Erdély címererdély ma logó
augusztus 30. szombat | Rózsa napja |
m.erdely.ma
1 EURO: 4,4126 RON | 100 HUF: 1,3985 RON | több
Azok a jó vezetők, akik semmit sem halasztanak holnapra, amit még ma meg tudnak csináltatni. (anonim)

Archívum
2012.05.02. | 08:33 Az államapparátusban dolgozó magyarok százai veszítik el állásukat

3462 59

Bemutatta kabinetjét tegnap este Bukarestben Victor Ponta kinevezett kormányfő. Az általa vezetett szociáldemokraták és a nemzeti liberálisok csaknem fele-fele arányban osztoznak a tárcákon.

A távirati iroda elemzése szerint a távozó, Mihai Razvan Ungureanu vezette kormányt azok a helyezkedő politikusok buktatták meg, akiknek legfőbb igyekezetük, hogy az őszi parlamenti választások már a győztes oldalon találják őket. A romániai kormányváltás pedig nem azért magyar ügy, mert a bizalmatlansági indítványban a magyar orvosképzésre hivatkozott az ellenzék, hanem azért, mert ha a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) nem lesz már hatalmon, akkor a kormányzati apparátusban dolgozó magyarok százai veszítik el állásukat és befolyásukat Bukarestben.

Az utóbbi két évtizedben másodszor fordult elő Romániában, hogy bizalmi szavazáson bukott meg egy kormány. A kabinet lemondására sem volt sok példa Bukarestben, de akárhány miniszterelnöknek kellett is idő előtt távoznia Romániában, a politikai következetesség és párthűség még egyszer sem sodorta előre hozott választásokba az országot. A parlamenti képviselők és szenátorok többnyire szívesebben átülnek egy másik párthoz, mintsem lemondjanak mandátumuk hátralévő részéről. Ennek tudható be, hogy ugyanabból a parlamentből most már a harmadik kormánytöbbség kerül ki. Ha beiktatják Ponta kabinetjét, akkor elmondható, hogy a jelenlegi román parlamentben mindenki mindenkivel alkotott már kormánytöbbséget.

Ilyen körülmények között nem sok jelentősége volt annak, hogy az ellenzék a magyar orvosi kar megalapításába kötött bele – a parlamenti helyezkedőket nem a „magyarveszély”, hanem a közvélemény-kutatások győzték meg arról, hogy ideje átállni. Az viszont jelzésértékű lesz, mit kezd majd a bizalmi szavazáson kiemelt magyar üggyel – a Marosvásárhelyi Orvosi és Gyógyszerészeti Egyetem (MOGYE) magyar karával – a választások nélkül hatalomra jutott szociálliberális szövetség. A választási kampány közeledte ugyanis könnyen nacionalista szólamokra csábíthatja a politikusokat.

A történet egyik fő vesztese az RMDSZ. A rivális magyar pártok által szorongatott szövetséget nehéz helyzetbe hozza az, hogy éppen a választási kampány küszöbén kergetik el azoktól a csapoktól, amelyeken a közpénzek csordogáltak. A szövetség több ízben volt már a mérleg nyelve a bukaresti parlamentben, de Ponta kormánya vélhetően nem szorul rá az RMDSZ parlamenti támogatására.

Kristály Lehel
MTI/Magyar Hírlap


Csiripelés Twitterre

Archív cikkekhez nem írható hozzászólás!

AKÁRKI írta (2012-05-07 19:01:40)
TISZTELETTEL FELHÍVOM MINDEN MAGYAR PÁRT HÍVEIT, HOGY MOST, LÁTVA MIT KÉSZÍTENEK AZ ÚJ HATALOM EMBEREI, FOGJANAK ÖSSZE!! HA A MOSTANI HELYZETBEN SEM KÉPESEK RÁ, -ANÉLKÜL, HOGY EGYMÁSRA MUTOGASSANAK, EGYMÁST SZIDJÁK, CSÚFOLJÁK!-, AKKOR MEGÉRDEMELJÜK A SORSUNKAT!

valaki1 írta (2012-05-05 13:38:23)
szagostojásfaló, ön azonos szabartóival. A stílus ugyanaz, és az RMDSZ-en kívüli magyarok iránti gyűlölete sem változott. Tisztelem azokat az embereket, akik merik vállalni, hogy elindulnak a helyhatósági választásokon, sajnos kevesen vannak, főleg falun, mert RETTEGNEK az RMDSZ bosszújától. Maradnak a régi jó elvtársak a helyükön. Hát így állunk. De lesz még másként is, ez az egyetlen reményem.

