Archívum2010.01.27 | 19:02 Beidézték a rendőrségre a székely zászlót kitűző makfalviakat
KÖZLEMÉNY
Csütörtökön, január 28-án délelőtt 10 órára a Magyar Polgári Párt községi önkormányzati képviselőit beidézték a makfalvi rendőrőrsre.
A hajdani rendőrállam emlékét idézi a hatóság „meghívója”, melyen fenyegetésképpen szerepel a meg nem jelenés esetén kiróható büntetés, de hiányzik a beidézés célja, oka.
A nyilvánvalóan megfélemlítés célját szolgáló eljárás, valószínűsíthetően a Makfalva polgármestere által, a székely lobogó ügyében letett, feljelentés nyomán született.
Köztudomású, hogy 2009 december 23-án a Magyar Polgári Párt makfalvi szervezetének önkormányzati tanácsosai kitűzték a székely lobogót Makfalva polgármesteri hivatalának homlokzatára. Az eljáráskor tiszteletben tartották a nemzeti szimbólumokra vonatkozó, érvényben lévő törvényeket, ennek ellenére a Zsigmond Vencel, feljelentést tett ellenük a rendőrségen. Tettével, Makfalva polgármestere lett az első ember Romániában, aki eljárást indíttatott a székely lobogó ellen. Hargita és Kovászna megyék hajdani prefektusai csak fenyegetőztek, de Zsigmond Vencel a janicsárok elkötelezettségével támad saját nemzete szimbólumaira.
Nincs információnk arról, hogy a feljelentő jelen lesz-e a meghallgatáson, de a beidézett önkormányzati képviselők készségesen állnak a sajtó rendelkezésére az eljárás után.
A Magyar Polgári Párt Makfalvi Szervezete
Archív cikkekhez nem írható hozzászólás!matyi írta (2010-02-17 18:34:05)
Mikorra várható eredmény?Valaki nem tudja?
Háromszéki írta (2010-02-13 23:37:53)
Örülök, hogy gyűlünk! Talán klubot alakíthatnánk, mit szóltok? ;)
tizedes írta (2010-02-13 19:48:04)
Sylvain,Háromszéki-csatlakozok.
Háromszéki írta (2010-02-13 17:46:22)
Sylvain! Minden szavaddal egyetértek! Ez a helyes hozzáállás, minden székely-magyar így kéne gondolkozzon! A "merjünk kicsik lenni" nagyon elharapódzott nálunk és ez nem vezet jóra!
Azoknak, akik "mernek kicsik lenni" üzenem, hogy ha már internet-hozzáférésük van, kicsit nézzenek utána a saját népük történelmének és húzzák ki magukat! Van mire büszkék legyünk és semmi nem támasztja alá azt, hogy a megszállók előtt hajlongjunk! Igenis kell nekünk autonómia és ezt nem kérni kell, hanem követelni, mert megillet minket!!! Ezt tudják a románok is, de amíg meghunyászkodva kunyerálunk, addig nem fogják megadni...
sylvain írta (2010-02-13 12:37:39)
Bocsánatot kérek a moderátortól, ha megsértettem, de kiakadtam látván, hogy kapom a válaszokat de az én válaszom nem kerül fel. Ezentúl nem fogok linkeket feltenni.
Köszönöm SZITTYA, Isten áldjon téged is, testvérem! Adja Isten, hogy egyre többen vegyék észre azt, hogy érdemes magyarnak és székelynek lenni és érdemes, hogy kérjük a jogainkat.
PINTYŐKÉnek és a többinek: attól lesz jobb ha autonómiánk lesz: 1. hogy nem jutunk oda, hogy ne merjük magyarul kitátani az utcán a szánkat, 2. minden pénzünket nem fogja elvenni Bukarest, tehát ezt felhasználhatjuk a saját érdekeinkben. Épp azért van ilyen sz@rban Székelyföld, mert minden pénzét Bukarestbe kell küldje, onnan pedig ennek csak egy töredékét kapja vissza, a többit a kormány a moldvai megyék felemelésére és a"Pruton túli testvéreink" megsegítésére költi. Miért? Mert nincsen autonómia. Autonómia nélkül hiába várjuk, hogy Basescuék vagy a soron következő magyarellenes gárda pénzt küldjön Székelyföld felemelésére. El kell érjük az autonómiát, ami azt jelenti, hogy pénzünk itthon marad, amit magunk céljaira használhatunk. Látszik, hogy sokan nem tudnak semmit arról, hogy mit jelent az autonómia. De ez, mint már mondtam nem mások hibája, hanem maguké, akik nem néznek utána. És HELLO, ha nem tudnak róla semmit, akkor miért nem hallgatnak, miért beszélnek itt róla mint valami rosszról? Vajon azért, mert a helyi udemeristák rémisztgetik őket? Hmm, elég logikusnak látszik ez
Nézze meg mindenki az európai autonómiákat , pl. Katalónia, Aland szigetek: azok az illető ország legfejlettebb, legjobb életszínvonalú vidékei. Miért? Azért, mert a pénzük otthon marad!
HELLO, én nem vagyok semmilyen pártnak a tagja, csak látom mi folyik itt. Tudom azt is, hogy az MPP sem jobb a deákné vásznánál. Hát nem az autonómiát ellenző Basescut támogatta? Nekünk székelyeknek nem pártokra kellene szakadnunk, hanem minden pártérdeken felülkerekedve, saját érdekeinket a pártok asztalára téve, azokat kényszerítsük arra, hogy érdekeinket a parlamentben képviseljék. Ha pedig nem akarják, akkor keressenek más támogatót. ÉS ne gondoljátok azt, hogy az egyedűli esélyünk az, ha a parlamentben képviseltetve vagyunk. Ha Székelyföld minden lakója egységesen kiállna az autonómiáért, 800 000 aláírást a parlament és az EU elé nyújtana, ha minden hónapban egyszer ezrek gyűlnének össze valamelyik településre, vagy netán több településre békésen tüntetve az autonómiáért, akkor felhívnánk a figyelmet arra, hogy mi mit akarunk. És egy tömbben élő 800 000 ember akarata számít. Csak azok nem kapnak, akik hallgatnak vagy akik azon vitatkoznak, hogy mit akarnak. De ha magyar emberek egyfolytában megkérdőjelezik az autonómia jógosságát, akkor itt nem lesz semi csak beolvadás a románságba.
Pintyoke írta (2010-02-12 16:29:49)
Ez itt a nagy kerdes az autonomia kapcsan.Mitol lessz jobb?errol senki sem beszel,csak minden aron kerjuk az autonomiat.Miert?talan ettol lessz jobb a megelhetesunk,tobb es jobb munkahelyek lesznek?Amikor mindezeket a kerdeseket ,es azokat a kerdeseket amelyeket Katalin irt,tisztaztak es a valasz "igen" akkor kerhetjuk az autonomiat.Csak van egy nagy bukkeno,ezert senki sem valal ,es nem is valalhat, feleloseget.
Katalin írta (2010-02-12 10:36:40)
Sokan szeretnenk tudni az autonomia elonyeit es hatranyait,kedves sylvian,arrol nem beszel senki,hogy honnan lesz penz a nyugdijakra ,egeszsegugyre,tanugyre,rendorsegre stb???Csak nem gondolja ,hogy az adokbol?A nagy cegek s a Bankok Bukarestben vannak bejegyezve s oda fizetik az adot.
hello írta (2010-02-12 08:25:34)
Az oke hogy mennyi beszelgetes meg cikk volt az autonomiaval kapcsolatban meg kerekasztalbeszelgetes. De ezekrol az egyszeru "paraszt" ember szerinted hogy szerezzen tudomast? Az internet!! A falvakban elok 80% nem jut internet kozelebe!!! Tevedsz en nem ellene vagyok az autonomianak es nem is vegzett rajtam fejmosast az RMDSZ! Es nem is akarok senkitol dicseretet foleg toled nem, mert nagyon elfogult vagy! Sot azt kivanom hogy keruljetek hatalomra hogy meglassatok , hogy szoban nagyon konnyu cselekedni de tettben nagyon nehez!!! Biztos vagyok benne , hogy ha tobbet tennetek ti a magyarokert nem lenne az annyival tobb mint ahogy allitjatok mert nem annyira konnyu az mint elgondoljatok!
Szittya írta (2010-02-11 21:00:07)
Ha egymillió erdélyi magyarnak legalább az egyharmada rendelkezne olyan egészséges és kitartó önazonosság-tudattal, higgadt tisztánlátással, mint ez a "sylvain" atyánkfia, akkor már régen nem itt tartanánk !
Ezt a kis országot most nem így, hanem Erdélyországnak hívnák, hivatalos magyar nyelvvel és székelyzászlóval !
Isten áldjon meg SYLVAIN !
Hargita írta (2010-02-11 20:06:47)
Tisztelt Sylvain!
Nem tartozom a Szerkesztőséghez, még az ismeretségi köreikhez sem. A neveiket sem tudom. Ilyen alapállásból engedjen meg egy kiigazítást: az erdély.ma nem vádolható RMDSZ-pártisággal, nem vettem észre az RMDSZ iránti pártosságot. Az tűnhet pártoskodásnak, hogy az RMDSZ szerepel a legtöbbet. Enmnek a magyarázata az,hogy: ők vannak a legtöbben és ők a legaktivabbak - igazi közszereplők már csak a kormányrészvétel miatt is.
szerkesztő írta (2010-02-11 19:56:49)
Kedves sylvan!
