Erdély címererdély ma logó
augusztus 19. szombat | Huba napja |
m.erdely.ma
1 EURO: 4,5883 RON | 100 HUF: 1,5110 RON | több
2017.06.16. | 05:45 Az EB nem szólhat bele – A külügy a „valós helyzetről” tájékoztatott

2700 30
Fotó: hotnews.ro

Az Európai Bizottságnak (EB) nincs hatásköre oktatási és kisebbségvédelmi kérdésekben, ezek a területek az Európai Unió alapokmányainak értelmében kizárólag a tagállamok kompetenciájába tartoznak – véli a külügyminisztérium, amely tájékoztatta Brüsszelt a marosvásárhelyi római katolikus gimnázium és az orvosi egyetem helyzetéről, írja az MTI.

A külügyi tárca álláspontját tegnap ismertette marosvásárhelyi sajtótájékoztatóján Marius Pașcan parlamenti képviselő. A Traian Băsescu által alapított, ellenzéki Népi Mozgalom Párt (PMP) képviselője interpellációban fordult a román külügyhöz, miután Navracsics Tibor, az Európai Bizottság oktatásért, kultúráért, ifjúságpolitikáért és sportügyért felelős tagja március közepén levélben kérte az oktatási minisztert, hogy hozzanak létre magyar nyelvű tanszékeket a Marosvásárhelyi Orvosi és Gyógyszerészeti Egyetemen (MOGYE), illetve rendezzék a magyar tannyelvű római katolikus gimnázium körüli vitát.

Teodor Meleșcanu miniszter válaszából kiderül, hogy a Navracsics Tibor által március 17-én elküldött levél hatására a román külügyminisztérium tájékoztatta az Európai Bizottságot a kialakult helyzetről. A román külügy kiemelte, Brüsszelnek nincs hatásköre a kisebbségvédelmi és oktatási kérdésekben, és nem szólhat bele, hogy a tagállamok hogyan szervezik meg oktatási rendszerüket.




A minisztérium a két intézmény „valós helyzetéről” tájékoztatta az uniós végrehajtó szervet, friss statisztikákkal támasztva alá a romániai magyar nyelvű oktatáshoz való hozzáférés lehetőségét – olvasható a külügyi tárcának a képviselőhöz intézett válaszában.

Székely Hírmondó


Csiripelés Twitterre

Még írhat karaktert.
Név:

Mennyi öt + hét ?



Joe írta (2017.06.25. 23:54:46)
Terezke draga,a hiba a maga keszulekeben van,egesz biztosan. Probalja meg hogy szorozza meg a 293457286-ot , 194382016-al,es ossza el 8158-al. Meglatja hogy milyen erdekes szamokra jut ami erdekes evfordulokat tartalmaz a maga eleteben. De lehetoleg papirt es rajzkretat hasznaljon.

Terez írta (2017.06.25. 21:51:27)
Joe sajnalnivalo vagy mert orvosert kiabalsz de nem akarjak eszrevenni.

Gácsér írta (2017.06.25. 21:12:15)
Joe írta (2017.06.25. 20:24:02)
NEM ÉRDEKEL! SE A SZEMÉLYE, SE A SZEMÉLYESKEDÉSE!

Joe írta (2017.06.25. 20:24:02)
Terez,azert mert EN annal okosabb,civilizaltabb, muveltebb vagyok. A korbacsolast az ilyen mikiknek, terezeknek. meg a gacsernak,libaknak,tyukoknak engedem at. Gacser ur,amit maga itt osszehordott,zokbol SEMMIT,sem tud,csak hiszi. Tudja-e hogy mi a hit??? Na irja le jo,aztan beszelgetunk rola.

Terez írta (2017.06.25. 18:44:59)
Joe miert nem kezded sajatmagadon a korbacsolast?

Mikulás írta (2017.06.25. 18:06:40)
Tipikus Joe-féle gúnyolódás megint. De nagyot téved, ha az imádság erején gúnyolódik. Isten minden imádságot meghallgat amit őszinte szívvel intézünk hozzá, és ha kérelmeink a magunk és mások lelki üdvét szolgálják, Isten meg is adja amit gyermeki hittel kérünk tőle.
Megmondta Jézus, hogy ha mi emberek, bár gonoszak vagyunk, tudunk jót adni saját gyermekeinknek, mennyivel inkább küldi mennyei Atyánk a Szentlelket annak aki kéri tőle!

