Erdély címererdély ma logó
március 29. szerda | Auguszta napja |
m.erdely.ma
1 EURO: 4,5514 RON | 100 HUF: 1,4718 RON | több

Archívum
2011.04.13. | 23:32 Megrongálták Wass Albert síremlékét Marosvécsen – AUDIÓ

7060 58

Megrongálták Wass Albert író síremlékét az erdélyi Marosvécsen (Brincovenesti), az ottani Kemény-kastély kertjében – közölte az MTI-vel szerda este Nagy Kemény Géza, a kastély egyik tulajdonosa.

Elmondása szerint a kő síremlékről ismeretlenek lecsavarozták és elvitték az író portréját ábrázoló, Hunyadi László szobrász által öntött bronz emlékplakettet.

A bűncselekményről a helyi rendőrség értesítette Nagy Kemény Gézát. A rendőrök azt mondták neki: lopás vagy garázdaság történt, esetleg sírgyalázásról van szó.

MTI


Hirdetés


Hallgassa meg László Edit összeállítását, amely a Kossuth Rádió Határok nélkül című műsorában hangzott el:


Csiripelés Twitterre

Archív cikkekhez nem írható hozzászólás!

VKF-5 írta (2011-04-20 01:02:32)
toducz endrének: köszönöm, hogy aggódik értem, de semmiféle fájdalmas földetérésben nem lesz részem, nem ülök magas lovon. Viszont Nyilas, akinek az ön által is megvetett Csibi a védence, magas lóról beszélt velem, így hát amilyen az adjon Isten, olyan lesz a fogadj Isten.

Nyilasnak: kár, hogy nem vette észre, én nem a saját tehetségem felől ítélkeztem, hanem ahhoz arányosítva becsültem a magáét, legalábbis hozzászólásai alapján. "Az erma Catója" titulust sem én találtam ki, hanem maga aggatta rám ironizációs célzattal. Én csak erre válaszoltam. Úgy látom elviselhetetlenül fáj magának, hogy Csibiről megírtam, hogy valószínűleg mi igaz vele kapcsolatosan. Lehet engem emiatt mószerolni, de attól még feltételezésem nagy valószínűsége megmarad. De ha nem is állná meg a helyét, milyen lelkivilága van Csibinek, hogy miközben megnyilvánulásaival a hazafias székely ifjúság vezére szerepére (vagy egyik vezéri szerepére) kíván törni, munkájával a román állam adóbehajtását segíti a Székelyföldön, aminek helybenmaradásáért az autonómisták küzdenek.

Nyilas írta (2011-04-19 09:01:48)
Tisztelt VKF. A tehetsége megitélését hagyja csak másra. Nem ön az illetékes sajátszemélye megitélésében

toducz endre írta (2011-04-19 08:28:57)
Kedves Vezérkari-főnök 5, Ön meglehetősen magas lovon ül. Fájdalmas lesz a földreérés!

VKF-5 írta (2011-04-19 00:59:40)
Egyébként szívesen megtenném, hogy minden hozzászólásomat Cato szólásának aktualizált változatával fejezzem be: "Romániát le kell rombolni!" - de hát a moderátorok kitörölnék.

VKF-5 írta (2011-04-19 00:51:45)
Kedves "Nyilas", ön meg nem az erma Catója, az enyémhez képest még századannyi tehetséggel sem.

Tisztelettel

VKF-5

Nyilas írta (2011-04-18 17:58:03)
VKF, ön az erma Catója. Csak kevesebb tehetséggel

Peti írta (2011-04-18 14:10:04)
Szerintem egy hozzáértő bele kellene faragja a kőbe, így nem kellene több plakett!

toducz endre írta (2011-04-18 10:29:49)
Kedves Janókám, idézet a 2011. április 18. Vásárhelyi Hírlapból: "Az író örökösei a helyszínem szemlélődve megállapították - az író hamvait tartalmazó urnát nem bántották, nem feszítették ki a gránittömből. A bronzplakettet sem feszítették le, hanem módszeresen, a csavarok meglazításával távolították el a kőről." Tisztelettel.