Csak a hozzászólásba betett link okozott egy kis dilemmát, de már olvasható.
sylvain írta (2010-02-11 12:08:31)
Kedves moderátor, miért nem közölte a tegnapi hozzászólásomat? Talán azért, mert nem az Rmdszt éltettem? Kérem szépen, legyenek pártatlanok és engedjék meg, hogy mindenki mondhassa el a véleményét, ne juttassák eszünkbe a jóemlékű kommunista diktatúrát. Próblémáinkat csak úgy tudjuk megoldani, ha el tudjuk mondani amit gondolunk, de úgy látom, hogy itt csak egyesek mondhatják el amit akarnak éspedig azok akik az Rmdsz kétszínűségét képviselik. PS. A hozzászólásomban nem használtam semmilyen sértő kifejezést.
Ella írta (2010-02-10 19:00:38)
Szolokma!Te beszélgetsz gerincességről és loccsanásról???Az erőszakot már nem is irom!Makfalvi szinten éppen az a gond,hogy erőszak,zsarolás,fenyegetés azon emberek fele akik nem a ti aljas,hazug politikátokat folytatja.Az egész RMDSZ választásotok egy nagy csalás volt,amelybe a körzeti elnököt(BÁN MÓZEST) is parancsszóra belerángattátok.Csak az olyan pénz és titulus szomjas embereket zavar az a zászló,mint ti amilyenek vagytok és meggyőződés,hogy akkor is zsarolni és fenyegetni fogjátok az embereket aki ki meri tenni a zászlót a saját házára a Bulibasa és a Bulibasáné jóváhagyása nélkül.Mindenkinek egyszer lemegy a csillaga.....csak nem mindegy,hogy mikor és hogyan,ezt véssétek az eszetekbe.
sylvain írta (2010-02-10 14:36:11)
Kedves szolokma, én Székelyföldnek akarok teljes területi autonómiát, és minden erdélyi magyarnak személyi és kulturális autonómiát. Nem akarom taglalni megint, hogy miért, már fáj a kezem, annyiszor leírtam, csak annyit, hogy ha nem lesz itt autonómia minél sürgősebben, nem fog beletelni 20 év és a románság többségbe lesz Székelyföldön, mert egyfolytában költöznek be, lásd Marosvásárhely és Sepsiszentgy esetét. Ami hello-t illeti. Arról, hogy mi és miért kell nekünk az autonómia már a 90-es évek óta 100 meg száz előadás, cikk jelent meg, kerekasztalbeszélgetés volt. Tehát akit érdekelt ez, az teleolvashatta volna magát, vagy részt vehetett volna az előadásokon. S ha nem tette, ott van az internet és bepotolhatja eddigi kihagyását. Mit akarnátok, hogy minden egyes házba küldjenek valakit, aki az autonómiáról fog felvilágosítani? Előny, vagy hátrány van-e az autonómiából? És mi hátrány lenne? Az, hogyha elmész mondjuk a törvényszékre nem fog kelleni románul gagyogj és kinlódj, hanem az ottaniaknak kötelessége lesz veled magyarul beszélni. Minap Sepsiszentgyörgyön a Billa áruház román alkalmazottjai kicsúfolták azokat akik az üzletben magyarul beszéltek. Ha autonómia lenne, kötelesek lennének megtanulni magyarul és ahhoz aki magyarul szól hozzájuk, magyarul válaszolni, mert a magyar nyelv hivatalos lenne Székelyföldön. Ha pedig megsértenének magyarságodban, törvénybe adhatnád. De ma már oda jutottunk, hogy Kézdivásárhelyen azért késelnek meg embereket, mert magyarul beszélnek. Lásd: http://...[xxx Link nem megengedett! Bárki rákereshet. xxx] És ez csak az egyik ilyen eset volt. Készüljetek fel, hogy egy-két év múlva Makfalván is beverjék a képeteket azért mert magyarul mertek beszélni.
Ha Székelyföldön autonómia lenne, nem hoznának román rendőröket a faluba Olténiából és Moldvából, hanem helyi rendőrök vigyáznának a falu lakósainak biztonságára, olyanok, akik meg is értik mit szólsz hozzájuk. És köteles lesz mionden román alkalmazott, hogy megtanuljon magyarul. Hát ha az itt véleményüket kifejtők közül egyeseknek ezek a dolgok hátrányt jelentenének, akkor megint csak Gyurcsány bölcs szavait idézném:” akinek ez nem tetszik az elmehet”.
A zászlós űgy előtt mik voltak a falu lakói, nem voltak székelymagyarok? Románok voltak talán? Igenis mindenki székelynek tartotta magát a faluban, kivéve olyanokat mint ti, csak nem volt miért ezt nagy dobra verje. Senki sem áll ki a háza elébe és kezdi kiabálni, hogy” Hé emberek, én székely vagyok!” Látom, hogy az udemeré jó agymosást végzett egyeseknél, már azt is letagadtatta velük, hogy székelyek. Hát akkor nem kell csodálkozni azon, hogy kampányt indítanak a székely zászló ellen, amely védelmében a történelem folyamán megannyi ősünk adta életét csatákban, és meghurcoltatják azokat akik kitűzik azt oda, ahol a helye! Az Rmdsz már 1001.-szer bebizonyította, hogy ellensége a magyarok fennmaradásának ezeken a vidékeken. Vagy talán nem elég bizonyíték ez az eset, vagy az, hogy a választások előtt mindig nagy dérrel-durral kijelenti, hogy harcol az autonomiáért és ahogy a hatalomra kerül mindent megtesz, hogy azt megakadályozza. Az ősszel pl. azt mondta, hogy össze fog fogni a magyar erőkkel egy nemzetgyűlés megszervezése érdekében, most pedig azt mondja, hogy semmi köze hozzá. Aki ezt nem látja, vagy baj van vele, vagy pedig az az érdeke, hogy a székelymagyarság megszűnjön létezni.
Kérdés: hello, szolokma, magyar nep, nem tetszik nektek a székely zászló? Hát akik azokat védik, akik a saját nemzetük zászlaját meggyalázzák, milyen szavakkal illesse az ember? Dicsérő szavakkal? Ha dicséretet akartok, akkor forduljatok inkább a Romania Marehoz, Vadimhoz, azok biztosan megdicsérik ezt a magyarellenes tettet, de tőlem és más, magát magyarnak tartó embertől ezt ne várjátok!
szolokma írta (2010-02-09 15:55:41)
Kedves sylvain, Makfalvának akarsz-e külön autonómiát, vagy az egész erdélyi magyarságnak, mert a kettő nem ugyanaz? Ki kell tenni nyugodtan minden házra a zászlót, de az autonómia ott kezdődik, hogy nem loccsansz ide-oda, ilyen olyan párthoz, hanem gerinces vagy, autonóm, és kitartasz az elveid mellett. Az elveidben pedig nem szerepelhet a másik kiátkozása, sem az erőszak... Tudod a mondást, nem az a csepp pálinka, de az embert bántsa...
hello írta (2010-02-08 09:59:56)
Magyar nep-nek igaza van!!! Amig nem tortent meg ez a zaszlos historia senki nem tartotta szekelynek magat a faluban!!! Ez az igazsag!!! Ugy el vagytok az autonomiaval pedig eloszor a nepet kellene felvilagositani felole. mert 1%-a se tudja mi az elonye vagy hatranya!!! Azzal hogy ennyit emlegetitek nem lesz jobb! Nem emlegetni hanem felvilagositani kellene eloszor. Csak azert fujjatok fel ezt az ugyet hogy hirnevet szerezzetek ez a szomoru igazsag!!!!
sylvain írta (2010-02-07 21:23:05)
Magyar nep, igazad van abban, hogy mindenki ki kellene tűzze a házára a székely zászlót, ez tényleg szuper ötlet. Ezzel is mutatnánk, hogy igenis székelyek vagyunk és nem tagadjuk ezt meg. De ahogy a szavaidból én kiolvasom neked már ott lobog a házadon a zászló, de nem a székely, hanem a román!!!! Ha neked nem jelent semmit az, hogy a székaly zászlót meggyalázzák és megfélemlítik azt, aki olyant tesz ami nem ütközik törvénybe, akkor azt ajánlom neked, amit Gyurcsány: "ha nem tetszik, el lehet menni". Ha az olyanok mint te elmentek volna mondjuk 10 évvel ezelőtt, akkor már rég autonómiáank lenne.
Magyar nep írta (2010-02-07 00:16:50)
Hetfotol olcsobb lessz a kenyer vagy masvalami????En magyar vagyok de nekem olyan mindegy hogy a tanacson ott az a zaszlo vagy sem. Nem erdekel engem eggyik part sem de ez a zaszlo historia egy kicsit mar kezd sok lenni.Meghogy hetfon zaszlo kituzes....Lessz amin mulasson megint egy ideig a falu.Ha nektek ennyire hianyzik miert nem latni kituzve a hazatokon???
sylvain írta (2010-02-06 15:32:41)
"Hétfőn reggel 10 re gyertek demonstrálni a tanács elé és tegyük vissza a zázslót, irjunk ki népgyülést."