Gácsér írta (2017.06.25. 17:11:54)
Folytatás:
Miért nem jó magának az imádkozás? Itt még vagyunk egy néhányan, akik Istenben hiszünk és nem a pénzben. Tudom, hogy KÖZVETLENÜL nem tesz már csodákat, s azt is, hogy körülbelül miért nem. De legalább nem tesz ROSSZAT! Hát ne adja nekünk itt a nagyot a zoknieladási akadémiájával! (Maga írta már régebben, amikor én még csak olvastam az Ermát, s Farkas tanár úr beírásait. Vagyis nem az ujjamból szoptam!).

Gácsér írta (2017.06.25. 17:07:03)
Joe írta (2017.06.24. 22:03:10)
Hát mégis ki az istennyilától tanuljunk? Magától, aki a szent sajátmagán kívül senkit sem tisztel? Ha ezt az iszonyatos mértékű önzést eltanulnánk, akkor lenne csak ajvékolás! Csakhogy mi a népünkkel is törődünk. Ha néha vitatkozunk is egymással, azt is azért tesszük. Semmiképp nem fogunk tanulni olyantól, aki a múltat nem ismeri (nemhogy még tanulna is belőle), vagy legalább is csak azt a keveset tudja, ami a saját önző látásmódját igazolná, ha egyáltalán igaz lenne. Persze, gyökértelenek! Persze, sértődöttek. Mert tehetségtelenek, s ezért háttérbe szorultak, más, szemtelenebb hazátlanokkal szemben. Persze, gátlástalanok. De csak itt, mert ott ahol vannak, nem mernek kritizálni, mert egy szóért kirúgja a főnök. Nem cicázik. Hát igazán elvárják, hogy a látásmódjukat elsajátítsuk? Inkább imádkoznának, hogy nehogy eltanuljuk, s még többen tolongjanak a húsosfazék körül!

Joe írta (2017.06.25. 15:28:10)
Az nem eleg,hogy IMADKOZZON,- vegye el es korbacsolja is magat legalabb haromszor naponta. Tobbet fog erni.

Mikulás írta (2017.06.25. 01:40:10)
"de önnél mind1..csak gácsérolás.."
Ezt a bunkóságot meg Bakai írta.
Megáll az ész, micsoda faragatlan viselkedést engednek meg maguknak a Bakai-félék. Gondolom ezért tiltják a nem-ortodox vallásúakat a görögök attól, hogy pedagógusok legyenek. Az egy ortodox keresztény ország, és nem akarják, hogy Bakai-félék mérgezzék a görög gyermekek lelkét az iskolában.
Én sóvárogva gondolok a régi Magyarországra, ahol a királyi Arany Bulla 1222-ben rendeletileg tiltotta, hogy izraeliták (zsidók) és ismaeliták (muszlimok) bizonyos állami-hatalmi pozíciókat betöltsenek a keresztény magyarok felett, a katolikus Pápa pedig 1231-ben levélben vonta felelősségre a magyar királyt, hogy akkor most miért nem szerez érvényt Magyarországon a saját utasításainak, és mit keresnek még mindig az izraeliták, ismaeliták a magyar államhatalmi pozíciókban.
De nemcsak sóvárgok érte, IMÁDKOZOM ÉRTE JÉZUS URUNKHOZ, hogy azok a szép idők visszajöjjenek.

Mikulás írta (2017.06.25. 01:13:50)
"Az a baj,hogy csak sejtelmei vannak gacser ur"
Joe ezt IS alaposan félreérti, mint szinte mindent amihez hozzászól.
Én hálás vagyok Gácsér Úrnak, mert mikor rámutatott, hogy az Urfa név "sejtelme szerint" nagyon régi ókori eredetre utal, további kutakodásra késztetett és kiderült, itt egyenesen a bibliai Ábrahám ókori szülővárosa volt réges-rég, a hagyomány szerint. Ilyen sejtelmei mint Gácsérnak csak magasan képzett elméknek lehetnek, de Gácsér szerényen sejtelemről beszélt, ahelyett hogy Joe számára is érthető módon elmagyarázta volna, emögött a sejtelem mögött több évtizedes történelmi képzettség, olvasottság, tanulmányok állhatnak.
Nekem is volt pár "sejtelmem" a tudományos szakterületemen, amikből nemzetközi tudományos publikációk és szabadalmak születtek. Amikor egy szakember "sejtelemről" beszél, az korántsem kigúnyolni való dolog mint ahogy Joe tette, hanem éppenséggel komoly figyelmet érdemlő szakmai-tudományos hipotézisre utal.