gernyeszegi írta (2012-05-05 13:08:08)
szagos, az rmdsz már rég nem a szavazót jelenti. A fejesek csak hülyítik őket. A nomenklatúra bukott meg. Hitelvesztés esete áll fenn. Úgyhogy sem nem oszt sem nem szoroz, hányan szavaznak rájuk.

szagostojásfaló! írta (2012-05-05 12:06:33)
istvánöcsi,az rmdsz nem bukott meg, és csak nagyot nézel,hogy a néppárt elér vagy 4%-ot,csak a magyarok körében! szászdönci is a tőkés kabátujjából bújkált elő!!

istván öcsi írta (2012-05-05 11:04:22)
Kár, hogy éppen a helyhatósági választások előtt bukott meg ez a mocskos RMDSZ. Ha ez egy hónappal korábban történik, akkor elsöpörte volna a NÉppárt. De ami késik nem múlik.

KANNA írta (2012-05-04 08:51:02)
PADLÓT FOGOTT KÉT SZÉK KÖZT AZ RMDSZ!
Autonómia kellett volna, nem aláfekvés a mindenkori hatalomnak!
Persze, hogy baj ha nem vagyunk ott, de még nagyobb baj, ha árulókként vagyunk ott, csipp csupp látszat eredményekért!
Azt se mi vlasztók értük el, hogy most kipottyantak, hanem a saját sakkjátszmájuk lett deficites! Szép, nem mi választók vagyunk a felelősek, mi mindig megtettük a magunkét,akkor is mikor láttuk, hogy ÁRULÓ AZ RMDSZ!

volt piszkapeti írta (2012-05-04 07:11:39)
Vagy az RMDSZ-szel vagy a nelkul, ugyanaz!!!

erdelyi írta (2012-05-04 03:44:53)
lilla , nyugott lehetsz , nem sajnaljuk a roman hatalmat kiszolgalo RMDSZ-t , akkor lassuk meg amikor a hatunk kozepet! Nincs igazad , hogy mindenik magyarul beszelo erdelyi politikus egykutya! Az RMDSZ liberalis vezetoi sose fognak azonosulni a magyarsaggal es problemaival! Azt a kitaposott utat amt az RMDSZ jar ellensegeink tapostak ki 92 ev alatt Trianon ota!

Olvasó írta (2012-05-03 23:57:57)
Állás és/vagy befolyás-nem mindegy. Az RMDSZ különben már rég nem az erdélyi magyarokat képviseli, hanem saját érdekköreit. A MOGYE ügyét is addig húzták, halasztották a kormánypuccsig, amíg megoldás helyett botrány lett belőle, pedig ezt múlt évben is meg lehetett volna oldani, hiába tüntettünk több százan-az RMDSZ-nek nem ez volt a prioritás, ahogyan a kolozsvári Iorga felirat eltakarítása sem.

lilla írta (2012-05-03 19:11:43)
Nem az RMDSZ-t kell sajnálni hanem a magyarságot tisztelt hozzászólok. Mit gondoltok, hogy ki fog még ránk gondolni ha ők nem lesznek ott. Aki pedig azt hiszi, hogy az MPP vagy a másik magyar párt vezetői elkötelezettségből politizálni hát tisztelt hozzászólók az NAGYON NAIV. Nem veszitek észre, hogy egykutya az egész.Egyetlen előnye van az RMDSZ-nek , hogy ők már kitaposták az utat, tudják mit kell tenni bizonyos célok eléréséért még ha sokan azokat és magam sem tartom helyesnek( a politika mindenhol piszkos játszma) de ha Három fele húzunk egy nagy Semmit nyerünk. Ki nyer az egészből?! Vajon? Nem a magyarság az biztos!

Sztülosz írta (2012-05-03 17:13:39)
...magyar öntudatú magyarság? Van másfajta is, kedves Márton L.? Vagy csak pongyláskodik egy kicsit?

Objektív írta (2012-05-03 14:29:12)
Tisztelt Márton L., teljesen egyet értek önnel, újra kell kezdeni az építést. Az idei választásoktól nagyon sok függ.

Tóth István írta (2012-05-03 14:26:09)
Tisztelettel uzennem a nicccsssjanosoknak,hogy vegye eszre: az itt hozzaszolok 95 szazaleka kristalytisztan latja,hogz az udemerajosok 95 szazaleka csakis a penz bezsebelese erdekeben nyomulnak a poziciok fele.