Igazad van bébi! Az aki otthon marad az hallgatólagosan beismeri, hogy számára a magyarság és a székelység fabatkát sem ér! Tehát mindenki, aki számára a nemzete jogai és jövője számítanak, az legyen ott!
toducz endre írta (2010-02-06 13:05:53)
Könnyű Katát táncba vinni, ha a polgármester is akarja.
Kata írta (2010-02-06 12:53:02)
Kata!Az igazság majd nektek fog fájni,amikor ha hamarabb nem is de két év múlva ki kell menjetek az utcára.Nem szószerinti bántásra értettem amikor leirtam,de a vakság már azt sem engedi vagy egyéb,hogy értsd meg amit irok.Egy polgármestert az emberek választanak,ha nem sértlek meg!!!!De nem azért,hogy reszkessenek amikor valami gondjuk van odamenni hozzá.Ne beszélve arról,hogyha nem egyezik a vélemény akkor elútasitjuk,hogy menj azokhoz akikkel puszipajtás vagy,meg ha éppen az utcán kérdezel valamit tőle akkor nem áll meg,hanem megy elöl és a személy fut utána amig elmondja a baját mint egy piszli kutya,mert nem hajlandó normális beszélgetést folytatni az emberekkel,csak olyanokkal mint te és társaid.Elmondom azt,hogyha másként nem is jutunk előbbre mint ahogy irod,de legalább nem fognak utánunk köpdösni az emberek az utcán de viszont utánatok igen.Tartsatok ki nyugodtan az elveitek és a polgármesteretek mellett.
bébi írta (2010-02-06 09:31:09)
Hétfőn reggel 10 re gyertek demonstrálni a tanács elé és tegyük vissza a zázslót, irjunk ki népgyülést.
EMO írta (2010-02-06 00:07:54)
Na mi a problem Kata,faj az igazsag ???ugylatom teged is erint hisz egy csalad vagytok.Mar regota ismerjuk a polgarmestert es erdekes modon nincs arol tudomasom,hogy valakit bantott volna.Veletek az a baj hogy mar nem lattok ki a fejetekbol a roszfeleseg miatt.Mar ertsetek meg hogy nem fogtok elobre jutni ezzel soooooooooha......
Kata írta (2010-02-05 13:29:53)
A falu szulottjenek!Az alpolgármester lenne az egyetlen akinek csődbe ment a vállalkozása????????Szánalmasok vagytok ilyesmivel foglalkozni.A Cerceluska (alpolgármester asszony cégje )is bebukott de azt senki nem mondja mert a felettese megtiltotta,hogy beszéljetek.Szerencsétek van azzal,hogy a férj nagyon rendes és ezért mindenki tartózkodik,hogy leirjon egyes dolgokat,mert félnek,hogy kicsavarja mindkettő nyakát(mondjuk meg is érdemelnék).Az egyetemről meg csak annyit,hogy számoljatok,hogy a községi MPP-ben hány egyetemet végzett van,meg az RMDSZ-ben és akkor majd gondolkodhattok.Azért teljesen fölösleges egyetemet végezni,aki ilyen példát mutat az embereknek,mint a két elöljáró.Igazat adok a falu szulottjenek,térjen vissza mindenki a szakmájához,mert még az állatokkal sem bánnak úgy,mint ahogy bánik az emberekkel a polgármester.
braveheart írta (2010-02-04 14:06:55)
Hát amint látom nem sokan olvasták el (vagy nem értették) meg az utolsó kommentemet! Vagy talán önök szerint igazi székelyekhez méltóak a fenti kommentek (egymás rágalmazása)? Szerintem itt kulturált emberek módjára kellene érvelni pró-kontra zászló ügy (amit szerintem nem kellett volna le venni!) és ami még ide kapcsolódik és nem egymást sértegetni meg rágalmazni!
Aztán meg aztán ne várjuk el a disznótól, hogy beszéljen mert úgy is csak röfögni tud. Na meg sz
.ba turni. (Akinek nem inge ne vegye magára)!!!
A falu szulottjenek írta (2010-02-04 13:57:13)
Ha arrol beszelunk hogy mindenki terjen vissza a szakmajahoz akko jogg ha megemlitsuk azt is hogy a mpp-s vezetok hova kell visszaterjenek. Ja majd elfelejtettem ,hogy az alpolgarmesteretek nincs hova visszaterjen mert csodbe vitte a gater es a bank elvette. A polgarmesterjeloltetek se nagyon van hova mert mindennel felhagyott mert egy kis valalkozast sekepes sikeresen vezetni! Ezeket akarjatok a falu elere akik a sajat hazuk tajan se tudnak gazdaskodni?
Valasszatok ertelmes vezetok es akkor lehet esejetek a valasztasokon! Talan egy ket egyetemet vegzett ember se jonne rosszul a partotok elere! Csak gondoltam ezeket megemlitem hamar a hovatartozasokrol beszelunk!
megfigyelo írta (2010-02-04 13:25:07)
En nem szeretnek senkit gyalazni es batoritani sem!
Csak azt szeretnem megkerdezni hogy eddig hol voltak a nagy szekelyek? es miert vagyunk szekelyebbek ha kint van a zaszlo? Szekelynek es magyarnak tartsu magunkat a vilag elott de igazabol mit gondolunk? az iden egyszer magyarnek kellett lenni ertunk, a faluert egy sajnalatos eset miatt! Kerdesem az lenne hogy hanyan voltatok ott, parttol fuggetlenul? eljott a tettek ideje de sajnos kevesen voltak akik a tetteket valaltak!!! Ezen is el kellene gondolkodni!!!! Csak azota lett makfalvan mindenki nagy szekely amiota ez az ugy megtorten! addig kik voltunk? Hiba nem hiba amit a polgarmester elkovetett nem az en tisztem eldonteni es nem is a tietek.
fugyesz írta (2010-02-04 12:40:45)
hat igy van ez a polgármester a falupenzen jaratja a kedveset igy nem jut penz a tanacsosoknak sok buzi az egesznem
Dózsa írta (2010-02-03 13:21:32)
tulipan-Az "új" utcára gondoltál?
Sk írta (2010-02-03 09:59:25)
Harcoltok a semmiert!Ez mindket felre vonatkozik.Egyebkent mindenki azzal k..fel akivel akar, ez maganugy.
Kincsőke írta (2010-02-03 09:53:19)
Talán álmatlan éjszakái vannak szegény pintyokének???
Hát lehetnek is iyen viselkedéssel és hozzáállással... Nem tiszta a lelkiismerete??? Jól rányomta bélyegét a környezete!
Tulipán, Kata, makfalvi, Dózsa, köszönöm, hogy megválaszoltatok pintyokének - így nekem már szóra sem kell méltatnom! Nem szívesen csevegek hozzá hasonlókkal...
Dózsa írta (2010-02-02 19:29:49)
Kicsi madaram"pintyoke"!Te nagyon elszálltál!Azt gondolod,hogy az itt megjelent hozzászólók,mind hatalmat akarnak,a ti két meleg(már kezd fórró lenni) széketeket akarja(mert itt egyetértek a Kincsőke"saccolásával").Nem értek egyet abban sem,hogyha itt valaki elitélte a polgárm.... tettét az már empépés,ha meg védte az eremdéeszesm még létezik élet a kettő között is.Kicsi madaram,ha ilyen későn még fenn vagy,orvoshoz kellene fordulj,mert nem jó!
makfalvi írta (2010-02-02 18:12:57)
Elore RMDSZ,igazad van pintyoke.
Kata írta (2010-02-02 15:07:03)
Kedves Pintyőke!Az RMDSZ már ennél jobban nincsen ahová lealacsonyodjon helyi szinten.Itt csak addig lesz RMDSZ ameddig a polgármester még zsarnokoskodik,mert az RMDSZ elnökasszonya,aki egyben az álnok alpolgármester asszony is csak halvány őszirózsa a szervezet élén, akinek sikerült tönkre tenni az RMDSZ et is meg a községet is.Köszönjük neki.Most is gyalázatos módon jár dolgozni,holott törvényszéki döntés van,hogy őt nem illeti a szék,és várja,hogy a kedvese intézkedjen,hogy ne kerüljön ki.Vajon ezt is.......hogyan magyarázza meg a férjének,miért küzd orrvérzésig érte a polgármester????Hogyan magyarázza meg a polgármester a lányainak,feleségének és majd az unokájának ,hogy bemocskolt egy községet egy élősködő,kihasználó,nőért akit előléptettek egy pár évvel a semmiből és most titulusra vágyik .Kiváncsiak vagyunk,hogy mit szól a lánya aki a magyarság szivében él GYIMESBEN , a rasszista apja viselkedéséhez???Be engedik még ezt az embert abba a faluba?és ez mind az alpolgármester asszonynak köszönhető aki a t...étől vezeti az polgármestert és képes már ölni is az asszonykáért.Mégis az MPP sek vágynak hatalomra?
tulipan írta (2010-02-02 13:05:56)
Hajra RMDSZ,veletek van mar az egesz utca nepe,gratulalok pintyokenek, hat milyen igaza van!!!
kincsokenek írta (2010-02-02 12:33:23)
Nem az vagyok akinek gondolsz, sajnalom de vannak rajta kivul meg rengetegen ebben a faluban akik titeket olyannak tartanak mind............,hogy meg a beka segget sem eritek fel,sok selejt....
