Erdély címererdély ma logó
július 24. hétfő | Kinga, Kincső napja |
m.erdely.ma
1 EURO: 4,5737 RON | 100 HUF: 1,4988 RON | több

Archívum
2013.08.20. | 14:15 Böjte Csaba meghirdette a párbeszéd és a kiegyezés évét

5748 65

A párbeszéd és a kiegyezés évét hirdette meg a magyar nemzetnek Böjte Csaba ferences rendi szerzetes a Baranya megyei Birjánban kedden, az államalapítás ünnepe alkalmából tartott szentmiséjén.

A Dévai Szent Ferenc Alapítvány vezetője a község római katolikus templomában azt mondta: szeretné, ha a világ 15 millió magyarja úgy döntene, hogy a veszekedés, torzsalkodás, rágalmazás helyett „a keze, a nyelve, a szíve, az agya egyetlen célt szolgálna, Isten akaratát".

„Szent István napján fogalmazzuk meg vágyunkat, hogy a közösségépítés, a családok összetartása, a béke, a holnap építésének tüzében akarunk élni!" – jelentette ki.

Böjte Csaba úgy vélte, az a család és közösség érhet el eredményeket, amely képes megbocsátani másoknak, ezért ki kell tudjunk engesztelődni önmagunkkal, embertársainkkal, velünk élő más nemzetekkel, felekezetekkel, közösségekkel is.

Ha Jézus, Szent István, Szent László, Bethlen Gábor nyomán járva végigmegyünk az úton, akkor az a Kárpát-medence fölvirágzásához vezet – mondta.

A ferences rendi szerzetes felhívta a figyelmet arra, hogy mind a négyen bizonyították, ez az út járható. Emlékeztetett arra, hogy Jézus nem vágott vissza kínzóinak, ha így tett volna, ma nem dicsőítenék. Szent István az egymásnak feszülő erők integrálásával alapított államot, Szent László pedig arra törekedett, hogy jobb belátásra bírja, megváltoztassa, mintsem megsemmisítse ellenfeleit.

Böjte Csaba Bethlen Gáborral kapcsolatban arról szólt, hogy a fejedelem egy asztalhoz tudta ültetni az embereket, rájött arra, hogy összefogás, együttműködés nélkül nem lehet előre haladni.

Az ő uralkodását ma Erdély aranykorának nevezik – jegyezte meg.
A ferences rendi szerzetes hangsúlyozta: ahol gyűlölet, harag, indulat van, ott lehet, hogy igazság is van, de abból nem kérünk.

Az az igazság ugyanis olyan, mint az a leves, amely nagyon ízletes ugyan, de döglött legyek vannak benne – fogalmazott.

MTI


Csiripelés Twitterre

Archív cikkekhez nem írható hozzászólás!

moderátor írta (2013-08-25 11:09:20)
mikházi írta (2013.08.25. 11:04:36), elolvastam, a témát lezártnak tekintem.

moderátor írta (2013-08-25 11:00:35)
Kedves mikházi, látom tóducz endre már lezárta a vitát, ideje lenne, hogy Ön is kövesse példáját.

mikházi írta (2013-08-25 10:51:13)
Igaz, vfkcs, Tóducz elég hírhedt Flekkenfalván, hogy Mikházáról ne is beszéljek. Látom, magának ő a követendő erkölcsi imperativus. Hát lelke rajta!

fidel írta (2013-08-25 10:20:08)
Kár, hogy már eltelt nyolc hónap az évből, mire meghirdette...

vfkcs írta (2013-08-25 09:29:50)
tóducz endre a "pofabőrt" rúgja, mert nagyon is valaki Flekkenfalván is farkcsóválás nélkül, akit tükröt próbál állítani korunk nagyon sok kárt okozott átszédelgőinek.
Nagyon ritkán lehet egy valóságot megközelítő véleményt hallani.
A sok nyaló senki provokálja.

tóducz endre írta (2013-08-24 23:07:35)
Kedves mikhházi, jó.

mikházi írta (2013-08-24 21:33:05)
Tóducz, maga aztán büszkesége Flekkenfalva értelmiségének, nem mondom...maga csak rúgja a bőrt, egyéb tevékenysége minősíthetetlen.

odaáti írta (2013-08-24 18:59:22)
Kedves Éva, nem Önbe kötöttem bele, csak xxx. Vagy a szájbarágó válaszok. Sajnálom. Az emberi minőség az önkritikán és mérlegelésen alapul.