Joe írta (2017.06.24. 22:03:10)
Gacser ur,meg masok!!!!! Nem vesznek komolyan az igaz,es hajtogatjak,tologatjak az almaikat ami nem realis. maguk dolga. Mit kellene komolyan venni azok kozul,akik csak mas nepek lealazasan almodoznak,naponta igen rossz jelzokkel ellatva,tolvajnak,rabloknak nevezve nepeket,nemzeteket,es ige!!!! Mint a gacser hapognak hogy ezt meg amazt kiverjuk(no abban nem ketelkedem) de csak azt. Nem is fognak az egyrol kettore jutni soha,mertt az OSSZEFOGST remelik,de allandoan csak az OSSZEFOSASIG jutnak el. Latja nekem is van humorerzekem. Szebb jovot nem olyant amit Szalasi remelt,vagy Bardossy,hogy hadat uzent a felvilagnak,aztan mi is lett belole?. Na lehet humoroskodni,vagy ESDEKELVE KERNI a moderator urat,hogy tilcsa ki Joe-t,me O es tarsai miatt nem lessz otomiajak.

Gácsér írta (2017.06.24. 16:08:28)
Joe írta (2017.06.24. 14:42:16)
Nem baj az kérem szépen, mert arról nekem könyvem van, sőt könyveim. Csak éppen most pillanatnyilag túl lusta vagyok elővenni, meg utazni is kellene hozzá. Gácsér pedig azért lettem, mert látom, hogy maguk mennyire veszik komolyan a beíró-társaikat, hát akkor én miért legyek különb? Ez is jelzi a humorérzékemet, meg azt hogy én sem veszem magukat komolyabban, mint fordítva.

Joe írta (2017.06.24. 14:42:16)
Az a baj,hogy csak sejtelmei vannak gacser ur,mint sokan masoknak ottan. Jobb lenne,ha a valosagot tudnak legalabb a mai helyzetrol,mert ebben elunk. Vegre valaki meglatogatott, Erdelybol,es ugyancsak elcsodalkozott,hogy milyen bunkosagokat terjesztettek,es hittek Joe-rol,meg a valosagos helyzetrol ami itten van. Csak szojek tovabb a pokhalot es higyjek el rolla hogy az vashalo. Almodozzanak tovabb a mult atmenteserol a mai vilagba,allitsak a feje tetejere az egesz vilagot,hiszen sok erejuk van hozza. Azert mindezek csak hapogasok lesznek,meg kotkodacsolasok. Egyebkent,most az urral vagjuk a fuvet a haz korul.

Nyilas írta (2017.06.23. 21:32:07)
Uraim.
Ebben az esetben igaza van Bakainak. Edessa valóban Görögországban van. Igaz hogy nem a Bolgár határ közelében, az ugyanis mintegy 120 km-re van Edesszától. Bár kétségtelen, hogy délebbre van mint a bolgár határ.
Meg vagy 100 km-el nyugatra, úgy a Macedon-Görög határ középtáján úgy 30 km re a határtól.

Mikulás írta (2017.06.23. 18:55:08)
Kedves Gácsér, azt írja a wikipédia, hogy zsidó és muszlim hagyomány szerint itt az ókorban Ur Kasdim nevű város volt, Ábrahám szülőhelye. Aztán volt ott asszírok által alapított város is, majd az Edessa néven ismert várost egy görög Szeleukida uralkodó alapította i.e. 304-ben. Edessa várost vagy annak elődeit úgy is hívták más nyelveken, hogy Urhay, Ur-hai, Orhay.
Tehát ön nagyon jól sejti, a török Urfa városnév egyenesen a civilizáció hajnalára mutat vissza.
Edessa helye az ókori Mezopotámia, a Tigris és az Eufrátesz folyók között.
Mármint ENNEK az Edessának a helye, mert nem úgy akarom érteni, hogy akkor most Bakainak nincs igaza.

Kedves Bakai, köszönöm szépen a leírást. Úgy sejtem Gácsér és én is hálásak vagyunk az infóért, hiszen a görögországi Edessa léte mindkettőnk számára meglepetés volt.

Gácsér írta (2017.06.23. 17:54:56)
Mikulás írta (2017.06.23. 13:46:51)
Uram, én csak kérdeztem, hogy két Edessza van-e? Egyébként az "Urfa" városnév Nem újkori török, sőt ha jól sejtem, nagyon is ókori. Talán abból a korból, amikor olyan városnevek alakultak még, mint Ur vagy Uruk.
Tisztelettel
Gácsér (mivel engem egynéhányan itt úgy neveznek, hát legyek hivatalosan is Gácsér. :-D

Bakai írta (2017.06.23. 16:21:01)
a mikulás téli állat, Edessa város görögországban, a bolgár határtól délre, Thesszalinikitől észak-nyugatra, 40.8011.98-22.0327.49 koordinátákkal, tavaly jártam ott, amikor a Nagy Sándor szüleinek sírját kerestük /és megtaláltuk-Verginasban// Edessa arról híres, hogy 80 m magas vízesés választja ketté a várost, aminek végső formáját-sok átépítés után, a német katonák építették újjá! a vízesés felső részén műemlék zsidó városrész van, szépen konzerválva...

Mikulás írta (2017.06.23. 13:46:51)
Bakai Edesszája Görögo-ban engem is meglepett, mert a híres történelmi Edessa városállam török kézre került. Mai török neve Urfa, Sanliurfa- l. gúgli térkép.A törökök Konstantinápolyt átnevezték Isztambulnak (az oroszok Königsberget Kaliningradnak), Edessa át lett nevezve Urfa vagy Sanliurfa névre. Edessa-Urfa ma DK-Törökországban van, 3o km-re északra a szíriai határtól. Sajnos a törökök sokat hódítottak- nyugaton Konstantinápolyt, keleten Edesszát és örmény területeket amiket átneveztek Anatóliának.
Edessa városállam Kr. után 2-3 évszázaddal a keleti monaszticizmus fontos központja lett (Szent Ephrem és más Korai Egyházatyák-szerzetesek városa), az 500-as évektől ott őrizték Krisztus halotti leplét (torinói halotti lepel) amit a lenvászon leplen talált virágpollen minták igazolnak. A 2. Kereszteshadjárat idején Edessa keresztes-városállam.
Aki a történelem talaján áll, megszűnik protestánsnak lenni- mondta Newman biboros- anglikánnak született, katolikus vallásra tért.

Hunor írta (2017.06.23. 10:13:54)
Bakai úrén 18 évet dolgoztam moldvai csángókkal székelyföldön.
Önnek is igaza van ,mert nem ismeri elégé jól életüket.A csángók legnagyobb elnyomója,ellensége a Vatikáni pápa volt, aki nem teljesítette,támogatta a magyar misék tartását soha! Késöbb 1907-es paraszt lázadáskor kivégeztek 11.000 embert akiknek zöme csángó-magyar volt.Sajnos később is ez történik.Emlékeztetem,hogy Csauseszku világban 18-19 csángó eredetű papok csoportosan mentek a pápához,hogy állítsák vissza a magyar misézést.Horváth Antal Lujzikalagori esperes mesélte Csíkszeredai kórházban,mint beteg,hogy a pápa semmi segítséget nem adott a romai-katolikusoknak de a görög-katolikusokat támogatta .Pápa amikor Romániába jött, akkor sem tárgyalt a magyar katolikus papsággal.Nem engedték régebb sem ,most sem!Igaza van Nyilas kollégának!

Bakai írta (2017.06.23. 09:05:22)
az edirne, amire ön gondolt, de önnél mind1..csak gácsérolás..a történelemtanár biztosan nem tanította, hogy 1921-ben 3,5 millio görögöt telepítettek ki Törökországból, még Ankara mellöl is!! a Népszövetség adott kölcsön Görögországnak, hogy letelepítse őket! de persze azt SEM fizették vissza soha...

Terez írta (2017.06.22. 18:53:19)
Bakai maganak a zsido-negyed faj , nekunk pedig az elromanositott erdelyi magyar falvak es varosok!

Nyilas írta (2017.06.22. 18:37:54)
Kedves Bakai úr.
Mielőtt leírja, hogy a "csángók pedig az istennek se akarnak magyarok lenni", jó lenne tisztába jönnie azzal,hogy kik azok a csángók
Mert így általánosságban én azt mondom, hogy jobb magyarok ők, mint ön.

Gaács Tibor írta (2017.06.22. 18:35:19)
Bakai írta (2017.06.22. 17:32:16)
Edessza nem Törökországban van? Vagy kettő van belőle? Egyébként nem vagyok polihisztor, csak jó történelemtanárom volt.