Kincsőke írta (2010-02-02 09:32:17)
pintyoke - neked nem kell lealacsonyodnod, ugyanis ott vagy lent valahol mélyen a béka segge alatt... te beszélsz csőcselékről? A szégyentelen stílusodból kiindulva arra saccolok, hogy akár
az ál alpolgármesternéné asszonyság is lehetsz... Nem hiszem, hogy lenne még egy ilyen buta némber Makfalván... Elég szégyent hoztál te meg a hozzád hasonlók arra a drága kis falunkra - ezt már nem lehet fokozni! Ki vágyik hatalomra? Szerintem az aki nap mint nap beül az alpolgármesteri székbe és a más helyét bitorolja... Ekkora baromságot!
Fenyő írta (2010-02-02 09:26:21)
Te jó ég!És ez volna,ilyen volna a polgáriasodó Erdély,Székelyföld?
Áradáskor mi is kerül fel a víz felszínére,na mi is?
pintyoke írta (2010-02-02 00:54:19)
Makfalvara szegyenthozo mpp-s csocselek,latszik a leirott szovegekbol hogy hatalomra vagytok ,de nem sikerul ,hala Istennek.Ahogy olvasom oket mind az az erzesem hogy majd kihasadtok a meregtol , mar azt sem tudjatok hogy milyen uj szoveggel ajatok elo.Latom az RMDSZ -esek normalisan kezelik a hejzetet,nem alacsonyodnak le a ti szintetekre,ez csak termeszetes....Ha mar irok akkor uzenem az alabbiaknak,hogy ti is popsinyalok vagytok csak a masik oldalon...Szegyejetek magatokat.
A falu szülöttje írta (2010-02-01 23:08:45)
Hajrá makvalvi M.P.P.!!!
Mindig is büszke voltam szülőfalum és annak lakóira...de most gyerekkorom emlékei kísértenek,ami a letűnt kommunista korszakot eleveníti fel,aminek már gyerekfejjel elemi iskolás koromba szenvedő alanya voltam,mivel szüleink nem voltak az akkori rendszer szekértolói.Ezért nekünk gyerekeknek már az iskolába és utána is megkülönböztetésben volt osztályrészünk.
1948-ban az államosításkor amikor már 7 éves voltam,jól emlékszem arra,hogy a Polgármesteri Hivatal ahol Zsigmond Vencel dőzsől aki a falu lakosságát megosztotta,összeugrasztotta a politikai ambiciójával,az ehhez hasonló aljas gerinctelen emberek űzték el a faluból az épület volt tulajdonosát "Barta ügyvédet" és családját.Az akkori elkövetők ismerősök voltak és utódaik közül még élnek a faluban.
Szégyen gyalázat,hogy Zsigmond Vencel a falu szülöttje!Milyen pofával néz a makfalviak,szolokmaiak,és abodiak szemébe,vagy nem gondol arra,hogy a polgármesteri szék elvesztése után továbbra is makfalvi lakos akar maradni? Ha annyira akar dolgozni,térjen vissza a szakmájához,herélje,miskárolja a disznókat,ondózza a teheneket és hagyja békességbe élni a falu népét!Így is elég szégyent háborúságot hozott a falura amiről rádió,újság bőven beszámolt...
Áron írta (2010-02-01 22:34:38)
Ennél alább vajon lehet-e süllyedni? Trăiască Uniunea Democrată a Muncitorilor din Rom'nia
toducz endre írta (2010-02-01 21:27:30)
Kedves sagi, a merevdéesz állatorvosokkal "kezelteti" a környékbeli magyarságot.
Szityya írta (2010-02-01 21:07:06)
Arra, hogy Románia területén nem lesz semmiféle Székelyföld Autonóm Régió az UDMR a garancia !
Nem Zsigmond Vencel nyugalmazott állatorvos, stb., az egyetlen aki, az UDMR vezetőségéből kimutatja a foga fehérjét. A csúcsvezetésben is hemzsegnek a renegátok, kollaboránsok, mert ők "értik az idők szavát", ezért nem a saját földjén szabad azékelyek/magyarok akarnak lenni, hanem csak: lehetőleg "a közösség szolgálatából" itt és most jól megélő "rátermett fennforgolódók", örök előljárók.
Amíg az ilyen Bukarestnek tetsző mentalításra finoman kiszelektált tenyész-hibridek kapnak (hogy-hogynem ?!) mindenfelé bizalmat és vezető szerepet, addig nyugodtan kihalhat erdélyből a magyarság abban a -- porhintésnek, választási maszlagnak jól bevált Autonómiát is emlegető/reméltető -- beetetett tudatban, hogy jó kezekben van erdélyi magyar sorsunk és jövőnk.
Hát sajnos valós Autonómia nem lesz, mert az UDMR-sek igen nagy része nem erre esküdött fel, hanem a román zászlóra, már többszőr és többféleképpen is...
A székelyzászlót meg vagy kényszeredetten vigyorogva megtűrik, vagy belűlről feltörő őszinte indulattal : l e v e t e t i k. Lásd a doktor urat !
Volna közöm Makfalvához írta (2010-02-01 20:19:38)
ez a zsigmond venci(azért kis betűvel,mert kis ember őkelme)sikerült beírja magát a legutáltabbak névsorába!!!Ja ,hogy nincs ilyen? Dehogy nincs,csak eddig nem jegyezték őket!Hát itt az ideje elkezdeni!Majd díjakat is osztogathatunk,mondjuk úgy négyévente!
sagi írta (2010-02-01 17:37:22)
polgarmester haver kelemen ataval -megyei rmdsz ,ezert biztos a portaja. az alpolgarmester aszonyt meg kell kerdezni hogyan mertek az erdot szolokma fele a foloteseval ,es ki volt folul es akik arra jartak mit latak a piros loganba .
Marosszéki írta (2010-02-01 17:13:01)
Tényleg nem lehet levelet küldeni a megadott cimre ennek a embercsökevénynek. Megpróbáltam én is, de sikertelenül.
De ha már megint itt vagyok, kivánom... Makfalvának, hogy minél hamarabb ott lengjen büszkén drága székely lobogónk az önkormányzat épületén, sigismund ventelt pedig kisérje egész hátralévő életében egész nemzetünk utálata és megvetése.
Gyergyoi szekely írta (2010-02-01 06:56:44)
Hogy tud a makfalvi szekelyek szemebe nezni egy ilyen alak ? Szamuzni kel az ilyen RMDSZ-es arulokat a Szekelyfoldrol !
Kincsőke írta (2010-02-01 00:40:03)
Olvastátok Árus Zsolt blogját? "Makfalva - a szégyen csúcsa" címmel??? Nagyon jó!!! Ajánlom szíves figyelmetekbe!
Kincsőke írta (2010-02-01 00:25:53)
Kedves Tar Kincső!
Elnézésed kérem, ha kínos helyzetbe hoztalak... Nem volt szándékos! Remélem senki sem gyanusít azzal, hogy én - te vagyok... Nekem vannak ékezeteim...
És ha már írok - Gratulálok Vass Lorándnak!
Ügyes vagy Loránd! Hajrá!!!
elszármazott írta (2010-01-31 23:29:23)
szégyen s gyalázat,Zsigmond Vencel talán egy saját zászlót akar kitenni.
Tar Kincso írta (2010-01-31 22:15:39)
Igazabol nem szeretnek a cikkel kapcsolatos velemenyt nyilvanitani, viszont megszeretnem kerdezni, hogy kicsoda a Kincsoke nevezetu hozzaszolo a felreertes elkerulese vegett, hiszen nincs tudomasom ilyen nevezetu szemelyrol kornyekunkon. Ha ez visszaeles akar lenni, akkor nagyon sajnalom, hogy egyesek nem merik felvallalni onmagukat.
xy írta (2010-01-31 18:13:18)
Moderáltok-moderáltok?Szurkolok azért, hogy jól haladjatok.Nem segíthetnék esetleg valamiben.Szivesen teszem,csak szóljatok.
A Németh Zsolt öccse apósának a bátyjának az öccse vagyok írta (2010-01-31 16:53:18)
Ugye tudod kiről van szó te rokoni kapcsolatokért rajongó EGY SZÉKELY-KÉM?Mert én a te kilétedet csak találgathatnám,ha lenne hozzá kedvem.De nincs.Ugyanis eddig úgy tudtam, hogy egy székelyhez kell tartozzon gerinc és név.Úgy tűnik ezek az alkatrészek nálad nincsenek meg.A székely virtusodból csak annyira futja,hogy miközben a mások nevét bemocskolod, azalatt a tiedet gondosan eltitkold?Mint a KÉM-eknél?S minthogy a technika mai szintjén csaknem minden lehetséges,úgy hiszed már meg is székelyesítetted ezt a módszert.Sőt,hogy ezáltal egy gondosan megőrzött,a harmadik évezredben is ápolandó értékes ősi székely hagyományt művelsz tovább.Én pedig úgy gondolom,hogy bárhová sűllyedjünk is,az ilyen álnév mögött lapuló,nevenincs, mocskolódó székelyből még ez az EGY is iszonyúan sok ennek a jobb sorsra érdemes kicsi nemzetnek.Ezért tartom nagy bajnak azt,hogy pillanatnyilag-legalábbis e lista szerint-az ilyenek vannak elsöprő többségben.De talán lesz ez még másképp is.