Éva írta (2013-08-23 21:20:48)
odaáti, a Szentatya azt tesz, amit akar, ez azonban nem kötelező. Ő mindenesetre egy szokásos bevezetéssel kezdte a beszélgetést, amelyre lehetett igenel vagy nemmel válaszolni. Az etikett szerint nem illik nemet mondani, de ez megint embertől függ. Az Ön nézeteit sem kötelező elfogadni, az enyémet sem . Arra azért válaszolhatna: miért kötött belém? Főleg úgy, hogy fogalma se volt róla, hogy a cikket olvastam vagy nem. Összes hibás következtetése egy rossz feltételezésen alapul. Előítéleten.
Az egész vita tényleg fölösleges időpazarlás.

György írta (2013-08-23 19:59:32)
Kedves mindenki! Csak emlékeztetni szeretném a kedves hozzászólókat,hogy már rég nem vagyunk a témánál.Az egésznek arról kellene szólnia,hogy aki hozzá szeretne szólni a TÉMÁHOZ az az alábbi helyen megteheti...!!! Itt meg mindenki egymás "tórkának ugrik"az, hogy ki mennyire figyelt annak idején illemtan órán,meg már olyanokat is olvastam,ahol egy személy nyelvtantudását vonták kétségbe!Könyörgöm...!!!Hát nem mindegy,hogy valaki tegeződik,vagy magázódik?! Vagy,hogy hibátlanúl ír,esetleg vét néhány helyesírási hibát?! Nem mondhatnám,hogy annyira egyszerű lenne a magyar nyelv(nyelvtanilag) és biztos vagyok benne,hogy én is hibáztam pedig a legjobb tudásomat vettem elő. És akkor mi van???Attól még az embernek lehet véleménye!Én javaslom,hogy Éva nénit mindenki magázza másokat meg ahogy tetszik.Ne akadjatok(akadjanak) már le ezen,mert ahogy a közmondás tartja"Aki a szarral hadakozik szaros lészen az maga is!" Mindenki olyan nagy dolgokról beszél,mint autonómia meg hasonlók,de mit kezdenénk vele?Így legalább van akit szídni,mert ha megkapnánk egymást "ennénk"meg! Jól mondják,hogy a magyarnak nem kell ellenség,mert az saját magának az ellensége! És végezetűl,nem várok hozzászólásokat,inkább mindenki"szálljon"magába és gondolkodjon el azon,amit írtam! Csak azért,hogy lépjünk már túl a sárdobáláson!

erneszto írta (2013-08-23 17:48:36)
Kedves endre, oda má eccer írtam. Értem.

tóducz endre írta (2013-08-23 14:44:22)
Kedves nácibácsi, s a beűltet Berlusconi-s paróka még drágább és gazembereb!

tóducz endre írta (2013-08-23 14:20:59)
Kedves vfkcs, a tegeződés és tegeződés, meg a magázódás és magázódás között színskála van. Nem egyszerű igen-nem képlet. Az ügy ennél bonyolultabb. Remélem, hogy megérem azt a kort, amelyben mindenki saját maga döntheti el, hogy kivel tegeződhet és kivel magázódhat és nem a "Korán". Tisztelettel.

tóducz endre írta (2013-08-23 14:12:23)
Kedves erneszto, olyan világban éltünk/élünk amelyben a tekintélyest mások mondták meg nekünk, nem volt meg a tekintély választási joga. Kinek Dali, kinek Picasso, kinek Busch, kinek Levinsky, kinek a szaxofon, kinek Clinton. Gondolom tetszik érteni, ha pedig nem, akkor tessék írni az officre. Tisztelettel.

tóducz endre írta (2013-08-23 14:02:58)
Kedves mikházi, tessék eldönteni, hogy vagy nem tudom, vagy nem akarom. Egyszerre lehetetlen a kettő, me, ha tudom és nem akarom, akkor egy, s ha nem akarom, de tudom, akkor kettő. A tehén farka mögül kinőtt mai mikházi "értelmiségeink" nem egy Illyés Gyulák.