Engedjek mar oda az eddig a parton allokat s alakuljanak at az udemerajosok adofizeto polgarokka.Legalabb 4 evig„,

Márton L. írta (2012-05-03 10:38:30)
Tanár! Én értem önt! De higyje el, ha nincs/nem lesz magyar öntudatú magyarság, akkor nem létezik az az RMDSZ, aki meg tudná védeni őket. Én sem a bukaresti magyar képviselet szükségességét vitatom, hanem az RMDSZ hatékonyatlan, rossz, olykor már árulással felérő magánérdekek mentén történő politizálását kofogásolom. Ez járult hozzá a magyarság elgyávulásához, a hatalmas mértékü kivándorláshoz, a politikától való elforduláshoz, vagy a beolvadási kedv mérhetetlen növekedéséhez. És ezért van szükség váltásra, más, valódi magyar politikai érdekképviseletre.

kekegbolt írta (2012-05-03 10:28:19)
Nem csak a magyarok maradnak munkanelkul...Az arany itt erdelyben lehet,hogy minket erint inkabb negativan.De most ezzel ne ijetgetozzunk,mert az ijesztgetes az RMDSZ valasztasi kampanyaban mindeg benne volt!!Ettol fuggetlenul,nekunk magyaroknak fel kell keszulni arra is,hogy megbecsuljuk a haztaji kis kertunket,es barhol,barmilyen elfogadhato munkat elvallaljunk!A munka nem szegyen,nemesit,es ne essunk ketsegbe mert ma is,ugy mint regen,megleszunk valahogy,Isten segitsegevel!Felhivnam a figyelmet azoknak a magyar munkaadoknak,akik munkat adhatnak ,nezzenek le rank ,akik most valamilyen "okbol" kifolyolag esetleg munkanelkuliek lettunk!Nehez idoket elunk,de ha elveszitjuk fejunket,meg a csaladjaink is szethullhatnak,ezt pedig egy joerzesu magyar ember sem akarja!

erdelyi írta (2012-05-03 10:18:57)
Nem tudom sajnalni a roman hatalmat kiszolgalo RMDSZ-t. Ki kellett volna 22 ev alatt harcolni az autonomiat RMDSZ-es elvtarsak!!! Azert kaptatok a jol fizeto barsonyszekeket a roman hatalomtol mert jol terelgettetek az erdelyi magyarokat a pusztulas fele. Mar ideje eltunjetek a pokolba elvtarsak 22 evvel a modszervaltas utan!!!

Armada írta (2012-05-03 09:40:37)
Rossz a cim!! „Az államapparátusban dolgozó RMDSZ-esek százai veszítik el állásukat.'' -igy a helyes.

vfkcs írta (2012-05-03 08:45:46)
Az egész magyar politika a visszatáncolható kis lépések, most "ringasd el magad".
Miért nem ismerik nagyon elbízták magukat, és közösség felé minden fontos éltető dolgot farba rúgtak.
A pártosodás nem véletlen, mindig az elégedetlenségek jele.A legnagyobb bűnük, hogy alkalmatlan vagyon hajhászó kalandorokkal szövetkeztek, azok nagy ívbe tojnak a magyarok, a magyarság sorsa nem is érdekli őket.
Az utánpótlás meg sem fordult a fejükben ,mert mi történik, ha a tanítvány túlszárnyalja a tanárt, illendő helyet cserélni, de ehhez elegendő erkölccsel nem rendelkeztek.
Az idő is nagy úr kivénítette és bizony elhasználta társaságot.
Csak a szolga sajtót lesik, hogy írjon már valami "népbutítót"újra kiválóságukról.
Elszakadtak a valóságtól, amikor mindenben kiszolgálták a szövetségeseket, "zsarolni" sem voltak képesek.

Emőke írta (2012-05-03 07:57:39)
Tökéletesen egyetértek Tanár-ral. A románok tényleg mindig azt nézik, hogy lehet minket földbe döngölni. És valóban, minden eredmény egy csapásra elszállhat, hiszen kormányhatározattal akár törvénycikkelyeket lehet módosítani (így kitörölhető minden törvényből bármiféle kisebbségeknek adományozott jog), miniszteri rendeletekkel régebbi miniszteri rendeleteket semmissé tenni (eltörölhető csángóföldön a hivatalos magyar oktatás), államtitkári határozatokat semmissé tenni (leradírozható az összes magyar vonatkozású verseny hivatalosítása, állami támogatása). És ezek mind hosszú évek keserves eredményei, ahol lépésről-lépésre, alkudozva, zsarolva, fogat vicsorgatva kellett megküzdeni minden egyes leírt betűért a magyarság érdekében. S csak egy könnyed tollvonás, hogy az egész eltűnjön...

kabaj írta (2012-05-03 00:31:29)
Azért megdöbbentő, hogy mennyi magát magyarnak valló, tudatlan, vagy csak szándékosan kártékony ember van közöttünk.