Csíki Székely írta (2010-01-31 13:05:09)
én már írtam arra a címre,de valamijen okból nem elérhető, vagyis nem müködik ez a mail cím, igazad van Manticore, valodi vénkomunista arc, ha az akasztofára nem is juthat, de legalább nyugdíjazhatnák.....
1 vásárhelyi békesség írta (2010-01-31 11:17:20)
"Ne hagyd elveszni Erdély, Istenünk!"
Manticore írta (2010-01-31 10:47:31)
Megnéztem a pofát Makkfalva honlapján. Tipikus vénkommunista arc. Javaslom írjunk neki szemrehányást az ott megadott e-mail címre!
xy írta (2010-01-31 09:33:50)
he he he
orhidea írta (2010-01-30 22:05:14)
Kedves Emo!
Az a helyzet,hogy ők vezetői beosztásban vannak ,nem pedig a Love Story forgatásán.Nekik kellene példát mutatni az embereknek nem pedig vissza élni a hatalommal.Arra egyik sem gondol.hogy még itt kell éljenek a faluban és az utcán végig kell menni.Vagy többé nem mennek ki az utcára?Mindkettő családját sajnálom,mert nagyon rendesek,hogy ezek ennyire félre tudják vezetni őket és nem veszik észre,hogy mi folyik köztük és egy egész község issza a levét.
sic2 írta (2010-01-30 20:33:32)
Minden elismerésem Vas Lorandnak ! Ilyen jol megfogalmazott irást ritkán olvas az ember . Kincsőkének igaza van k..vák mindig voltak és lesznek és nemegy hivatalnál van ez igy sajnos ,ahol a polgimajsztert a tö..kénél fogva vezetik de még Napoleon is igy vesztette el a háborut !
Ami a többi t illeti nem érdekelnek a pártok én nem tartozok egyikhez sem de itt a magyarság elleni támadásrol van szó !
Remélem ismeritek a koktél receptjét és bedobtok egyet neki hogy tanuljon belőle !
georgius írta (2010-01-30 20:04:51)
Ez a sztori megint parasztvakítás...
azoktól kérdezem akik itt hőbörögnek: Úgy-e a Ti házaitokon mind 1 szálig ki van tűzve a székely/magyar zászló? mert ennek semmi jogi akadálya nincsen...
EMOnak írta (2010-01-30 19:53:57)
EMO, most mindegy, hogy milyen múltuk van az MPPseknek. A lényeg az, hogy az Rmdsz újra elárulta a magyarságot! Vagy te normálisnak tekinted azt, amit tettek? Számodra a székely zászló mit jelent, mondd? Ahogy a szavaidból értem, abszolute semmit! Ha valaki segget törülne vele, akkor is megtapsolnád! Téged nem érdekel az, hogy itt a székelység egyik legszentebb jelképét gyalázta meg egy rmdszes, mert te nem vagy se székely se magyar, ahogy a szavaidból érezni lehet. Te csak egy rohadt rmdszes vagy! Még a románoknál is alábbvaló, mivel azok legalább tartanak a saját nemzetükhöz. Az rmdszesek számára az hogy magyarnak lenni csak pénznyerési lehetőséget jelent, még akkor is ha ezért nemzetük árulóivá kell válljanak! Szégyeljétek magatokat!
kolega írta (2010-01-30 19:40:38)
Válasz Emo-nek. Az alpolgármesteri székből akarsz nyugdijba menni?Az MPP-ek,a saját pénzükön perelnek,viszont te,a nép pénzén,szorakozol és szekerezel.
Ella írta (2010-01-30 19:22:00)
Kedves Emo csak annyi a gond,hogy egy falu polgármestere és alpolgármester asszonya nem azért volt megválasztva,vagyis a polgármester választva,de az utóbbi nem....,hogy egész nap furikázzanak,vásárolgassanak,ők példát kellett volna mutassanak az embereknek.Nem tudom ,hogy hol a gusztus a nő részéről,kedveseim hiszen a férj a szerető mellett kiskirály!De a munka meg a pénz....sokmindent meg kell csinálni érte!!!!
EMO írta (2010-01-30 16:55:52)
Valasz a pipinek,hogy felsorolhatnank mi is kulon-kulon mindenik ugyes MPP-s csodara melto szep multjat,ugy a noknek mind ferfiaknak,amin sok even keresztul csamcsogott a falu,persze akinek nem inge ne vegye magara,de akinek igen gondolkozzon el rajta.
Kincsőke írta (2010-01-30 16:53:52)
Kleopátra óta a nők kezében a hatalom... Most ez a szerep az alpolgármester asszonyé Makfalván. Ő a polgármester Kleopátrája...
pipi írta (2010-01-30 12:35:23)
Kedves "Makfalva,Makfalvi,EMO,meg az a gyökeres"a sok polgármesteri popsinyalásotokban elfelejtettétek egy nagy erényét felsorolni"orrvérzésig"kitart a szive választottja mellett!Üdv!
mózsi írta (2010-01-30 02:23:48)
vendég!100% igazad van.Egy ilyen tett nem köthető pártálláshoz.Ettől függetlenül a saját pártja kell,hogy felelősségre vonja.
mózsi írta (2010-01-30 02:19:37)
EMO! A névválasztásod minősít.
székely törvények írta (2010-01-30 00:45:49)
500 évvel ezelőtt, amikor még a székely nép egységes volt és amikor, hun eredetéből kifolyólag, az egész magyar királyságban a legnagyobb presztizsnek örvendő népcsoport volt, akkor neki a megmaradását szavatoló törvényei voltak. A székelyeket nem a király törvényei kötelezték, hanem a maguk közösségi törvényei. Akkor volt a székelységnek valódi autonómiája! Ezen törvények szerint azokat a székelyeket, akik a székelység évezredes szabadsága ellen tettel vagy szóval (!) vétkeztek, kivégezték és a házukat is feldulták. Ezek a törvények szavatolták a székelység szabadságát. Érdemes elolvasni Egyed Ákos, vagy Szádeczky Kardoss Lajos könyveit a székely történelemről, hogy megtudjuk kik vagyunk és minek köszönhettük fönnmaradásunkat. Abban az időben nem volt sok Zsigmond Vencel Székelyföldön...
magyar írta (2010-01-29 22:04:08)
Kedves makfalva. Borzasztóan nagy tévedésben vagy az arányokkal kapcsolatosan, ugyanis a polgármester urat Makfalva választópolgárainak nem a 85 %-a választotta meg vagyis adta rá a voksát csak 65. És községi szinten is 63 szavazattal nyert a második helyen lévötöl.
Ez a Makfalvi 65 % a megválasztása óta és a cselekedetei után napról napra rohamosan csökken és a következö választásig szerintem egyenlö lesz vagy közel fog állni a zéróhoz. És ez a sajnos hogy a jelenlegi makfalvi RMDSZ-es csúcsvezetést nem érdekli az hogy mi lesz 2 és fél év múlva, "csak most éljünk jól".És igy egy kemény RMDSZ-es falu eltünik a sülyesztöben.Ami a választási eredményeket illeti a következö cimen meg tudod nézni és utánnaszámolni, és ha neked kijön a matematikai müveletek után a 85 % akkor megérdemled hogy te legyél a következö ciklusban a polgármester. [xxx http:// hivatkozás nem megengedett! xxx]
torzsgyokeres makfalvi es nem joveveny!! írta (2010-01-29 21:53:26)
Kedves magnolia a jovevenyek mit tettek a falunker?Semit se tettek,mi az a rengeteg sok minden?????
Vass Lorand írta (2010-01-29 21:46:56)
Karesz irta...
Új Júdás
" Feljelentettem nemzettársaimat! Stop! Holnapra a pribékek kezére jutnak Stop! Utasítás végrehajtva! Stop! Anyámat nem találom! Stop! Ha előkerül, utasítást végrehajtom rajta is! Stop!"
"Állítólag még magyar falú még állítólagosabban magyar nevű polgármestere, segget csókoló alázattal! "
XXI.-századelő. Erdély!
Ha valaki azt hiszi, hogy ez a fenti gyors-üzenetfoszlány a jövőben talált de nagyon múltbéli írásos maradvány lenne, az téved! Nem az, mert ez a szégyenteljes gazság, ez most, a mai napon történik! Olvassátok, csodálkozzatok rajta!
Ez az emberi szemét megérdemelné azt, hogy a régi szokásokhoz híven, egyszer szurokba legyen mártva, majd szárnyasok tollpihéjébe való hempergetése után, közösségének népe kivesszőzze a környékről is! Ezt megússza, mert civilizált világban élünk! Nem hogy megússza, hanem még neki áll feljebb! A törvény nevében! Nem vitatja senki a törvényeket, de törvények és az erkölcs között néha ég és földnyi távolság szokott lenni! Voltak zsidótörvények, és voltak szegregációs, apartheid törvények is! Voltak és vannak hódítók és meghódított népek is! Nekik is törvényeket emlegetnek! A makkfalvi polgármesterek is törvényeket emlegetnek! Az őseink hagyatékából ki-fosztók, majd az azt bitorlók törvényeit! Ők a talpnyalók, az árulók, a Júdások, az anyaszomorítók, az aljas kollaboránsok! A rablás, a kifosztás örökös törvényének a törvénytisztelői! Labancok közt labanc, kurucok közt kuruc! Betyárból lett pandúr, szegénylegényből csendőr! A kurvák kurvája! Népe átka! Nemzete elárulója!