nácibácsi írta (2013-08-23 13:36:53)
Jó napot. Csak a hajba, mert a ruha drága. Böjte Csaba vagy ahogy szólítják, Csaba testvér több ezer gyereket mentett meg a magyarság számára. Önök jelentéktelen dolgokon vitáznak, közben meg lopják a földünket vizünket, történelmünket, nagyjainkat, sőt Önök még azt sem veszik észre hogy ásatják velünk a saját sírunkat. Gyermek Lajos mondása ma is aktuális. Ugros eliminandos esse. (remélem jól idéztem)

vfkcs írta (2013-08-23 12:55:25)
Tisztel Éva ne keseregjen!
Talán a bunkóság legalkalmasabb szó erre visszataszító tegezéses viselkedés módra.
Az emberi és társadalmi pozició tisztelet felszámolása.
Még az elvtársak sem, mertek elvtársazni, mert egy életen keresztül úgy viselkedtem ,hogy "doktor úr" maradtam.
Nagyon sok kollégám resttel tegezni.
Jön a "barna" .
"Helló doktorkán,hogy vagy az ÉN válaszom egyszerű "mars ki".
Vagy képzeljék el a pincért egy protokoll vacsorán.
A tegezés az emberi méltóság meg sértése, tiszteletlenség.
Bizonyos társadalmi körülmények között elfogadott
A tegeződést kölcsönös viselkedéssel kell kiérdemelni, és engedélyt kapni rá.
A köszönés és megszólítás bemutatkozás az otthoni 7 évről.
Az primitív egyszerűsítés,pofátlanság személytelenség visszatérés az állati jelekhez, persze a legsokatmondóbb a farkcsóválás, és pitizés.

erneszto írta (2013-08-23 12:39:57)
Most már tekintélytisztelet sincs, mert a taknyos is csak a jogaival hozakodik elő, s nem tesz semmit azért, hogy nyomába szegődjön annak, aki megdolgozott a tekintélyért.

mikházi írta (2013-08-23 12:18:20)
Tóducz Endre, én is értem, hogy a dolgok logikai menetét már képtelen követni. Vagy nem akarja. Én sem tudnám, a maga helyzetében.

tóducz endre írta (2013-08-23 12:16:12)
Kedves taxus, falun kötelező volt. Ezzel csak az a gond, hogy míg a gyerekek magázták a szüleiket, addig a szüleik tegezték a gyerekeket. A tekintélyelvű berendezkedés egyik forrása és fenntartója volt.

tóducz endre írta (2013-08-23 12:06:41)
Kedves mikházi, Ön az intézet falain belülről vagy kívülről ír? Ha az utóbbi helyről, akkor értem zagyva álláspontját. Tisztelettel.

odaáti írta (2013-08-23 10:13:41)
Kedves Éva, kikérheti magának, de nem tudom miért ilyen agresszív verbálisan. Én csak abból indultam ki, amit írt, hogy a tegeződés a társadalom elbunkósodásának az eredménye, ami természetesen nem igaz, mert irtózatosan általános érvelés. Szinte annyira hamis, és általános ezt mondani, hogy nevetséges lenne érvelni ellene, mert azt is csak általánosan lehet. Így a levegőt beszélnénk, meddő vita lenne. Senki, legfőképpen én nem akarom megszabni Önnek hová mit írjon, mit olvasson, mindössze tisztelettel szerettem volna felhívni a figyelmét ítélete tarthatatlanságára, és ebben kapóra jött a Szentatya esete. Aki ebből semmilyen problémát nem csinált magának, de gondolom még abból sem, ha Őt letegezik. Persze Ő argentin, és nem belga. Ha Ön katolikus, a Szentatya szellemisége, tévedhetetlenségének okán is, gondolom jelent valamit Önnek. Ezért a kérdésem indokolt volt előbbi beszólásomban. Mellesleg a cikk ezen a felületen is megtalálható, de én már nem is merem ajánlani, hogy olvassa, mert akkor az lesz a baj.