Bakai írta (2017.06.22. 17:32:16)
ámulattal szemlélem a gaács ur polihiszorságát, bizonyosan egy újszülöttel van dolgunk,mert kisebbségi ügyekben nem ismeri korábbi tudományos alapvetéseimet! csak annyit tudok, hogy pld Görögországban nem lehet pedagogus, aki nem ortodox vallású! volt alkalmam kirándulást tenni a gyönyörűséges Edessa városában, amelyik még 1910-ben 95%-ban bolgár volt, most pedig 97%-ban görög, a szép régi zsidó-negyed majdnem üres!!
Németországban!!! semmiféle nemzetiségi szövetséget nem engedélyeznek,csak a szudétanémetek ünnepelhetnek évente egyszer!egyik sem akar visszamenni Gdanskba!sorolhatnám tovább is, de minek?? ezért olvasom itten viszolyogva, hogy az erdélyi magyarokat mennyire elnyomják,jogtalanságban tartják!!a csángók pedig az istennek se akarnak magyarok lenni,bármennyire eröltetjük!!mindenki az Izsák-féle autonomiáért űvölt a holdra, pedig ötvenszer leírtam,hogy azonnal éhenhalnának!!! még mikulás sem hozna a puttonyban semmit,csak végtelen sírámokat!!

Mikulás írta (2017.06.18. 02:19:58)
Ez nem kisebbségvédelem, hanem az őshonos nemzet jogainak és magántulajdonának védelme a Balkánról bevándorolt rabló oláhoktól.

Szenvedő írta (2017.06.17. 20:48:16)
Kerülgetik,- mint a macska a forrókását!

Homo sapiens írta (2017.06.16. 13:25:03)
Teodor Melescanu, romania kulugyminisztere, helyesen allitja az EU alaptörvenyeinek hatasköret a kissebsegvedelmi es oktatasikerdesekben.

KERDES
Miert a magyar vezetö politikusok, Magyarorszag az EU-ba valo belepesi szerzödesben NEM követelte/kerte az EB-ot, hogy a kissebsegvedelmi es oktatasi törvenyek kiegesziteset az u n ./.clausula rebus sic stantibus-al ./.

Teljesen kizartnak tartom, hogy a magyar kormany es az Orszaggyules tagjai, NEM voltak tisztaban az EU alaptörvenyeivel.

De a 30 ezustpenz csengese, hangosab volt mint a Magyarorszagtol, brutalis katonaierövel elrabolt teruleteken elö magyarsag nemzeti es demokratikus jogaik letaposasa.

KERDES
V.Orban miniszterelnökhöz, Ön mint jogasz ismeri, hogy minden SZERZÖDEST lehetseges ujra targyalni, kulönösen mikor több millio nemzeti kissebseg jogaik gyakorlasat durvan torpedozak.

Obeliksz írta (2017.06.16. 09:59:06)
Magyarországnak a CEU egyetemmel való kapcsolatába beleszólás nem az oktatási rendszerbe való beleszólás volt?

Gaács Tibor írta (2017.06.16. 07:15:08)
Jó! nincs hatásköre, s az EB ne ugasson bele!Ez érthető. De akkor kár hazudozni a kisebbségek helyzetének példaértékű kezeléséről. Vagy NEGATÍV példára gondoltak?


Korábban írtuk:
Médiapartnerek
Hírlevél
Válasszon a listából:
Autonómia Ajánló
Dokumentum Életmód
Gazdaság Hátrányban
Hitvilág Jótékonyság
Kisrégió Kultúra
Környezetünk Közéletünk
Magyarország Mese
Mozaik Múltidéző
Néphagyomány Oktatás
Pályázat Publicisztika
Sport Társmagyarság
Tud-tech Turizmus
Unió Világ
Zenesarock

Az ön megszólítása:

E-mail:



Tükrözze híreinket
Legolvasottabb
Legfrissebb
Képtár

Képeket nézegethet
és tölthet fel ITT
A legsikeresebbek
Vélemény
Napló

[ Erdély Ma - egy szebb holnapért. Minden jog fenntartva. Impresszum ]
[ Az aktuális észrevételeiket, alkalmi tartalom-anyagokat ide kérjük.]
[ Az Erdély Ma tárhelyét és naptárait a Next-IT biztosítja. ]
[ Székely Termékek Webáruháza | Háromszéki falvak | Játékshop webáruház és játékbolt ]
Hirdetés

  kurultaj     szász jenő     csárdáskirálynő     interjú     az mpp közleménye     ojtoz     haromkut     csángóföld     londonban     mi nem ünnepelünk     tan     gyergyó, csík     fehér-fekete fotók     székely     bán zsófia     aut     kövér lászló     bbte     autópálya     háromkút iskola adomany  
Kulcsszófelhő