VKF-5 írta (2011-04-18 02:17:54)
Köszönöm, "Attiaa", hogy helyettem is válaszolt "Lehellnek". "Lehell", már rájöhetett volna, hogy a románok, szlovákok, szerbek, ukránok nem Csibi Barna miatt magyarellenesek, hanem amúgy alapvetően. Ha nincs Csibi Barna, kitalálnak mást. Csibi pedig csak megjátssza magát, ő hivatott a jóérzésű magyarokat félrevezetni.

Attilaa írta (2011-04-17 22:32:49)
Szerintem is Csibit békén kell hagyni.Csibi amig nem akasztott bábut addig is voltak magyarverések, feliratokat festettek le, szobrokat rongáltak meg és persze egyes román adókon Paunescu, Vadim stb mocskolták a magyarokat.

Lehell írta (2011-04-17 21:14:58)
Az ukranok is Csibi Barna miatt gyujtottak fel a vereckei emlekmuvet. Meg rongaltak meg Petofit. Persze a totok is kiakadtak Iancu akasztasan, ezert hamarosan Pozsonybol is ujra jon a hir, hogy megrongaltak a Petofi szobrot. Ja es a kokosi csata emlekmuvet termeszetesen azert gyalaztak meg a tavaly, mert ereztek a vizeletukbol, hogy marcius 15-en fellogatjak ezt a hegyirablot.

moderátor írta (2011-04-17 15:37:47)
Vakond, egyszer már figyelmeztettük, hogy ne használja ezt a kifejezést. Másodszor nem fogjuk!

atyafi írta (2011-04-17 15:34:27)
Tisztelt bizony, én nem akarom egyik másik tolvajt sem védeni, sem pártolni,egyformák mind, ha román, ha magyar ha tót, félreértés ne essék, és mielőtt azt kiáltanák, hogy mocskos román azelőtt nézünk szét, mert azt mondja az Írás, az dobja az első követ ki nem bűnős.Lám hány ismert magyar gyalázza saját vérét nem egy bronz plaketnyivel,hanem sokkal többel,sorolhatnám neveiket de kár a gőzért.
Amúgy a Cs.B.-nek többnyire a szája jár mert sokszor hosszú a nap


VKF-5 írta (2011-04-17 00:19:40)
atyafinak: amit nekem írt válaszában, azzal tökéletesen egyetértek. Csak azzal nem értek egyet, hogy Csibi Barnát idekeveri. Akik leszedték Wass Alber emléktábláját, és sárbatapodták a nemzeti színű szalagokat, azok igazi román nacionalisták voltak. Ellenben Csibi nem igazi magyar nacionalista, ő egy műnacionalista, aki rokonszenves, és alapjában véve teljesen támogatható, ámde valójában ártalmatlan megnyilvánulásaival gyűjti maga köré a jóhiszemű magyar nacionalistákat, hogy aztán az ő szervezetében csinálják a nagy semmit. Csibi Barna akárkinek látszik is, valójában nem veszélyes a román államra, hiszen vám- és pénzügyőr, tehát a román államot szolgálja.

bizony írta (2011-04-16 19:07:34)
"Mi van ha valaki szeretett volna egy "atyafi" tulajdonában levő "autot", csak nem engedte meg a zsebe,ilyenre is sok példa volt a történelem során
Tisztelettel" - ez hogy érintene atyafi?


xxx gina írta (2011-04-16 18:30:09)
kedves Bandikám!
A kossuth rádió az Kossuth rádió, mint ahogy Erdély az Erdély.A bolondokháza pedig bolondokháza.

Gajdos György írta (2011-04-16 17:50:55)
Azért az ilyen esetek mindenkori erdélyi közösségépítők, és kezdeményezők tutyi-mutyi értelmiségi voltát is bizonyítja. Kiválóak a kezdeményezéseik és az elnyomó közigazgatás ellenében elért eredményeik, de a fizikai valósághoz is érteni kell. Az "ismeretlen tettesek" által szétvert nemrég felújított iskolák, templomok, diákbentlakások, emlékplakettek, helységnévtáblák, szobrok és sírgyalázások azért is történhetnek meg nem erre vannak tervezve. Mindent erősebbre, vastagabb anyagúra kell eleve készíteni még annak árán is hogy némileg kisebbek lesznek a tárgy méretei a költségkeret miatt. Kötésekhez szegecset kell használni és sokat nem egyet-egyet minden sarokba, hanem a kerülete mentén 2 centiméterenként egyet. Az építési engedélyeket normál módon kell elkészíteni majd kivitelezéskor erősebbre csinálni. A betontalapzatokra ugyanez érvényes. Egy méter mély papíron az engedélyezéshez, és négy méter mély a valóságban. Eleve úgy kell számolni, hogy bizonyos közismert rongálási módoknak ellenálljon. Kéziszerszámoknak, gépjárművel történő vontatásnak stb.

Janó írta (2011-04-16 17:24:36)
Ne mentegessük a bűnöst! Akinek füle van, meghallgatja a fenti beszámolót. Ha nem hisz a marosvécsi lelkésznek, megnézi a fenti kép nagyítását, vagy egy másikat itt:
http://erdely.ma/fototar.php?kepid=830
Endre Úr állításával ellentétben semmit nem lehetett kicsavarni, mert a plaketten nem voltak csavarok. Nem kívánok többet hozzászólni. A kő, az maradt.

toducz endre írta (2011-04-16 15:51:38)
Kedves Janókám, olvassa szeretettel a pénteki marosvásárhelyi Népújság tudósítását. Kossuth Rádió már nincs is! Tisztelettel.

Janó írta (2011-04-16 14:47:15)
Kérem, legalább addig ne mondjon senki hülyeséget, még meg nem hallgatja a Kossuth műsorát!

Janó írta (2011-04-16 14:45:11)
Kedves Endre, én nem voltam ott, de a szemtanúk igen. Ön miért cáfolja a szemtanúk beszámolóját? Pár idézet:
"Valószínű, hogy nem színesfémtolvajok voltak a bűnözők, akik lefeszítették a vécsi kastély mögött, az erdő közelében lévő sír sziklatömbjéről az író bronzplakettjét. Mert a magyar nemzeti szalagos koszorúkat is a sárba taposták, és megpróbálták lefeszíteni a sír közelében lévő, az Erdélyi Helikon íróinak emléket állító márványtáblát is."
"A kövön lévő magyar zászlók, koszorúk, szalagok a földön széthányva, emberi lábnyomok a szétzúzott mindenen."
"Látszik, hogy egy kemény feszítővassal tépték ki az emlékplakettet."
"Kemény János sírját körülölelő vaskeretre felkötözött piros, fehér, zöld szalagocskákat is letépték."

atyafi írta (2011-04-16 12:39:29)
Én tudok olyan szobor gyalázásról, vagy akár sír gyalázásról, és nem egyről, amelyet büszke székely atyafiak csináltak félnótásan.
Csak puszta fogadásból, azon a címen, hogy nem mered, szemtanúja voltam a dolgoknak, ráadásul az egyik 18-19 éves csemete anyukája tanárnő,és a díszes társaságnak józanon meg se fordulna ilyesmi a fejében.
Egyszer a házunk táján kell rendet rakni és utána szidni másokat, mert megérjük a pénzünket.
Mi van ha valaki szeretet volna egy Wass Albert plakettet csak nem engedte meg a zsebe,ilyenre is sok példa volt a történelem során
Tisztelettel

toducz endre írta (2011-04-16 08:41:41)
Kedves Janó, a valóság kedvéért: a rabló kicsavarta a csavarokat, így távolította el a plakettet a kőről, nem érdekelték a nemzeti szalagok, sértetlenül hagyta azokat.

Nimrod írta (2011-04-16 04:50:35)
Az a helyzet honfitarsaim, hogy tudtom szerint a nyulak nem CSIBI BARNAT, nanem fuvet esznek.
Ugy, hogy ajanlom a nyulaknak, hogy az E.Ma helyett inkabb ugorjanak ki a legelore. Nekik sem fekszi meg Barna a gyomrukat, Mi sem kapunk hanyingert toluk. Igy mindenkinek hasznosabb. Kiveve persze a Nemzet ellenes berenceket.