Hurra írta (2012-05-03 00:09:20)
Jano! Bocsassa meg, de oltari nagy butasagokat ir! Valoszinu sose erti meg, mi a politika. Ha szerencseje van, kap egy kis cukrot az alternativatol, a jovo politikajatol, de minden bizonnyal maga lesz az aki az eppen aktualis, nem rmdsz politikat a pokolba fogja kivanni, rovidesen.

Hurra írta (2012-05-02 23:56:59)
Hurra, az rmdsz vegre elbukott! Most pontaval, es a tiszta roman kormannyal, erdelyben magyar vilag lesz! VEGRE!

volt piszkapeti írta (2012-05-02 23:30:13)
Az ember mar kis koratol meg kellene tanulja hogy a mit vet azt arat. Ez szoll ugy egyenekre mint szervezetekre sot allamokra is. Husz ev hosszu ido es a mi, ki, kielte magat arra a halal var. A jo Isten tehat adjon orrokke tarto nyugodalmat az RMDSZ-nek is.

Ernő írta (2012-05-02 22:38:43)
Ezek az emberek, miután zsíros állásokba kerültek, később románokat alkalmaztak maguk mellé, mert azok fizettek az állásért jó sokat. Pedig a feladatuk újabb magyarok alkalmazása lett volna. De azok nem fizettek, mert nem is volt miből. Így aztán nem igazán sajnálom őket. Az udémérének fel volt ajánlva korábban a hatalom Pontáék által de visszautasították, most két szék közt a padlót fogják.

Feketetó írta (2012-05-02 22:37:02)
Tehát itt az idö egy becsületes Pálfordulóra! Összetartás, magyar egyetemek, automonia ez kéne legyen minden magyar párt programja, kivétel nélkül.
Függetlenül a kormányzásban való részvételtöl vagy sem.

Jano írta (2012-05-02 21:31:18)
asfaltozo, barmi rossz tortenik, az a judameraj 22 eves arulasanak az eredmenye. Az is, hogy most ezek jonnek hatalomra. Tehat inkabb vesszen minden, mint hogy ezek a szennyek meg egyszer labdaba rughassanak. Ha sehol sem lesznek, megvalosul az egyseg, most mar arulok nelkul es egysegesen meg a rom-maniat is meg tudjuk buktatni. EHHEZ PEDIG EGYSEG KELL, arulo judameraj nelkul.

Leo írta (2012-05-02 21:25:57)
Andris,még akkor sem ejtettek egy könnyet sem, amikor magyarok százai vesztették el munkahelyüket az utóbbi években.

balkan írta (2012-05-02 21:24:42)
Végre egy jó hir, a románoknak.

vfkcs írta (2012-05-02 21:10:56)
Nem fotelből kiabálok be amikor ordítani kéne.Jó kemény széken edzett s..ggel ülök, és bámulom a szavazók naivságát.
Rendes monogrammot használok.
A listákon futtatott jelölteket nézzék meg, ki kinek fia borja, milyen alá és fölé rendelt elvtelen viszonyban van a futtatókkal, mennyit tejel mennyit fog kasszálni.
Csak látszat dolgok amiket azután úgy állítanak be hogy közösségért áldozzák fel a közigazgatási szakértelmüket.
Mitől lettek közigazgatási szakértők ,értik a kiskapuk zárjait.Tessék a kapcsolataikat modellezni és rögtön kiderül, hogy miért kell ragaszkodni a képviseletünkre alkalmatlan egyénekhez.
Személy szerint szégyenlem ,hogy ennyire züllött szétvert társadalomban kell élni.
A futtatottakat szándékosan termelték ki elég sok balga, algoritmusossal találkoztam akiknek esetleg a jövőjét rontották el.
Az autonómia nem is kellet ezeknek a párt alakoknak, mert akkor esetleg a "tetemre hívásuk" komolyabb és szigorúbb lehetett volna.
Illendőségből minden újra jelölt, közzé kellet volna tegye tevékenységét.
Minden tervszerűen zajlik az aparátcsik érdekében.

aragorn írta (2012-05-02 18:17:35)
Véget ért a janicsárok kora

Tanár írta (2012-05-02 18:10:53)
Kedves uraim/hölgyeim nem tudom, mit értettek hozzászólásomból, de úgy tűnik "elbeszélünk" egymás mellett. Én sokak vádaskodásai ellenére nem az RMDSZ -t siratom, hanem a MAGYAR KÉPVISELETET Bukarestben. Szerintem enélkül mi el vagyunk veszve - főleg a szórványvidékiek. Amit leirtam az tényállás, nem egy elméleti helyzet: vagyis ha nem szóltak volna onnan "fentről" akkor a magyargyőlölő román polgármesterünk már rég felszámolta volna a magyar oktatást egy magyar faluban. Most pedig megteheti akadály nélkül. Úgyhogy sajnálom Márton L. a mi szórványmegyénkben a magyar oktatást tényleg az rmdsz-es államtitkár védelmezte, ha tetszik ez önnek, ha nem. Arra kérem ne ringassa magát olyan téveszmékbe, hogy léteznek a magyarságukért kiállni hajlandó erős magyar tudatú szülők. Nem uram, ilyen magyar már nagyon kevés van, annál többen vannak azok, akik azzal fenyegetnek, hogy ha a tanár túl sokat kekeckedik gyerekükkel akkor majd románba adják, hisz ott jóval engedékenyebbek a tanárok. És igen, a magyar gyáva és megalkuvó, még a 45% -ban magyar Marosvásárhelyen is ahol nem tudtak összehozni egy valamirevaló tüntetést a MOGYE mellett. Akkor mit várnak a 10% -os szórványmegyéktől? Kedves másik tanár Önt pedig rmdsz gyűlölete nem hagyja tisztán látni. Tanár létére igazán kellett volna halljon pl. az RMPSZ -ről csak, hogy egyet emlitsek. Az pedig, hogy a MOGYE tanárai meg kell tudják védeni magukat - mondja uram lenne Ön most az ő helyükben? Egész pontosan ha a rektor teljesen önkényesen nyilvánvaló nacionalista támadásként, kivizsgálást rendelne Ön ellen, egész pontosan hogyan tudná megvédeni önmagát? Gondolja, hogy EZEK, ha AKARJÁK nem találnának hibát a tanári tevékenységében - egy ilyen országban mint románia? Látom politikához is nagyon ért amikor azt irja hogy a nacionalista román pártok mind voltak már partnerei az rmdsz -nek - csak azt kéne már megértenie, hogy pont emiatt fogták vissza úgy-ahogy magukat eddig - de most már szabad az út. Nem értem, hogy egyesek itt mint például "eref" is hogy nem fogják már fel, hogy egy ilyen országban mint románia ahol a politikusok sokszor a törvényeket figyelmen kivül hagyják, a magyarság jogainak betartására sosem lesz garancia hacsak nem áll ott valaki aki ezt állandóan ne követelje. Én ez egy magyar kell legyen - mindegy milyen párti! - mert nincs az a román akinek ez a szivügye lenne.

szabartoi aszfaloi írta (2012-05-02 17:39:23)
fantasztikusan rövidlátók vagytok,azon ujjongtok,hogy az rmdsz hogy jár,de azon senki nem gondolkozik,hogy mi összesen mennyit veszítünk!!most is dögöljön meg a szomszéd lova is!! és ha a nélkülünki kormányban holnap megvalósítják az új szupermegyéket és egyikben sem lesz magyar többség, akkor 50 évre oda az autónomia!!de nem baj,fő az,hogy frundagigi és hunorka kiesett!!

Nits János írta (2012-05-02 17:00:05)
Kedves Tanár úr!

Őszintén sajnálom, hogy a tudatlanság a hozzá nem értés és a gyűlölködés, ilyen kavalkádjában került. Az eddigi hozzászólok közül Ön az egyetlen aki tudja miről beszél. Ön az egyetlen aki át is érzi a súlyát és a következményit, a most történteknek. A mai elektronikus világban megszokott, hogy bárkinek bármikor joga és lehetősége van véleményt nyilvánítani, persze lehetőleg nagy bátorsággal „anonim"-ként. Mert úgy ahogyan megjegyezte, a fotelből könnyű szentenciákat osztogatni, főleg annak, aki soha az életben még semmit nem tett a közösségéért, sokszor egy enyhén szólva is ellenséges közegeben. Aki csak annyit tud, hogy mit kéne (vagy kellett volna csinálni) de fogalma sincs arról, hogy azt hogyan lehet megcsinálni. (ha tudná, valószínű, hogy megcsinálta volna). Örökösen a pályaszéléről bekiabálni, ezt nagyon sokan és nagyon jól tudják. Csak amikor a pofonokat kell állni, az már nem az ö dolguk.

andris írta (2012-05-02 16:59:03)
Én csak arra vagyok kiváncsi hogy ezek az államaparátusban dolgozó magyarok sirtak e amikor a magyar pedagogusoknak, orvosoknak stb. a bérét 25 százalékkal csökkentették??„„„„„

Egy székely írta (2012-05-02 16:21:11)
Bármennyire hihetetlen, az rmdsz nem is olyan nagy vesztes. Máris azzal kampányolnak,hogy ket bántják, s hogy vissza kell juttatni ket a parlamentbe, a kormányba, az ENSZ-be, a NATO-ba, mindenhova, mert ha nem, jajj a magyarságnak. S az orvosin úgy se lett volna semmi a magyar karból, ha kormányon maradnak, de így bár van kifogás: nincsenek ott, azért nem halad az ügy.

Emőke írta (2012-05-02 15:01:06)
Ponta kimondta: az első feladata a beiktatott kormánynak egy olyan kormányhatározat lesz, amelyben érvényteleníti a MOGYÉ-re vonatkozót. Ennyit a törvényességről - Romániában ebben bízni nevetséges. Aki hatalmon van, az diktál.

moderátor írta (2012-05-02 13:52:05)
ciki írta (2012.05.02. 13:47:23), fogja vissza magát!

garfunkel írta (2012-05-02 13:51:43)
Uraim. nem kell panikolni,es nem kell csusztatni. Nem kell magyar ugyet csinalni az rmdsz kaderek kiebrudalasabol a kormanyzati posztokbol. Egy vesztes, hatalombol kieso part emberei tavoznak, akarcsak a pdl-s kaderek. nehogy konnyeket hullasunk.

másik tanár írta (2012-05-02 13:44:05)
Tanár, RMDSZ-es örömkönnyei miatt nem lát tisztán.

Romániában NINCSENEK magyar intézmények! Azért nincsenek, mert nem létezik semmiféle magyar autonómia, és általa létrehozott, fenntartott intézmény!
Ami van az román intézmény, amelyben magyarok is dolgoznak, tanulnak, stb.

A MOGYE tanárai önmagukat is meg kell tudják védeni.

"Az egymást nacionalizmusban túllicitáló román pártok" mind partnerei voltak már imádott RMDSZ-ének, és utóbbi csak ennyit volt képes hatni rájuk csülökosztás közben.

A kivándorlásnak mások a motivációs forrásai.

Pali írta (2012-05-02 13:38:03)
Azok a "szazaik" mind rmdsz-es csatlosok,...nezzenek becsuletes munka utan es tunjenek el a politikai hatterrel biztositott kenyelmes barsonyszekekbol! Tanuljanak meg dolgozni vegre a mocskos eloljaroikkal az elen !!!

Emese írta (2012-05-02 13:33:25)
Tisztelt Tanár!
Sajnos,nem tudok Önnek igazat adni.Kvesebbet kellett volna lopni,többet gondolni a magyarság érdekeire,a pénzeket ne csak bizonyos köröknek osztogatni.Akkor most is lenne támogatottsága az RMDSZ-nek.Az utóbbi időben teljesen úgy viselkedtek,mint a többségiek.
Mellesleg Erdélyben élek,és naponta megtapasztaltam a magyar politikusaink "mohóságát".

sinnfein írta (2012-05-02 13:27:46)
Tisztelet annak a par kivetélnek de a szolgalelkű hamis érdekvédőkert nem kar, az mti riportere nem ezt kéne tragédiaként megélje hanem inkább a MOGYE ügyét.

Mihálybá írta (2012-05-02 13:26:37)
Az elmúlt 22 évben kipróbáltunk mindent a túléléshez. Összefeküdt mindenki mindenkivel, mi is, akivel csak lehetett. Ítélkezni könnyű a családját fenntartó utcalány felett. A gyermekeknek enni kell, és a gyermek nem kérdi, honnan van az étel. Csak bőg, mert éhes! Hálátlan és mocskos dolog utolsó csatlósnak lenni egyik vagy másik koalícióban. De a történelem csak azt fogja kérdezni: megtettünk-e mindet ott, ahol vagyunk? Ki csinálta volna ezt jobban "ezekkel", és hogy kellett volna? Jól, biztosan nem lehet, csak rosszul és nagyon rosszul! Osztogatni pedig ebben az országban csak az tud, aki odaverekszik a fazék mellé. Ha már nem eszik ott meg mindent, és lecsorgott valami a szája szélén a koldus nemzetének, akkor már akár jó ember is lehet.

BDA írta (2012-05-02 13:23:34)
Tanár, maga csak vészmadárkodik, de konkrét megoldást nem kínál. Az, hogy ezután is csak az RMDSZ-re támaszkodhat, egy igazi tápos gondolat. Önerőből egy téglát se lehet letenni, mi?

Márton L. írta (2012-05-02 13:22:15)
Tanár
A MOGYE-t sem védi meg az RMDSZ, ha akarta volna segíteni akkor nem most, hanem a kormányba ugrásakor tette volna ezt, feltételként. Ami pedig a kivándorlást illeti az RMDSZ kormánykodása alatt kb. 400 ezer erdélyi magyar ment el...Ezt már nem fokozhatja az RMDSZ hatalomból való kiesése sem.

Márton L. írta (2012-05-02 13:16:03)
Tanár! A román mindig támadt és támadni fog. Az iskolákat nem az RMDSZ bukaresti csapata védi meg, hanem a felelősen gondolkodó és cselekvő magyar közösség. Tömbben és szorványban egyaránt! Ehhez az első lépés, hogy gyermekeit magyarnak nevelje és magyar iskolába adja. Akkor nem szűnhetik meg a magyar osztály, a magyar iskola. De ha a magyar gyáva és megalkuvó - amibenn 20 éve az RMDSZ is segitkezett, sőt példát nyújtott főleg Bukarestben de vidéken is - akkor nem menti meg senki a magyarságot, az RMDSZ pedig még kevésbé.

Farkas Márton-István írta (2012-05-02 12:54:33)
Annyit akarok a "Tanár" úrnak mondani,hogy kár az RMDSZ-t síratni mert amig hatalmon voltak addig sem a magyar érdekeket védték csak a maguk hatalmát!!!

barabás írta (2012-05-02 12:41:10)
Kedves "Tanár" úr! Részben egyet lehet Önnel érteni. A gond az, hogy 22 év alatt intézményes garanciákat kellett volna elérni! Területi autonómiát Székelyföldnek és kulturális autonómiát Erdély további magyarlakta részeinek. Vagy legalábbis megpróbálni! A kulturális autonómia részeként pedig szilárd oktatási és művelődési intézményrendszert, amit nem lehetne csak úgy, minden kormányváltásnál veszélyeztetni!

eref írta (2012-05-02 12:06:47)
Be okos tetszik lenni kedves tanár úr.Bizony-bizony az rmdsz a 17 évi kormányzás alatt olyan intézmény rendszert kellett volna kiépítsen,hogy ne kelljen attól rettegni hogy jönnek az olcsó jánosok és egyik pillanatról a másikra lerombólnak mindent.Vagy talán még egy kicsit zsarolni is lehet a választó polgárt,ha majd mi nem leszünk alapon.

sylvain írta (2012-05-02 12:06:28)
Szegény udemeristák...

jenőnek írta (2012-05-02 11:58:58)
kedves jenő
nem is az eremdéeszt kell sajnálni.
majd ha elvesznek ezt-azt, jobban megérezzük, mint amikor megkaptuk.

killacan írta (2012-05-02 11:48:19)
Az a magyar aki itt hagyja a szulofoldjet, mert valami nacionalista vezetes kerul Bukarestbe es az megprobal mindent felszamolni ami magyar, akkor az nem erdemli meg, hogy magyarnak hivjak!!! Remelem nem kell idezzema Szozatot vagy a Himnuszt (mindkettot)... Kuzdeni kell, mert annelkul elveszunk! Es sosem az RMDSZ volt az aki segitett, hanem mi magunkon!!!

ex Kalib úr írta (2012-05-02 11:46:14)
Ez bizony tényleg kellemetlen. És tényleg jobb, ha valamilyen formában csak léteznek a magyarságnak képviselői a parlamentben.
De, mint mindenből, ebből is tanulhatunk.
Aki tud, vállalkozzon és biztosítson munkahelyeket magyar embereknek.
Aki képes rá, gazdagodjon, hogy később áldozhasson a többi magyarra.
Tudom, hogy utópisztikusan hangzik, de nincs más út. Meg kell tanulnunk úgy élni, hogy a román állam nem törődik velünk, s ha törődik, az még rosszabb.
Nem hinném, hogy ne lennénk rá képesek.

kisspista írta (2012-05-02 09:57:00)
Sajnos be kell ismerni,hogy nagyon sok magyar többre tartja a húsos fazék körüli "kormányzati" állást mint az erdélyi magyarok ügyei melletti kiállást.

Tanár írta (2012-05-02 09:43:54)
Be okos tetszik lenni kedves vfkcs., gondolom budapesti foteljében ülve jól esik beolvasni az áruló judamerájosoknak. Csak annyit mondok önnek, hogy hála a Bukarestben "napot lopó" államtitkárunknak szórványvidéki magyar iskolánkat már kétszer is meg sikerült menteni a beolvasztás elől. Na most már kihez lehet fordulni ha a román ismét támad - és támadni fog mert TUDJA hogy most megint LEHET. Mielőtt annyira örvendeznének itt egyesek, jó lenne ha észbe kapnának hogy a győlölt udémérájosokon kivül hány magyar intézmény is kerül most tragikusan hátrányos helyzetbe - lásd mindjárt a MOGYE magyar tanárait akiket SENKI sem fog megvédeni a román nacionalisták bosszújától. Ha eddig rossz volt a helyzet, most az egymást nacionalizmusban túllicitáló román pártok hatalomra kerülésével az itteni magyarság a felvidékinél is tragikusabb helyzetbe fog kerülni - meglássak majd most milyen kivándorlási hullám fog megindulni, milyen mértékű lesz most a kivándorlás Erdélyből.

jenő írta (2012-05-02 08:58:52)
Őszintén, nem tudom sajnálni az RMDSZ-t, menjenek a pokolba.

vfkcs. írta (2012-05-02 08:41:27)
Nem kellet volna gyúródni, egy magyar ellenes ellenséges közegbe, a román állam, aparátussában.
Még magyarul sem mertek megmukkanni, de tetszelegtek a posztban.
Remélem annyi eszük volt, hogy tartalékoljanak csurran- cseppen állásokat.
Saját megélhetést kellett volna teremteni, nem lesni az algoritmust és nyalni a fennforgóknak

Korábban írtuk:
Médiapartnerek
Hírlevél
Válasszon a listából:
Autonómia Ajánló
Dokumentum Életmód
Gazdaság Hátrányban
Hitvilág Jótékonyság
Kisrégió Kultúra
Könyv Környezetünk
Közéletünk Magyarország
Mese Mozaik
Múltidéző Néphagyomány
Oktatás Pályázat
Publicisztika Sport
Társmagyarság Tud-tech
Turizmus Unió
Világ Zenesarock

Az ön megszólítása:

E-mail:



Tükrözze híreinket
Webáruház
Népies ruhák szövetből
170 lej170 lej
170 lej170 lej
Legolvasottabb
Szavazás
Ön szerint lesznek-e jelentős lakosság-migrációk az ukrajnai háborús események kapcsán?
Válaszlehetőségek
Belépés
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció
Magyarul kérje!
Tudta, hogy a Nemzeti Kisebbségkutató Intézet honlapjáról többek között az alábbi magyar nyelvű űrlap is letölthető?
Kérvény gyermekeknek járó havi élelmiszer-juttatás jóváhagyására (Cerere pentru acordarea indemnizaţiei lunare de hrană pentru copii)
Éljen a jogával, használja!
Legfrissebb
Képtár

Képeket nézegethet
és tölthet fel ITT
A legsikeresebbek
Vélemény
Napló
Videótár

 Oázis Nagyvárad közepén

[ Erdély Ma - egy szebb holnapért. Minden jog fenntartva. Impresszum ]
[ Az aktuális észrevételeiket, alkalmi tartalom-anyagokat ide kérjük.]
[ Az Erdély Ma tárhelyét és naptárait a Next-IT biztosítja. ]
[ Székely Termékek Webáruháza | Háromszéki falvak | Játékshop webáruház és játékbolt ]
Hirdetés

  bán zsófia     televízió     kertész     autópálya     kelemen hunor     kezdiszentlelek     zakuszka     1     csángó     mcsmsz     olaj     emnt     rmdsz     lakó péterfi tünde     balint huba     csango     szentgyörgyi lászló     tan     kézdiszentlélek     mpp  
Kulcsszófelhő