Tetteikre nincs mentség! Nincs elfogadható magyarázat arra, hogy saját nemzetedet, saját fajtádat sanyargasd a hódítók nevében! Erre nincs se törvény, nincs bűnbocsánat és nincs feloldozás sem! Ez a legaljasabb cselekedet, ami az anyagyilkossággal lehet egyenrangú, vagy még annál is rosszabb!
Az érem másik oldala az, hogy vannak emberek, akik akarnak valamit, mondanak valamit, és néha cselekszenek is valamit! Ők úgy mondják, hogy a Nemzet nevében, a székely hagyományok nevében stb. Hát megmondom őszintén! Egy nagy frászt! Ez valami egészen más!
Állítólag van ott egy egész falú, egy vérig sértett közösség és akkor születik egy ilyen vérszegény nyilatkozat! Íme: Nyilatkozat!
Ez mind szép és tiszteletreméltó cselekedet! Szépen van fogalmazva, körültekintően, alapos igyekezettel, hogy azért nehogy valaki mégis megsértődjön tőle! Ez dühítő! Mi ez a földön-csúszós nyavalygás? Hogy a polgármester egy szemétláda? Persze, hogy az, de kérdem én, ha ez a polgármester elvtárs ilyen nagy gazember tud lenni, janicsár, cseusiszta és igazi diktátor is, ki a bús bánat választotta meg a tiszteletreméltó település élére? Senki más jobb nem került volna, aki most a helyében nem tenné azt, amit most ez a szörnyeteg merészel megtenni? Talán tudja, hogy megteheti, ezért olyan vakmerően gazember! Nincs aki számon kérje tetteit, és ez már nem az ő hibája lenne!
Aztán az is jó ötlet tud lenni, hogy az RMDSZ foglaljon állást! Hát uraim, ti talán nem tudjátok azt, hogy aki csak térdelni tud, az nem tud állni! Térden álló szolgák serege ők, lehajtott fejek sokasága, hogy ne érje nyakukat a kard! Tőlük ugyan bizony Ti mit vártok el? Állásfoglalást az RMDSZ részéről! Mi ez most, talán valami vicc lenne? Például: "Az RMDSZ sajnálattal veszi tudomásul, (értsd: le se szarja!) hogy vannak olyan személyek, akik ..." Kell ez valakinek? Mondjam tovább? Ha az RMDSZ megteszi, mivel lesz más a helyzet? Akkor talán már nem fog kelleni a rendőrbácsiknak gumibottal hadonászva fenntartani a román alkotmányosságot? Vegyétek tudomásul, az RMDSZ-nek igenis van állásfoglalása! Éppen most kaptatok belőle egy adaggal, csak vakok, süketek vagytok, és nem akarjátok meglátni, elfogadni! Mert hát azért mégse olyan fekete az ördög! Úgy van! Az ördög tényleg nem annyira fekete!
Aztán milyen gazda lenne az, akinek a portája előtt más kellene sepregessen? Hát ilyen anyámasszonykatonája-féle csak, aki most eljátssza a jól-megmondlak most az RMDSZ-nek-féle idétlenséget? Mi ez a baromság? Nem így kell ezt uraim, nem így kell! Ha egykoron a huszárok is leveleket fogalmaztak volna, és nem a kardjukkal csapkodtak volna sűrűbben, akkor lehet, hogy nem is lenne itt már senki, aki szégyenkezne ezért a pofátlanság miatt! Valahogy huszárosabban kell, csinálni még akkor is, ha kardunk már rég nincs! A polgármester az RMDSZ képviselője lenne? Ha igen, akkor most a pokolba velük! Ilyen egyszerű ez, és nem kell annyit finomkodni, mert igazán nincs kivel! Légypiszok az ablakon nem érdemel sok ceremóniát! A sok udvarias tánclépés közben maholnap lányainkat és asszonyainkat el fogják adni rabszolgának, és akkor is csak siránkozunk, sopánkodunk majd? Tiltakozásokat fogunk megfogalmazni akkor is?
Jó lesz megtanulni végre már azt is, hogy bocsánatot attól szoktak kérni, akitől félnek, az méltó lenne arra, és főleg attól, aki képes is kikövetelni azt magának! Aki méltóságában sértve érezte magát, az például megtehette azt, hogy egy nyilvános tüntetés keretében kifejezze álláspontját! Nem másért, de aki csak a rendőrségre megy magyarázkodni, mert behívják, mint egykoron, és alázatosan, ugyebár a törvényt emlegeti, az ne legénykedjen azzal, hogy ő ott jól megmondja majd az igazát! Aki bátor és mártír akar lenni, az megvárja, míg elhurcolják erőszakkal! Ez is a tüntetés egyik fajtája lenne! Az igazságtalan eljárás visszautasítása a huszadik század leghatásosabb tüntetésformája volt az elnyomással szembeni harcban! Mi nyakas bátor székelyek vagyunk, ha kocsmában kell verekedni, vagy otthon az asszonnyal kell kikezdeni, de mikor legény kell a gátra, akkor sápadt vénasszonyok vannak csak, akiket a négy elemis rendőrök ijesztgetnek berendeléssel! Nem kell beszarni, nem fognak senkit sem felnégyelni és még egy nyilvános korbácsolást sem fognak megejteni! Jó tudni azt, hogy a Kufstein nehéz börtönét megjárni, azt valamikor a legnagyobb megtiszteltetés jelének vették őseink! A hazáért börtönben senyvedni! Ma hőstett lett már az is, ha valaki pénzért magyarkodik egy kicsit? Legyen világos, lobogót, virágot az asszonyok a lányok szoktak kitűzdelni, bátor és harcias férfiak tiszteletére! Erre a tiszteletre kell pályázni, és nem az asszonyok felváltásában jeleskedni! Ekkor lesz majd méltó elégtételünk is! Ne várjuk el, folyton azt, hogy mindig mások intézkedjenek helyettünk, a mi érdekünkben! Aki mindig másoktól várja el a saját boldogságának megvalósítását, az ne csodálkozzon azon, hogyha egy szép napon túl öreg lesz, és már örvendeni se tudna annak, amire mindig is vágyott! Jó lesz erre vigyázni! Hazaárulónak, ha ma már kötél nem is jut, de a közutálat mindenképpen kijár, és ebben mindenki jeleskedhetik, a törvény tiszteletben tartása mellet is!
EMO írta (2010-01-29 21:40:01)
Mit ert el az Mpp a sok pereskedessel???Hat semit ,tovabra is a polgarmester arnyekaba maradnak, a kicsiujat sem erik fel,muveltseg szinten egyaltalan.Tisztelem a polgarmestert ahogy a hejzetet kezeli ,megfontolt, nyugodt es tisztanlato meg ebben a zurzavarban sem veszti el a fejet,tudja mindig mit kell csinalni.Csak igy tovabb!!!!!!!!
ferenc írta (2010-01-29 21:30:01)
Na de voltak ám környező falvak, kedves "makfalva"! És még lesznek is! Ők biztosan tudják azt, hogy aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan! A polgármesteretek magyarnak hitvány, embernek alkalmatlan! Olyan, mint a csúszó-mászó, gerinctelen udemerétek! Az a 85% is gondolom, hogy csak méla undorral, az orrát befogva tudta a tulipánra nyomni a pecsétet! Csak így tovább, kedves "makfalva"! Szagoljátok csak, s igyátok a levét!
Makfalva írta (2010-01-29 21:27:10)
A polgarmestert csak a falu 10%-a gyuloli a tobbi tiszteletben tartja,mert nagyon sokat tett a faluert,ami szemmel lathato es nem a sajat malmara hajtja a vizet mind ahogy eggyesek csinaltak volna (ahogy ismerjuk oket.............)
vendég írta (2010-01-29 18:19:19)
Emlékszem, amikor nekem - magyarországinak - feltették a kérdést Makfalván: - Milyen magyar vagy te?
Most én kérdem: - Milyen székely magyarok vagytok Ti, hogy nem tudtok összefogni pártoktól függetlenül? A két párt megosztott benneteket, testvéreket, rokonokat, családokat. Szomorú hogy erre a székely zászlót is felhasználták. A változtatás lehetősége a makfalviak kezében van, addig "amit főztetek, azt eszitek".
Egy székely írta (2010-01-29 18:14:20)
Hogy a makfalvi nép miért türi mindezt az kérdés. Mü- ködnek a régi kommunista reflexek. Szégyen hogy egy ilyen jobb sorsra érdemes falu hová süllyedt.
Amikor a magyarországi népszavazáson az állampolgárságunk megadása ellen szavztak mennyire fájt. Ma pedig hagyják, bátorítják a székely zászló meggyalázását. Sajnos azt is tudom, hogy az rmdsz kikből áll. Biztos még a régi pártkönyvük is megvan.
