Archívum2011.12.02. | 13:16 Zavarta őket, ami a bannerünkre volt írva: menjenek a dédnagyapjuk sírjához! – VIDEÓ
Miért mentek Csíkba az elsején előállított marosvásárhelyi fiatalok? Hogyan viselkedtek velük a rendőrök, és miért vitték be őket az őrszobára? Az izgalmas nap eseményeiről az egyik résztvevő és előállított, Kakassy Szilárd válaszolt a Marosi Polgár kérdéseire.
- Üdvözöllek: arra kérnélek, meséld el, miért is mentetek Csíkszeredába december elsején, és mely szervezetek képviseletében?
- Jó reggelt! Nos, mivel a sajtó már régen beharangozta a Noua Dreapta vonulását Csíkszeredában, természetesen azért mentünk, hogy nemtetszésünknek adjunk hangot. Nyilván nem a nemzeti ünnep irányába, a mi célpontunk a ND volt. Marosvásárhelyről eléggé vegyes társaság indult útnak. A HVIM alkotta a csapat gerincét, és ide csatlakozott a Marosvásárhelyi Jobbik Baráti Kör néhány tagja meg pár civil.
- Mi történt pontosan Csíkszeredában?
- Mivel 5 órakor indultunk, ezért kissé korán értünk Csíkszeredába, fogtuk a csomagjainkat és a transzparenseket, majd egy helyi kávézóban kerestünk menedéket a csíkszeredai tél elől. Közben telefonon megkaptuk a hírt, hogy a ND elindult Sepsiről Csíkszereda irányába. Félóra múlva szedelőzködtünk, és a Taps téren átvágva akartunk eljutni a rendezvény helyszínére, csak sajnos nemvárt ellenállásba ütköztünk.
- Mi volt ez az ellenállás?
- Már messziről láttuk, hogy három csendőr áll a Taps téren, de mivel mindenkit elengedtek, ezért mi is arra mentünk. Amikor közelükbe értünk megállítottak, és kérték a személyiket, majd rádión értesítették a többieket. Pillanatokon belül tucatnyi csendőr vett körbe minket, akik előre bebiflázott törvényparagrafusok számát skandálták, viszont, csak sokadik rákérdezésre magyarázták el mit is jelent az adott törvény.
- És mit jelent?
- Sokadik nekifutásra kisütötték, hogy mi tulajdonképpen egy műveleti területen haladunk át, mint csoport, és mivel nincs engedélyünk, ezért nem haladhatunk keresztül. Közben kipakoltatták a cuccainkat a földre, majd közölték, hogy ha a túlsó felére igyekezünk a térnek, akkor kerüljük meg a Taps teret. Mi már indultunk is volna, eközben az egyik csendőr rádión utasítást kapott és ránk parancsolt, hogy mégse menjünk.
- Innen hogy folytatódott az ügy?
- Azt állapították meg, hogy mivel volt nálunk két darab transzparens és egy HVIM-es, valamint egy székely zászló – jelzem, a zászló a táskában volt, transzparens összecsukva –, ezért elő kell állítsanak, mert kísérletet akartunk tenni az ünnep megzavarására. Heves szóváltás következett ezután, majd 20 perc veszekedés és ellentmondás közepette követtük őket a csendőrautóig, amely beszállított minket a csendőrségre.
- Mi történt aztán a csendőrségen?
- A transzparensek szúrták a szemüket, arra álltak rá. Biztosan sértette az önérzetüket a nyilvánvaló igazság, mivel az egyik transzparensen „Mindenki menjen vissza a dédnagyapja sírjához” felirat díszelgett. Miután ezen nem tudtak fogást találni kezdték a zászlókkal. Elmagyarázták nekünk, tudatlan székelyeknek, hogy december 1. Románia nemzeti ünnepe, és ezen a napon csak román zászló szabad lobogjon. Mikor szembesítettük a tényekkel, hogy a zászló a táskában volt, ők vetették elő a torkukra fagyott a szó és elkezdtek magyarázkodni, hogy de biztosan elő akartuk venni. További kérdésünkre, miszerint „mi ez, gondolatrendőrség?” nem válaszoltak, hanem kibökték végre amit eddig is tudtunk, hogy felsőbb utasításra cselekszenek, és az a dolguk, hogy itt tartsanak minket a rendezvény alatt.
– Hogyan viselkedtek a csendőrök?
- Viszonylag kedvesek voltak. Látszott, hogy nekik sem hiányzik ez az egész. Hideg is volt, a csendőrség épülete fűtetlen. Ők is körülbelül olyan rosszul érezték magukat, mint mi, de a parancs az parancs, és miután sehogyan sem tudtak fogást találni rajtunk, és már 5 órája szobroztunk a csendőrség udvarán, 1-1 figyelmeztetéssel elengedtek minket, kivéve három személyt. Kettőt azért mert svájci bicska volt náluk, egyet meg azért, mert nem volt nála személyi. A zászlókat visszaadták, persze a rendezvénynek régen vége volt már, ezért arról lecsúsztunk.
– A Székely Hadosztályra történő megemlékezés milyen hangulatban telt?
- Nagyon feszült volt a hangulat, többen el sem mentek a tortúra következtében. A megemlékezés csendben zajlott, a pap nemtetszésének adott hangot előállításunk miatt, és kiállt az ellenálló fiatalok mellett.
marosipolgar.info
Nézze meg Csata Orsolya kapcsolódó összeállítását, amely a Magyar
Televízió Kárpát Expressz című műsorában került a képernyőkre:
Archív cikkekhez nem írható hozzászólás!sámán írta (2011-12-20 23:24:49)
Doktornak!
Nagyon is igaza van, 1990 márciusában is a Marosvásárhely körüli falvaink lakói voltak az elsők,akik szembe mertek menni a behozatott fejszés-vasvillás Görgény völgyi leitatott oláh hordával. Mi elkényelmesedett, harcképtelen magyarok magunktól, nélkülük, derék falusi székelyeink nélkül bizony semmire nem mentünk volna, bármennyire is hencegtünk utólag számtalanszor bátor székelyeink hőstetteivel.
Most is bár legalább egy székely falunak ki kellett volna állnia a gátra. Egyetlenegynek és akkor ma a krónikások teljesen másként írnák az esemény történetét!A magyar-magyar jégkorongmérkőzés után most azzal lenne tele a sajtó hogy: "Kövessétek a példát, Csíkszereda duplázott!"
Hol vagytok igazi székelyek, hol vagytok ti, egykori önmagatoktól?
sámán írta (2011-12-20 23:08:26)
Én is otthon maradtam!
doktor írta (2011-12-17 21:41:35)
Leirom a sok csiki nagymagyarnak,hogy mit kellett volna tenni,hogy ezek a tetvek észrevegyék,hogy aknamezön járnak.1.Kb.Szentmárton és Szentkirály között 3,4 helyen az útra kellett volna huzatni lóval ,traktorral 4,5db.fát,csak úgy 15perccel érkezésük elött,aztán ha tovább tudtak volna menni mégis,amit nem hiszek,a cigányok pár apró lejecskéért tojással fogadták volna Szereda bejáratánál.Hát a székelyvirtus nagyon levizsgázott.
jobb írta (2011-12-08 19:44:44)
vkf-5, te nagyon fetrengsz amiatt, mert már nem gyurcsány sétafikál miniszterelnökként Erdélyben, hanem például Toroczkai László vagy Vona Gábor, aki saját munkája miatt hiteles és a magadfajta átlátszó ballib propagandahajhászok csak tovább hitelesítenek. Már rég felismerjük a 2oo2 óta folytatott szociálliberális hazugságpropagandát, amely szerint az országbomlasztóknak egyetlen életképes, karakán magyar nemzeti szervezet saját bátorsága révén kiemelekedő vezetője sem jó, azokat koncepciózusan támadjátok, csak azokat tűritek meg, akiket saját önkényetekből emelnétek az ország élre. Meg is lett az eredménye az elmúlt 9 év alatt a Jobbik-, HVIM-ellenes cirkuszotoknak, köszönjük, nem kérünk többet belőle! Hajrá HVIM, hajrá Jobbik!
piszkapeti írta (2011-12-08 17:07:21)
auslander! A legnagyobb elenseged belulrol jon. Ha nem talaltal egy tisztesseges magyar alnevet. Pl. tokike, vagy horcsogbarat, noveny barat,STB.
auslander írta (2011-12-08 16:27:08)
Siófokon ,meg a cigányok vonulnak fel!Két tűz között vagyunk testvéreim!
tóducz endre írta (2011-12-05 11:54:33)
Kedves Székely Figyelő, a Wikipédia nem megbizható forrás. Ezen kivül a románok, a körömvágót is fehér fegyvernek tartják, ha magyarokról van szó. Tisztelettel.