Janó írta (2011-04-15 23:20:43)
Hogy fémtolvaj volt- e a tettes, nem kérdés, hisz fémet lopott. Nem hinném, hogy Wass Albert kimondottan célpontja volt. Egy pitiáner rabló nem olvas magyar szépirodalmat, hallomásból ismerhette, de nem rá haragudott. A magyar nemzetet akarta támadni egy hazafi emlékének megszégyenítésével. Letépkedte a nemzeti szalagokat. Lopás, halottgyalázás és közösség elleni izgatás együtt. Elég súlyos büntetést kaphatna az illető... ha mondjuk Lucian Blaga síremlékét tette volna tönkre a lámkeréki ortodox templomkertben. De így...

szabadszekely írta (2011-04-15 22:58:51)
Egy szekely ha haragszik valakire pofanveri, egy(....) meg ellopja valami ertektargyat...

feri írta (2011-04-15 20:17:20)
Miért, Attilaa? AZ úJ jobboldal nem színeseket lop?

Attilaa írta (2011-04-15 19:56:27)
Szerintem szinesfémtolvajok voltak és nem a Noua Dreapta.

ez van írta (2011-04-15 18:56:08)
Csibit ne keverjük bele, ne csináljunk belőle legalább mi bűnöst. Csak akkor, ha Csibi tette előtt egyetlen szobor rongálás, magyarverés, dreáptás felvonulás sem volt.

Kukucsa írta (2011-04-15 18:00:41)
Látja Csíki, ez elkerülte a figyelmem. Igaza van.

Csíki írta (2011-04-15 15:10:36)
Kukucska, minden helytelen mondat rossz gondolatokat rejt, mint az a szöveg, amelyet Ön oly nagyra tart. Hogy merészeli egy "atyafi" Tőkés Lászlót, egyszerűen "Tökösnek" emlegetni? Ezt a románok csinálták a kilencvenes években! Undorító!

Kukucska írta (2011-04-15 13:42:02)
Jól ír atyafi, de lehetne egy kicsit helyesebben...?

atyafi írta (2011-04-15 08:40:58)
Tisztelt VKF-5, soha nem voltam sem Markolo Béla,se a húsosfazak melet helyet nem kapó Szász Jenő, se a rekordok könyvébe illő, legtöbb pártalapitó,Tökös László féle gitegylet tagja, nem hogy bértolnok, és azt is tudom h, mikor Erdélyt elfoglalták akkor ők már rég töbségben voltak, nem ők a hibásak,nézd meg cigányokat mindjá mozdulni se lehet tölük,Itt a probléma. Nincs mindjár magyar, nem mert nincsenek körülmények, a sok háboru után se voltak körülmények mégis megmaradtunk,hanem mert igy kényelmesebb,énekeljük a "hol vagytok székelyek" fél kómásan, bőr bakancsba terepszinbe, szidjuk a rendszert,de a kapulya elejét seprőt ki röhögjük, stb stb. A rend csinálást ott kel elkezdeni ahol Böjte Csaba atya elkezdte, mert neki se volt készen a kezébe adva, nem höbörgöt, és nem a rendszert szidta, hanem tett, és tesz azért, h 100év mulva ne az eltünt népek lekszikonába, tallájuk meg az erdélyi magyart,vagy székelyt ha úgy tetszik mint cim szót.
Tiszteletem

zoli írta (2011-04-15 08:10:36)
Ha egy kicsit figyeltél volna Yogi, akkor észre vehetted volna,h én igazat adok Csibi Barninak, csak nem helyeseltem a módszerét. És gondolom nem szorványban élsz, másképp biztos nem lenne ilyen nagy a szád... Vérlázító, ami történt, de meg kell nézni a dolgokat más szemszögből is.

Nimrod írta (2011-04-15 03:45:01)
A patkanyok honfoglalasa.

VKF-5 írta (2011-04-14 23:25:44)
"atyafinak" és "zolinak": Önök vagy nagyon naivak, vagy RMDSZ, MPP vagy EMNT bértollnokok. A románoknak ilyen cselekedetekhez semmi szükségük nincs Csibi Barnára, ha az nem jön nekik kapóra ürügyként, gondolkodás nélkül kitalálnak egyet, ha van sapkája a nyúlnak azért, ha nincs, akkor azért. Már sok helyütt megírtam, hogy a vám- és pénzügyőr Csibi március 15.-i akciója nem a románoknak szólt, hanem a jóhiszemű jó magyar hazafiaknak. Csibi azt üzente Avram Ianku-akasztásával: "én képviselem az igaz ügyet, gyertek hozzám magyar testvéreim, kövessetek engem". És Csibi személye lesz a garancia arra (akárcsak Csurkáé, Toroczkay Lászlóé, Szabó Gáboré), hogy az őt jóhiszeműen követő jó magyar hazafiak sosem fogják átlépni azt a határt, ami érdemben veszélyeztetné a román megszálló és országbitorló uralmat. Mert nélküle esetleg tényleg veszélyeztetnék. Ha én akasztottam volna fel Csíkszeredán nyilvánosan a móc hóhért, a kutya se figyelt volna rám. De Csibi más, őróla az egész román elnyomó gépezet tudja, hogy reflektorfénybe kell állítani, és elsősorban nem a románok, hanem a magyarok kedvéért, hogy a hazafias magyarok közül minél többen az SRI ellenőrizhetősége és irányítása alatt álljanak. A Csibi-féle látványakciónak semmi köze Wass Alberthez. A románok körében alaphangon meglévő magyarellenesség Csibi nélkül is bőven fokozódik a gazdasági válság miatt.

Dzsu írta (2011-04-14 20:15:16)
Erdekes,doxaektol semmit se lopnak el.Kilencven eve csak nekunk van felteni valonk.

Levente írta (2011-04-14 19:27:21)
A bronz drága

toducz endre írta (2011-04-14 17:20:11)
Kedves Lüdérc azért, mert ma már minden üzlet. A megnemírt versek, az ellopott bronz plakettek, a harangok, s minden az, ami mozdítható, a gyerekeink elcsort becsületes jövője, és sok miegymás. Tisztelettel. A ma kihívásai, ezeknek a torzaknak a válaszadás lenne. Ezt kéne csinálniuk közéleti embereinknek, de mással vannak elfoglalva. A jövőben újból választások lesznek. Mégegyszer tisztelettel.

Lüdérc írta (2011-04-14 16:33:46)
Én bezáratnám a Remat(Dac)_osokat,Mikor átveszik láthatják,hogy nem a csürböl való lomtalanitással került elő a sok plakett,harang,aknafedő,telefonkábel,stb.Miért veszik át,ha nem volna piaca nem lopnák.Méghogy gomolygó füst az erdőszélen a rematnál?Hány helyen vágták le a telefon kábelt is.

miszlik írta (2011-04-14 15:40:36)
Mocskos gazemberek!

toducz endre írta (2011-04-14 15:34:31)
Ha kiderül, hogy holmi színes fémtolvajok voltak a tettesek, akkor fejetetejére áll az egész cirkusz. A lármázásban is van paradox, hisz Nagy Gézáék (a Kemény unokák) tiltakoztak legvehemensebben Wass Albert marosvécsi temetése ellen azért, mert Wass Berci levörösbározta a nagyapjukat. (Ami lényegében igaz is volt!) Tisztelettel, hozzátartózik a történelmi valósághoz.

nahát írta (2011-04-14 14:51:08)
Szó sincs Csibi made in ro változatról. 1. Csibi nem rongált (esetleg lelkekben), 2. a garázdák nem leszerelnek, hanem összetörnek, 3. kukucskának igaza van

Yogi írta (2011-04-14 14:40:49)
Jujujuj, a Japánt sújtó földrengés és szökőár is Csibi Barna műve lehetett. Így van-e, "atyafi" és "zoli" ?
Még véletlenül sem gondolok a harangtolvajok díszes kasztjára...

Anna ném írta (2011-04-14 14:19:43)
Teljes mértékben egyetértek Veled Kukucska.

Peti írta (2011-04-14 14:07:09)
atyafi, a kettőt nem lehet összehasonlítani, illetve össze lehet, csak nem szabad.

Nyilas írta (2011-04-14 13:26:19)
Ez már nem a szolganép Pali. z már annálsokkal alábbvaló.

Anonimus írta (2011-04-14 11:28:36)
Lassan már nincs tisztelet se Isten, se ember iránt; de még az emlékművek iránt se ?! Felháborító ! !

Polgár Éva írta (2011-04-14 11:13:00)

Nagy szégyen az amikor a halottaiktól is tartanak
az élők! Isten nem ver bottal!

Pali írta (2011-04-14 10:43:03)
Gyonyoru,....szolga nep reakcioja !

Kukucska írta (2011-04-14 09:37:40)
Persze lehet, hogy provokáció, de én inkább arra gondolok, hogy kellett a bronz. Na, nem ágyúöntéshez, hanem beadni az ócskavas-kereskedőnek. Az pedig szó nélkül be fogja venni és Albi Bácsi plakettje elkezdi természetbeni körforgását, illetve folytatja, mert a plakett alapanyaga is valami régi ereklyénkből lett kavarva. A rendőrség majd lezárja az ügyet, a tettes(ek) hiányában és mük öntetünk még egy plakettet a következő rablásig.

zoli írta (2011-04-14 09:11:43)
Ez és az ehhez hasonló történések válaszként is felfoghatóak Csibi Barninak a hülyeségére. Hiába hogy sokan egyet értünk vele, de a módszer nem volt helyén való. Gondolnia kellett volna a szorványban élő magyarokra is...

atyafi írta (2011-04-14 08:55:18)
Ez is olyan Csibi Barna féle akcio csak made in ro.

Szabó Vilmos írta (2011-04-14 08:38:03)
Ma is érvényes írásainak mondanivalója,ez fáj egyeseknek,azt se tudják már milyen formában törjenek borsot az orrunk alá.

Márton Cs. írta (2011-04-14 08:30:24)
Szakadjon le a keze annak aki ellopta!

ferenc írta (2011-04-14 01:49:43)
"Mert elfut a víz és csak a kő marad,
de a kő marad."

VKF-5 írta (2011-04-14 01:20:06)
Vajon ha az író ezt előre tudta volna, akkor is olyan visszafogottan írt volna életében a románokról?

wa1907 írta (2011-04-13 23:36:50)
Provokáció.

Korábban írtuk:
Médiapartnerek
Hírlevél
Válasszon a listából:
Autonómia Ajánló
Dokumentum Életmód
Gazdaság Hátrányban
Hitvilág Jótékonyság
Kisrégió Kultúra
Környezetünk Közéletünk
Magyarország Mese
Mozaik Múltidéző
Néphagyomány Oktatás
Pályázat Publicisztika
Sport Társmagyarság
Tud-tech Turizmus
Unió Világ
Zenesarock

Az ön megszólítása:

E-mail:



Tükrözze híreinket
Legolvasottabb
Legfrissebb
Képtár

Képeket nézegethet
és tölthet fel ITT
A legsikeresebbek
Vélemény
Napló

[ Erdély Ma - egy szebb holnapért. Minden jog fenntartva. Impresszum ]
[ Az aktuális észrevételeiket, alkalmi tartalom-anyagokat ide kérjük.]
[ Az Erdély Ma tárhelyét és naptárait a Next-IT biztosítja. ]
[ Székely Termékek Webáruháza | Háromszéki falvak | Játékshop webáruház és játékbolt ]
Hirdetés

  rmdsz     wass albert felolvasás     bánffy     zászló     háromkút iskola adomany     portugál     recept     gyergyó, csík     interjú     melegházasság     katolikus iskola     régió fejlesztés     székelyvarság     autópálya     ferencz zsombor     nagy-bodó tibor     edesseg     tan     bán zsófia     bbte  
Kulcsszófelhő