A szomszéd falvak változást akartak és akarnak. Ezt tette Kibéd is és biztos nem a zsigmondvenci tisztességes munkája miatt vált le. Csak ismétlem önmagam: mondjon le de azonnal.
makfalva írta (2010-01-29 15:40:58)
Ezert van ijen polgarmesterunk mert o a megfelelo ember.Makfalva 85%-a valasztotta meg.Ha nem lettek volna a kornyezo faluk ,akkor az Mpp-sek nem kaptak volna szavazatot.A makfalvi ember tudja, hogy mijen tagokbol all az Mpp,de a kornyezo falukban nem ismerik olyan jol oket sajnos.Makfalvanak most is 85%-a az RMDSZ mellet all.Itt nem a partal van a baj hanem az emberekkel.
makfalvi írta (2010-01-29 13:28:42)
Egy a lényeg az egész hűhóban.Mondjon már le.Nem tudom egy ilyen ember hogy tud úgy élni hogy mindenkinek csak rosszat tesz és mindenki gyűlöli.Továbbá a makfalvi lakosság is lehetne egy kissé erélyesebb.Ha egyszer a nincs szükségünk a faluban egy ilyen vezetőre akkor tennünk is kellene valamit.Minden elismerésem az Mpp-nek szól,csak igy tovább és talán megérjük hogy újra bűszkén élhetünk hires kis falunkban.
P.Éva írta (2010-01-29 12:31:59)
Együtt érzünk a beidézetekkel. Az ilyen polgármestert aki kivetkőzik magából nem idevaló.
Véleményem: Isten nem ver bottal!
magnolia írta (2010-01-29 08:47:03)
Nagyon jó nevet választottál TÖRZSGYÖKERES MAKFALVI ÉS NEM JÖVEVÉNY illik is rátok(rád meg a polgármesterre)Szomorú,hogy ilyen emberek laknak Makfalván.Szégyelném olyan embereket megsérteni még ha jövevény is akik a faluért rengeteget tettek mert a törzsgyökeres csak akkor tesz ha haszna van belőle.Ilyen emberek nem érdemlik meg,hogy ebbe a faluba lakjanak.
Boglárka írta (2010-01-29 00:10:27)
Kedves makfalvi. Az MPP hozz szégyent az RMDSZ-re ki jelentette fel a másikat.Ha a polgármester le mondana meg a ROZSASZÁL, mert érte folyik az egész cirkusz minden probléma meg oldodna.Ha számit nekik az RMDSZ vagy a lakosg.De ezt meglépni öntudat kell,emberség.Ez a legjobb megoldás mindenki számára. Polgármester úr a döntés az ön kezébben van.Nem vagyok egyik párt tagja sem, józan szemel kivűlről igy látom. Nagy tévedés volt a zászlót le venni az MPP ezt ügyesen ki használta el kell ismerni.Feljelenteni még nagyobb.
torzsgyokeres makfalvi es nem joveveny!! írta (2010-01-28 21:52:21)
A sok MPP-s kicsitol nagyik tobbre becsulik a szeszt mind a partot,csak a zaszlo kituzeshez ertnek.
magyi írta (2010-01-28 21:22:27)
Észak-Írországban, vagy baszkföldön egy ilyen arc nem sokáigvenne levegőt
Válasz a kérdőjelekre írta (2010-01-28 21:14:39)
A ????? nem tud olvasni és mondatot értelmezni. De nem ez a legnagyobb baj. A legnagyobb baj, hogy a nemzetet elárulja. Tanulni kellene a románoktól, ez velük nem fordulhatott volna elő.
Ennyi év s....nyalás nem volt elég???
pipi írta (2010-01-28 20:57:54)
Te kedves makfalvi és ?????????(mert egy a kettő,nem?,vagy pedig testvérek vagytok).Még te beszélsz tudatlanságról,az inteligencia szinted egyenlő a névben található egyén inteligencia szintjével(remélem ő nem haragszik meg hogy hozzád hasolnitottam)Pá!
makfalvi írta (2010-01-28 20:29:03)
Szegyent hoz Makfalvara az MPP mert az RMDSZ-t ellensegnek tartja!!!!!!!!!!
??????? írta (2010-01-28 20:23:57)
A honfitars fejezze ki magat erthetobben,ebbol is latszik,hogy valaki tudatlan,biztos MPP-es.!!!!!!!
makavára írta (2010-01-28 20:22:22)
Hajrá hajrá Venci bá !!! Ez kezdetnek nem rossz. Reméleljük holnap reggel letépi a trikolórt is majd átballag taknyos milicistához és feljelenti saját magát is !! egy feljelentéssel több vagy kevesebb már nem oszt és nem szoroz !
Egy székely írta (2010-01-28 20:08:52)
Tettével zsigmond vencel ( bocsánat nemecsektől ) felkerült a nemzetünk szégyenfalára medgyessy és gyurcsány után. Mellesleg a most lapuló rmdsz-es tanácsosok is nemzetárulók. Nem tudja valaki a nevüket???
Szeretném kérni Német Zsoltot ( Fidesz ) hogy határolodjon el a történettől és kérje a zászló kihelyezését. Ha valaki nem tudná a polgármester a Német Zsolt öccse apósának a bátja.
A zsigmondvenvci pedig mondjon le. Azonnal!!!
Kincsőke írta (2010-01-28 19:45:00)
Micsoda aljas ember az, aki Makfalva becses nevét - ami a MIÉNK! - álnévnek meri használni?!?! Szégyen és gyalázat!!! ez csak jigmond lehet! Mert ott ő a leg[xxx]b!
-=Gladiator=- írta (2010-01-28 19:30:08)
Elismerem sok vetke es bune van a polgarmesternek(es meg finoman fogalmaztam) de tenni kene valamit a sok buzdito szo nem eleg...!!!
Honfitárs írta (2010-01-28 17:54:06)
Szégyen és gyalázat olyan embereket megtürni Makfalván mint a Makfalvi ismeretlen meg Makfalva név alatt aki hozzászólt meg persze a polgármestert és az édes alpolgármester asszonyt.Ha belegondolunk az egész ügy onnan kezdődött,hogy szegénytől meg akartak válni és egy MPP-s alpolgármesterrel akarták felcserélni.Ha szegénykémet nem bántották volna akkor a székely zászlót sem bántották volna.
Janos írta (2010-01-28 17:32:43)
A partja iranyelveit kepviseli. Kivancs vagyok, hogy mikor tuntetik ki? Szentgyorgyon is az tortent. A judameraj osszefogott a roman partok kepviseloivel, hogy a MAGYAR ALPOLGARMESTERT levalthassa.
Csikban a magyar ujsagirokat kergetik el, a magyar tanacsosok mandatumat nem igazoljak, ha nem az ok szekeruket tolja stb. Ezek utan mit csodalkoztok egy kiskupac falusi o[xxx]r tevekenysegen?
Lola írta (2010-01-28 17:21:41)
Miert nem valtjatok le azt a majmot, alljatok ki az utcakra, tartsatok ossze, mert csak egyuttesen lehet. Udvozlet Daniabol.
Makfalva írta (2010-01-28 16:22:37)
Le a makfalvi polgarpartiakkal!!!!
Makfalvi ismeretlen írta (2010-01-28 16:19:39)
mit akar a sok joveveny makfalvat akarja vezetni?
ferenc írta (2010-01-28 15:08:43)
Kedves makfalviak! Írja meg valaki mi van a beidézettekkel? Haza értek-e szerencsésen a rendőrségről? Szorítok nektek innen a Fekete Körös partjáról!
tizedes írta (2010-01-28 14:59:14)
Sehol sem találom az RMDSZ nyilatkozatát az üggyel kapcsolatban.Nem vagyok elég tájékozott,vagy nem is létezik ilyen?
alkalmazott írta (2010-01-28 14:33:29)
teged, te, gané szentgyörgyön is utáltunk, mikor nyaltad g[xxx]t! azt is tudjuk, hogy nyaradmagyaroson is kiviselted magad, onnan is elkergettek! varjuk,hogy mikor kergetnek el orokre makfalvarol is! te nemzetarulo, te csalo-lator !
drukker írta (2010-01-28 14:32:56)
hajra, Makfalviak!!!!!!!!!!!!!!!
Vélemény írta (2010-01-28 14:13:16)
"hajdani rendőrállam" ?? MOST IS AZ, mindig is az volt MILICISTA-SZEKUS-KATONA állam !
Laci írta (2010-01-28 14:08:16)
Az RMDSZ is kellene lépjen ez ügybe és rúgja kétlábbal kifelé vagy akkor az RMDSZ -t minősiti ez a bérenc cselekedete.
Yogi írta (2010-01-28 14:03:39)
Lámpavasra a nyavalyás lódoktorral !
Jani írta (2010-01-28 12:58:55)
Folytatódik az emberek megfélemlítése!
Hegyi majom írta (2010-01-28 11:49:48)
Milyen Európai Unió az ahol egy színmagyar település önkormányzatán nem lehet kint a magyar zászló. De hogy még a székely se, Székelyföldön... Kárpátalján a magyarlakta falvakban kint lehet az ukrán mellett a magyar is, senki nem tiltja meg, és a polgármesterek ki is rakják. Pedig ők benne sincsenek, a Zúnijóban...
kerecsen írta (2010-01-28 11:29:01)
Szégyentelen árnyékszékely! Hogy tud az emberek szemébe nézni egy ilyen jellemtelen alak? Szerencsétlen RMDSZ.
Márton Zoltán írta (2010-01-28 10:57:37)
Köszönjük a buzdítást és a jogi segítséget.