mikházi írta (2013-08-23 10:02:28)
Tóducz Endre, értem én a magyarázatát, de akkor maga nem értett semmit az én hozzászólásomból. Az pedig arra vonatkozott, ahhoz kötődött, hogy amennyiben a tegeződés a szoros összetartozást hivatott kifejezni,amint azt írta, akkor önök otthon minden bizonnyal magázták egymást. És tovább nem akarom kifejteni, mert azt már nem publikus, de gondolom most már érti.

erneszto írta (2013-08-23 09:45:34)
taxusb-erről van szó- a tegeződés le akar egyszerűsíteni do9lgokat, viszonyokat, de ez a kapcsolat róvására is megy. Szegényíti azt. Nem beszélve a tiszteletről. A mindenáron való egyenrangúság, az arra érdemtelenebbet szemtelenné teszi.

taxus b. írta (2013-08-23 00:16:48)
Azt hiszem tóducz endre úrnak igaza van. Egyébként Erdélyben a családon belüli magázódás sem volt ritka dolog. Lehet, hogy a magyar nyelv kifejező képessége a magázódással - kicsit bonyolultabb de - gazdagabb.

tóducz endre írta (2013-08-22 23:29:34)
Kedves mikházi, értem érthetetlenségét, hisz maguk között élek vagy 35 éve, s ismerem csavarintós jellemtelenségüket. Az én családomban tegeztük egymást, me egy család vagyunk. A gyerekeim anyja, aki községbelije, még ma is magázza az anyját, az apja meghalt idő előtt. De, az én "családomban" az anyjukat is megtanítottam arra, hogy tegezzük egymást, me így egymáshoz tartozóbnak hihetjük magunkat. A gyerekeim és köztem nem csekély a korkülönbség, csekély 40 év felett, de tegeződünk, hisz nem az apja csűrjéből indultunk világgá. Tisztelettel

Éva írta (2013-08-22 23:28:36)
Tisztázzunk valamit. A Szentatyáról szóló cikket nem olvastam, fogalmam sincs róla, mi van benne.
Mindenki úgy tegeződik bizonyos keretek között, ahogy akar. Magam az idegeneket azonnal letegező magatartás ellen tiltakozom. Fiatal belga kolléganőm teljesen ledöbbent, amikor az üzletben az eladó letegezte. Magyarországon a mozgalmi zsargon - ifjabbaknak: a kommunista pártban szokásos szöveg, adott esetben igen bunkó! - terjesztette el, majdnem kötelezővé is tette a tegezést. Én meg nem követem.
odaáti, Ön kicsit összezavarodott: a Szentatyét nem bunkóztam le! Kikérem magamnak az írását: olyan alapon vádol, amire se oka, se joga! Ugye, nem kívánja helyettem eldönteni, hogy mikor, mit olvassak?!
Egyébként meg tényleg sajnálom, hogy írtam egyetlen sort is! Két meglehetősen vitatható véleményre reagáltam. Azóta majdnem mindenki elfelejtette, hogy Csaba testvér miről beszélt. A megjelent írások egy része őt bántja, más része a katolikus egyházon köszörüli a nyelvét, van, aki a másik levelezőről szedi le a keresztvizet... Lassan a kuruc kommentelőinek a színvonalára jutunk - oda viszont nem írok, a kommentekből kb. 3-4-et olvasok el hetente, mert normális emberből nem folyik ki annyi szemét, mint ami ott van. Szóval: fölfelé kellene menni!

mikházi írta (2013-08-22 22:31:12)
Tóducz, akkor Ön magázza, és magázta a családtagjait, nem?

erneszto írta (2013-08-22 22:24:23)
A szoros összetartozáshoz a tegeződésnek semmi köze,. Pszichológiailag meg pláne.

tóducz endre írta (2013-08-22 21:36:31)
Kedves Éva, a tegeződés egy családon belül ma már pszichológiai szükséglet, amely a szoros összetartozás hivatott kifejezni. A magázás a családon kívül, nevelés és elegancia kérdése. Tisztelettel.

odaáti írta (2013-08-22 20:54:48)
Kedves Éva, nekem eszem ágában sincs Önt letegezni, csak jelzem: nemrégiben Ferenc pápa! egy 19 éves padovai diáknak! azt ajánlotta, miután felhívta telefonon, hogy tegeződjenek. Ezek után nem tudom mire vélni eme mondatát: "Az általános tegezés a társadalom elbunkósodásának következménye." - Lebunkózni a Szentatyát elég meredek katolikus magatartás... A cikket pedig erről lehozta az erdély.ma is.

Éva írta (2013-08-22 17:06:03)
Nem kedves "Ádám", vannak bevett szokások, amelyeknek a kulturált emberek megfelelnek. Maga erre képtelen. A szüleit tegezze, ha azok megengedik! A magyar paraszti világban, sőt a munkásoknál is! magázták a gyerekek a szülőket, sőt az idősebb testvéreiket is. Ez egyébként az egész társadalomra vonatkozott. Az általános tegezés a társadalom elbunkósodásának következménye. Ha maga ezt akarja követni, én nem akadályozhatom meg benne. Engem pedig hagyjon békén a szakmailag és emberileg nem nagyon értékelhető eszmefuttatásaival! Ne kívánja, hogy én is tegezve írjak!
Egyébként itt, az Erdély.mán két emberrel tegeződöm: velük régóta ismerjük egymást, de ismeretségünk senkire nem tartozik. A fiaim tudják, mit jelent, amit most írok: Hadnagy úr, a zubbony!... Önnek még meg kellene tanulnia!

erneszto írta (2013-08-22 15:10:20)
Kedves Ádám, ki az a nekünk? Kinek a nevében tetszik beszélni. Engem csak akkor tegezzen, ha az előtt pertut ittunk. A zsidó szemüvegét meg cserélje le, mert nem látja a fától az erdőt. Böjtét pedig nem használja ki senki, mert saját szabad akaratából és hivatásból cselekszik. Az egyház csak a keret. Magánemberként biztos, hogy negyedét sem lenne képes véghez vinni. Ezért az egyházat inkább hála és öröm és elismerés illeti, és örülnünk kellene annak, hogy vannak ilyen emberek az egyházban.

Lüdérc írta (2013-08-22 12:23:37)
tóducz endre,utolsó mondatához csak annyit,hogy a fokozat csak a sportban egyértelmű.Minden más területet a körülmények nagyon behatárolnak.Különben IGAZ.

Lüdérc írta (2013-08-22 12:17:47)
antal lehet,hogy igen.De ha nem,akkor ezek a vizipatkány sorból kimentett gyermekek melyik felekezetet diszitették volna biológiai életük folyamán?Istenfélő,vallásos lelkületre neveli őket.

gaya írta (2013-08-22 10:58:57)
Kedveseim,tényleg sokszinü hozzászólásokat lehet olvasni!Az én véleményem az,hogy Böjte Csaba szavait mindenki saját magára nézve kellene alkalmaznia,ugyanis a változást csak saját változásunkkal tudjuk elérni.Mást megváltoztatni nem tudunk és nem is ez a dolgunk.Böjte Csaba tisztaságát aki megkérdőjelezi,az nem veszi figyelembe évtizedek óta végzett cselekedeteit,amik önmagukért beszélnek!

ÁDÁM írta (2013-08-22 08:42:32)
Kedves " Éva ", a magyarok mindig egymást tegezték, bármilyen társadalmi rétegböl származtak volna, még a kat. püspöködet, pápádat is tegezték. A magázást a zsidok vezették be... Te miért lennél különb.
Igen, pártolom egyes kommentálokat , Böjtét az egyház csak kihasználja, a mai világban ha irgalmas vagy akkor a fejedre piszkolnak és észre sem veszed. Nem, nekünk elég ebböl !

taxus b. írta (2013-08-22 00:14:54)
Böjte atya szavait,intését meg kellene fogadni.A kötekedést a római katolikus vallás szertartását illetően pedig abba kellene hagyni.Ki ki a saját vallásával foglalkozzon !
Az olyan kérdésfeltevést, amelyet antal beíró társam tett fel,hátsó szándékúnak, sandának és rossz irányúnak tartom. Ha nem így van, szeretnék magyarázatot !

rozsdás írta (2013-08-21 22:34:57)
Szomorú végigolvasni a hozzászolások zömét. Félreértés ne essék, nem szeretnék senkit megbántani ezzel a kijelentéssel, csak egyszerűen feltűnt, hogy még egymás szavait sem vagyunk hajlandóak megbocsátani. Böjte atyának sokan nem tudják megbocsátani a jó tetteit. Ez mindig is jelen volt a történelemben. A baj veleje a széthuzás, a torzsalkodás, a ki nem egyezés, a meg nem bocsátás. Ezeket jól látja Böjte atya. Kérdem: miért ne lehetne ezen az úton haladni ? Valakinek el kell kezdenie, valakinek zászlót kell bontania. Itt nem másokról van szó, hanem rólunk: rólad, rólam ... hogy képes vagy-e a megbocsátás jegyében élni. És talán jó lenne nem túlértékelni magyarságunkat sem. A magyar nemzet egy a világ nemzetei közül, nem kiváltságosabb másoknál, de nem is rosszabb. Lehet, hogy utópia, amibe az atya belevágott, de ... erős várunk nékünk az Isten.

Éva írta (2013-08-21 21:36:04)
Kedves Ádám, kikérem magamnak a tegezést!
Önnek és tóducz endrének is írom: nem vagyik hajlandó ezen a színvonalon szóba állni Önökkel! A csúsztatásokból elegem van. Az Önökéből is. Már többször megmondtam: elegem van a hitvitákból, a katolikus egyház fikázásából, és abból is, ahogyan - kivételesen nem Önök, de a jelen kömmentelők közül többen is! - Böjte atyával szórakoznak.
Párbeszéd? Kiegyezés? Látom. Az Úristen legyen irgalmas nekünk! Mi nem irgalmazunk egymásnak.
További jó szórakozást, de nélkülem.

antal írta (2013-08-21 20:30:05)
Érdemes lenne utána járni, Böjte Csaba hány nem katolikus származású gyereket keresztelt katolikusnak.

erneszto írta (2013-08-21 20:17:46)
Toducz úr, szégyellheti magát ha a szent Eucharisztiát ostyaosztogatásnak blaszfémizálja. Egyébként bár hallgatott volna katolikusságával, Nagy butaságról és a hite nem ismeréséről tanúskodnak szavai.
Turulnak-nyugi, kivárom!

Turul írta (2013-08-21 19:56:20)
erneszto-nak :
Várd meg a végét, többet fog tenni mint bárki más Trianon után. Mindegyik magyar, székely egy " Vona Gábor " kéne legyen.

tóducz endre írta (2013-08-21 17:23:48)
Kedves Éva, a róm.kat-ok kivitték a ceremóniát, s az ostyaosztogatást az utcára a templomokból, a nagyobb népámítási reményükben. A mai Magyarország miniszterelnöke egy ref. vallású ember, aki nem ostyázhatott az utcán, mert vallása szerint a bűnbocsánatot az úrvacsora keretén belül lehet elnyerni, s a ref. papok nem lepték el az utcát kehelyben levő borral és kockára vágott kenyérrel. A mai ref. miniszterelnök lehetne jobb, mint amilyen, de az 1910-es évek óta ő legmagyarabbul viselkedő miniszterelnök. Tisztelettel.

csikimuki írta (2013-08-21 17:09:15)
Már miért ne érdekelne a radikális gondolkodásmód,kedves "Lord "? A tipegős,topogós lassú lépésekkel ,a "szőrmenti "politizálással jó messzire jutottunk a 23 év alatt....... Nemde?????

erneszto írta (2013-08-21 16:29:54)
bpi, ha nem nyugodt, nyugodtan térjen meg! Megéri.

erneszto írta (2013-08-21 16:29:44)
ostoros, Vona Gábor konkrétan mit tett a népéért, a hazájáért, Erdélyért? Csibin kívül?

ÁDÁM írta (2013-08-21 15:54:58)
Éva@,
Maga az egyház " A POLITIKA ", mint nagyhatalom fenn kell tartsa magát valahogy. Találtak egy karitativ ( ami nagyon jo dolog )szerzetest, akit egy darabig futtatnak, aztán jöhet egy másik valaki. A kat. egyház mindig is politizált, ma már nem " kardal " a kezében, hanem annál alattomossabban, mindent és mindenkit magáévá akar tenni.
Te pedig annyira vagy " Éva ", amennyire nem plitizál az egyház .

Kutuzov írta (2013-08-21 14:24:26)
Esedezem: térjünk vissza az eredeti témához.
Bocsássunk meg az udemere minden viselt dolgaiért:csak annyit kérjünk tőlük,hogy a tekergőiket léptessék le,promováljanak új embereket és asszonyokat legalább 50 %-ba minden szinten, ne hazudjanak minket szembe(azt mondják amikor hazudnak,hogy politizálnak), legyenek a románok barátai DE nem pénzért,állásokért,hanem kizárólag az erdélyi magyar nemzet érdekébe.

DarkLord írta (2013-08-21 09:43:29)
ostoros írta (2013.08.20. 21:11:09)
Hagyjon már a süket Jobbikos dumájával. Erdélyben minket az ilyen radikális gondolkodásmód egyáltalán nem érdekel. Böjte atyának meg hagyjon békét!

sogika írta (2013-08-21 07:49:51)
Amit Böjte atya csinál az egy Isteni küldetés, remélem nem hagyja bemocskolni magát a politikával.

Éva írta (2013-08-21 01:03:45)
Kedves tóducz endre, amíg a református egyház a hitelvei közé sorolja, hogy a katolikus szentmise "kárhozatos bálványimádás" - Kálvin szavaival! -, addig nincs miről beszélni! És amíg a köztiszteletben álló Tőkéczky László a katolikus egyházzal kapcsolatban a "sokistenhitet" emlegeti, addig nem kellene a szentáldozás kiterjesztéséről meditálni.
Kedves ostoros, Vona Gábor nem Hunyadi János, és - mindannyiunk szerencséjére! - Csaba testvér nem Kapisztrán (Szent) János! Csaba testvérnek nem a politikai pártok támogatása a feladata. A Jobbiké sem. Isten őrizze meg az atyát az aktuálpolitikától!

bpi írta (2013-08-21 00:06:48)
A Csaba testvér gondolataival, megvalósításaival nincs semmi kifogásom, de a szovátai háznál szerzett tapasztalataim nem hagynak nyugodni. Mindenki előtt ott a lehetőség, hogy személyes tapasztalatot szerezzen!!!!!!!!!!!!

ostoros írta (2013-08-20 21:11:09)
Böjte jol gondolkodik, jot akar a magyarságnak. Össze hasonlitom Kapisztránnal, aki mellett ott volt a nagy hadvezér Hunyadi János. Ma nagyon össze lehetne hangolni Vona Gábort mint egy eröss akaratu vezért, Böjte Csabával.
Az ötlet meg van adva, cselekedjetek kettesben .

hawk írta (2013-08-20 20:37:39)
Bethlen Gábor erdélyi fejedelem (1613–1629)na de ezt a nagy román nemzet még el sem ismeri itt van a döglött légy a levesben barátaim

Emese írta (2013-08-20 20:12:40)
Mint mindig,Csaba testvér szép gondolatokat fogalmazott meg.Nem kell törődnünk a "politikusokkal",hanem mi egyszerű emberek kellene megbocsájtsunk egymásnak,segítsük egymást.Talán ,ha mi sokan ,ebben a szellemben cselekednénk,a politikusokat is meg tudnánk győzni.Minden esetre Isten áldja Böjte Csaba munkásságát,és azt amit a magyarság megmaradásáért tesz.Ezt kívánom ma,SzentIstván ünnepén.

tóducz endre írta (2013-08-20 19:46:50)
Kedves beírótársaim, most nézem élőben (modernebbeknek livében) a Szent Jobb körmentét. A következő soraimmal is lehet vitatkozni, mint másokkal is, s akár kitiltani is. Nagyon furcsának tartom, én mint róm.kat., hogy a róm.kat. egyház kisajátítja még ma is a körmenetet. Ostyákat osztogat jobbra-balra. Tolakodnak is oda a "róm.kat. előljárók" (sokuk nemrég még egyéb vallásuak voltak) , gátat lehetne dugni velük, ellenben Magyarország jelenlegi miniszterelnöke nem részesülhet a "szentségbe", mert tudtommal református, s nem ostyás, hanem úrvacsorás. Kérdem én a róm.kat., hogy nem lehetne egy kicsit a mai valósághoz igazítani a szóban forgó ceremóniát, hogy minden egyes magyar egyenlően részesüljön a magyar ünnep Isten-i megbocsájtásából? Tisztelettel.

tisztaszo írta (2013-08-20 17:49:22)
Csaba testver tobbet tett egymaga, és tobb eredmenyt ert el mint az egesz erdelyi magyarsag egyuttveve.
Hittel és szeretettel vilagot lehet hoditani.

tóducz endre írta (2013-08-20 17:40:24)
Ha hozzászólok, akkor kitiltanak, ha pedig nem, akkor lelkiismeret furdalásom van.

Dr. C írta (2013-08-20 17:19:11)
Kedves csikimuki, ekkora munkát azért Böjte Csaba sem tud elvégezni, ugyanis az Ön által említettek a Pontáék kispadját koptatják.
De azért Csaba testvérnek sok sikert és kitartást kívánok!

csikimuki írta (2013-08-20 17:12:29)
Minden tiszteletem a Böjte Csabáé ,mert óriási munkát végez,ami nagyon hasznos is ,de ez a szöveg túl naiv. Markó Bélát,Borbély Lászlót,Verestóit kellene meggyőzze leghamarabb !

Napóleon írta (2013-08-20 15:19:53)
Szép gondolatsór!
A valóság ma annyira más,hogy ez az egész csak papolássá silányul a fogadókézeég hiányában.
Mostanába személyesen is alkalmam volt meglátni a mi, erdélyi politikusainkat külömböző rendezvényeken:
Ezek a beképzelt politikai nullák továbbra se hajlandóak megújulni. Egy centimétert se. Bőjte úr próbálja csak meg jobbra bírni ezeket, de enm a TV-ben vagy a szószékról. Hívjon meg találomra 5 RMDSZ választott embert és próbálja jobbra bírni őket.Nem fog sikerülni, ezek rosszabbak a legutolsó komcsi pártembereknél. Nekik egy uruk maradt: a pénz és személyes jólét mindenek felett.
Fogalmuk se nincsen az árváinkról,betegeinkről, szerencsétlen polgártársaink helyzetéről.

hocipös írta (2013-08-20 15:16:39)
Ezt a szlogént mondhatja egy zimbábvei, zulu, német stb. katolikus, de hol marad a nemzet. Nemzet egy van, vallása bármennyi, bármiféle lehet

Korábban írtuk:
Médiapartnerek
Hírlevél
Válasszon a listából:
Autonómia Ajánló
Dokumentum Életmód
Gazdaság Hátrányban
Hitvilág Jótékonyság
Kisrégió Kultúra
Környezetünk Közéletünk
Magyarország Mese
Mozaik Múltidéző
Néphagyomány Oktatás
Pályázat Publicisztika
Sport Társmagyarság
Tud-tech Turizmus
Unió Világ
Zenesarock

Az ön megszólítása:

E-mail:



Tükrözze híreinket
Legolvasottabb
Legfrissebb
Képtár

Képeket nézegethet
és tölthet fel ITT
A legsikeresebbek
Vélemény
Napló

[ Erdély Ma - egy szebb holnapért. Minden jog fenntartva. Impresszum ]
[ Az aktuális észrevételeiket, alkalmi tartalom-anyagokat ide kérjük.]
[ Az Erdély Ma tárhelyét és naptárait a Next-IT biztosítja. ]
[ Székely Termékek Webáruháza | Háromszéki falvak | Játékshop webáruház és játékbolt ]
Hirdetés

  schiffer     tudose     transzfogaras     bbte     bálint gáspár     interjú     tan     bán zsófia     gyergyó, csík     autópály     transindex     állás     aut     colectiv     áalás     örökség     hooligans     orza calin     háromkút iskola adomany     padlizsánkrém  
Kulcsszófelhő