-15 16:30:03)
Ha valaki is végiggondolta volna nálunk, mit szab feltételként Románia EU-s csatlakozásakor, ma lehet, hogy nem itt tartanánk. Mégis: mit veszítettünk volna, ha azt mondjuk vissza Erdélyt, vagy nincs EU (tudom, ez meredeken hangzik, de mégis)? Megkockáztatta volna Románia, hogy most kívül csücsüljön??? Lehet, hogy még Erdélyért is megérte volna neki.. most meg így állunk, ahogy. GRATULÁLOK MAGUNKNAK.

katapán írta (2012-05-15 16:11:06)
jano07 és Honfi, nem lehet igaz, hogy nem értik:
1., A románoknak NEM éri meg szétszedni a romániai magyarokat utólag, mert nem kárpótolja őket azért, hogy BEBUKTÁK schengent. Schengen megnyerése sokkal nagyobb profittal jár számukra, mint az,hogy kiszúrhatnak bosszúból a magyarokkal.
2., A romániai magyarok nem dúlnának-fúlnának, mert az ő érdekükben történt, inkább örülnének, hogy valaki nem rájuk hivatkozva görcsölne be, vagy fogná be a p...fáját, ráadásul ez az ötlet pont itt, a romániai magyarok lapján merült föl - nem is értem a felvetést.
3., Az, hogy végre egyszer Magyarország pl. az erdélyi magyarokkal egyeztetve állna mögéjük, kikérve a véleményüket, külön kivételes volna, és még inkább dícsérendő, ráadásul egy közös ügyért együtt dolgozhatnánk.
4., Nem utolsó sorban az előzetes egyeztetések arra jók, hogy előre világossá tegyük román testvéreink számára: CSAK AKKOR LESZ SCHENGEN, HA LESZÁLLTOK RÓLUNK, MAGYAROKRÓL, SZÉKELYEKRŐL.

Nyilas írta (2012-05-15 15:00:02)
jano07 írta (2012.05.15. 13:39:06)
VKF magyarországi, csak úgy tesz, mint ha Erdély szakértő lenne.

Anti Z írta (2012-05-15 14:45:40)
De mi lenne a formáció?

- Románia és Székelyföld (állam új neve)
– Autonóm Székelyföld Romániában
– Székelyföld, mint enklávé Romániában (Personal Unio Magyarországal)

kekegbolt írta (2012-05-15 14:34:19)
janoO7!Osztozom a velemenyeben,csakis a szekely nep kovetelheti a teruleti autonomiat!!Igen am,de hol a vezer?

jano07 írta (2012-05-15 13:39:06)
Tisztelt VKF-5! Meg kell, hogy védjem Honfi nevű felhasználót. Ha Magyarország megvétózná a Schengeni csatlakozást, akkor 2 hibát követne el. 1. A romániai magyarokat szétszednék a románok, mivel őket okolnák az egészért. A romániai Magyarok meg dúlnának- fúlnának mint azon a bizonyos népszavazás után. 2. A maradék jó kapcsolat is elszállna ami van. Székelyföld feldarabolását csak ti tudjátok megakadályozni. Mástól várni segítséget? Ha nem érkezik segítség akkor irgum- burgum elfelejtettek minket az anyaországiak! Ha meg vétózunk és elkezdenek benneteket ütni, vágni meg köpködni akkor is mi lennénk a hibásak mert, hogy vétóztunk és azért bántanak most minket. Hol a híres Székely küzdeni akarás? Mert veri mindenki a nyálát! De cselekedni és összefogni az már kemény dió. Na meg osztozkodni? Kizárt dolog. Egy szó mint 100. Ne mástól várjatok segítséget mert az az idő nem most van. A koszovói albánok kitől vártak segítséget? Vagy a baszkok? Vagy a skótok? Tudjátok ezek a népcsoportok legalább a sarkukra álltak és küzdöttek. Szóval ne üljetek a fenyőfák alatt és káromkodjatok, hanem fogjatok össze és oldjátok meg a problémákat. Tudom én most egy hazaáruló senkiházi vagyok mert nem osztom a véleményeteket. Pedig csak objektíven gondolkodom.

varadi írta (2012-05-15 11:52:48)
kekegbolt , remelem , hogy most mar vegul az RMDSZ-nek lesz veguk!

bekebiro írta (2012-05-15 11:08:28)
Sok mindenre szükség lenne, de a legfontosabb talán a román anyanyelvűek felvilágosítása. A tudatlanság nem ok a hibás gondolkodásra ezert erkölcsi kötelességünk ennek a folyamatnak a megfordítása. Mi tudjuk hogy hamis a román történelem 99% de akik ezt tanuljak lelkiismeret furdalás nélkül hiszik és vallják a torz igazukat. Ezert a legfontosabb a megbékélés szempontjából is a rendberakás és a tisztán látás. Aki teheti hozzon létre weboldal blogot stb. román nyelven és tegye közzé román nyelven az igazságot. Mi akik az Erdély történelmet mind a két részről tanultuk sokkal tisztábban és ideológia mentesen ismerjük az igazságot, és mivel igazság csak egy létezik annak elhallgatása bűn.

Függetlenségi írta (2012-05-15 11:07:11)
Hegyvidékinek: Maradjunk a független Székelyföldnél. Majd a székely nép referendummal eldönti az államformáját: köztársaság vagy monarchia! :)

Pittu írta (2012-05-15 11:05:36)
Semmi kép sem hagyhatjuk, ezt már nem!

Objektív írta (2012-05-15 09:04:32)
Hiába várjuk, hogy magától megoldodik minden... Követelni kell az autonómiát.Csak az autonómia biztosítaná a megmaradását népünknek. Csak az autonómia az egyedüli megoldás. Amig mások döntenek felettünk, addig nem a mi érdekünkben döntenek. Ez a mesztelen igazság.

kekegbolt írta (2012-05-15 07:44:08)
Dr.C - irasai,gondolatai,az en gondolataim is.Be fognak kerulni az RMDSZ-es aruloink a Ponta fele szovetsegbe! ezt mar elore megbeszeltek.hogy lesz-e eleg szavazo,az tolunk fugg,hiszen a pecset nallunk lesz!!!Ha megis ugy alakul,hogy elore lehet latni majd,vagy sejteni,hogy nem,akkor az utolso pillanatban jon a roman mentoov - az atszavazas,aminek segitsegevel ujra elarulnak bennunket,csak maguk mellett lathatjak a hajbokolo,lojalis,megalkuvo,prostitualt partot!Persze ezt sem szeretik,de ez elkerulhetetlen a "vilag"meglatasa szamara...Mostmar 75% -ban latom azt,hogy nekunk magyaroknak ezzel az RMDSZ parttal - VEGUNK!!

moderátor írta (2012-05-15 07:11:20)
[email protected] - kérem, ne írjon csupa nagybetűvel!

Jano írta (2012-05-15 02:09:12)
Szekely valaszto, On hol el? Talan judameraj burokban, hogy ilyen egbeszoko marhasagokat "pofazik"?
Ugyanis Izsak Balazs nem pofazik, hanem gondolkozik es cselekszik. Felelosseggel. Onert es csladjaert is. Ingyen! Az-az sajat zsebbol. Nem mint onok judamerajosok, hogy meg jol megfizetvel sem vegeztek a dolgukat, hanem meg sokkal tobbert elarultak Nemzetunket. Szegyeljek magukat es ezutan ne ussek bele az orrukat a Nemzetunk ugyebe.

Békés. írta (2012-05-15 00:06:36)
Amugy akkora nagy gondok vannak a magyarokkal határon túl ......van egy megoldasom,ha ekkora nagy gondot okozzunk adjak vissza a magyar lakta területeket s a megoldódik minden!....

bazse írta (2012-05-14 23:57:59)
Összefogás, ennyi, egyszerű matek, Orbán (nevéhez hűen) az oláhok kezére játszotta a magyarokat + hozzájön az egészhez, hogy Románia semmilyen értelemben nem Európa... Látjátok felemi kepp szmájling

Syd írta (2012-05-14 23:49:47)
Székelyföld egyben.

VKF-5 írta (2012-05-14 23:35:26)
Tavaly Izsák Balázs kilátásba helyezte Székelyföld közigazgatási feldarabolása esetére az utcai megmozdulásokat és útlezárásokat.

Tisztelt Elnök úr, várjuk ígéretének betartását!!!

VKF-5 írta (2012-05-14 23:06:51)
Kedves "Honfi", schengeni vétó ide vagy oda, az oláh kormány így is úgy is azt tesz az erdélyi magyarokkal amit akar. elsősorban az olyanoknak köszönhetően, mint maga.
Azok mondanak ilyen demagógiákat, akiknek van vesztenivalójuk a magyar érdekek érvényesülése által.

Bikalak írta (2012-05-14 22:55:30)
NA most menjen a SZNT vagy barki es probaljon ezekkel szot erteni. LEhet itt meselni, kenyszer nelkul sosem fognak nekunk engedni. Ha nem leszunk ott a parlamentben azt csinalnak majd a fejunk felett amit csak akarnak.

Feketetó írta (2012-05-14 22:43:43)
Eddig tartott a nagy román demokrácia? Most majd meglátjuk, hogyan tovább! Ne sértsd meg a román, kicsi lépések stb...

Hegyvidék írta (2012-05-14 22:42:17)
Annyit mondok, ha ezt meg csinálja Victor Ponta akkor akár egyedül, akár veletek és barátokkal, addig harcolok amíg székelyföld nem lesz szabad! Már itt lenne az ideje kikiáltani a Székely köztársaságot! Ha várunk csak rosszabb lesz! Isten áldja Székelyföldet és a Székelyeket!

zola írta (2012-05-14 22:12:32)
tibor veled tartok!!

zola írta (2012-05-14 22:11:04)
Ot kene feldarabolni!

katapán írta (2012-05-14 21:57:42)
@Honfi
És mit tenne a Zoláh kormány, ha a magyar vezetés csak megszellőztetné, hogy esetleg támogatja a schengeni csatlakozást? Reagáljanak valamit, tessék, elő a farbával román testvéreink. Egyébként, lehet, hogy nem érti, kedves Honfi, hogy miről szól a vétó. Mert nem arról, hogy lart pour lart kitoljunk egymással, hanem arról, hogy bizonyos, megfelelő román engedményekért kapják a schengeni hozzájárulást, nem pusziért. s mindjárt lehetne autonómia. Aztán ez is érdekes, hogy a románok nagyon nagyon nem szeretnék, ha nem kapnának schengenből, és ezt erősen a tudtukra kellene hozni. Az helyzet, hogy nagyon tudják ők ezt.

Nyilas írta (2012-05-14 21:37:22)
Honfi írta (2012.05.14. 20:31:27)
Viszont lehetne átkozni Magyarországot, hogy megakadályozza az erdélyi magyarok szabad mozgását.

trikcolor írta (2012-05-14 21:22:34)
Szerintem a Partium részt Erdéllyel festhetnék akár piros, fehér , zöldre, a többit meg piros, sárga, kékre. Ugyan minek lila, meg narancssárga szin azon a térképen ?

tisztaszo írta (2012-05-14 21:03:27)
@Gabi írta (2012.05.14. 17:55:13)
Mi mar eeg foladtuk ebbol a szempontbol. Elszalasztott lehetosegeket sosem lehet visszahozni, ha csan nem a roman kormany jovoltabol.
Minden nep olyan sorsot erdemel, amilyent O maga kivan cselekvese altal.

marczy írta (2012-05-14 20:51:20)
Romániával egyetlen óriási baj van: az, hogy 1989-ben sértetlenül, egészként megmaradt. Most sajnos nincs sok értelme megvétózni a schengeni csatlakozást sem, mert az az erdélyi magyaroknak lenne a legrosszabb.
Erdély 1920-ig Európához tartozott. Hogy most hova tartozik, azt mindenki láthatja. Ha valóban folyna még római vér a román politikusok ereiben, Románia gazdaságilag nem ott tartana, mint ahol most tart. De az agyak beltartalma alapján ez nem mostanában fog változni... Sajnos a balkániság gyökerei jóval mélyebbek, mint a dáko-román elmélet nem létező gyökerei...

ex Kalib úr írta (2012-05-14 20:42:16)
Tisztelt Honfi!
Már nem olyan sok van, amit eddig meg nem tett. És, ha Ceausescut kibírtuk huszonnégy évig, majd csak kibírunk még egy kicsit.

Honfi írta (2012-05-14 20:31:27)
@tibor: Ön szerint mit tenne a felbőszült oláh kormány az erdélyi magyarokkal, ha Magyarország megvétózná a schengeni csatlakozást?

Teljesen egyetértek azzal, hogy az anyaországnak erélyesen ki kell állnia nemzettársaiért, és ezt jó eséllyel meg is fogja tenni.
De többet ésszel, mint ész nélkül!
Ésszel is lehet erősnek, határozottnak, összetartónak lenni.

József írta (2012-05-14 20:31:09)
valaki1, az illusztráció a mostani kormánykoalíció tavaly nyár óta futtatott elképzelését ábrázolja.

valaki1 írta (2012-05-14 20:05:54)
Megjelent-e valahol a 2014-ben létrehozandó régiók térképe? Látta-e valaki?

tibor írta (2012-05-14 19:49:42)
A magyar kormánynak meg meg kell tagadni Románia schengeni csatlakozását. Sajnos az akkori kormány nem vétózta meg Románia EU é NATO csatlakozását.

Székelyszavazó írta (2012-05-14 19:19:51)
Székelyválasztó@- meg tudná mondani Izsák mely pártnak a jelöltje ? Vagy annyira tájékozott csupán, hogy az SZNT - t pártnak véli ? Mondja : mivel magyarázza, hogy több mint bizonyos Ön is megtagadta önmagát, sőt, ez nem az első népszámlálás volt melyen így történt...Úgy vélem mindeniken, mert hogy a középkorban nem tartottak népszámlálásokat.

Álmos írta (2012-05-14 19:08:13)
Dr.C Costicá! Ponta és az Antonescu társaság minket magyarokat szívből utálnak,úgy ,hogy ne álmodozón, mert azt a süket szöveget senki nem veszi be.
Az USL OTV-tv szerepléseit ha látta volna, akkor véleménye más volna.

Székely választó írta (2012-05-14 18:46:35)
Izsák 2011. októberében arra biztatta a székelyeket, hogy tagadják meg önmagukat. Most mit pofázik? Választási kampány az egész!

rava írta (2012-05-14 18:42:53)
Itt nem volt eddig sem mit várni és ezután sincs mit várni az rmdsz-től,itt ki kell állnunk mi magunk az igazságunkért,mert hiába kürtölték az érdekképviseletet,mert az egy nagy rakás sz@r!KI KELL MENNI AZ UTCÁRA!!!

Nyilas írta (2012-05-14 18:42:13)
Miért lenne gyanus?
Így megoldódna Dobrudzsa kettéosztása is, Székelyföld feldarabolása is

péter írta (2012-05-14 18:29:57)
Most majd egyenként tiltakozgatnak rendre a magyar pártvezetők, aztán minden megy tovább, ahogy valahol kifőzték a tervet. Ahelyett, hogy együtt csapnánk az asztalra vagy ahova kell.

Dr. C írta (2012-05-14 18:15:30)
Ez nekem gyanús. Nézzünk csak a térképre. Ki lehet olyan bunkó, hogy Moldvát függőleges, Havasalföldet meg vízszintes csíkokra ossza. Szerintem ezt csak azért találták ki, hogy ránk ijesszenek.
Az RMDSZ mindig is jó kapcsolatban volt a PSD-vel és a PNL-vel, ez miért változott volna? Szerintem már rég megegyeztek, hogy ősztől együtt fognak kormányozni, csak előtte Pontáék megmutatják a választóiknak, hogy mennyire kemények a magyarokkal szemben, Kelemenéknek meg csak annyit kell mondani a kampányban, hogy "Jaaaj, látjátok mi lesz, ha mi nem kerülünk be a Parlamentbe!". Mindkét fél jól jár és a győztes USL megkapja a bónuszt, vagyis az udéméré támogatását, nyugodtan rabolhatnak négy évig. Nekünk meg cserébe megígérik, hogy majd megszavazzák a kisebbségi törvényt. Majd...

Gabi írta (2012-05-14 17:55:13)
Ha ezt megvalositjak es nem vonulunk utcara akkor gyavak vagyunk es meg is erdemeljuk a sorsunkat mert gyava nepnek nincs hazaja.

Korábban írtuk:
Médiapartnerek
Hírlevél
Válasszon a listából:
Autonómia Ajánló
Dokumentum Életmód
Gazdaság Hátrányban
Hitvilág Jótékonyság
Kisrégió Kultúra
Könyv Környezetünk
Közéletünk Magyarország
Mese Mozaik
Múltidéző Néphagyomány
Oktatás Pályázat
Publicisztika Sport
Társmagyarság Tud-tech
Turizmus Unió
Világ Zenesarock

Az ön megszólítása:

E-mail:



Tükrözze híreinket
Webáruház
Kerámia termékek
20 lej10 lej
7 lej11 lej
Legolvasottabb
Szavazás
Ön szerint lesznek-e jelentős lakosság-migrációk az ukrajnai háborús események kapcsán?
Válaszlehetőségek
Belépés
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció
Magyarul kérje!
Tudta, hogy a Nemzeti Kisebbségkutató Intézet honlapjáról többek között az alábbi magyar nyelvű űrlap is letölthető?
Melléklet a szakképzést szolgáltatók engedélyeztetéséhez (Anexe la Cerere de autorizare pentru furnizori de formare profesională /fişă de autoevaluare; raport de evaluare; raport de monitorizare/)
Éljen a jogával, használja!
Legfrissebb
Képtár

Képeket nézegethet
és tölthet fel ITT
A legsikeresebbek
Vélemény
Napló
Videótár

 Pityókafesztivál Csíkszeredában

[ Erdély Ma - egy szebb holnapért. Minden jog fenntartva. Impresszum ]
[ Az aktuális észrevételeiket, alkalmi tartalom-anyagokat ide kérjük.]
[ Az Erdély Ma tárhelyét és naptárait a Next-IT biztosítja. ]
[ Székely Termékek Webáruháza | Háromszéki falvak | Játékshop webáruház és játékbolt ]
Hirdetés

  csobot adél     kézdiszentlélek     csángó     wass albert felolvasás     csango     nagy-bodó tibor     mpp     kertész     zakuszka     emnt     bán zsófia     tan     szentgyörgyi lászló     rmdsz     lakó péterfi tünde     kelemen hunor     autópálya     szőke mária     maramarossziget     1  
Kulcsszófelhő