A "forrófejű" MPP-sek egy fél éve próbálják rávenni a polgármestert és az tanács RMDSZ frakcióját a lobogó kitűzésére - hiába. Mi komolyan vesszük a szervezeteink felelős döntéseit, és gyakorlatba ültettük a két önkormányzati nagygyűlés irányelveit.
Székelyszikra.1 írta (2010-01-28 10:37:35)
ezt az elvtársat el kel számüzni még a székely földről is még anyit hogy ez milyen ember???enyi idő utánis vonza a elvtárs vágy...
Kalman írta (2010-01-28 10:02:43)
Szégyen és gyalázat !Példátlan a község történetében .
tizedes írta (2010-01-28 09:53:39)
Ha lenne gerinc az RMDSZ-ben,akkor elhatárolódna zsigmond vencel akciójától,és fegyelmi eljárást indít,mert az eljárása nem emberhez méltó,magyarhoz pedig gyalázatos.
Manticore írta (2010-01-28 09:35:48)
Hallode te zsigavenci? Sepsire osztán ne gyere, s ha méges, akkor tekenőt hozzál!
A belednek. Annak.
robin írta (2010-01-28 09:14:43)
Ha valaki nem ismerné, megnézheti ezt a tulbuzgó pártharcost a [xxx Makfalva honlapja xxx] oldalon! Tilos a monitort leköpni!
Laci írta (2010-01-28 08:59:44)
Hitvány ,szarházi , áruló......
menasagh írta (2010-01-28 08:45:55)
Voltak, vannak és mindig is lesznek ilyen aljas seggnyaló alakok, akik a saját anyjukat is elárulnák egy marék morzsáért. Remélem ezt a gyalázatot soha nem fogja tudni lemosni magáról, és még az utódai is szégyenkezni fognak miatta.
Csíki Székely írta (2010-01-28 08:07:21)
Tisztelt Makfalvi székelyek !
Felháborodással olvastam egy pár honapja , hogy egy Dusa nevezetü bü oláh folyamatosan áskálodik a székely és magyar zászlók, szimbolumok használata miatt Sepsziszentgyörgyön, de amit a ti polgármesteretek müvel, az már nemzetárulás, amiért egy pár 100 éve akasztás járt. Sajnos a zsigmond vencel féle székelyekböl még mászkál egy néhány közöttünk, az ilyen, embernek nem nevezhető árulók miatt vesszett el a székely évszázadok óta,és fog veszni, amig megtürjük őket magunk között.
Nem értem a Makfalva honlapján az általa aláírt bevezetőt, a fényképével mellékelve.....
Dusára még rá mondjuk hogy bü oláh, és köpünk eggyet, de zsigmond vencelre csak köpni lehet....................
tisztelettel egy Csíki Székely
Janos írta (2010-01-28 02:32:35)
Vajon melyik part tagja ez a jigmondventel? Na es milyen nemzetisegu? Miota lakik Makkfalvan? Meg el, vagy mar a csurkapun szarad a bore megsozval?
nikolaj írta (2010-01-28 02:06:45)
jól van vencel
nem félsz hogy az rmdsz fegyelmit indít ellened nemzetiségi jelkép meggyalázása miatt ?
Maugli írta (2010-01-28 00:39:09)
Kedves grádics az MPP-sek három holnapot kérlelték azRMDSZ-es polgármestert a tanácsosaival együtt, hogy tüzék kia zálótközössen de nem voltak hajlandok.Végül meg tették nélkülük. Viszont feljelentenni igen.Döntsétek ell milyen emberek.Ajálom Árus Zsolt blogját (Makfalva - a szégyen csúcsa)ciket olvasa el aki teheti és szoljon hozá.
védő írta (2010-01-27 23:42:53)
Kedves Makfalviak!
Hallgassátok meg lexy-176 tanácsát. Alátámasztására be is emelem a BET 176 cikkét:
Continutul citatiei
Art. 176. - Citatia este individuala si trebuie sa cuprinda urmatoarele mentiuni:
a) denumirea organului de urmarire penala sau a instantei de judecata care emite citatia, sediul sau, data emiterii si numarul dosarului;
b) numele, prenumele celui citat, calitatea in care este citat si indicarea obiectului cauzei;
c) adresa celui citat, care trebuie sa cuprinda in orase si municipii: localitatea, judetul, strada, numarul si apartamentul unde locuieste, iar in comune: judetul, comuna si satul.
In citatie se mentioneaza, cand este cazul, orice alte date necesare pentru stabilirea adresei celui citat;
d) ora, ziua, luna si anul, locul de infatisare, precum si invitarea celui citat sa se prezinte la data si locul indicate, cu aratarea consecintelor legale in caz de neprezentare.
e) că partea citată are dreptul la un apărător cu care să se prezinte la termenul fixat
f) că potrivit art. 171 alin. (2) şi (3) apărarea este obligatorie iar în cazul în care partea nu îşi alege un apărător, cu care să se prezinte la termenul fixat, i se va desemna un apărător din oficiu
g) că partea citată poate în vederea exercitării dreptului la apărare, să consulte dosarul aflat la arhiva instanţei.
Citatia se semneaza de cel care o emite.
Nyilván, hogy a makfalvi rendőrség törvénytelenül jár el. Javasolom:
1. Az idézést szkenneljétek be és tegyétek fel az internetre.
2. Nyomtassátok ki, és vigyétek el magatokkal a rendőrségre a fenti 176 cikket. Mondjátok el, - udvariasan és barátságosan - hogy törvénytelenül jártak el, ezért nem válaszoltok semmilyen kérdésre, csak azért jöttetek el, hogy a jóhiszeműségeteket kimutassátok. Ezt föltétlenül mondjátok el a sajtónak is.
3. Lehetőleg a törvénytelen idézés, már azelőtt fent legyen az interneten.
4. Az idézésről csináljatok fénymásolatokat és osztogassátok a sajtónak!
5. Esetleges fenyegetés - nem valószínű, de fel kell készülni rá - ne ijesszen meg, minél vadabb a fenyegetés, annál nyomósabb okotok van arra hivatkozni, hogy csak ügyvéd jelenlétében vagytok hajlandók válaszolni. Ha véletlenül azt mondják, hogy kaptok időt, hogy ügyvédet keressetek, - rendőri trükk - akkor kérjetek hivatalból kinevezettet! Szabják maguknak a határidőt!
lexy_176 írta (2010-01-27 22:50:41)
kedves beidezett Makfalviak, a romaniaban ervenyben levo bunteto eljarasi Torvenykonyv(BET) 176-dik cikkelye ertelmeben,amely a beidezes tartalmat irja elo,a (1)bekezdes b bszakasz ertelmeben kotelezo, hogy az idezesben, a beidezettnek a csaladneve es szemelyneve mellett szerepelnie kell, ennek az ugyben levo minosege valamint a beidezes targya. ha valoban a rendorsegi "meghivoban" nem szerepel a beidezes oka vagy targya , akkor ez a BET szerint evenytelen. kovetkezeskeppen el se menjenek a rendorsegre amig a torveny eloirasainak megfeleo idezest el nem kuldik onoknek, es akkor is ne felejtsek el magukkal vinni az ugyveduket.
Nagy Attila írta (2010-01-27 22:33:11)
zsigmond vencel(csupa kisbetüvel) lehat még belőle ganyé is !!
székelybicska írta (2010-01-27 22:26:41)
Még ott van a faluba az az ember.Ilyen szégyennel megbélyegezve egy székely rendtarto faluban már rég nem volna helye.Ébredj MAKFALVA !!!!!!!!
Gyurcsány Feri írta (2010-01-27 21:39:23)
Én a pógámester hejibe jól elvertem vóna az elkövetőket,de a zászló ma is ott lenne.
Székelyszikra írta (2010-01-27 21:31:56)
Hát igen kedves barátaim ! Mégis mire számitottatok a magyar a legutálatosabb ember a világon ! Hogy miért ? Bármien régre visszamehetünk az időben mindig találnánk olyan esetet amikor magyar árul el magyart ! Így volt ez a török időkben és később bármikor a komcsi évek alatt is . Merthogy több volt a magyar szekus besúgó mint a többi együttvéve és azok még most is tevékenykednek csak éppen belebujnak valami polgármester vagy politikus bőrbe . " Veszélyesek vagyunk önmagunkra !!!" igy kell nekünk ! De van egy jobb ötletem tüzön ki mindenki egy angol vagy német zászlót akár a házára akár az önkormányzatra vagy bármilyen épületre ! Nos kiváncsi lennék a reakciókra : )
grádics írta (2010-01-27 20:37:29)
A forrófejű MPP-sek a jótettükhöz bizonyára nem kértek engedélyt senkitől, igy elsősorban Zs.V.-től, aki talán nem is adott volna. De, hogy bosszúból feljelentse őket, hihetetlen kisszerűségre, emberi gyengeségre vall.
oldman írta (2010-01-27 20:31:35)
Gondolom ez a zsigmond vencel (nem irhatom nagy betüvel a nevét)az egyik most kormányzó párt vagy szövetség diszes tagja.
ferenc írta (2010-01-27 20:24:35)
Tessék mondani: ez az rmdsz még az az rmdsz?
ulvicsabisiklód írta (2010-01-27 20:19:40)
Szégyelje magát a polgármester!
Korábban írtuk: