Erdély címererdély ma logó
május 20. vasárnap | Bernát, Felícia napja |
m.erdely.ma
1 EURO: 4,4421 RON | 100 HUF: 1,4909 RON | több

Archívum
2012.02.05. | 20:24 Románia a románoké!?

A Realitatea TV naponta többször elhangzó szlogenje miatt tiltakozott Boros Zoltán, az Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács művelődési alelnöke. Az Országos Audiovizuális Tanácshoz eljuttatott beadványában arra kérte a hatóságot, hogy elemezze a népszerű hírtelevízióban napok óta szinte óránként elhangzó felhívást, amely a csatorna honlapján is olvasható (www.realitatea.net). A szövegben a következő állítások jelennek meg: „Románia a románoké. Azoké, akik nem lopnak, akik dolgoznak, akik küzdelmesen, de szeretettel nevelik a gyerekeiket, azoké, akik nevetnek, barátaik vannak, szeretik egymást, olyan embereké, akiknek szép az arcuk és a lelkük, az okos embereké, akik a többség javáért feláldozzák magukat, akik alkotnak, építenek, fúrnak a mélybe vagy naponta felszállnak a felhők fölé. Románia a MIÉNK, NEM az ÖVÉK. Románia a románoké!"

E szöveg szerint – írja beadványában Boros – Romániában csak a románok nem lopnak, csak ők dolgoznak, ők nevelik küzdelmesen, de szeretettel a gyerekeiket, ők szépek testileg-lelkileg, csak ők áldozzák fel magukat mások javáért, ők alkotnak, fúrnak a mélybe és szállnak a felhők fölé. Románia a románoké!

Egy tárgyilagos mérlegelés alapján nyilvánvaló, hogy a sorok diszkriminatívak, az ország becsületes, munkás lakói közül kizárja mindazokat, akik bár román állampolgárok és itt élnek, nem tagjai (lásd a népszámlálás adatait) a román nemzetnek. Egy ilyen megfogalmazás egy romániai televízióműsorban nem szabad helyet kapjon!

Hirdetés

az Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács sajtóközleménye 

MegosztĂĄs az IWIW-en MegosztĂĄs a Facebookon Csiripelés Twitterre

Archív cikkekhez nem írható hozzászólás!

Flamingó írta (2012-02-12 20:07:40)
No meg aztán Románia, a román föld legyen a románoké.
Erdélyország azonban nem Románia, s a Székelyföld pedig már végképp nem az. Azt hagyák békén az ott élő becsületesen dolgozóknak.

tóducz endre írta (2012-02-11 13:23:52)
Kedves Buszos, Románia helyzetében egy kicsit másként fekszik a dolog. Az amcsik szétszedték, meg összerakták még az 1990-es években, azt amit elterveztek és akartak a környéken, amit pedig nem akartak, azt egyben hagyták. Tisztelettel.

Buszos írta (2012-02-11 12:12:42)
Az ilyen "összetákolt"országok 100 évnél többet nem nagyon bírtak még ki!Lásd:Csehszlovákia,Jugoszlávia,Szovjetunió.Románia is erre a sorsra jut!Kedves Székelyek,koccintunk még a szabad Székelyföldre!!!!!!!!!!

I. Csaba írta (2012-02-11 09:18:44)
Olyan reklám-szöveget kéne mellékelni, mindahányszor lemegy a fenti snitt, hogy " SZÉKELYFÖLD MINDIG IS A SZÉKELYEKÉ VOLT ÉS AZ IS MARAD !
Ezt még nem sikerült ellopni, csak hogy tudjátok patrihócok és román hocománok !"
Ezzel a kiegészitéssel szerintem rendben is van, mehet a hirverés...

valaki123 írta (2012-02-10 22:53:33)
Hajrá Székelyföld!!!
Isten áldd meg a magyart!!!

Levendula írta (2012-02-10 10:39:10)
Erdély akkor fog elveszni, ha mi- s az ottani magyarok, székelyek is Rumániának tekintik.
S akkor ha a születések száma nem emelkedik.
De Mi Nem, Nem Soha!
(Magyarországon vannak szépen beszélö rókák, akik már 3 éves koruk óta tanulják a rabbitól a kommunikációt.
Ezek megtévesztik a gondolkodni nem tudókat, s azok voltak az erdélyi testvéreink ellen 2005-ben a szavazáskor. Féltették a munkahelyüket...)
De az összefogásban s bátorságban s a Tudásban, szorgalomban van..az erönk!

moderátor írta (2012-02-09 22:05:05)
nyárádi írta (2012-02-09 21:58:57), ne a hozzászólókkal foglalkozzon!

tóducz endre írta (2012-02-09 21:51:53)
Kedves hívő, a nyugtatókat én szoktam felírni másoknak (van rá kompetenciám!), Ön pedig az imát. Tisztelettel.

Ernő írta (2012-02-09 21:46:43)
Látom vannak itt személyek akik rám specializálták magukat. Ezekből lesznek az Ernő-szakértők. Még volt egy Sanyi barátom is régebb, de ő mintha most csendben buzogna.

dorka írta (2012-02-09 21:44:15)
Sajnálatos és szomorú,de nem újdonság.Megtanultunk nem fel venni és magyarnak maradni.Az igazán bántó az az,hogy vannak olyan magyarországi magyarok,akik a kettős állampolgárságot sem helyeslik,a szavazat jogot,pedig felháborítónak tartják.Vagyis:Romániában bozgorok vagyunk;Magyarországon pedig idegenek,más országbeliek akiknek nem jár az a jog,ami az„anyaországbelinek.Egyáltalán van nekünk hazánk?Hát ez az igazán fájó,nem a románok álláspontja.

hívő írta (2012-02-09 21:21:43)
Kedves Tóducz, nem vette be a nyugtatóját?

tóducz endre írta (2012-02-09 19:35:28)
Kedves hívő, elfogyot az ingyenes receptre szánt gyógyszeralap?

hívő írta (2012-02-09 17:50:41)
Ernő, én magyarral is kevéssel.

Ernő írta (2012-02-09 14:06:27)
Mivel még életemben nem találkoztam olyan románnal aki a fent említett kritériumoknak eleget tett volna, bátran kijelenthetjük, hogy románia NEM a románoké. Van ebben igazság!! Sőt. Továbbmennék. Olyan, hogy román, ezek szerint nem is létezik. Ebben is van igazság.

jo vicc írta (2012-02-09 12:46:20)
"Románia a románoké. Azoké, akik nem lopnak, akik dolgoznak..." Wahhaha! Ez oriasi, az utobbi evek legnagyobb poenja a roman mediaban =))

Gy.magyar írta (2012-02-08 09:09:56)
hamarosan mindenki megerti

Gy.magyar írta (2012-02-08 08:39:15)
Romania a románoké. Helyes ez így van és Erdély a Magyaroké ez meg történelmi tény. Az aktualitást pedig a dolgok mögött kell keresni , a sorsunk jó irányba halad csak még nem adták a tudtunkra.

DarkLord írta (2012-02-07 20:24:53)
Kevesebb kecskemétivel jobban lehet kérdezni, de az nem is kérdés volt, hanem állítás.

gond írta (2012-02-07 20:16:31)
nem ez volt a kérdés Dark Lord. de te gondolj amit akarsz.

alulírott írta (2012-02-07 19:44:32)
@apacs nyílvessző
Daciától Trianonig eltelt pár évszázad, s a határ is módosult, hogy még tovább tolhassák, és Romániának hívhassák. Dönthetnénk Ádám és Éva szerint is.

apacs nyílvessző írta (2012-02-07 19:23:31)
alulírott, Erdély nélkül Románia Dácsia volt, Trianon óta, Kombi Dácsia. Ennyi.

alulírott írta (2012-02-07 18:57:18)
@Gy.magyar
Akkor hol van?
Ön hogy tudja? Ossza meg velünk, hogy mi is tudjuk.

Gy.magyar írta (2012-02-07 18:44:30)
Szerintem ők már tudják hogy Erdély már nincs Romániában.

DarkLord írta (2012-02-07 17:29:08)
Tisztelt nácibácsi, el sem olvassa, mert nem tud magyarul olvasni.

nácibácsi írta (2012-02-07 17:22:06)
A román elolvassa a kommenteket, kényelmesen hátradől, és kér egy kávét.

Antal M. írta (2012-02-07 15:21:27)
MEG ÁLL AZ ÉSZ./ HONNAN ANNYI GYÜLÖLET./ AKKOR MI ERDÉLYBEN KIK VAGYUNK,- VAGY MÁR NEM VAGYUNK BESZÁMITHATOK A LÉLEK SZÁMBA.- Pofátlanság./././

nácibácsi írta (2012-02-07 15:16:55)
Jó napot. Tisztelt DarkLord! Ezt a nektekezést tessék elfelejteni, mert csonkahonban is élnek emberek akik tudják azt, hogy a környező országokban is élnek magyarok. Nálunk dolgoznak vendégmunkások, tanuja voltam mikor 2 ember, (ketten voltak,) végigkarattyolták az utcát románul, aztán a boltban mind a kettő tökéletes magyarsággal szólalt meg. Tisztelt Netuddki, Őn csak hiszi hogy Csonkamagyarországon könnyű magyarnak lenni. Volt gondom a Budapesten a nemzeti színekből. Még nagyon sokokan nem vették ki az agyukat a mosógépből. Az autonómiáról, AZT NEM KÉRNI, KÖVETELNI KELL, AZ JÁR ÖNÖKNEK. Azért tenni is kéne már valamit, nemcsak itt veszekedni.

moderátor írta (2012-02-07 14:31:29)
felvidéki székely, ide az Ön véleményét várjuk, nem idézeteket máshonnan.

azVégek írta (2012-02-07 14:25:57)
@alita24: így van, nehezen fogják fel ezt külföldön. Egyrészt a terminológia az oka (német vs. angol-francia értelmezés), másrészt a saját példa hiánya. Kevés őshonos kisebbségivel futsz össze nyugaton. Miért? Na arról máshol. A lokálpatriotizmust viszont értik. Meg Belgium is egy érdekes kérdés..

azVégek írta (2012-02-07 14:04:01)
@katapán: ezt kérdezd tőlük :)). Egyébként én tudok olyan olyan esetről. Sajnos a hülyeség határtalan.

Levendula írta (2012-02-07 11:40:44)
Rumánia most gyenge, a külföldre ment "fiataljai" nehézségekkel küzdenek. Gyermekáldás alig.

Revizor-nak igaza van!!Az Erdélyben élö magyar fiatalok sokat tudnának tenni jelen idöszakban!!
Segitsük öket- ahogy tudjuk!!

Flanc Kapca írta (2012-02-06 22:41:27)
Mindenütt a sok gond a gond.

A revizor írta (2012-02-06 22:34:29)
Csatlakozom bezzeghez: "Bezzeg írta (2012-02-06 11:08:38)
Francokat "A MIENK ERDELY"! ERDELY AZOKE AKIK TELESZULIK! -" Az vagánykodjon, hogy a miénk Erdély, vagy a Székelyföld, aki megfelelő számú (minimum három!) gyermeket gondoz és nevel benne megingathatatlan magyar öntudattal, de ráadásul még úgy, hogy azok felnővén, itthon maradjanak! - A többi alaptalan melldöngetés, jelentéktelen kerepelés!

A Revizor írta (2012-02-06 22:16:29)
nem bizony! Főként, hogy az őseik diplomáciának nevezett, csalással, ármánykodással, fondorlattal és nem utolsó sorban lopással, de legalább is elbitorlással szerezték meg több mint egy harmadát annak az országrésznek, ami a mai Romániát képezi!

katapán írta (2012-02-06 21:52:05)
Kedves románok! Ti el tudjátok képzelni, hogy valamely Magyarországon élő román nemzettársatokat bárki közületek MAGYAR-nak mondja, csak azért mert Magyarországon lakik? Képzeljétek, nálunk - magyaroknál simán előfordul az ilyesmi..

katapán írta (2012-02-06 21:48:28)
"Románia a MIÉNK, NEM az ÖVÉK" - na itt vajon kire gondolhattak román testvéreink? Miért kell bizonygatniuk, amit magától értetődőnek kellene, hogy tartsanak? Hát nem egyértelmű, hogy Románia a románoké??? Hjaaa, hogy nem egyértelmű nekik sem??? :)

DarkLord írta (2012-02-06 21:27:46)
Ja itt a gond, hogy máris fennebblevőnek érzed magad. Látszik! Sajnos. Majd ha téged is leoláhoznak, vagy bozgoroznak, mikor idetolod a képedet, ne csodálkozz!

Netuddki írta (2012-02-06 21:19:52)
T. gond!
A külföldi magyarok jogosan háborodnak föl, ha Mo-on lerománozzák, leszlovákozzák, stb. őket. MA már egy tanulatlan mo-i ember is tudhatja, h. nagy számban élnek magyarok a környező országokban. Legalább itt az ermán ne írjon bunkóságokat!
Mo-on könnyű magyarnak lenni. Ép ésszel megérthetné, h. ez a dolog egy nagyon kényes kérdés a külhoni magyaroknak.

gond írta (2012-02-06 21:18:21)
Az kap aki kér. Én egyes szám első személyben irok, ugyan miért használsz többes számot a magad leminősitésére fölém ? Ha a te szived Dark lord magyar akkor ugyan miért bánt az ha egy tv. csatornán azt a butaságot hangoztassák, hogy románia a románoké ? Ezt magyarázd meg, hogy meg is értsem.

TodorBarna írta (2012-02-06 21:14:01)
Én a következőket szeretném hozzáfűzni:
1. A románoknak mindenki román, aki román állampolgár, a hatóságok csak egyszerüen románnak neveznek mindenkit, román állampolgár helyett. Ez ugyanakkor a kissebségek iránti tiszetelet hiányáról, a lenézésről tesz tanúságot.
2. Románia legyen a románoké, Erdély az erdélyieké, Székelyfőld a székelyeké. Helyes is. Boros Zoltán úrnak nem kell olyasmi ellen tiltakoznia amit sokan mi magyarok is érzünk: Bukarest nem a mi fővárosunk, a román elnök nem a mi elnökünk, a román államhatalom nem a mienk.
Békesség mindenkinek

DarkLord írta (2012-02-06 21:07:01)
Ne szívasson! Nem kaptam semmit! Csak azt tudom, hogy nektek, csak románok vagyunk, a felvidékiek meg szlovákok! Húzzál vissza fészbukkodra öcsi! Az én szívem Magyar! Nem csak részben! Fafej...

gond írta (2012-02-06 21:00:06)
nem értem Dark lord mit kellene kipróbálnom. megkapták az állampolgárságot nem elég büszkeség a romániai magyaroknak ? vagy visszahúz a sziv ? hát igen a rosszat is meglehet ezek szerint szokni.

DarkLord írta (2012-02-06 20:54:58)
gond írta (2012-02-06 20:51:50), jöjjön csak ide, s próbálja ki! Ha nem tudná! Kezdő!

gond írta (2012-02-06 20:51:50)
én csak azt nem értem, hogy amikor a romániai magyaroknak külföldön azt mondják, hogy sima románok, fölháborodnak egyesek, most amikor meg ilyet jelent be a tv. csatorna, akkor meg nem tetszésüket fejezik ki. Miért ? hadd legyen az övék, mi meg bátran vállaljuk külföldön azt, hogy igen magyarok vagyunk, mert azok, ahoz a nemzethez tartozunk. vagy tévedek...?

FMX írta (2012-02-06 19:58:40)
@Tibor, egyet értek az hozzászólással.
És ami rosszabb az az hogy tulajdonképpen egyszer mentenünk kell ami menthetö és ha stabilizálodik a helyzet,akkor kezdhetünk hosszú távu "terjeszkedö" stratégiaról beszélni.
Azaz mielött a reális mozgástér bövitéséröl lenne szó meg kell állitani a mozgástér szükülését.

Flanc Kapca írta (2012-02-06 19:56:05)
Románia nem volt,nem lesz,hanem nincs!

vegzet írta (2012-02-06 18:30:58)
jo bocsanatot kerek rosszul irtam

Milly írta (2012-02-06 18:00:36)
Ez mind szep, ami ide le van irva, de sajnos Tibornak van igaza...

Acs Zoltan írta (2012-02-06 17:36:32)
És még eggyesk aszt álitják hogy a Magyar médiatörvényel van gond!

drhakapeci írta (2012-02-06 17:30:35)
"Románia a románoké. Azoké, akik nem lopnak, akik dolgoznak...."

Nagy az ellentmondás:
Egyszer kijelentik, hogy Románia a románoké, aztán meg azt, hogy tulajdonképpen a magyaroké!
Lopással, hazudozással országot építeni nem lehet!

alita24 írta (2012-02-06 17:28:52)
Ha valaki tobb ideig tartozkodott kulfoldon (nem magyarorszagra gondolok), akkor biztosan nagyon jol latta, hogy sok orszagban az emberek kozfelfogasa egyszeruen "keptelen" felfogni a kulonbseget a "nemzetiseg" es "allampolgarsag" szo kozott... Persze ezt fol lehetne fogni azert... de nem mindig a rosszhiszemuseg a hiba.

piszkapeti írta (2012-02-06 17:15:43)
lala! Az Isten adta az Isten az ki elveszi el. Tibor!!! Az Isten nem szereti a gyava tolvajt, habar annak is eselyeket ad. Majd belakjak azok a kik azt kierdemlik. Tehat igyekeznunk kell.

lala írta (2012-02-06 17:09:28)
Ok meg az emelvenyrol integetnek (a romanok),mikor mar reg vegetert a felvonulas!!Ha-ha-ha Tehat Romania a vilag penzpiaca befolyasa alatt all...Kihuztak a talajt a romanok laba alol mit sem sejtve!!!

lala írta (2012-02-06 17:03:44)
Igy van I.Csabika,pont igy latom en is!!Szegenyek nem tudjak felfogni,hogy mar semmi sem az oveke!!!!

Tibor írta (2012-02-06 16:52:50)
Tiszta sor hogy Erdély a miénk csak egy kis bökkenő van éspedig az hogy azt be is kéne tudni lakni...de hát ez a vonat sajni rég elrobogott melettünk és ha igazságosak akarunk lenni ez nemcsak trianonnak köszönhető hanem inkább a habsburgok által felkarolt román betelepitéseknek annak az érdekében hogy az erdélyi etnikai feszültségek árán könnyebben tudjanak uralkodni Erdély felett.Közben az erdélyi magyarság jobnal látta kivándorolni hol amerikába(az első nagy kivándorlás 1849 után) hol az anyaországba (1919-20 után,1944-45 után ,1990-máig)országnyi teret hagyva a románoknak Erdélyt belakni.A kérés az hogy egy megfogyatkozott erdélyi magyarságnak mi a reális mozgástere ebben a reménytelen helyzetben?A többi csak bla-bla.

I. Csaba írta (2012-02-06 16:47:14)
Hogy kié is tulajdonképpen Rrománia, előbb jó lenne konzultálni a Valutaalappal, a Világbankkal és a Monetáris tanáccsal. Ha ők azt mondják, hogy még egy rövid ideig a románoké, akkor nosza rajta ! Most kell szétlopkodni, ami még megmaradt belőle. Hagyni kell, hogy érvényesüljön a nemuzeti jelleg...
Esetleg meg lehetne kérdezni Iulian császárt, vagy Cioaba királyt, hogy szerintük kié is ez a balkáni hibrid-ország. Ha ők azt mondják, hogy a románoké, de már nem sokáig, akkor azt illik komolyan venni, mert az illető urak zsigerből tudják és ismerik a közeljövő tulajdonviszonyait.
Lásd a birodalmaik egymásravetülését... éppen Rromániával! (Hogy a Devla és a Devil esne beléjük...)

Sic írta (2012-02-06 16:45:50)
Jol mondja Toducz ur (mi Az hogy ideadjak) ez meg mindig a mienk ha nem tunt volna fel a nagytobsegnek , csak az ollahok gondoljak ugy hogy elvettek de mi meg mindig itt vagyunk , voltunk ,leszunk .

wa1907 írta (2012-02-06 16:04:14)
Románia az biztos hogy a románoké. De előtte tisztázni kell hogy mettől meddig Románia!!!

lala írta (2012-02-06 13:42:40)
Hat persze,nem latszik??(:

tóducz endre írta (2012-02-06 13:20:04)
Moldovát is lopták kedves angol.

The Fallen One írta (2012-02-06 13:04:41)
Ezzel semmi gond nincs, mert ugye Romániát, Havasalföld és Moldva alkotja, ezen felül megszállás alatt tartanak két területet, Dobrudgea-t és Erdély-t.

tóducz endre írta (2012-02-06 12:35:43)
Kedves vegzet, hogy-hogy ideadják, há nem a miénk volt? Írás előtt tanácsos gondolkozni is!

tóducz endre írta (2012-02-06 12:31:16)
Kedves Tóth úr, de hát az UDMR a NÁCI román kormány tagja!

vegzet írta (2012-02-06 12:12:09)
Akkor legyen az oveke, nekunk eleg ha ideadjak Erdelyt.

Ludas Matyi írta (2012-02-06 11:56:50)
Tökéletesen igazuk van, mert ERDÉLYORSZÁG NEM ROMÁNIA!

Tóth István írta (2012-02-06 11:49:06)
Az udemere naponta szembesül ezzel a NÁCI szlogennel :

1. Traian Bőszeszku kizárolag a románoknak címez minden kijelentését. Az,hogy cetatenii Romaniei nem létezik számára. Ezzel az emberrel jó barát az udemere elitje ,Szász úr s még lehetne folytatni.

2. Emil Bok szintén csak kizárolag a ROMANI szót használja az udemeres Markó ur pedig mellette ül 1 méterre a kormánynál.

3.minden román nemzetiségü politikus ha náci ha nem náci ezt a szót használja.
Ez a szóhasználat TUDATOS,kirekesztő!!!!
AZ UDEMERE miért nem teszi szóvá ezt a már 20 éves stílust? Megmondom:mert gyáva népnek nincs hazája. Csak a húsos fazék a fontos.

tóducz endre írta (2012-02-06 11:16:43)
Kedves piszka, a romániai magyar politikus mindig románabb volt a románoknál, mert a románok iránti megfelelési kényszerben szenvedett. Tisztelettel.

Bezzeg írta (2012-02-06 11:08:38)
Francokat "A MIENK ERDELY"! ERDELY AZOKE AKIK TELESZULIK! Egyelore ugy latom, hogy nem "MI" vagyunk azok...(felreerteseket elkerulendo: -"nem mi magyarok"-ra gondoltam)

piszkapeti írta (2012-02-06 10:50:20)
Az RMDSZ romanabb a romanoknal, ki kell zarni oket a magyarsag soraibol!!!

Pali írta (2012-02-06 10:50:08)
Igy igaz ! Romania a romanoke;kiveve Erdely ! ERDELY NEM ROMANIA birkabuzos bocskoros banda !!!

P.S. Gondolom egy rmdsz-es elvtars sem nezi a Realitatea-t ,...!

vigh.tarsonyi írta (2012-02-06 10:37:33)
Amit
írunk,nem olvassák ott...hol azRMDSZ.?

andre írta (2012-02-06 10:24:10)
csak fele!

pal ildiko írta (2012-02-06 10:18:06)
Hát ami igaz az igaz,nem lennék a helyükben mivel úgy látszik a lelkiismeretüket akarják megnyugtatni.Nagyon is tudják,hogy hol vannak a történelmi határok.A régi közmondás szerint-Ki hogy él úgy itél.....

moderátor írta (2012-02-06 10:13:35)
Pojani a román mondatokat kérem fordítsa le magyarra is, mert az ermát olyanok is olvassák akik nem értenek románul.

Pojani írta (2012-02-06 10:09:01)
Jó képpen még 100(na valamivel több) éve sincs,hogy megalakult egy nem létező országnak nevezet ország.Mint minden ilyen társaság(lásd Szlovákia még 20 éve nem létezett)nagy az önérzetük.Tele vannak bűntudattal,és kísebségi érzéssel.Döngetik a mellüket,mi nem lopunk dolgozunk és építjük a hazánkat.Érdekes módon 2.000.000 román dolgozik külföldőn.Ők mit építenek.Szóval jó a szöveg xxx.

Armada írta (2012-02-06 09:54:37)
Mit mind ajvékoltok??? Hiszen Székelyföld NEM ROMÁNIA !!!!!!!!

Kolozsvári írta (2012-02-06 09:41:29)
Köszönjük Boros úrnak! Persze, vannak még sértő és humoros változatok. Egy másik adón így köszönti a szerkesztő a nézőt és a közönséget: "Nu uita ca esti roman!"
Ha viccelünk, akkor már jobb a kolozsvári példa. Nem tudom ott van-e még a Szent-György (és nem Béke)téren egy tömbház falán a felírat: "SUA pamant romanesc" (AEÁ román föld).

marczy írta (2012-02-06 09:07:29)
Tény és való, Erdély nélkül Románia kulturálisan szinte sehol nem lenne...
A "Magyarország a magyaroké" szlogennel valóban vigyázni kell, mert a velünk élő kisebbségek kimaradnak a dologból (nem csak a cigányokra gondolok). De éppen egy magyarországi szlovák(!) vezető emlegette néhány hónapja, hogy a kisebbségekkel kapcsolatos politikája a Jobbiknak a legjobb...
Pécset elég jól ismerem, az egyetemet is, ott nyüzsögnek a horvátok, de még a svábok is, és sokan jobb magyarok, mint sok magyar, mert éppen azzal viszik előre az országot, hogy jó németek meg jó horvátok maradnak. Szerencsére a romológián is akadnak efféle emberek...

Ernő írta (2012-02-06 08:52:24)
Mi már megszoktuk, hogy amit a románok állítanak, annak a tökéletesen ellenkezője igaz. Gratula Boros Zoltánnak, kíváncsi vagyok a válaszra. Az érdekes az, hogy miként vc tudor, az ant 3 meg a realitatea is rájött, hogy a sovinizmus híveket hoz, illetve nézettséget, emiatt erre rájátszanak, annak ellenére, hogy ezen tv adók tulajdonosai és dolgozói többsége csak álromán, hiszen izraeliták.

janos írta (2012-02-06 08:07:55)
IT uzletben dolgozom, bejon a bacsi, hogynem e tudnank neki terkepet frissiteni a navigaciojan.... aktualis terkepekkel, lehetoleg a trianon elotti allapotot tartalmazza... hat arra sajna meg varni kell...

dzsu írta (2012-02-06 07:36:10)
Szalna az osszes a felhok fole vegleg!

hajnalosan írta (2012-02-06 06:12:39)
Csonka-Magyarországon a Jobbik kampányszlogenjét, mármint: Magyarország a magyaroké - alkotmányellenesnek nyilvánította az Országos Választási Bizottság.

Kíváncsi vagyok Romániában a Románia a románoké szlogen mit jelent.

Amúgy baszeszkut is fel kell jelenteni, hiszen ő is mindig csak a románokhoz beszél, pedig minden állampolgár elnöke.

Sajnos.

Emese írta (2012-02-06 04:36:27)
Gratulálok Boros Zoltánnak,mert tényleg felháborító ez a szlogen,amit naponta gyakran hangosan hírdetnek.Én is felháborodottan hallgattam,főleg,hogy sajnos az összes jelző ellentéte jellemző rájuk.
Akkor mi is hírdessük bátran,hogy Székelyföld a MIÉNK,azoké,akiknek ősei itteni temetőkben nyugszanak,azoké,akik itt dolgoznak,próbálnak megélni,azoké,akik a Magyar Himnuszt éneklik,és habár megkapták a magyar állampolgárságot,nem mocskolják úton-útfélen ezt az országot.

albert írta (2012-02-06 01:39:33)
Az olájok menjenek vissza a hegyen túl a xxx vajdájukkal együtt....ERDÉLY AZ ERDÉLYIEKKÉ...TÜNDÉRORSZÁG NÉLKÜL mai románok éheznének..és semmi kultúrájuk nem lenne...sorolhatnám még..ja csalók ..koruptak..stb...és azt szeretném ha Bukarestbe útlevéllel kellene menni..

VKF-5 írta (2012-02-06 01:07:50)
Tisztelt "goe", az arany, amiről tetszik beszélni, vagyis amit el készülnek adni, az nem az övék, hanem a mienk.

VKF-5 írta (2012-02-06 01:06:09)
"Hargitai fenyveseknek tövében,
Körös körül magyar zászlók végtében,
Feltűzöm az egyiket a Kossuth-szikla csúcsára,
Másik végét a gyimesi határra:
Erdély a miénk! - föl is írom reája."

Dalszöveg a 4 éves kis-magyar világ idejéből. Ezt adja le válaszként minden magyar hírműsor szignálként!

Márti írta (2012-02-06 00:38:43)
Ebben igazuk van!
Románia a románoké Érdély meg az Erdélyi Magyaroké!
Az erdélyiek Maradjanak Erdélyben a Románok Romániába. Mi magyarországi magyarok már nem tudunk értetek mit tenni! Nem kértük, hogy értünk birka meneteljetek!

csakazértis írta (2012-02-06 00:20:24)
Kifli alaku ter-let valóban az övék! Nem si vitatjuk! Erdély nem tekintem románia részének,c sak egyelőre Bukarestbe adozunk!

Gyuszi írta (2012-02-05 23:58:49)
Tudom nekem könnyű innen "nyugatról" okoskodni..es valószínűleg ezt a románoknak kéne mondanom...de lehet hogy ök is olvassak..de Erdélynek (szülőhazámnak) példát kéne vennie Dél-Tiroltol. En tudom, hogy ezt mi magyar erdélyiek létre tudnánk hozni.. ha románok engednek..s akkor nem lenne ez többe téma.. hogy kié. Jo ejszakat mindenkinek :-)

Johannes írta (2012-02-05 23:10:25)
Minden hullámhosszon, ahol magyar nyelvű adás van rádióban, televizióban azzonnal mondják be minden 15 percben, hogy Erdély a miénk, az Erdélyieké, az volt és az is marad örökre, soha nem is volt az övék!!
Románia csak a Kárpátokon kívüli rész volt mindig is, és azt is előbb a magyra király szervezte meg államformának az odatévedteknek. Majd néhány száz év után a magyar király sorsukat a kezükbe adta és választhattak maguknak ővéik közul helytartót. Mikor orosz, mikor török uralkodott mindig is felettük. Mennjenk oda vissza, ahonnan ideszállították őket, bíztatva a jobb létért, még pénzt is kaptak, hogy majd itt nem kell dolgozniuk.
Vegyék a sátorfájukat és mennjenek, ott hallgassák a zagyva beszédjüket, amit televizíójuk vartyog.

fludd írta (2012-02-05 22:00:38)
Akkor menjenek vissza az ő Romániájukba, és a mi Erdélyünket hagyják meg nekünk! :)

ex Kalib úr írta (2012-02-05 21:29:29)
Igen kedves nyanya. Érdekes, hogy a gondolat, ha nem is ennyire kemény, mondhatnám sértő megfogalmazásban, de bennem is megfogalmazódott.
Továbbmenve, például Erdély az erdélyieké, stb.

goe írta (2012-02-05 21:28:27)
Egyébként sem az övéké ,már rég eladták ocskavas áron ,most éppen arra készülnek hogy az aranyukat is kiárusitsák ocskavas áron aztán még azt a keveset ami maradt.......
az ország immmáron a j.f és egyéb neoliberális bomlaszto társaságé ,illetve az itthoni klienturáé...

Hun4ever írta (2012-02-05 21:15:02)
Meg hogy nem lopnak:)) egy egesz orszagreszt loptak!A kulfoldi tevekenysegekrol ne is beszeljunk!

S.T. írta (2012-02-05 21:06:25)
Én nem igazán követem a Realitatea-t de a minap tátott szájjal maradtam amikor ez a szlogen elhangzott. Örvendek, hogy valaki " szóvá teszi ". Gratula Boros Zoltánnak.

nyanya írta (2012-02-05 21:04:32)
Igen,persze, a félholdas igazi Románia az oláhoké, még Moldva sem az övék.A mostani ugynevezett románi megszálott terület Trianon óta, föleg Erdély. A propaganda szlogén, valóban elterjedt mostanában, de a Fennvalo mindent lát, igy a hóvirokat is nekik küldi, majd vizözönt, egy kis földrengéssel édesitve.

Balázs Béla írta (2012-02-05 20:51:47)
Persze tudjuk a Tiszáig, sőt az Óperenciás tengeren is túl azon is túl ahol kúrta farkú malac stb... Nagy álom nagy csalódás. Vettétek alkoholista avram jancu fatyai.

Anomímus. írta (2012-02-05 20:38:11)
Oláhország a románoké de Erdély a miénk!

Korábban írtuk:





[ Erdély Ma - egy szebb holnapért. Minden jog fenntartva. Impresszum ]
[ Az aktuális észrevételeiket, alkalmi tartalom-anyagokat ide kérjük.]

  szekely sziget     csango     gecse géza     sebestyén péter     frunda     mogye     emnt     csibi barna     schengen     nyírő     medve     smaranda enache     gyogyulnak a regi sebek     kelemen hunor     csángó     mpp     verespatak     rmdsz     nyírő józsef     emnp  
Kulcsszófelhő

teen sex, free porn, teen porn videos, porno izle