Székely Figyelő írta (2011-12-05 11:05:53)
A Wikipedia "Arma alba" szócikke pontosan leírja, hogy mi a fehér fegyver. A svájci bicska túl rövid ahhoz, hogy annak számítson.
Enikő írta (2011-12-05 09:36:56)
Igen, Andras, torveny tiltja. Feher fegyvernek szamit.
András írta (2011-12-05 08:56:29)
Kérdezem, mert nem tudom: tiltja valami, hogy svájcibicskát hordjak a zsebemben az utcán?
valaki kérem precízen válaszolja meg.
Köszönöm.
VKF-5 írta (2011-12-05 05:36:33)
Józsikám, nem vagyok se kollaboráns, és nem kiáltottam informátort se. Azt hiszem maga egy másik dimenzióba csöppent.
Tocsek írta (2011-12-05 00:30:58)
Az autonómiát ne hagyjátok!Ez a lényeg a többit el kell viselni! Folyamatosan provokálni fognak mást nem tudnak csinálni!
Balázs Béla írta (2011-12-04 23:37:57)
Azt jó ha tudomásul vesszük hogy a románok nem fogják megadni önként Székelyföldnek az autonómiát. Ha a békés utat választjuk akkor külföldi támogatókat kel keresnünk.
Valaki írta (2011-12-04 23:02:03)
"Elmagyarázták nekünk, tudatlan székelyeknek, hogy december 1. Románia nemzeti ünnepe, és ezen a napon csak román zászló szabad lobogjon". Piros sárga kék bohócoknak kellet volna öltözniük, az lett volna szivatás az ND-nek. és abba még a csendörök sem köthettek volna bele.
Feketetó írta (2011-12-04 10:56:26)
Az én banneremre is az van írva örökere...
József írta (2011-12-04 10:45:11)
VKF-5, kollaboránsként kiált informátort?
Marosszéki írta (2011-12-04 10:38:00)
A titkosszolgálatok egyik módszere a suttogó propaganda. A felsorolt személyek között tényleg vannak hiteltelen emberek. De a hitelesek ide sorolása, a hiteltelenek összevegyitése a hitelesekkel nem vezet jóra, abból megint csak a nemzetnek lesz kára.
Mi az, hogy mélymagyar??? S van ilyen közöttünk?
Ha pedig informátor is van köztünk, akkor jó lenne tudni, ki az, de hihető, lehetőleg bizonyított magyarázatot kérek!
VKF-5 írta (2011-12-04 01:29:02)
Kedves Lehel két l-el, több nevet is fel tudnék sorolni, csak azok a nevek nem mondanának magának semmit, mert nem ismeri őket. Tudja, akik reflektorfénybe kerülnek, eleve háttérerők által kiválasztott emberek, akik meg valóban egy ifjúsági mozgalmat lennének hivatottak harcba hívni, idő előtt marginalizálják, megfosztják az érvényesülés lehetőségétől.
Az EMI elvileg hiteles fiatalokból áll, de nekik nem a nyílt harc, hanem a közösségépítés a feladatuk. Talán a jövő létrehoz egy valóban hiteles harcos mozgalmat, ha a titkosszolgálatok figyelme épp ellankad. Mert egyenlőre Toroczkay, Csibi, Waum, Vona, Posta és Györkös egyre megy.
moderátor írta (2011-12-03 22:21:09)
avramiancu, viszlát!
ex Kalib úr írta (2011-12-03 22:11:44)
avramiancu!
Csak mondja meg nyugodtan! Mindenki kíváncsi rá. Nem is árt, ha nyilvánosságra kerül. Persze, csak ha BIZONYITJA.
Szakálas Ábel írta (2011-12-03 22:10:52)
onnét jankó, hogy kiszedték a zsebüket, s a táskájukat is.
avramiancu írta (2011-12-03 22:05:21)
Azt mondd meg "szakallas" honnan tudtak a csendorok mi van a taskakban?
Szakálas Ábel írta (2011-12-03 22:00:24)
adja csak jankó... de nem meri, mert nem tudja...
avramiancu írta (2011-12-03 21:57:58)
A csendorok azert vartak titeket mert egy melymagyar kozuletek ordenare informator, ha nagyon kivancsiak vagytok a nevet is megadhatom.
moderátor írta (2011-12-03 09:32:54)
Ludas Matyi, ne sértegesse vitapartnereit!
Lehell írta (2011-12-03 09:26:45)
Kedves VKF-5 arulja el, ki lenne az a hiteles vezeto aki a magyar fiatalokat tomegge szervezne? Lehetoleg olyant irjon, aki nem megalkuvo, hatsotisztogato, ketszinu, kopenyegforgato. Elore is koszonom valaszat.
Józsa írta (2011-12-03 07:09:30)
a gyarmatósítók úgy hiszik, nekik minden szabad
VKF-5 írta (2011-12-03 04:14:29)
"Szakálas Ábel", jelentem alássan a Trianon előtti román többség is betolakodó volt, mivel 75%-ukat a Habsburgok telepítették be. De a maradék 15 is az, mert a mi voltunk itt korábban, és a mi naiv jóindulatunknak köszönhetően engedték be őseink betelepedni az országba.
Mindazonáltal a "Mindenki menjen vissza a dédnagyapja sírjához" jelmondatot szerencsésebb lenne átfogalmazni: "Aki nálunk később jött ide, menjen vissza, ahonnan az ősei jöttek!"
VKF-5 írta (2011-12-03 04:08:17)
Az ilyen hatósági fogásoknak csak nagy tömegbe verődve lehet elejét venni. Nagy tömeg azonban nem lesz addig, amíg ezeket a fiatalokat hiteles vezető helyett ilyen félresikerült, gyanús hátterű Toroczkay- és Csibi-félék vezetik.
vit. Krafft-Szabó István írta (2011-12-02 19:45:52)
Ezelőtt egy generációval Kolozsváron se hitték volna, hogy mostanra pof is járhat a magyar szóért, de ne higgye senki, hogy egy generáció múlva ez nem történhet meg Csíkszeredában vagy akár Székelyudvarhelyen is! Na csak úgy nevelni a gyerekeinket, és csak úgy kezelni passzívan a nyomuló oláh hordák csúfondárosságát, csak úgy lenácizni, és le szélsősségesezni egy nemzetét védő fiatalt, csak úgy beletörődni, hogy finnugoroknak tartsanak, csak úgy elfogadni, hogy egy bűnös nemzet vagyunk, csak úgy elhinni, hogy a magyar és a székely nem azonos fajta, csak úgy gyermekeinket román iskolába járatni,és elhitetni, hogy ez az érvénysülés ára, csak úgy menni vagy nem menni el egy választásra, és aztán majd ottan, csak jól meggondoltan, hogy ki is képviseljen minket, és ne csak egy báb, ki pénztárcáján lássa át a nemzete sorsát! Mert, ha nem ismerjük fel a legfontosabbat, nagyapáink és nagyanyáink mindennapos áldozatát, és engedjük besszipantani magunkat egy globalizált kátyúba, akkor létünk értelme és annak egyenlő értéke a nagy nulla!
Netuddki írta (2011-12-02 17:55:21)
Kedves Álmos, nem volt ön nagyon álmos, amikor az 1930-s erdélyi népességi adatokat úgy látta, hogy román 34,4 magyar 44,8? Ha ezt könyvben látta, az egy tévnyomat volt. Javaslom keresse elő azt a könyvet.
Sajnos ilyen adat a 16. században lehetett.
Szakálas Ábel írta (2011-12-02 17:41:22)
partizan.sic, fordítva értelmezte. Az írtam, hogy Erdélyben voltak többségben, nem Nagymagyarországon, amit ugye trianon után bézártak. Na. Érti mán?
partizan.sic írta (2011-12-02 17:38:17)
Kedves Szakálas Ábel:
Ön szerint a Magyarság számaránya Erdélyben nőtt Trianon után a románoké pedig csökkent? Ugyanbíza mivel magyarázná ezt?
Szakálas Ábel írta (2011-12-02 17:33:27)
Álmos, nem a 30-as évekiről volt szó, hanem Nagymagyarországról.
Álmos írta (2011-12-02 17:29:35)
Ábel a Szakállas! A román régi statisztika szerint,jelzem a RÉGI szerint ERDÉLY lakossága 1930-ban
-Román 34,4%
-Magyar 44,8%
-Német 13%
-Más 7%
De ne feledje akkor is román statisztikai adat volt!!
N.Z. írta (2011-12-02 17:20:51)
Hihetetlen Hogy (HH) mik vannak! Ön tényleg nem látja a fától az erdőt? Itt SZékelyfőldről meg Erdélyről beszélünk, nem Csikszeredáról. Extrapoláljon egy szintet.
tóducz endre írta (2011-12-02 17:13:05)
Kedves HH, hol szükitették be az értelmező képességét?
Bálint írta (2011-12-02 17:10:49)
Kedves HH ! Há-Há-HÁ, előre is gratulésön a magyar fogalmazó-filozofáló fogalmazásáért.De nehogy azt higgye ,hogy ezt a szövegét megpápálja mindenki. A vásárhelyiek plakátja annak az 5 ezer román nak szolt-irodott, akiket Csíkszeredába telepítettek Ceausescu elvtársék és mások,magyarok-székelyek helyébe,akik megélhetés véget itt hagyták családjukat,szüleiket,hazájukat.Ön szépen alkalmazta a TERELÉS szót. Tudja akire céloztak a plakáton azokat ide hozták más megyékből; rendőr,csendőr,katona,igazságszolgáltatásba stb.Nagy fizetés.Ingyen lakás.S mind ez olyan országban történik ,mely Demokratikus Jog állam és tagja az EU-nak.Tehát volt akit Tereltek-Hoztak,más pedig jött. Különbség csak annyi akik jöttek, azok lakásért több évet kellet várjanak,akiket tereltek azonnal kaptak lakást!
partizan.sic írta (2011-12-02 17:04:08)
Természetesen tudjuk, hogy a Csíkszeredai magyarok sem mind Csíkszeredában születtek, nem is szó szerint értettük az üzenetet, hanem tágabb értelemben.
A székelyek ősei Székelyföldön éltek, így nekik is Székelyföldön a helyük (értjük azokra is, akik külföldre mentek), viszont az idjövő hőbörgő románok is menjenek vissza Moldvába, Havasalföldre, vagy akár a Mócvidékre is, mert ők oda tartoznak. Nyilván nem konrkétan falvakra vagy városokra értjük, hisz időtlen idők óta történnek olyanok, hogy valaki háassági, vagy más okok miatt más települsére költözik, mint ahol az ősei laknak, de azért általában régión belül maradtak.
Maros1 írta (2011-12-02 16:30:31)
Tisztelt HH!
Ennek a szövegnek tágabb értelme is van,például azt is jelentheti,hogy a Székelyföldre vagy Erdélybe betelepültek,menjenek haza...
Szakálas Ábel írta (2011-12-02 16:09:53)
Toth Attiláné, sajnos, már akkor többségben voltak Erdélyben, csak magyarországi viszonylatban jelentéktelenek voltak. Utána lett a baj, de az már 1849 után kezdődöt. Tiszteletem.
Toth Attiláné írta (2011-12-02 16:04:36)
Legjobb lenne ha halgatnának,mivel ők a betolakodok,nézzék meg a régi Magyarország térképét,az nem hazudik....
Alibaba írta (2011-12-02 16:00:32)
Nem gondoltam volna, hogy ennyire xxx a romanok 15 fiatalembertol.
HH írta (2011-12-02 15:59:50)
Kedves Marosvásárhelyiek!
Azzal a transzparenssel van egy kis gond. Azt írják: "Mindenki menjen vissza a dédnagyapja sírjához!"
Ezek szerint a szöveg megírói azt hiszik, hogy Csíkszeredában csak tősgyökeres csíkszeredai magyarok laknak és csak a románoknak van más helyeken a dédnagyapjuk sírja? Nem kérem szépen, nem így van. Csíkszeredában rengetegen vannak más megyékből betelepedett magyarok, hogy a csíki falvakból beköltözött magyarokról ne is beszéljünk. A mondat tehát abszurd. Igaz, van egy célzatos jelentése, amit már 1990-ben is kezdtek nyilvánosan hangoztatni.
De ismétlem: Csíkszeredában, a tervezett ellentüntetés helyszínén sok ezer magyar nem tősgyökeres csíkszeredai. Még nagyváradi, brassói, kolozsvári és marosvásárhelyi magyarok is élnek Csíkszeredában, mert oda terelte életútjuk, szakmai pályájuk, házasságkötésük. S akkor? Ők is menjenek a dédnagyapjuk sírjához? Költözzenek el Csíkszeredából? Pont vásárhelyiek hoznak ilyen feliratot Csíkszeredába? Gondolkozni kellene cseppet mielőtt abszurdba utaznának a téli reggelen.
fiatal írta (2011-12-02 14:46:33)
Nem tudom kia pap, de gratulálok. Vannak még korrekt papok is.
N.Z. írta (2011-12-02 14:45:47)
Jól mondja a transzparens: Mennjenek a dédnagyapjuk sirjához és maradjanak is ott! Akkor majd meglátjuk hogy román föld volt-e Székelyföld és Erdély. Mocskos betelepülő banda, ök a bozgorok Erdélyben.
Korábban írtuk: